Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Ik snap wel een beetje wat Rishi bedoelt. Vanwege het verschil in budget kan Ajax zich niet meten met Barcelona, dat het geld heeft om dure aankopen te doen én de eigen jeugd te behouden. Maar als je kijkt naar het verschil tussen Ajax en de andere Nederlandse clubs, dan zou Ajax in principe in staat moeten zijn om op z'n eigen niveau (in Nederland dus) wat meer op het Barcelona van Nederland te lijken dan op de club die het nu is.
Dat gelul over Ibrahimovic klopt natuurlijk van geen kant. Die jongen is gehaald omdat men de inschatting maakte dat hij perfect bij Barcelona zou passen. Verkeerd ingeschat dus. Een fout die de club nog verder in de schulden heeft gestoken.
Dat gelul over Ibrahimovic klopt natuurlijk van geen kant. Die jongen is gehaald omdat men de inschatting maakte dat hij perfect bij Barcelona zou passen. Verkeerd ingeschat dus. Een fout die de club nog verder in de schulden heeft gestoken.
Tja, als Barcalona geen 430 miljoen euro schuld had mogen maken speelde ze stukken slechter ( want dan waren een hoop van deze selectie allang vertrokken, nog voordat Barcalona er plezier van zou hebben gehad )
Blij met de punten ...
Als achterlijke kutclubs als Barcelona ook gewoon eens geen schulden zouden (mogen) maken, zou Ajax haar grote talenten ongetwijfeld ook wat langer kunnen houden.
I think I lost my fucking headache
Stekelenburg keept al tig jar bij Ajax.
Van der Wiel heeft een WK-finale gespeeld.
Ooijer is geen talent meer.
Jantje speelt er ook al een paar jaar.
Anita heeft er net een jaar opzitten... talent nog
Enoh, Lindgren en Demy zijn geen talenten meer.
Siem heeft vorig jaar goed gedraaid. Dit jaar wat minder. Die zal ik dan nog even talent noemen.
Suarez, El Ham en Urby zijn natuurlijk ook geen talenten meer.
Oftewel.... 2 talenten.. Dan heb je op de bank wat talenten zitten maar die spelen amper.
Sulejmani kostte 16 miljoen en speelt al 2 jaar bij Ajax.
Eriksen is dan een talent.
Op Josefzoon wordt geen beroep gedaan. Bonevacia speelt niet omdat Ajax daar Tainio heeft gehaald.
Dus ja... Over welke talenten heb je het eigenlijk?
Siem heeft vorig jaar goed gedraaid. Dit jaar wat minder. Die zal ik dan nog even talent noemen.
Oftewel.... 2 talenten.. Dan heb je op de bank wat talenten zitten maar die spelen amper.
Op Josefzoon wordt geen beroep gedaan. Bonevacia speelt niet omdat Ajax daar Tainio heeft gehaald.
IK GELOOF!!!!!!
Precies Thomas.Enganche schreef:Ik snap wel een beetje wat Rishi bedoelt. Vanwege het verschil in budget kan Ajax zich niet meten met Barcelona, dat het geld heeft om dure aankopen te doen én de eigen jeugd te behouden. Maar als je kijkt naar het verschil tussen Ajax en de andere Nederlandse clubs, dan zou Ajax in principe in staat moeten zijn om op z'n eigen niveau (in Nederland dus) wat meer op het Barcelona van Nederland te lijken dan op de club die het nu is.
Zlatan is inderdaad een miskoop. Maar ik denk niet dat zijn waarde nou zo heel veel is gedaald. Zeker nu hij nu weer goed presteert.
IK GELOOF!!!!!!
Sneijder, van der Vaart dat soort mannenRishi schreef:Stekelenburg keept al tig jar bij Ajax.
De spelers ik noem spelen ook al een aantal jaar bij Ajax maar van fatsoenlijk spel is geen sprake. El Ham niet dan maar zo een speler moet dus een directe versterking zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Tja, Barcelona kan, deels door schulden te maken, haar eigen talenten hun hele carriere houden. Mannen als vd Vaart en Sneijder zijn na drie jaar weg en dan moet er dus doorstroming zijn. Zo geweldig is het nou ook weer niet hoor, die 7 'eigen' spelers bij Barca. Het zou pas geweldig zijn als ze die spelers elke drie jaar uit eigen gelederen weer vervangen
Je hebt ook een goed punt hoor. Maar Ajax heeft van dat geld genoeg prut gekocht om niet DE club van Nederland te zijn.
