FC Twente 2010-2011
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Re: FC Twente 2010-2011
Schöne...
Het maakt mij echt niks uit of je Twente topper of subtopper noemt. Daar is de club ook helemaal niet mee bezig. De club is bezig met een langzaam stijgende lijn met als uiteindelijke doel regelmatig meedoen om het kampioenschap, en dat is volgens de beleidsplannen pas over vijf jaar! Dat we vorig jaar kampioen werden was totaal niet ingecalculeerd, en dat we het dit jaar weer worden al helemaal niet. AZ heeft ook nu nog veel hogere spelerssalarissen dan wij - ik bedoel maar. Twente doet, anders dan AZ, geen rare dingen, heeft geen sugardaddy, steekt zich niet onnodig in de schulden, betaalt geen belachelijke salarissen, en belangrijker nog, heeft veel grotere en bredere steun in de regio dan AZ ooit gehad heeft, en dan hebben we het niet alleen maar over voetbal. Solidariteit is officieel het belangrijkste wat de club nastreeft en daar zitten waarschijnlijk weinig idealistische gedachten bij: als je je regio mee hebt, op alle gebied, dan zit het met het toekomstperspectief van je club wel goed.Dubbel schreef: Ach ik bedoelde het niet kwaad. Zal het toelichten. Er zijn in Europa wel vaker subtoppers geweest die ineens een titel pakken. Of bijna. AZ, Lokeren, Verona, Larissa enz. Reuze knap, daar niet van. Echter, daarna gaat men onherroepelijk binnen een paar jaar weer terug naar het oude 'normale' niveau of eronder. Dat zijn wetmatigheden. Maar juist dan wordt dat normale niveau niet meer geaccepteerd omdat men inmiddels is gewend mee te doen om die titel. Lees ter illustratie maar eens een AZ forum! Vervolgens krijg je noodsprongen, uiteindelijk implodeert de hele boel en kun je zomaar een divisie lager komen te spelen. Aangezien 2 subtoppers de laatste 2 titels in NL pakten is er een reeele kans dat met een jaar of 4 eentje eruit dondert. Het is ook niet alleen maar Twente of AZ pesten. Zo eind jaren 90 bijvoorbeeld ging Ajax 'voortaan' Europees elk jaar overwinteren en af en toe de beker pakken. Nou, we hebben het gezien. Cynisme regeert. Het is gewoon enorm moeilijk om succes te managen. Ben heel benieuwd hoe Twente dit de komende tijd gaat doen.
Ik ben ook geen fan van Boschker als persoon maar hoezo is hij zwaar overgewaardeerd? De enige waardering die hij ooit gehad heeft buiten Twente is als derde keeper meegaan naar een WK. Dan houdt het wel op.Peter schreef:Boschker is volgens mij ook een vervelende vent, hoor. Overigens ook zwaar overgewaardeerd.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik ben benieuwd of Preudhomme het lef heeft om Mihalov te laten staan als Boschker straks weer wedstrijdfit is.
Dus je wilt op de bestaande wet een uitzondering maken voor voetballers? Iedereen een Nederlands paspoort na vijf jaar belasting betalen behalve voetballers?Ajax Rules schreef: Iedereen begrijpt dat Douglas dan geen Nederlander is....
Strikt volgens de regels wel ja. Vandaar ook "misbruik van de regels". Want zo was interland-voetbal natuurlijk nooit bedoeld.
Ik zie liever Heitinga, ook al vind ik Douglas 10 keer beter.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De media doet vaak alsof Boschker een hele goede doelman is. Ik vind hem eigenlijk maar pure middelmaat.Epi Drost schreef:Ik ben ook geen fan van Boschker als persoon maar hoezo is hij zwaar overgewaardeerd? De enige waardering die hij ooit gehad heeft buiten Twente is als derde keeper meegaan naar een WK. Dan houdt het wel op.Peter schreef:Boschker is volgens mij ook een vervelende vent, hoor. Overigens ook zwaar overgewaardeerd.
-
- AT Toto winner 10/11
Een paar vrienden van mij uit Enschede zeggen altijd dat Boschker - ondanks zijn vele honderden wedstrijden voor Twente - helemaal niet populair is bij de supporters.? Dat de veel supporters hem zelfs niet kunnen luchten of zien. Klopt dat?Epi Drost schreef:Ik ben ook geen fan van Boschker als persoon maar hoezo is hij zwaar overgewaardeerd? De enige waardering die hij ooit gehad heeft buiten Twente is als derde keeper meegaan naar een WK. Dan houdt het wel op.Peter schreef:Boschker is volgens mij ook een vervelende vent, hoor. Overigens ook zwaar overgewaardeerd.
Jazeker wel, dat heeft hij al aangekondigd. Spelers die het goed doen blijven staan. Wel een interessante blessure die Boschker momenteel heeft. Mannendingetje laat ik het daar maar bij houden.brigade zuid schreef:Ik ben benieuwd of Preudhomme het lef heeft om Mihalov te laten staan als Boschker straks weer wedstrijdfit is.
West Ham zat gisteren op de tribune voor Tiote. Ik denk dat ze nu onderzoek aan het doen zijn naar een evt werkvergunning voor Douglas.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik snap v. Marwijk ook niet hoor, nodig die Douglas eens uit, laat hem meedoen en je hebt er misschien voor 10 jaar een goede verdediger bij. Straks wordt ie over 2 jaar uitgenodigd voor de seleção en dan kun je jezelf wel voor je kop slaan.
