Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

jabu

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door jabu » za nov 27, 2010 11:16 am

999 schreef:Tja, volgens mij zijn het toch de spelers die de club voor lul zetten ...
Met als verantwoordelijke de trainer.

Aan de andere kant, zullen Adriaanse, Koeman, Blind, Ten Cate, Van Basten, Jol, etc. allemaal er echt geen ruk van kunnen? Uiteindelijk trapt iedere trainer bij Ajax steeds weer in dezelfde valkuilen, nadat ze allen in meer of mindere mate bij hun vorige werkgevers hebben laten zien over de benodigde trainerskwaliteiten te beschikken. Welke trainer wil er tegenwoordig nog bij Ajax aan de slag gaan? Het afbreukrisico is wel erg groot. Wat dat betreft kan ik Cruyff alleen maar gelijk geven dat er iets fundamenteel mis is binnen de club.

LucaS

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 11:17 am

Dat suggereert dat de trainer geen invloed heeft op het niveau en de wijze waarop een club speelt. Je moet wat mij betreft een trainer beoordelen aan de hand van de kwaliteiten van de spelers waarmee hij werkt. Het lijkt me dat deze spelers een stuk beter zouden moeten kunnen. Maar goed, het blijft altijd lastig om dat in te schatten. Feit is dat Jol indertijd RKC met beperkt materiaal zeer behoorlijk veldspel heeft weten aan te leren. Bijzonder dat het nu echt helemaal nergens op lijkt.
I think I lost my fucking headache

jabu

Bericht door jabu » za nov 27, 2010 11:20 am

Elke trainer lijkt dezelfde curve door te maken. Aanvankelijk lijkt het weer wat op de rails gezet, vervolgens komen er tegenvallende resultaten en gaat de trainer onder druk vreemde sprongen maken. Wat dat betreft was ik blij met Van Basten die zich niet door de buitenwereld onder druk liet zetten.

999

Bericht door 999 » za nov 27, 2010 11:36 am

Maar elke speler heeft een limiet wat nivo betreft.De een ziet het niet, de ander blijft terugvallen in " oude " fouten, de ander zit zo vast in het aangeleerde enz.

In de papieren versie van de T. verteld Rutte dat ie van de week nog extra getraind heeft op de corners van de tegenstander, en toch valt Bouma ( die zijn man laat lopen ) terug in de oude fout.

Moet je dan niet trainen, natuurlijk wel.Maar het houdt een keertje op wat de speler in zich opneemt, en vooral wat daarvan meeneemt naar de wedstrijd toe .. Kan dit elftal dan niet beter.Tja, volgens mij wel, maar het zal, en dat is mijn menig, nooit een nivo halen waar je u tegen zegt.

Maar soms, heel soms heeft een nadeel ook een voordeel.Zoals de schorsing van Suarez.Misschien dat men nu "verlost " is van dat men steeds maar naar Suarez moet spelen.Misschien dat men daardoor " gedwongen " gaat worden om dat klein beetje eigen initatief, gogme of hoe je het ook wil noemen aan te spreken waardor het net iets beter wordt.Maar met deze selectie er een geolied team van maken, waar iedereen in zijn positie precies weet wat ie moet doen of laten enz. enz. , dt gaat je, maar dat is mijn menig, niet lukken ... te veel net-nietjes .. te veel fouten die steeds maar weer terug blijven komen ( b.v. de breedte bal van Urby in de wedstrijd tegen RM ) ..
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » za nov 27, 2010 12:02 pm

Natuurlijk bulkt de selectie van Ajax niet van het surplus aan talent en is een afstraffing zoals tegen Real niet meer dan te verwachten. Dat vind ik ook eigenlijk helemaal niet zo erg. Die hele commerciele CL interesseert mij sowieso al weinig. Wat ik wel bezwaarlijker vind is dat het positiespel van Ajax belabberder is dan bij vele andere eredivisie teams. Met deze selectie zou dat op nationaal niveau niet nodig moeten zijn. Ik denk dat de meeste spelers van Ajax op voetbaltechnisch gebied nationaal gezien echt wel beter zijn dan hun tegenstander. Probleem is volgens mij veel meer mentaal. Deze spelers overschatten zichzelf schromelijk en zijn al veel te veel bezig met hun carriere na Ajax. Ze hebben hun hele opleiding al gehoord hoe bijzonder ze zijn. Het interesseert ze gewoon niet zoveel, de topsport mentaliteit ontbreekt. Dat is natuurlijk lastig voor een trainer. Wat ik wel jammer aan Jol vind, is dat hij weinig lijn in het spel lijkt te krijgen en ook niet kan voorkomen dat Ajax enorm door het ijs zakt als het tegenzit. Vlak na zijn aanstelling gaf ik al aan moeite te hebben met zijn alle-ballen-op-Suarez speelstijl.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 27, 2010 1:28 pm

Wie weet gaat de ploeg zonder Suarez wel wat beter draaien. Suarez leed zo ontieglijk veel balverlies, was zó met zichzelf bezig en had door frustratie omtrent eigen falen een slecht temperament. Zijn afwezigheid hoeft niet te betekenen dat je er als ploeg automatisch op achteruit gaat.