Sneijder, Huntelaar, Babel en Vermaelen zijn voor zo verschrikkelijk veel geld gekocht dat het gewoon een schande is dat Ajax geen kampioen is geworden en clubs als AZ en Twente wel.
Het kan natuurlijk voorkomen dat de directe concurrent een fantastisch elftal heeft waardoor je net geen kampioen wordt. Maar Ajax... pffff
Sneijder, Huntelaar, Babel en Vermaelen zijn voor zo verschrikkelijk veel geld gekocht dat het gewoon een schande is dat Ajax geen kampioen is geworden en clubs als AZ en Twente wel.
Het kan natuurlijk voorkomen dat de directe concurrent een fantastisch elftal heeft waardoor je net geen kampioen wordt. Maar Ajax... pffff
IK GELOOF!!!!!!
Tja, het gaat niet eens om het verkopen.Het gaat erom dat dus dat soort clubs hun spelers kunnen houden en vanuit die positie verder kunnen borduren.Wij moeten zelfs dat soort spelers laten gaan, omdat we niet de mogelijkheid hebben om ze te houden, nog voordat ze eigenlijk op hun top zijn.Real M. M.u. Barcalona bieden dan gewoon een zak met geld en kunnen weer gewoon doorborduren.
Clubs als AJAX hebben nu al de grootste moeite om talenten te halen, te houden, en als ze dan hun nivo hebben lang vast te houden.
Ik zou dit AJAX weleens willen zien voetballen als Zlatan, Sneijder, Chivu, Maxwell, v.d. Vaart ( en die ik zo even vergeet ) nu nog hier stonden te voetballen.Daarbij is het ook nog eens zo dat voor AJAX soms een of twee spelers gezichtsbepalend, spelbepalend voor het elftal kunnen zijn.Toen Sneijder vertrok b.v. was dat voor AJAX begrippen een hele grote aderlating, de jeugdopleidding is immers geen melkkoe waarvan je zekerwet dat eenzelfde nivo terug komt, en nergens voor AJAX zo'n speler tegen redelijk transfersom te vinden ..
Clubs als AJAX hebben nu al de grootste moeite om talenten te halen, te houden, en als ze dan hun nivo hebben lang vast te houden.
Ik zou dit AJAX weleens willen zien voetballen als Zlatan, Sneijder, Chivu, Maxwell, v.d. Vaart ( en die ik zo even vergeet ) nu nog hier stonden te voetballen.Daarbij is het ook nog eens zo dat voor AJAX soms een of twee spelers gezichtsbepalend, spelbepalend voor het elftal kunnen zijn.Toen Sneijder vertrok b.v. was dat voor AJAX begrippen een hele grote aderlating, de jeugdopleidding is immers geen melkkoe waarvan je zekerwet dat eenzelfde nivo terug komt, en nergens voor AJAX zo'n speler tegen redelijk transfersom te vinden ..
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Over de talenten die vroeg weg gaan. Het is natuurlijk niet voor niets dat die jongens, met jaren ervaring, nog bij Ajax voetballen. De echt grote talenten ben je na 3 jaar gewoon kwijt. Dat is de reden waarom een Jan Vertonghen, Enoh, de Zeeuw, Suarez, Urby en weet ik wie nog meer nog bij Ajax zitten. DIe zijn lang zo goed niet als een vdVaart en Sneijder bijvoorbeeld. Bij Ajax weet je dat als je echte top bent (en dat dus ook 2 jaar laat zien), dat je dan weg bent. Geen houden aan.Rishi schreef:Stekelenburg keept al tig jar bij Ajax.
Maar met deze spelers, die ook al best lang samenspelen, moet er gewoon beter voetbal te spelen zijn. Maar daarover ben je het al met me eens weet ik.
