Siem de Jong
Moderator: mods
Re: Siem de Jong
Natuurlijk heeft De Jong last van de wisseling voor hem. Hij is immers een erg eendimensionale speler.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Eens met Bertje. El Ham maakt Ajax stukken beter dan Pantelic ooit zou doen. En ik vind hem ook behoorlijk balvast. Siem moet eens kijken naar Clarence. Die speelt met Robinho en Zlatan.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat is echt appels met peren. Als er iemand balvast is, dan is het Zlatan wel.
En Seedorf ..Peter schreef:Dat is echt appels met peren. Als er iemand balvast is, dan is het Zlatan wel.
Blij met de punten ...
Hoe verklaar je dan dat Ajax als elftal beter voetbal speelde met Pantelic dan met El Ham?Rishi schreef: El Ham maakt Ajax stukken beter dan Pantelic ooit zou doen.
El Ham is een goede afmaker. Als ie het niet met links hoeft te doen. Hij is te lui om brand te roepen en doet vrijwel niets zonder bal. Pantelic was statisch, op El Ham is de overtreffende trap van statisch van toepassing.
Tja, hoe zal ik het verklaren?
Ik denk dat dit Ajax veel druk naar voren moet zetten en iedereen geconcentreerd moet zijn zoals tegen Twente de eerste helft. Toen heb ik voetbal gezien wat ik van Ajax met Pantelic niet heb gezien hoor..
En tot aan de wedstrijd tegen Utrecht vond ik het allemaal wel best eigenlijk. Het WK, een nieuwe spits, de CL, blessure bij De Zeeuw, schorsing van Jan en noem maar op. Allemaal redenen waarom ik tot aan Utrecht alles wel best vond. Omdat ik er eigenlijk wel vanuit ging dat het goed zou komen. Zeker na de eerste helft tegen Twente waar El Ham een belangrijk aandeel had in het goede tot zeer goede spel van Ajax. Veel beweging zonder bal, vloeiende combinaties en een Twente dat gewoon kapot werd gespeeld.
Maar zorgde Pantelic ervoor dat Enoh zijn man niet lopen?
Natuurlijk had Pantelic vorig jaar zijn aandeel in het bij vlagen redelijk goede spel van Ajax. Dat Siem de Jong toen veel scoorde vond ik alleen maar geweldig. Maar dat trucje zou hij dit jaar echt niet gaan herhalen. Teams graven zich nog meer in tegen Ajax en in de CL trappen ze niet in de lange ballen van Toby en Jan. Siem moet ervoor zorgen dat hij gewoon beter gaat voetballen. Dat hij Suarez, El Ham en Sulejmani/Urby voorziet van steekballen en/of op het goede moment opduikt voor het doel van de tegenstander of zich aanbiedt voor een combinatie. Dat zie ik hem nog veel te weinig doen. Urby werd zo een keer "vrijgespeeld" aan de zijkant tegen Utrecht na een goede combi met Siem en tegen Kiev zette hij Sulejmani vrij voor het doel (die toen de assist gaf aan El Ham). Dat soort dingen verwacht ik van een nummer 10 van Ajax. Niet alleen dat afwachten op een kans om te scoren. Hij moet veelzijdiger gaan worden om zich te blijven ontwikkelen.
Net als Ajax.
Ik denk dat dit Ajax veel druk naar voren moet zetten en iedereen geconcentreerd moet zijn zoals tegen Twente de eerste helft. Toen heb ik voetbal gezien wat ik van Ajax met Pantelic niet heb gezien hoor..
En tot aan de wedstrijd tegen Utrecht vond ik het allemaal wel best eigenlijk. Het WK, een nieuwe spits, de CL, blessure bij De Zeeuw, schorsing van Jan en noem maar op. Allemaal redenen waarom ik tot aan Utrecht alles wel best vond. Omdat ik er eigenlijk wel vanuit ging dat het goed zou komen. Zeker na de eerste helft tegen Twente waar El Ham een belangrijk aandeel had in het goede tot zeer goede spel van Ajax. Veel beweging zonder bal, vloeiende combinaties en een Twente dat gewoon kapot werd gespeeld.