Het draait grotendeels om vertrouwen. Een paar degelijke prestaties op rij neerzetten, daar gaat het om.

Rooie

Bericht door Rooie » za nov 27, 2010 5:10 pm

wimpey schreef:Wie weet gaat de ploeg zonder Suarez wel wat beter draaien. Suarez leed zo ontieglijk veel balverlies, was zó met zichzelf bezig en had door frustratie omtrent eigen falen een slecht temperament. Zijn afwezigheid hoeft niet te betekenen dat je er als ploeg automatisch op achteruit gaat.
Mwah, deze selectie heeft al vaker zonder Suarez gespeeld en daar werd het echt niet beter van. Het is niet zo dat deze spelers dan opeens wel in staat zijn een fatsoenlijk positiespel te spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 27, 2010 5:47 pm

En die Jol loopt weer te huilen om de selectie. Ik word toch moe van die vent!
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 28, 2010 12:53 pm

Afbeelding

bryan

Bericht door bryan » zo nov 28, 2010 1:17 pm

Jabu schreef:
999 schreef:Tja, volgens mij zijn het toch de spelers die de club voor lul zetten ...
Met als verantwoordelijke de trainer.

Aan de andere kant, zullen Adriaanse, Koeman, Blind, Ten Cate, Van Basten, Jol, etc. allemaal er echt geen ruk van kunnen? Uiteindelijk trapt iedere trainer bij Ajax steeds weer in dezelfde valkuilen, nadat ze allen in meer of mindere mate bij hun vorige werkgevers hebben laten zien over de benodigde trainerskwaliteiten te beschikken. Welke trainer wil er tegenwoordig nog bij Ajax aan de slag gaan? Het afbreukrisico is wel erg groot. Wat dat betreft kan ik Cruyff alleen maar gelijk geven dat er iets fundamenteel mis is binnen de club.
Maar Cruijff zaait ook mee in de negativiteit en is zelfs verantwoordelijk voor een paar ontslagen. Hij maakt deel uit van de problemen. Ik denk bijvoorbeeld aan Olsen. De competitie gewonnen met 89 punten en 112 doelpunten. Maar bij de eerste tegenslag zie je Cruijff weer met zijn grote bek bij Studio Sport zitten.

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 28, 2010 3:21 pm

Gaat Jol na vanmiddag z'n spullen oppakken en richting Duitsland of Engeland

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo nov 28, 2010 3:37 pm

Toppie schreef:Gaat Jol na vanmiddag z'n spullen oppakken en richting Duitsland of Engeland
Als ik kijk naar de 1e helft wel :biggrin.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 28, 2010 8:55 pm

Rishi schreef:En die Jol loopt weer te huilen om de selectie. Ik word toch moe van die vent!
Hij heeft 14 spelers mogen halen. :smallgrin.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo nov 28, 2010 10:35 pm

Na het spel van vandaag ben ik erg defintief klaar mee.. Tijd om op te rotten Jol!

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 11:33 am

Zlatan Son of God schreef:Na het spel van vandaag ben ik erg defintief klaar mee.. Tijd om op te rotten Jol!
We doen nog op 3 fronten mee. Tevens is er bij mijn weten geen vertrouwensbreuk tussen selectie enerzijds en Jol anderzijds.

Jol's assistent en diens zoon hebben andere agenda, maar op basis daarvan ontsla je een trainer niet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 29, 2010 12:00 pm

Het meedoen op drie fronten is positief, maar maskeert wel een beetje de huidige situatie, hoor. Het is namelijk maar de vraag of we lang mee gaan doen, want het spel is hemeltergend slecht. Ik denk namelijk niet dat de uitglijders incidentjes waren, zoals dat bij Twente (en in mindere mate PSV) wel het geval was. Als je ons ziet voetballen dan vraag je je af of het ooit nog goed gaat komen, want van enige lijn is er totaal geen sprake. Of denk jij dat we nu een serie gaan neerzetten en ongeslagen blijven tot aan de winterstop? Vergeet niet dat we na de winterstop nog naar Eindhoven, Den Haag en Utrecht mogen. Wil je blijven meedoen, dan moet je dus 2 a 3x winnen. Nou, ik weet het niet, hoor.