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
De regel gaat niet helemaal op, want dan zou je Babel onder de top kunnen scharen. Ook Huntelaar ging voor een mooi prijsje weg. vdVaart werd verkocht omdat hij na een minder jaar nog maar 5 miljoen waard was. Het is niet verkeerd om een aantal subtoppers in de selectie te hebben, want dan houd je een basis waarop je kan bouwen. Alleen moet je dan niet van die wisselvallige jongens hebben zoals wij die hebben.Peter schreef:Over de talenten die vroeg weg gaan. Het is natuurlijk niet voor niets dat die jongens, met jaren ervaring, nog bij Ajax voetballen. De echt grote talenten ben je na 3 jaar gewoon kwijt. Dat is de reden waarom een Jan Vertonghen, Enoh, de Zeeuw, Suarez, Urby en weet ik wie nog meer nog bij Ajax zitten. DIe zijn lang zo goed niet als een vdVaart en Sneijder bijvoorbeeld. Bij Ajax weet je dat als je echte top bent (en dat dus ook 2 jaar laat zien), dat je dan weg bent. Geen houden aan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Daily Blind
Wat een mickeymouse competitie!
Pfft Spanje is echt een competitie van niks. 2 ploegen die er bovenuit steken en de rest hangt er maar bij. Net Schotland of Nederland een paar jaar terug.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik denk dat Barca of Madrid ook in andere competities iedereen zouden oprollen hoor. Zet ze in Duitsland, Italie of Frankrijk en ze rollen iedereen op. Engeland is misschien iets lastiger.
Atletico won vorig jaar de Euro Leaugue.
Atletico won vorig jaar de Euro Leaugue.
IK GELOOF!!!!!!
Hypothetisch dus. Barcelona had het flink lastig tegen Kazan en Kopenhagen.Rishi schreef:Ik denk dat Barca of Madrid ook in andere competities iedereen zouden oprollen hoor. Zet ze in Duitsland, Italie of Frankrijk en ze rollen iedereen op. Engeland is misschien iets lastiger.
En Barcelona en Madrid wonnen de CL niet.Atletico won vorig jaar de Euro Leaugue.
Wat anderen al schreven speelt natuurlijk ook een rol: wanneer je je spelers een leven lang aan je club kunt binden en een half miljard schulden kunt maken, zonder consequenties, dan heb je een enorm 'voordeel'. Op korte termijn tenminste. Hopelijk wordt dat financiele wanbeleid ooit eens consequent beoordeeld en bestraft, want clubs die wél financieel verantwoord handelen zijn in het nadeel.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies. Voor dat geld hadden we nu nog kunnen genieten van Zlatan, Maxwell, Chivu, Sneijder en vdVaart. Nou, ik geef je op een briefje dat we daar wel kampioen mee waren geworden, hoor.
Dat is toch ook het punt niet? Barca zou in de plaats van Munchen, Inter, Lyon (zeg maar de tegenstanders voor de CL) gehakt maken van iedere ploeg die ze tegenkomen hoor. Ondanks dat ze het misschien lastig hadden in de CL tegen Kazan en Kopenhagen. Dat is ook een andere competitie. Daar gelden andere regels.wimpey schreef:Hypothetisch dus. Barcelona had het flink lastig tegen Kazan en Kopenhagen.Rishi schreef:Ik denk dat Barca of Madrid ook in andere competities iedereen zouden oprollen hoor. Zet ze in Duitsland, Italie of Frankrijk en ze rollen iedereen op. Engeland is misschien iets lastiger.
En Barcelona en Madrid wonnen de CL niet.Atletico won vorig jaar de Euro Leaugue.
Milan nam bijvoorbeeld genoegen met een punt in Amsterdam. In de competitie kunnen ze geen genoegen nemen met maar een gelijkspel in een uitwedstrijd. Tenzij ze tegen Inter of Juve spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Zo'n goed voorbeeld is Barça ook weer niet voor Ajax
23/11/2010 10:00
Het is het grote voorbeeld voor Ajax en het is niet moeilijk te zien waarom. Barcelona staat voor een surplus aan individuele klasse en collectief denken, met veel spelers afkomstig uit de eigen opleiding.
Het is waarom Johan Cruijff altijd Barcelona aanhaalt als voorbeeld voor Ajax. Kwaliteit hoor je zelf op te leiden en het bewijs levert Barcelona.
Barcelona trad zaterdag tegen Almeria (8-0 winst) aan met een elftal waarvan zeven spelers afkomstig waren uit de eigen opleiding: keeper Victor Valdes, Carles Puyol, Xavi (foto), Andreu Fontas, Andrés Iniesta, Lionel Messi en Pedro. Het basiselftal dat in 2009 de Champions League won door in de finale Manchester United te verslaan kostte in totaal slechts zeventig miljoen euro.