Het is natuurlijk wel een held voor ons als voetballer maar een plezierig mens vinden velen hem niet. Heubach, die was echt populair.Scherrer schreef:
Een paar vrienden van mij uit Enschede zeggen altijd dat Boschker - ondanks zijn vele honderden wedstrijden voor Twente - helemaal niet populair is bij de supporters.? Dat de veel supporters hem zelfs niet kunnen luchten of zien. Klopt dat?
Precies.brigade zuid schreef:Ik snap v. Marwijk ook niet hoor, nodig die Douglas eens uit, laat hem meedoen en je hebt er misschien voor 10 jaar een goede verdediger bij. Straks wordt ie over 2 jaar uitgenodigd voor de seleção en dan kun je jezelf wel voor je kop slaan.
Douglas Bruma lijkt me een on-Nederlands goed centraal verdedigingsduo dat nog jaren meekan.
Vorig seizoen was hij echt beresterk. Geen enkele beslissende fout gemaakt en punten gepakt. Dus de waardering die hij vorig seizoen kireeg was terecht wat mij betreft.Peter schreef:
De media doet vaak alsof Boschker een hele goede doelman is. Ik vind hem eigenlijk maar pure middelmaat.
- peter
On-Nederlands? Die Douglas is aardig goed en Bruma is niet meer dan een talentvolle jongen. Ik mag toch hopen dat jij het centrale duo Stam-de Boer 'ietsje' beter vond.Epi Drost schreef:Precies.brigade zuid schreef:Ik snap v. Marwijk ook niet hoor, nodig die Douglas eens uit, laat hem meedoen en je hebt er misschien voor 10 jaar een goede verdediger bij. Straks wordt ie over 2 jaar uitgenodigd voor de seleção en dan kun je jezelf wel voor je kop slaan.
Douglas Bruma lijkt me een on-Nederlands goed centraal verdedigingsduo.
Vijf jaar? Dat duur dus nog wel even met Douglas.Epi Drost schreef:Dus je wilt op de bestaande wet een uitzondering maken voor voetballers? Iedereen een Nederlands paspoort na vijf jaar belasting betalen behalve voetballers?Ajax Rules schreef: Iedereen begrijpt dat Douglas dan geen Nederlander is....
Strikt volgens de regels wel ja. Vandaar ook "misbruik van de regels". Want zo was interland-voetbal natuurlijk nooit bedoeld.
Ik zie liever Heitinga, ook al vind ik Douglas 10 keer beter.
Stam en De Boer waren lang zo goed niet op 22 en 18 jarige leeftijd.Peter schreef:On-Nederlands? Die Douglas is aardig goed en Bruma is niet meer dan een talentvolle jongen. Ik mag toch hopen dat jij het centrale duo Stam-de Boer 'ietsje' beter vond.
Nee hoor. Zit hier nu drie jaar. Kan volgend jaar procedure in gang brengen en is dan eigenlijk al onmiddelijk oproepbaar. Maar voordat hij het zelf in gang wil zetten wil hij dus gebeld worden door Van Marwijk.Jöhnk schreef:[Vijf jaar? Dat duur dus nog wel even met Douglas.
De Boer was veeeel beter op die leeftijd.
Dus hij kan al opgeroepen worden als hij nog geen Nederlander is?
Daar geloof ik, eerlijk gezegd, niets van.
Dus hij kan al opgeroepen worden als hij nog geen Nederlander is?

- peter
Boeiend. Stam en de Boer waren wereldtop. Eerst maar eens zien of Bruma en Douglas dat niveau ooit gaan halen. On-Nederlands goed? Nee dus.Epi Drost schreef:Stam en De Boer waren lang zo goed niet op 22 en 18 jarige leeftijd.Peter schreef:On-Nederlands? Die Douglas is aardig goed en Bruma is niet meer dan een talentvolle jongen. Ik mag toch hopen dat jij het centrale duo Stam-de Boer 'ietsje' beter vond.
Daarnaast kan je je natuurlijk afvragen of Douglas daadwerkelijk pas 19 was toen bij FC Twente binnen kwam.
Loopt z'n contract nog maar tot 2012, Epi?
Loopt z'n contract nog maar tot 2012, Epi?
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk dat Douglas echt wel een verdediger van wereldformaat gaat worden, maar ik begrijp dus dat hij nu nog helemaal niet opgeroepen kan worden voor het Ned. Elftal?
-
- AT Toto winner 10/11
Een speler die geen Nederlands paspoort heeft kan natuurlijk niet voor het Nederlands Elftal spelen. Lijkt me volstrekt logisch.brigade zuid schreef:Ik denk dat Douglas echt wel een verdediger van wereldformaat gaat worden, maar ik begrijp dus dat hij nu nog helemaal niet opgeroepen kan worden voor het Ned. Elftal?

-
- AT Toto winner 15/16
Ik wist niet dat hij die nu nog niet aan kon vragen, blijkbaar moet ie nog 2 jaar wachten. Tegen die tijd is ie allang Braziliaans international.
- peter
Is dat zo? Misschien ben ik als enige wat sceptisch, maar die jongen is toch ook weer niet zo goed? Laat het eerst maar eens zien bij een topclub zou ik zeggen. In de CL wil ik het ook wel een keertje zien en voorlopig zie ik bij Brazilië echt nog geen ruimte voor die jongen.brigade zuid schreef:Ik wist niet dat hij die nu nog niet aan kon vragen, blijkbaar moet ie nog 2 jaar wachten. Tegen die tijd is ie allang Braziliaans international.
Hij heeft geloof ik een Nederlandse vriendin. Als hij met 'r trouwt dan ligt een Nederlands paspoort binnen handbereik.
Volgens de Tubantia is Beerens de beoogd opvolger van Ruiz.