Gewenste transfers zomer 2010

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » vr aug 06, 2010 10:52 am

De Dominee schreef:
elliquido schreef:Cristian Eugen Chivu (Reşiţa, 26 oktober 1980) is een Roemeense betaald voetballer die bij voorkeur in de verdediging speelt. Hij tekende in juli 2007 een vijfjarig contract bij Inter Milan, dat hem overnam van AS Roma[1]. In 1999 debuteerde hij op achttienjarige leeftijd in het Roemeens voetbalelftal, waarvoor hij meer dan zeventig interlands speelde.

:onfire.gif:
Weet jij (zoals vaak) meer dan wij of is dit gewoon iets waarvan je hoopt dat het uitkomt EL?

:confused.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door peter » vr aug 06, 2010 1:45 pm

Na het stukje van Ajaciedjuh in het topic over Mounir hier even verder.

Jol spreekt over enkele versterkingen en dan dus met name in aanvallend opzicht. Daar maak ik uit op dat hij nog twee aanvallers aan zijn selectie wil toevoegen. Vooral rechts, maar ook links is het dunbezaaid.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Scherrer » vr aug 06, 2010 1:48 pm

Peter schreef:Na het stukje van Ajaciedjuh in het topic over Mounir hier even verder.

Jol spreekt over enkele versterkingen en dan dus met name in aanvallend opzicht. Daar maak ik uit op dat hij nog twee aanvallers aan zijn selectie wil toevoegen. Vooral rechts, maar ook links is het dunbezaaid.
De hele aanval is dunbezaaid. We hebben welgeteld 4 hele aanvallers in de selectie zitten Suarez, El Hamdaoui, Emanuelson en Suk. Dat kan echt niet. Er moeten er zeker nog twee bij.
***

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 06, 2010 2:16 pm

Ajax f-side schreef:UEFA in de fout met 'Ajacied' De Ridder; Jol: 'Hij is niet de speler die wij zoeken'
06-08-10


Ajax leek vrijdag een nieuwe speler te presenteren. De naam van de in Amsterdam opgeleide Daniël de Ridder is terug te lezen op de website van de UEFA. De Europese voetbalbond publiceerde vrijdag de volledige spelerslijst van de Amsterdammers, die in de laatste voorronde van de Champions League tegen Dinamo Kiev uitkomen. De naam van De Ridder staat daar ook tussen, gekoppeld aan rugnummer 19.

Een woordvoerder van Ajax meldt tegenover NUsport dat er van een akkoord met De Ridder, zijn club Wigan en Ajax nog geen sprake is. ‘’Zolang een speler niet onder contract staat, kun je de speler niet op de lijst zetten. In dat geval krijg je een boete van de UEFA.’’ Hoe De Ridder op de lijst terecht heeft kunnen komen, weet de zegsvrouw niet. De speler van Wigan Athletic wordt al geruime tijd in verband gebracht met een terugkeer naar zijn oude club.

Niet op lijstje
Tijdens zijn wekelijkse persconferentie sprak Ajax-trainer Martin Jol tegen dat De Ridder op zijn lijstje staat om spelers als Dennis Rommedahl, Miralem Sulejmani en Marko Pantelic te vervangen. "Hij is niet een echte buitenspeler of een echte spits. "Ajax blijft wel op zoek naar versterking. "We proberen er alles aan te doen om nieuwe spelers te halen", aldus Jol.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door joey » vr aug 06, 2010 2:19 pm

Raar, want ze zullen bij de UEFA de naam van de Ridder toch ergens vandaan moeten hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door D_skilled » vr aug 06, 2010 2:20 pm

Geruststellend, lijkt mij.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Toppie » zo aug 08, 2010 4:32 pm

Een verdediger en een extra spits. Het liefst 2 backs of Douglas en een derde spits alla Vennegoor voor kopgoals die missen we.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » zo aug 08, 2010 4:55 pm

Moreno (of Chivu!) en een tweede spits.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 08, 2010 8:08 pm

Ik ben in principe ook een voorstander van de komst van Moreno, maar wat doe je dan met Alderweireld? Of schuif je Vertonghen naar linksback? Dat vind ik geen geweldig idee hoor... Of je zet Toby op de bank...Het is een luxeprobleem, maar wel een probleem...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » zo aug 08, 2010 8:24 pm

Waar wil je Moreno in hemelsnaam van betalen?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Marillion » zo aug 08, 2010 8:45 pm

De komst van een verdediger kunnen we echt wel vergeten met het huidige budget. Lijkt me ook niet de eerste prioriteit want in die linie zijn we geen spelers kwijtgeraakt ten opzichte van vorig jaar. Het moet dus mogelijk zijn om de boel weer enigszins op orde te krijgen. In ieder geval op het niveau zoals dat vorig jaar in de 2e seizoenshelft was.

