Speculatie: opvolger Huntelaar?

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 1:56 pm

El Clavo schreef:5 maanden terug had niemand hier nog van hem gehoord en nu zou hij opeens de nieuwe Kluivert zijn?

Je kent Arnautovic al jaren ZsoG? Hij is net twee jaar bij Twente man. Een leuk seizoen bij de A1 en verder (nog) niks.

Over Berg wil ik het al helemaal niet hebben.
Dit is zijn 3de seizoen al bij Twente! ruim 2,5 jaar al in Enschede. En sindsdien heb ik hem vaak aan het werk gezien! Tijdens alle wedstrijden en trainingen laat hij gewoon zien dat hij exceptionele kwaliteiten heeft. En dit heb ik bijna nog nooit eerder gezien bij een speler op die leeftijd!

Berg is een beperkte spits, leuk voor Groningen en Feyenoord, maar past totaal niet bij Ajax.

En mijn voorkeur gaat absoluut uit naar Arnautovic!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 1:56 pm

LucaS schreef:En hoeveel wedstrijden van die 15 van Vitesse hebben we live bekeken? Ik wil niemand aanwijzen hoor, want er zullen vast mensen zijn hier die van Wolfswinkel wel een aantal hele wedstrijden hebben zien spelen, maar dat zullen er nooit veel zijn. Ik geloof best dat het een talent is, maar opvolger van Huntelaar vereist volgens mij toch iets meer. Die moet er gewoon gelijk staan
Helemaal mee eens. Of Dario moet er meteen staan en van Wolfswinkel is back-up. Anders moet het een volwaardige opvolger zijn die er meteen staat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 02, 2008 1:57 pm

joey schreef:Hoe moet het dan met Cvitanich, Jöhnk?

Het zou een aanfluiting zijn als Cvitanich níet de opvolger van KJH werd. Hij was duur genoeg.
Cvitanich moet de concurrentie aan met v Wolfswinkel. De beste speelt.

De scouts van Ajax zullen de meeste wedstrijden wel gezien hebben, Luuk. Misschien zelfs alle 5.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di dec 02, 2008 2:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 02, 2008 1:58 pm

joey schreef:Hoe moet het dan met Cvitanich, Jöhnk?

Het zou een aanfluiting zijn als Cvitanich níet de opvolger van KJH werd. Hij was duur genoeg.
Voor dergelijke sentimenten is geen plaats. Als je Van Wolfswinkel een toptalent vindt, dan haal je hem. Die jongen is een koopje.
Jesse schreef:Wie hebben we liever, Van Wolfswinkel of Arnautovic?
Van Wolfswinkel sluit naar mijn mening beter aan op wat we al hebben. Sulejmani en Aissati willen graag combineren. Ik vind dat Van Wolfswinkel ook meer heeft laten zien.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 2:01 pm

LucaS schreef:En hoeveel wedstrijden van die 15 van Vitesse hebben we live bekeken? Ik wil niemand aanwijzen hoor, want er zullen vast mensen zijn hier die van Wolfswinkel wel een aantal hele wedstrijden hebben zien spelen, maar dat zullen er nooit veel zijn. Ik geloof best dat het een talent is, maar opvolger van Huntelaar vereist volgens mij toch iets meer. Die moet er gewoon gelijk staan
Klopt daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar Arnautovic. Maar ik heb dit seizoen meer dan de helft van zijn wedstirjden gezien. Maar ik ken hem erg goed vanuit de jeugd. En daar heeft hij erg veel indruk op mij gemaakt. Kopen en lekker een jaar stallen, zodat hij extra ervaring op kan doen!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 2:04 pm

Ohja daarnaast kan Arnautovic ook erg goed uit de voeten op 10!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di dec 02, 2008 2:09 pm

Je kent hem vanuit de jeugd? Dat ene jaartje A1 en wat potjes voor Jong Twente? Jij kijkt elke wedstrijd en training van Jong Twente en de Twente A1? En tussendoor ben je ook nog fan van Ajax? Alsjeblieft zeg.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 2:14 pm

El Clavo schreef:Je kent hem vanuit de jeugd? Dat ene jaartje A1 en wat potjes voor Jong Twente? Jij kijkt elke wedstrijd en training van Jong Twente en de Twente A1? En tussendoor ben je ook nog fan van Ajax? Alsjeblieft zeg.
Laat ik nou net daar dicht in de buurt wonen en een aantal spelers persoonlijk kennen die ook in de A1 / 2de en eerste hebben gespeeld. Dus voldoende wedstrijden gezien JA!

En een zaterdagmiddag en/of maandagavond is goed te combineren met fan/supporter zijn van Ajax.

En de naam Arnautovic loop ik hier al geruime tijd te verkondigen zelfs nog voor zijn debuut in het eerste!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 2:17 pm

Wil je nog een naam hebben? Rendla, wordt ook een prima spits alleen ligt er voorlopig nog lang uit met een zware knieblessure! Pas vorig jaar gekomen (dus nog maar 1,5 seizoen in Enschede) maar kwaliteit is snel te ontdekken, dat jij daar geen neusje voor hebt kan ik ook weinig aan doen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di dec 02, 2008 2:43 pm

Ik zal de laatste zijn die hier de scout uit gaat lopen hangen. Ik kom nooit met namen, verslagen of zogenaamde scoutingsrapporten. Waarom niet? Omdat ik van mezelf vind dat dat niet aan mij is, hoewel ik ook ontzettend veel voetbal zie. Wat ik wel doe en dat heb ik een tijdje terug ook al aangegeven, is dat het tijd wordt dat sommige mensen hier eens ophouden met te doen alsof ze scout, kenner of expert zijn en gewoon weer over Ajax gaan lullen. Niks persoonlijks verder hoor. Jullie moeten jezelf gewoon niet zo serieus nemen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 02, 2008 2:46 pm

Uh, je zegt zelf nota bene dat je je mond houdt omdat je niet zo veel ziet, maar mensen die wel meer zien moeten ook hun mond houden?

Zet jezelf niet zo voor aap, mafkees.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di dec 02, 2008 2:47 pm

joey schreef:Heeft Schaars inmiddels al bijgetekend?

Ik ben bang dat die jongen niet weg wil bij LVG. Hij is een fan. Schaars zou een échte aanwinst zijn, al moeten we even afwachten of hij fit blijft.
Van mij hoeft Schaars niet zo nodig te komen. Links op het middenveld kunnen Vertonghen en Lindgren prima spelen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 2:48 pm

Ik ben gewoon liefhebber en ik kan genieten van dit soort klasse spelers! En dit soort voetballers lokken mij extra vaak naar de velden! En dat staat los van het feit dat ik Ajacied ben.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di dec 02, 2008 2:48 pm

Maar dat is toch het hele idee van topics als deze?

Ik zie overigens ook redelijk wat voetbal, maar van scouten of een wedstrijd analyseren heb ik absoluut geen kaas gegeten. Helemaal niet bij wedstrijden van Ajax, dan zit ik veel te veel in de wedstrijd om looplijnen o.i.d. te gaan analyseren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 2:51 pm

Jesse schreef:Maar dat is toch het hele idee van topics als deze?

Ik zie overigens ook redelijk wat voetbal, maar van scouten of een wedstrijd analyseren heb ik absoluut geen kaas gegeten. Helemaal niet bij wedstrijden van Ajax, dan zit ik veel te veel in de wedstrijd om looplijnen o.i.d. te gaan analyseren.
Ja dat kan ik helaas niet meer.. Ik zit te veel letten op al die andere zaken en zelfs op de commerciele aspecten rondom het voetbal.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di dec 02, 2008 2:52 pm

Had jij nou ook een baan in de voetballerij of niet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 2:54 pm

Jesse schreef:Had jij nou ook een baan in de voetballerij of niet?
Momenteel even niet, maar hoop zo snel mogelijk wel weer.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di dec 02, 2008 2:55 pm

Bertje schreef:Uh, je zegt zelf nota bene dat je je mond houdt omdat je niet zo veel ziet, maar mensen die wel meer zien moeten ook hun mond houden?

Zet jezelf niet zo voor aap, mafkees.
Eerst goed lezen Bertje, dan met goed commentaar komen en dan pas uitschelden vanachter je pc'tje. Je voelt je blijkbaar nog steeds een beetje aangesproken he?

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di dec 02, 2008 3:10 pm

El Clavo schreef:
Bertje schreef:Uh, je zegt zelf nota bene dat je je mond houdt omdat je niet zo veel ziet, maar mensen die wel meer zien moeten ook hun mond houden?

Zet jezelf niet zo voor aap, mafkees.
Eerst goed lezen Bertje, dan met goed commentaar komen en dan pas uitschelden vanachter je pc'tje. Je voelt je blijkbaar nog steeds een beetje aangesproken he?
:smallgrin.gif:

Die samenkomst van tactische "grootmeesters" en YouTube scouts maakt AT juist wel erg vermakelijk (en af en toe heel vermoeiend), naast de stellingen die ingenomen worden en nooit meer worden verlaten, helemaal wat betreft trainers en dan steevast flip-floppen en de opvolgers afkraken als je de trainer daarvoor steunde. :ajaxtalk.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 02, 2008 5:10 pm

El Clavo schreef:Ik zal de laatste zijn die hier de scout uit gaat lopen hangen. Ik kom nooit met namen, verslagen of zogenaamde scoutingsrapporten. Waarom niet? Omdat ik van mezelf vind dat dat niet aan mij is, hoewel ik ook ontzettend veel voetbal zie. Wat ik wel doe en dat heb ik een tijdje terug ook al aangegeven, is dat het tijd wordt dat sommige mensen hier eens ophouden met te doen alsof ze scout, kenner of expert zijn en gewoon weer over Ajax gaan lullen. Niks persoonlijks verder hoor. Jullie moeten jezelf gewoon niet zo serieus nemen.
Je kan het natuurlijk ook zo zien: sommige mensen willen voor zichzelf verder kijken dan 'gewoon weer over Ajax lullen'. Daar is toch niets mis mee? Ik houd van voetbal, houd van de discussie erover en ik heb ambitie. Wat is er mis mee om er op uit te zijn om discussie te voeren en uit te lokken op een discussieforum?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 02, 2008 5:15 pm

Zlatan Son of God schreef:Berg is een beperkte spits, leuk voor Groningen en Feyenoord, maar past totaal niet bij Ajax.
Volgens mij vergis je je. Berg is gewoon een goede voetballer met een uitstekende techniek. Is wel veel te passief en loert te veel op zijn eigen kansjes ipv het teambelang te dienen. Hij doet me wat denken aan Makaay.
Dit gezegd hebbende, misschien bedoelde je wel hetzelfde.

Maar Groningen heeft hem al buiten de markt geplaatst. Berg is die 15 miljoen natuurlijk niet waard. Zeker als v Wolfswinkel voor 2 miljoen op te halen is.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 02, 2008 8:18 pm

Thomas schreef:
El Clavo schreef:Ik zal de laatste zijn die hier de scout uit gaat lopen hangen. Ik kom nooit met namen, verslagen of zogenaamde scoutingsrapporten. Waarom niet? Omdat ik van mezelf vind dat dat niet aan mij is, hoewel ik ook ontzettend veel voetbal zie. Wat ik wel doe en dat heb ik een tijdje terug ook al aangegeven, is dat het tijd wordt dat sommige mensen hier eens ophouden met te doen alsof ze scout, kenner of expert zijn en gewoon weer over Ajax gaan lullen. Niks persoonlijks verder hoor. Jullie moeten jezelf gewoon niet zo serieus nemen.
Je kan het natuurlijk ook zo zien: sommige mensen willen voor zichzelf verder kijken dan 'gewoon weer over Ajax lullen'. Daar is toch niets mis mee? Ik houd van voetbal, houd van de discussie erover en ik heb ambitie. Wat is er mis mee om er op uit te zijn om discussie te voeren en uit te lokken op een discussieforum?
Niets. Ik waardeer dat dan ook zeer, al ben ik het niet altijd met je eens. Maar dat is dan meestal meer gebaseerd op gevoel dan op "voetbalkennis".
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 02, 2008 8:20 pm

Is niets mis mee, maar ik ben het wel wat Spijker eens dat sommige mensen zichzelf wel heel er serieus nemen.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 02, 2008 8:50 pm

Frank schreef:
Beloki schreef:Inderdaad, zeg. Dat gejank allemaal. Voetbal is voetbal. Iedereen gaat ooit weg.

Dan nog mag je er als supporter wel moedeloos van worden.
Ik word niet moedeloos van het verkoopbeleid. Dat gaat uitstekend.

Ik word moedeloos van het aankoopbeleid. Ook onder de nieuwe leiding valt daar vooralsnog het een en ander op af te dingen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 02, 2008 9:03 pm

Jöhnk schreef:
Frank schreef:
Beloki schreef:Inderdaad, zeg. Dat gejank allemaal. Voetbal is voetbal. Iedereen gaat ooit weg.

Dan nog mag je er als supporter wel moedeloos van worden.
Ik word niet moedeloos van het verkoopbeleid. Dat gaat uitstekend.

Ik word moedeloos van het aankoopbeleid. Ook onder de nieuwe leiding valt daar vooralsnog het een en ander op af te dingen.
Ik vind niet dat we slecht hebben ingekocht met Sulejmani, Aissati, Dario en Enoh. Oleguer is geen top aankoop, maar ook niet zo slecht als sommige hier beweren. Bij Sno zet ik wel mijn vraagtekens, want we zouden geen breedte-aankopen meer doen.
We hebben wel ontzettend pech gehad met blessures bij deze aankopen. Dario kan ik nog niet beoordelen, maar die gaat nu zijn kans krijgen als je de woorden van Blind interpreteert.

Belangrijk is dat we nu ook echte versterkingen aantrekken, dus liever 2 topaankopen van 10-15 miljoen, dan een aantal breedte aankopen.

Plaats reactie