Maar zorgde Pantelic ervoor dat Enoh zijn man niet lopen?
Natuurlijk had Pantelic vorig jaar zijn aandeel in het bij vlagen redelijk goede spel van Ajax. Dat Siem de Jong toen veel scoorde vond ik alleen maar geweldig. Maar dat trucje zou hij dit jaar echt niet gaan herhalen. Teams graven zich nog meer in tegen Ajax en in de CL trappen ze niet in de lange ballen van Toby en Jan. Siem moet ervoor zorgen dat hij gewoon beter gaat voetballen. Dat hij Suarez, El Ham en Sulejmani/Urby voorziet van steekballen en/of op het goede moment opduikt voor het doel van de tegenstander of zich aanbiedt voor een combinatie. Dat zie ik hem nog veel te weinig doen. Urby werd zo een keer "vrijgespeeld" aan de zijkant tegen Utrecht na een goede combi met Siem en tegen Kiev zette hij Sulejmani vrij voor het doel (die toen de assist gaf aan El Ham). Dat soort dingen verwacht ik van een nummer 10 van Ajax. Niet alleen dat afwachten op een kans om te scoren. Hij moet veelzijdiger gaan worden om zich te blijven ontwikkelen.
Net als Ajax.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Siem heeft een spierblessure (hamstring) opgelopen bij Jong Oranje.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zal wel overbelasting zijn.
Teveel moeten bukken en hurken tijdens het verstoppertje spelen.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
- Jinne
- Site Admin
En Lodeiro is weer (bijna) fit, dus nu gaat het lopen bij Ajax!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Mwah, dan zullen ze eerst met 2 dynamische middenvelders moeten gaan spelen in plaats van met een blok van 2 defensieve...
Twee tot vier weken uitgeschakeld --> Eriksen/Lodeiro of Tainio als vervanger?
Jol kennende zullen nu nu Lindgren, De Zeeuw én Enoh gaan spelen. Behalve tegen heel zwakke tegenstanders misschien.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik hoop op Lindgren, Enoh, en Lodeiro/Eriksen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mag toch hopen dat Lodeiro eerst even de mogelijkheid krijgt wat wedstrijdritme op te doen. Anders draai je die jongen echt de nek om.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Begint toch een beetje een eendagsvlieg te lijken. Heeft al met al 1 seizoenshelft goed gespeeld (voorjaar 2010), maar dit seizoen is hij echt uit vorm (of gewoon niet goed genoeg).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Weer eens nieuws over De Jong.
Zaakwaarnemer Ajacied Siem de Jong verbaasd over uitblijven afspraak contractverlenging
Ajax heeft de wens uitgesproken om het contract van Siem de Jong open te breken, op te waarderen en te verlengen. "Maar na het gesprek van Rik van den Boog in november is er nog steeds geen afspraak gemaakt", zegt zijn verbaasde zaakwaarnemer Louis Laros.
"De bal ligt bij Ajax," vervolgde hij tegenover De Telegraaf. De 22-jarige aavallende middenvelder maakte vorig seizoen onder Martin Jol een uitstekende ontwikkeling door en ook Frank de Boer is zeer te spreken over de Ajacied. "Siem wil graag naar Ajax luisteren. We wachten maar rustig af", aldus Laros.
Van den Boog wilde niet aangeven waarom de daad nog steeds niet bij het woord is gevoegd. De Jong speelde tot dusver 77 competitieduels voor Ajax, scoorde negentien keer en staat tot medio 2013 onder contract.
elfvoetbal.nl
-
De hand van Cruijff wordt zichtbaar. Cruijff is geen fan van De Jong, mij benieuwen of het 'klankbord' wordt gevolgd.
Whitey on the moon.
Of Ajax wacht gewoon totdat de technische invulling rond is...
En met niemand anders!
En met niemand anders!
De Jong moet natuurlijk gewoon een goed contract krijgen voor meerdere jaren. Natuurlijk zou ik hem zelf nooit als dragende speler een rol geven als Bergkamp of Litmanen, maar op dit moment is het natuurlijk echt nog wel een nuttige speler. Qua karakter en werklust een goede jongen bovendien. Tot slot heeft hij ook geen zeer lage transferwaarde.