Een voorbeeld, voor de rest van de wereld en vooral voor Ajax. Het is een fantastisch verhaal, alleen is het verhaal niet compleet. Verre van. Er is namelijk ook een ander verhaal, het verhaal van de miskopen.
Want hoe terecht is het eigenlijk om Barcelona het stempel te geven van een opleidingsclub? Een analyse van het aankoopbeleid van de laatste vijf seizoenen is ontluisterend.
Aankopen seizoen 2006/07 voor 31 miljoen euro: Lilian Thuram (Juventus, 5 miljoen), Gianluca Zambrotta (Juventus, 14 miljoen),
Eidur Gudjohnson (Chelsea, 12 miljoen). Seizoen 2007/08 voor 68 miljoen: Yaya Touré (AS Monaco, 9 miljoen), Thierry Henry (Arsenal,
24 miljoen), Gabriel Milito (Real Zaragoza, 20 miljoen), Eric Abidal (Olympique Lyon, 15 miljoen).
Seizoen 2008/09 voor 100 miljoen: Henrique (Desportivo Brasil, 8 miljoen), Gerard Piqué (Manchester United, 5 miljoen), Dani Alves (Sevilla, 41,5 miljoen), Martin Caceres (Villareal, 16,5 miljoen), Aleksander Hleb (Arsenal, 15 miljoen), Seydou Keita (Sevilla, 14 miljoen).
Seizoen 2009/10 voor 113,5 miljoen: Zlatan Ibrahimovic (foto, Inter, 70 miljoen), Maxwell (Inter, 4,5 miljoen), Dmytro Chygrynskiy (Shaktar Donetsk, 25 miljoen), Keirrison (Desportivo Brasil, 14 miljoen).
En dit seizoen: Adriano (Sevilla, 9,5 miljoen), David Villa (Valencia, 40 miljoen), Javier Mascherano (Liverpool, 20 miljoen). Dat betekent dat Barcelona de laatste vijf seizoenen voor 382 miljoen aan spelers heeft gekocht. Hoezo opleidingsclub?
De missers zijn bovendien evident: Zlatan, Henrique, Keirison, Hleb, Caceres, Chygrynskiy, Thuram, Milito, Zambrotta. Ze speelden niet of nauwelijks of werden met een enorm verlies verkocht. Het zijn cijfers waarbij het zogenaamde falende transferbeleid van Ajax verbleekt.
Marco van Basten was met zijn 35 miljoen euro een kruidenier en Martin Jol een gierigaard. Behalve het aantrekken van Mounir El Hamdaoui voor vijf miljoen, kwamen dit seizoen Teemo Tainio, André Ooijer en Mido. Transferkosten: nul euro.
Ooijer verdient 7,5 keer zo weinig als bij PSV, Tainio voetbalt voor een jeugdcontract en Mido krijgt drieduizend euro per duel. Johan Cruijff maakt zich zorgen om het tekort bij Ajax dat is opgelopen tot 23 miljoen, maar bij Barcelona lachen ze om zulke bedragen.
Daar is het tekort onder de ex-voorzitter en vriend van Cruijff, Joan Laporta, opgelopen tot 420 miljoen euro. Misschien is Barcelona toch niet zo'n goed voorbeeld voor Ajax.
Taco van den Velde
Bron: VI.nl

Misschien dat JC eens een keer kan reageren op dié cijfers?!

Met .. alles en iedereen eruit bij Barcalona .. dan toch hé .. Maar ook daar blijft JC dus nergens verantwoordelijk voor en blijft mooi op de achtergrond ..
Laatst gewijzigd door 999 op wo nov 24, 2010 12:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dit stukje bedoelde ik dus eerder.
Cruijff heeft ook aangegeven dat hij het raar vindt dat Messi nog geen woord Engels spreekt. Hij vindt dat slecht van Barca... niet alles vind hij geweldig
Cruijff heeft ook aangegeven dat hij het raar vindt dat Messi nog geen woord Engels spreekt. Hij vindt dat slecht van Barca... niet alles vind hij geweldig

IK GELOOF!!!!!!
Dat lijkt mij wel het laatste waar Barcelona zich druk om moet maken. Hij voetbalt in Spanje en met z'n Spaans zal niets mis zijn. De schuldenlast lijkt mij een terechter punt van kritiek...