Jol krijgt nog even, maar na dit seizoen is het sowieso klaar. Vooral zijn spelopvatting stuit me al maanden tegen de borst, dat in combinatie met het continue gejammer om aankopen. Nu missen we zogenaamd weer buitenspelers, maar ik geef je op een briefje dat hij, na de aankoop van zo'n speler, weer begint te jammeren over een creatieve middenvelder, of een echte mandekker, of een linksback, of een rechtshalf. Jol moet eens in de spiegel kijken en zich afvragen waarom geen enkele aankoop rendeert. Tainio laat niets zien, Suk laat niets zien, Mounir heeft een vormcrisis, Ooijer laat niets zien, Atouba laat niets zien, De Zeeuw verkeert in een ernstige dip, Mido is geen echte versterking en Lodeiro is helaas geblesseerd. Dat geeft te denken, hoor.

999

Bericht door 999 » ma nov 29, 2010 12:19 pm

Nou, volgens mij missen we ook een creatieve middenvelder, buitenspelers, en van onze linksback druipt nu ook weer niet de klasse vanaf .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 29, 2010 12:50 pm

Peter schreef: Jol krijgt nog even, maar na dit seizoen is het sowieso klaar.
Duidelijk.

Ik leg de zwarte piet bij die kneuzen die Jol hebben aangesteld. Jol is nu eenmaal een opportunist, een handelaar die zich graag op de transfermarkt begeeft. Dat past niet bij de goede voornemens om jeugd te laten doorstromen. Iedere voetbalvolger had die goocheme Boog bij voorbaat kunnen vertellen dat Jol en Ajax eigenlijk niet samengaan. Maar Boog kroop naar Hamburg, gaf Jol alle macht en dat buit Jol uit. Zou ik ook doen.

Jol verander je niet meer. Hij heeft het vorig seizoen goed gedaan. Wat mij betreft maakt hij het seizoen af. Hij blijft redelijk rustig in dit theater, ik sluit niet uit dat hij er weer een goed draaiend team van weet te maken. Het is niet zo dat deze groep er niets van kan, maar het vertrouwen is minimaal. En juist op dat vlak (people management) vind ik Jol een goede. Ajax kan m.i. ook dit seizoen weer een flow pakken.

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 29, 2010 1:01 pm

Peter schreef:Het meedoen op drie fronten is positief, maar maskeert wel een beetje de huidige situatie, hoor. Het is namelijk maar de vraag of we lang mee gaan doen, want het spel is hemeltergend slecht. Ik denk namelijk niet dat de uitglijders incidentjes waren, zoals dat bij Twente (en in mindere mate PSV) wel het geval was. Als je ons ziet voetballen dan vraag je je af of het ooit nog goed gaat komen, want van enige lijn is er totaal geen sprake. Of denk jij dat we nu een serie gaan neerzetten en ongeslagen blijven tot aan de winterstop? Vergeet niet dat we na de winterstop nog naar Eindhoven, Den Haag en Utrecht mogen. Wil je blijven meedoen, dan moet je dus 2 a 3x winnen. Nou, ik weet het niet, hoor.

Jol krijgt nog even, maar na dit seizoen is het sowieso klaar. Vooral zijn spelopvatting stuit me al maanden tegen de borst, dat in combinatie met het continue gejammer om aankopen. Nu missen we zogenaamd weer buitenspelers, maar ik geef je op een briefje dat hij, na de aankoop van zo'n speler, weer begint te jammeren over een creatieve middenvelder, of een echte mandekker, of een linksback, of een rechtshalf. Jol moet eens in de spiegel kijken en zich afvragen waarom geen enkele aankoop rendeert. Tainio laat niets zien, Suk laat niets zien, Mounir heeft een vormcrisis, Ooijer laat niets zien, Atouba laat niets zien, De Zeeuw verkeert in een ernstige dip, Mido is geen echte versterking en Lodeiro is helaas geblesseerd. Dat geeft te denken, hoor.
PSV en Twente hebben beiden een misstap minder gemaakt. Dat lijkt me ook structureel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 29, 2010 1:22 pm

Peter schreef:Het meedoen op drie fronten is positief, maar maskeert wel een beetje de huidige situatie, hoor. Het is namelijk maar de vraag of we lang mee gaan doen, want het spel is hemeltergend slecht. Ik denk namelijk niet dat de uitglijders incidentjes waren, zoals dat bij Twente (en in mindere mate PSV) wel het geval was. Als je ons ziet voetballen dan vraag je je af of het ooit nog goed gaat komen, want van enige lijn is er totaal geen sprake. Of denk jij dat we nu een serie gaan neerzetten en ongeslagen blijven tot aan de winterstop? Vergeet niet dat we na de winterstop nog naar Eindhoven, Den Haag en Utrecht mogen. Wil je blijven meedoen, dan moet je dus 2 a 3x winnen. Nou, ik weet het niet, hoor.