Het is zaak dat V.d.Wiel weer met beide benen op de grond gaat staan en daarnaast ligt er op het middenveld een uitdaging bij De Zeeuw die niet doet wat hij zou moeten doen en wel doet wat hij niet zou moeten doen. Als die twee zich gedragen en Enoh en Lindgren zijn weer beschikbaar zal het al een stuk beter gaan. Daarbij kunnen we het, zeker in dit stadium van de voorbereiding, wel vergeten dat we zonder budget ergens een verdediger vandaan kunnen halen die echt iets zou toevoegen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Daily Blind » di aug 10, 2010 11:30 am

joey schreef:Raar, want ze zullen bij de UEFA de naam van de Ridder toch ergens vandaan moeten hebben.
Ajax kletst in dit geval. Navraag leert al snel dat Ajax wel degelijk de naam heeft aangegeven bij de UEFA. Er zijn maar een paar mensen daar die toegang hebben tot het systeem en elke wijziging staat op naam geregistreerd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Bert » di aug 10, 2010 11:37 am

Net als toen Trabelsi zogenaamd weg was zeker.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Raymond » wo aug 11, 2010 2:38 am

Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:Raar, want ze zullen bij de UEFA de naam van de Ridder toch ergens vandaan moeten hebben.
Ajax kletst in dit geval. Navraag leert al snel dat Ajax wel degelijk de naam heeft aangegeven bij de UEFA. Er zijn maar een paar mensen daar die toegang hebben tot het systeem en elke wijziging staat op naam geregistreerd.
Zou mij niets verbazen als de immer beruchte Mino R. zich bij de UEFA heeft voorgedaan als Ajax-official en Daniel heeft laten registreren. :smallgrin.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » wo nov 03, 2010 3:36 pm

Gewenste transfers voor de zomer 2011 dan maar.

Uitgaande van een vertrek van Suarez, Stekelenburg en Wiel en de aflopende contracten in acht genomen.

SELECTIE

Keepers:Vermeer, Verhoeven, Padt

Verdedigers:Alderweireld, Vertonghen, Anita, Blind, Boilesen

Middenvelders: Enoh, De Zeeuw, Eriksen, De Jong, Lodeiro, Lindgren, Bonevacia

Aanvallers: Sulejmani, El Hamdaoui, Jozefzoon

Kortom: een nogal krappe selectie. Met verwachte inkomsten van 50 miljoen euro (Suarez 25, Wiel 20 en Steek 10) kunnen we het eigen vermogen weer deels aanvullen en verscheidene aankopen doen.

Op het boodschappenlijstje staan sowieso 3 aanvallers en 2 of 3 verdedigers lijkt mij. Daarnaast zou het kunnen zijn dat we op een aantal posities doorselecteren of dat er nog meer spelers vertrekken (Vertonghen, Zeeuw, El Ham). Ook is mogelijk een nieuwe keeper niet overbodig gezien de kwaliteiten (of het gebrek daaraan) van Vermeer.

Er zijn nog geen/weinig geruchten, dat is mooi en ook logisch aangezien het vrij vroeg in het seizoen is. Wat mij opvalt is dat ik zelf weinig (goede) vervangers cq. aanvullingen kan bedenken. Natuurlijk ken ik een aantal keepers (Tyton, Cilessen, Romero) maar voor de aanval en de verdediging kom ik niet ver. Dat betekent waarschijnlijk dat de Ajax-scouting ook niet ver komt, aangezien zij en ik op dezelfde wijze scouten: met het bord op schoot.

Wat zijn jullie wensen? Waar hopen jullie op?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Lionel » wo nov 03, 2010 3:40 pm

Ik heb geen idee waar ik op hoop. Ik hoop dat iedereen blijft. En als we weggaan moeten we maar kijken wat haalbaar is. Als Enoh een basisspeler is hoop ik op een echte nummer 10. Als Enoh weggaat zou ik best Theo J. willen hebben. Kan je met Lindgren met de punt naar achteren spelen en bijvoorbeeld met Siem en Theo als halfspelers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Arthur » wo nov 03, 2010 3:45 pm

Ik vind het belangrijker dat we volgend seizoen een fatsoenlijke trainer voor de groep hebben staan.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Liberty » wo nov 03, 2010 3:50 pm

En een technisch directeur die in staat is om los van de trainer beslissingen te nemen in het belang van Ajax (zodat we geen Atoubatjes meer krijgen).

Voor de aankopen sowieso een keeper, rechtsback, linksback, centrale middenvelder, linksbuiten en rechtsbuiten. Met het vertrek van de 'grote' drie krijg je extra centen binnen om ook wat zwakke plekken in het team te verbeteren.
Verder moeten ze het team hier en daar uitbreiden met een extra centrale verdediger, misschien zelfs wel twee, en een extra middenvelder.
Tijd voor iets nieuws.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Michael_B » wo nov 03, 2010 3:53 pm

Arthur schreef:Ik vind het belangrijker dat we volgend seizoen een fatsoenlijke trainer voor de groep hebben staan.
Dat is ook nog zoiets inderdaad, Jol zal wel vertrekken. Daar zit bijkans mijn grootste angst, want op Danny Blind zit ik niet te wachten.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door FCT-Bantje » wo nov 03, 2010 5:24 pm

Stomme vraag maar komt er nog wat terug uit de verhuur?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door Daily Blind » wo nov 03, 2010 6:42 pm

Ik heb angst voor de komst van 50 miljoen als Jol blijft. Ik denk dat een enorme stormloop gaat komen met shit players.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door GangstaRiB » do nov 04, 2010 12:32 pm

We hebben middenvelders nodig die verdediging en aanval kunnen verbinden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door 999 » do nov 04, 2010 1:13 pm

Nu pas ? .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door mattie » do nov 04, 2010 1:41 pm

Schaars en Moreno van AZ. Willen graag weg en Ajax is een stap hoger..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Gewenste transfers zomer 2010

Bericht door GangstaRiB » do nov 04, 2010 1:42 pm

Schaars zou een goede zijn.

Plaats reactie