Speculatie: opvolger Huntelaar?

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 02, 2008 9:06 pm

Ik vind het ook niet slecht, maar het kon beter.

Vwb de opvolging van Huntelaar: Blind houdt zich op de vlakte, maar volgens mij speelt er wel iets. Ik vind het ook wenselijk dat er een spits bij komt. Concurrentie juich ik toe.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:07 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het ook niet slecht, maar het kon beter.

Vwb de opvolging van Huntelaar: Blind houdt zich op de vlakte, maar volgens mij speelt er wel iets. Ik vind het ook wenselijk dat er een spits bij komt. Concurrentie juich ik toe.
Met alleen Dario komen we er niet. Of ze schuiven Bodul door of ze moeten in ieder geval nog een spits als back-up erbij halen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 02, 2008 9:10 pm

Ajax zal vooral moeten bepalen wat nu de posities van enkele belangrijke spelers zijn. Ligt de toekomst van Suárez in de spits of op de flank? Is Vertonghen een centrumverdediger of een middenvelder. Aan de hand daarvan kun je op andere posities weer doorselecteren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di dec 02, 2008 9:12 pm

Jöhnk schreef:Vwb de opvolging van Huntelaar: Blind houdt zich op de vlakte, maar volgens mij speelt er wel iets. Ik vind het ook wenselijk dat er een spits bij komt. Concurrentie juich ik toe.
Echt, Blind is een nieuwe strategie aan het uitproberen. :ajaxsmiley.gif:
Met Dario alleen vind ik het best wel riskant.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:18 pm

Bertje schreef:Ajax zal vooral moeten bepalen wat nu de posities van enkele belangrijke spelers zijn. Ligt de toekomst van Suárez in de spits of op de flank? Is Vertonghen een centrumverdediger of een middenvelder. Aan de hand daarvan kun je op andere posities weer doorselecteren.
Vertonghen hoort op het middenveld. Samen met Enoh vormen ze een perfect blok met zowel verdedigende alsook aanvallende kwaliteiten. Als Aissati zijn talent waarmaakt, dan is het middenveld wat mij betreft compleet.

Achterin moet je doorselecteren. Een 'beest' (type Douglas) en een opbouwende verdediger. Eventueel kun je VD Wiel doorschuiven naar het centrum en dan een goede rechtsback halen.

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di dec 02, 2008 9:23 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Hoe moet het dan met Cvitanich, Jöhnk?

Het zou een aanfluiting zijn als Cvitanich níet de opvolger van KJH werd. Hij was duur genoeg.
Voor dergelijke sentimenten is geen plaats. Als je Van Wolfswinkel een toptalent vindt, dan haal je hem. Die jongen is een koopje.
Jesse schreef:Wie hebben we liever, Van Wolfswinkel of Arnautovic?
Van Wolfswinkel sluit naar mijn mening beter aan op wat we al hebben. Sulejmani en Aissati willen graag combineren. Ik vind dat Van Wolfswinkel ook meer heeft laten zien.
Van Wolfswinkel staat pas net in de basis bij Vitesse....

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » di dec 02, 2008 9:46 pm

LucaS schreef:Bovendien is het toch wel veranderd. Drie jaar heeft Huntelaar bij Ajax gespeeld nu. Das nie lang
Dat is precies wat ik bedoel; in de jaren negentig bleven spelers nog redelkijk lang; dit in combi met geluk en een goede trainer kan dan nog wel eens succes opleveren. Nu hebben we alleen een goede trainer. Geen geluk. Geen blijvende spelers.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di dec 02, 2008 9:52 pm

Had Thomas in de zomer niet een topverdediger in de aanbieding? :hypocrite.gif:
Lijkt me iets belangrijker dan een spits.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di dec 02, 2008 10:15 pm

Jöhnk schreef:
Frank schreef:
Beloki schreef:Inderdaad, zeg. Dat gejank allemaal. Voetbal is voetbal. Iedereen gaat ooit weg.

Dan nog mag je er als supporter wel moedeloos van worden.
Ik word niet moedeloos van het verkoopbeleid. Dat gaat uitstekend.

Ik word moedeloos van het aankoopbeleid. Ook onder de nieuwe leiding valt daar vooralsnog het een en ander op af te dingen.
Helemaal mee eens, de verkopen gaan gewoon goed, aankopen kan gewoon beter. Ik vind overigens wel dat er nu een spits bij moet, alleen Cvita is wat magertjes maar ik mag toch aannemen dat er een lijstje met namen klaarligt.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di dec 02, 2008 10:19 pm

Daar zullen ze morgen eens over vergaderen..... Als dat zo is moet het hele kutbestuur gewoon weg!

Maar ik neem aan dat ze al een akkoord hebben met Wolfswinkel en die GVN uit Denemarken :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di dec 02, 2008 10:25 pm

De geruchten die we voorlopig lezen duiden er volgens mij op dat ze voor een jong talent gaan wat zich achter Cvitanich mag gaan bewijzen. En dat lijkt me een prima strategie.

Cvitanich is feitelijk destijds al gehaald als opvolger van KJH. Laten we hem dan ook een echte kans geven om te laten zien dat hij die erfenis aan kan. Met daarachter een jonge talentvolle spits en ook nog eens de beschikking over spelers als Suarez en Sulejmani moet het in de aanval wel goed zitten.

Verder hoop ik dat er nu nog wat geld is om alsnog een echte goede verdediger aan te trekken.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » di dec 02, 2008 10:53 pm

Zonde als Van Wolfswinkel bij Ajax op de bank zit weg te kwijnen...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 02, 2008 10:56 pm

Marillion schreef:De geruchten die we voorlopig lezen duiden er volgens mij op dat ze voor een jong talent gaan wat zich achter Cvitanich mag gaan bewijzen. En dat lijkt me een prima strategie.

Cvitanich is feitelijk destijds al gehaald als opvolger van KJH. Laten we hem dan ook een echte kans geven om te laten zien dat hij die erfenis aan kan. Met daarachter een jonge talentvolle spits en ook nog eens de beschikking over spelers als Suarez en Sulejmani moet het in de aanval wel goed zitten.

Verder hoop ik dat er nu nog wat geld is om alsnog een echte goede verdediger aan te trekken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe niet echt een warm gevoel krijg bij Cvitanich, maar een echte kans heeft hij nog niet gekregen. Verder ben ik het met je eens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di dec 02, 2008 11:15 pm

Ik krijg er ook nog geen warm gevoel bij bij die Cvitanich.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di dec 02, 2008 11:16 pm

Ik ben ook nog niet onder de indruk van wat ik heb gezien. Maar hij heeft ook nog nauwelijks op zijn eigen positie gespeeld. Huntelaar had bijvoorbeeld op de vleugel ook geen bal geraakt.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 02, 2008 11:29 pm

Wouter schreef:Zonde als Van Wolfswinkel bij Ajax op de bank zit weg te kwijnen...

Die komt dus niet, en Arnautovic ook niet, want die zou een hoop kosten.

'Van Wolfswinkel en Fall niet aan de orde'

Technisch manager Danny Blind heeft tegenover NOS Studio Sport laten weten dat Ajax met het aantrekken van Dario Cvitanich in de zomer al ingespeeld heeft op het vertrek van Klaas Jan Huntelaar.

'We hebben in de zomer al geanticipeerd op een eventueel vertrek van Huntelaar en hebben geïnvesteerd in Cvitanich. Het is dus logisch dat hij nu zijn kans krijgt', aldus Blind.

De technisch manager ontkrachtte tevens de geruchten dat Ajax concrete interesse heeft in de spitsen Van Wolfswinkel, Berg en Fall. Blind was gister wel in Denemarken, maar hij deed dit vooral om de details in de transfer van jeugdspeler Christian Eriksen af te ronden. Mocht Ajax een speler aantrekken, dan zal het geen grote investering zijn, volgens de technisch manager.
AS

Beetje blut?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di dec 02, 2008 11:31 pm

ik zou het ook zeggen... doen ze namelijk altijd.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 02, 2008 11:32 pm

Ik reken erop dat Ajax nu wel een verdediger haalt. En dan niet eentje van het niveau van Robbie Wielaert.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di dec 02, 2008 11:39 pm

Weet je toevallig zelf iemand, joey?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 02, 2008 11:40 pm

Nee, dan moet je bij Thomas zijn.

Ik pretendeer niet dat ik kan scouten. Ik heb niet het geduld om urenlang wedstrijden te kijken. Te ongeduldig. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » wo dec 03, 2008 1:21 am

joey schreef:Ik reken erop dat Ajax nu wel een verdediger haalt. En dan niet eentje van het niveau van Robbie Wielaert.
Kunnen jullie Sansoni of Sprockel niet even op komen halen??? Topverdedigers, vraag maar aan Hans! :hypocrite.gif:

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » wo dec 03, 2008 1:36 am

Babel huren voor een half jaar? Of eventueel terugkopen voor een miljoentje of 7?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo dec 03, 2008 2:10 am

LucaS schreef:Is niets mis mee, maar ik ben het wel wat Spijker eens dat sommige mensen zichzelf wel heel er serieus nemen.
Ach, misschien nemen sommige mensen zichzelf wel vrij serieus en is dat zo gek nog niet. Dat zal wel arrogant klinken, maar je mag toch best wel trots zijn op wat je graag doet en waar je hier en daar waardering voor krijgt? Ik noem jou toch ook geen betweter of iemand die zich veel te serieus neemt, omdat je denkt veel te weten over bijv. begrotingen?
joey schreef:Ik reken erop dat Ajax nu wel een verdediger haalt. En dan niet eentje van het niveau van Robbie Wielaert.
Dat mag ik ook hopen, Joey. In dat opzicht zou het aantrekken van een zeer jonge, talentvolle en redelijk goedkope aanvaller voor achter Cvitanich beter passen in de priority list. Als die Van Wolfswinkel echt zo goed is, moet Ajax hem misschien gewoon halen.
joey schreef:Nee, dan moet je bij Thomas zijn.

Ik pretendeer niet dat ik kan scouten. Ik heb niet het geduld om urenlang wedstrijden te kijken. Te ongeduldig. :blush.gif:
In Nederland zou ik alleen Douglas of Sankoh durven halen. Sankoh is hier niet geliefd, Douglas kan totaal niet opbouwen. Buiten Nederland zijn er wel opties. Een jongen die transfervrij is aan het einde van het seizoen en een jongen die z'n debuut in het eerste nog niet gemaakt heeft staan bij mij hoog op het lijstje. Helaas kent Ajax die laatste niet eens, dus heeft het geen prioriteit.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo dec 03, 2008 6:57 am

Ik noem jou ook geen betweter.
Er zit overigens wel een verschil tussen een mening geven over voetbal en uitleggen dat 1+1 2 is
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » wo dec 03, 2008 8:14 am

Alex zit bij Chelsea op de bank/tribune. Als ze hem nou voor een half jaar huren met een optie tot koop dan ben je verdedigend al een heel eind.

Plaats reactie