Mee eens. De Euro Leaugue gaan we namelijk niet winnen. En de beker kan me ook gestolen worden dus rest alleen het landskampioenschap. Overleven in de CL had ik dan wel weer een prijs gevonden.
Vorig jaar was het spel ook niet super maar werd er gewonnen en kon iedereen zien dat er wel een bepaald soort voetbal werd gespeeld. Denk dat iedereen wel had gehoopt dat we op die basis verder zouden gaan en dat het team er voetballend beter op zou worden. Het voetbal wordt met de dag slechter, spelers gaan steeds minder voetballen en van lijn lijkt geen sprake te zijn.

En dat gelul..... bah!
IK GELOOF!!!!!!

ferry

Bericht door ferry » ma nov 29, 2010 1:36 pm

wimpey schreef:[...]Jol verander je niet meer. Hij heeft het vorig seizoen goed gedaan. Wat mij betreft maakt hij het seizoen af. Hij blijft redelijk rustig in dit theater, ik sluit niet uit dat hij er weer een goed draaiend team van weet te maken. Het is niet zo dat deze groep er niets van kan, maar het vertrouwen is minimaal. En juist op dat vlak (people management) vind ik Jol een goede. Ajax kan m.i. ook dit seizoen weer een flow pakken.
Hoe rustig Jol blijft zal nog moeten blijken:
'Charme-offensief' Martin Jol

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De keuze om Christian Eriksen tegen VVV-Venlo (0-2) op te stellen in plaats van Siem de Jong past in het 'charme-offensief' dat Ajax-trainer Martin jol momenteel voert.

Na tegen PSV en Real Madrid vanaf de tribunes te hebben vernomen, dat hij het qua populariteit nooit wint van ’echte Ajacied’ Danny Blind, werd zijn ’vijand’ weer omarmd. Blind zou opeens – hoewel Jol dat intern heeft afgeraden – nog steeds zijn „ideale opvolger” zijn, Daley maakte weer deel uit van de selectie en Eriksen mocht zowaar starten. Blind had zich beklaagd dat er slecht met het Deense talent werd omgesprongen en vond dat de middenvelder altijd moest spelen. Aldus geschiedde.
Nou weet ik wel dat bovenstaand stukje uit JC's huisblaadje komt, maar opvallend is het wel dat Jol gisteren opeens met Eriksen in de basis begon. Net zoals het opstellen van een jeugdspeler op de linksbuitenpositie opvallend genoemd mag worden.
Ik hoop echt dat Jol de zaak weer op de rails krijgt en 'rustig' het seizoen af kan maken, maar ik vrees dat het jachtseizoen geopend is. De supporters lijken ook klaar te zijn met hem, afgaand op de spreekkoren voor Blind en Cruijff.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 29, 2010 1:40 pm

Dat van Eriksen was best logisch. Die speelde ook al tegen AZ in de basis. Ozbilic had hij de vorige wedstrijd ook al op de bank.
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za dec 04, 2010 10:11 pm

Jol mist nog steeds miljoenen

Amsterdam - "Of we naar de winterstop snakken", zei Ajax-trainer Martin Jol na het 1-1-gelijk spel van zijn ploeg tegen NEC. "Nou nee, want ook dan krijg ik geen paar miljoen om uit te geven.”

Ajax-trainer Martin Jol
Jol liet eerder weten dat hij graag een zak met tien miljoen euro zou krijgen, om een aantal vleugelspelers aan te schaffen. Daar ontbreekt het volgens de trainer aan bij de Amsterdammers.

Telegraaf.nl
:kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots:

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 04, 2010 10:13 pm

Oppleuren! Schijtvent!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Beloki

Bericht door Beloki » za dec 04, 2010 10:30 pm

Helemaal klaar met die man. De quotes van Jol die Benji in het wedstrijdtopic citeerde zijn misschien nog wel erger. Strekking: de fans moeten niet zeiken want het gaat prima, en als er wat misgaat ligt het aan iedereen behalve aan Jol.

Pleur die vent er alsjeblieft meteen uit.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie