Robbie Wielaert

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jan 09, 2009 10:32 pm

Wat een enge man

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 09, 2009 10:43 pm

Ik zie dit nog wel rondkomen eerlijk gezegd. Ajax heeft een half jaar extra de tijd gehad om een andere speler te zoeken maar ze zijn toch weer bij Wielaert uitgekomen. Twente wil gewoon het onderste uit de kan en ik zie Ajax daar uiteindelijk nog wel in mee gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33893
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr jan 09, 2009 11:49 pm

Als Wielaert het niet hard wil spelen (een beroep doen op het nieuwe contract), zie ik het niet rond komen. Meer dan 3 miljoen moet je hier ook niet aan uitgeven. Dan maar verder met deze verdediging, dat gaat toch prima? :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr jan 09, 2009 11:50 pm

Ik vind het alleen grappig dat zo'n Munsterman een bepalende speler als El Ahmadi, sterkhouder op het middenveld, vrij simpel laat gaan voor een vrij laag bedrag (als je ziet waar Munsterman nu mee bezig is) naar Feyenoord maar bij deze twee (en Elia is in mijn ogen veel minder bepalend voor dit Twente dan dat El Ahmadi dat was) doet meneer moeilijk en gaat ie de stoere kerel uithangen. Begrijp me niet verkeerd, hij heeft natuurlijk alle recht om zijn spelers proberen te behouden, maar als je het naast elkaar legt speelt Munsterman het ook niet echt diplomatiek en krijg ik de indruk dat hij het er om doet omdat Ajax aan de deur langskomt ofzo. Dat kan een geldkwestie zijn (Ajax, hoop poen door Huntelaar), maar ook een prestige kwestie richting de achterban.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59084
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jan 10, 2009 12:15 am

Nou, zal mij benieuwen, mocht dit alles echt niet doorgaan, hoe deze twee spelers van Twente zodadelijk op het veld staan ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 10, 2009 1:09 am

Peter schreef:
Enganche schreef:
Onvoorstelbaar zeg, hoe is het toch mogelijk dat Ajax gewoon geen fatsoenlijke verdedigers weet te scouten? Er is echt wel beter te halen dan Robbie Wielaert hoor. Ajax is al een jaar of langer te laat met Godin, Thiago Silva of Pellerano, maar iemand als Humberto Mendoza (Atlético Nacional) zou op dit moment ook nog een betere optie zijn.
Hier zijn je namen, Bertje.
River Plate wil Mendoza trouwens hebben op huurbasis. Atl. Nacional wil echter alleen verkopen, dus nu gaat River waarschijnlijk achter Mosquera (Sevilla) aan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 10, 2009 1:19 am

Duke schreef:Als Wielaert het niet hard wil spelen (een beroep doen op het nieuwe contract), zie ik het niet rond komen. Meer dan 3 miljoen moet je hier ook niet aan uitgeven. Dan maar verder met deze verdediging, dat gaat toch prima? :hypocrite.gif:
De bal ligt bij het kamp Wielaert, inderdaad. Hij zal voor zijn eigen rechten op moeten komen, dat kan Ajax moeilijk voor hem doen.

Twente zou trouwens 4 miljoen willen. Dat heeft Danny Blind mooi geweigerd, haha. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 10, 2009 7:36 am

Sportwereld schreef:FC Twente blijft dwarsliggen bij Wielaert en Elia
Door MAARTEN WIJFFELS
FERREIRAS - Ook na een urenlang onderhoud tussen de directies van FC Twente en Ajax is er geen opening gekomen in de transferzaken van Rob Wielaert en Eljero Elia.

Afbeelding

Twente wil voor beide spelers (fors) hogere bedragen dan Ajax bereid is te betalen. In het geval van Elia wil de Enschedese club zelfs helemaal niet meer praten over een tussentijdse transfer.

Voor Wielaert wil Twente-voorzitter Joop Munsterman vier miljoen euro. Dat is een miljoen meer dan de speler als afkoopclausule in zijn nieuwe contract heeft staan, voor het geval een club hem in deze januarimaand wil aantrekken.

Munsterman claimt dat hij niet aan een bepaling gebonden is, omdat hij het nieuwe contract van de routinier formeel nog niet heeft ondertekend.

Ajax stelt zich voorlopig principieel op in de kwestie en is niet bereid verder te gaan dan drie miljoen. De vraag voor de komende dagen wordt wat Wielaert zelf bereid is te doen om een oplossing te forceren. Hij wil graag naar Ajax en is zelf met de Amsterdammers al rond over een contract voor 2,5 jaar met een optie voor nog een jaar. In het uiterste geval zou het tot een arbitragezaak kunnen komen, waarbij de vraag ter tafel komt in hoeverre ook mondelinge afspraken rechtsgeldig zijn, net als email- en faxverkeer.

Ook over Eljero Elia werd gisteren opnieuw gesproken. Ajax had tot gisteren bijna 6,5 miljoen euro geboden en bleek bereid zijn prijs voor de jonge aanvaller nog een keer te willen verhogen. Maar Twente wil sowieso niet praten over een transfer van de flankaanvaller in de winterstop.

Hooguit valt er te praten over de mogelijkheid van een deal komende zomer, maar dan moet er nog steeds een bedrag uit rollen dat in de buurt komt van 12 á 13 miljoen euro bruto. Na aftrek van kosten (bijvoorbeeld een vergoeding voor Elia’s vorige werkgever ADO Den Haag) kan Twente dan nog zo’n tien miljoen euro netto over houden.

Ook in het geval van Elia zit er voor Ajax een principiële kant aan de zaak. De club betaalde eerder 16,25 miljoen euro aan Heerenveen voor de tiener Miralem Sulejmani. Als Ajax amper een halfjaar na die deal weer een buitensporig hoog bedrag zou uitgeven aan een jonge speler op de Nederlandse markt die alles nog moet bewijzen, dan is voor elke verkopende club duidelijk: als je maar genoeg druk uitoefent, betaalt Ajax toch wel de hoofdprijs.

Voor Elia zijn behalve Ajax ook buitenlandse clubs in de markt. Het management van de speler is ook nog steeds in gesprek met Twente over een contractverlenging. Wielaert en Elia zijn vanaf vandaag weer in Nederland na het trainingskamp van hun club in La Manga.
Telesport schreef:za 10 jan 2009, 05:30
Twente tussen hoop en vrees
Van onze speciale verslaggever

LA MANGA - Afgelopen zomer verloor FC Twente trainer Fred Rutten, Orlando Engelaar (beiden Schalke 04) en Karim El Ahmadi (Feyenoord) aan clubs van groter statuur. Met de Engelsman Steve McClaren aan de knoppen en enkele prima renderende aankopen presteren de tukkers vooralsnog niettemin op alle fronten beter als vorig seizoen. Een nieuwe ontmanteling van de nummer drie van de eredivisie is echter in de maak.

Robbie Wielaert is zo ongeveer Ajacied, al strubbelt Twente nog tegen. Preses Joop Munsterman voerde gisteren een gesprek met Danny Blind. "Maar het is niks en het wordt niks," aldus Munsterman, waardoor een arbitragezaak onvermijdelijk lijkt. Eljero Elia hoopt ook snel Ajacied te worden, Douglas staat hoog op de lijst bij Schalke 04 en Racing Genk wil graag één miljoen euro voor Stein Huysegems betalen. ,,Een interessante optie, maar alleen als ik er een meerjarig contract kan tekenen. Genk is een prachtige club, waar ik graag voor wil spelen", zegt Huysegems, die in Enschede vooral als invaller in actie komt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za jan 10, 2009 9:37 am

Prioriteit ligt bij de verdediging en niet voorin , als men een betere had gevonden was men niet bij Wielaert uitgekomen , maar ja onze scouting komt niet over de grens. En Harry van de Zee krijgt gratis onderdak met een dik salaris.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jan 10, 2009 11:07 am

6.5 miljoen en bereid om te verhogen? Poeh, hou die poot stijf Twente!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jan 10, 2009 9:37 pm

Bertje schreef: Cruijff kocht bij Barca nota bene voor veel geld Richard Witschge.
Jopie haalde ook Sorensen, Tiainen, Hennie Meijer, Ali Dick en Frank Stapleton naar Ajax. En Prosinecki en Kodro naar Barca. Jopie was een lekkere scout. :excited.gif:

Hoe dan ook, als Wielaert naar Ajax wil, moet ie wat forceren. Screw die Tukkers en die rare voorzitter, hij zal de knuppel in het hoenderhok moeten gooien.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 11, 2009 1:08 am

Ik voorzie nog wel een arbitrageprocedure. Wielaert is voetbalsgewijs een ouwe lul, dus dit is voor hem een once-in-a-lifetime-opprtunity; dus moet hij het wel forceren, zou je denken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 11, 2009 9:33 am

Jöhnk schreef:Twente zou trouwens 4 miljoen willen. Dat heeft Danny Blind mooi geweigerd, haha. :headbang.gif:
Niet te vroeg juichen, Jöhnk. Voor Suarez werd uiteindelijk ook de vraagprijs betaald. Op het moment dat Wielaert naar de AC stapt, kan Ajax hem niet laten zitten als hij verliest.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 11, 2009 10:50 am

Als ik Wielaert was zou ik zo en zo weigeren ooit nog voor Twente te spelen

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo jan 11, 2009 10:54 am

Het gekke van de situatie is dat er een mondeling akkoord bestaat tussen Wielaert en Twente, Wielaert blijkbaar al een handtekening heeft gezet, maar Twente niet. Die hebben die jongen nu een in een soort van houdgreep, ze kunnen blijkbaar tekenen wanneer ze willen (in dit geval wordt het natuurlijk na de transferdeadline). Ik denk dat in een geval een arbitragezaak de commissie dit niet als chique handelen ziet van Twente (en Wielaert zelf vindt dat lijkt me ook niet) hiermee zichzelf wel eens in de vingers kan snijden. Een overwinning in deze zaak (lees: ze behouden Wielaert) zou heel goed een Pyrrhus-overwinning kunnen zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 11, 2009 11:21 am

Moeilijk te beoordelen. Heeft Wielaert een afspraak met Ajax gemaakt en dat contract alleen getekend om weg te kunnen? Liet Munsterman dat contract in de la liggen om te voorkomen dat Wielaert in de winterstop gebruik kon maken van die clausule? Wie het weet mag het zeggen. Ik schat in dat Ajax-supporters een ander antwoord geven dan Twente-supporters. :wink.gif:

De bal ligt nu bij Wielaert. Legt hij zich bij de situatie neer? Vergeet niet dat Kees Ploegsma door Munsterman door het slijk is gehaald. Dat zal Ploegsma niet leuk vinden.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 11, 2009 5:59 pm

Mogelijk arbitragezaak Wielaert
Verdediger Rob Wielaert van FC Twente overweegt een arbitragezaak tegen zijn club aan te spannen om een overgang naar Ajax af te dwingen.

De verdediger kan een contract voor twee en een half jaar tekenen, maar Twente wil hem vooralsnog niet laten gaan.

Als zijn club z'n poot stijf houdt hoopt Wielaert via de arbitrage-commissie van de KNVB de overstap toch te kunnen maken. Dit zei Danny Blind, de technisch directeur van Ajax, in een interview met AT5.
Altijd dit soort praktijken en dan ook nog voor zo'n onbijzondere speler.. :confused.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 11, 2009 6:02 pm

Wielaert heeft groot gelijk!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 11, 2009 6:04 pm

Dat denk ik niet. Zoveel waardering gaat hij niet ontvangen hier, mag ik hopen..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 11, 2009 6:05 pm

Als je afspraken maakt met je werkgever en je wordt genaaid, moet je dat niet over je kant laten gaan. Dat heeft niets met Ajax te maken

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 11, 2009 6:07 pm

Voor de voetballer Wielaert heb ik niet zoveel waardering, maar daar gaat het in dezen niet over. Het gaat erom dat Munsterman contractbreuk pleegt. Dat hoeft Wielaert natuurlijk niet te acccepteren.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo jan 11, 2009 6:17 pm

Hij breekt contractbreuk hoor. Deze deal zou pas ingaan als de transfermarkt gesloten wordt. Hij denkt dat hij door de publicatie het nu al als ingaand mag beschouwen, maar dat is niet het geval.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 11, 2009 6:18 pm

De wet zegt iets anders, Vedette.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 11, 2009 6:18 pm

Vedette kent duidelijk de ins en outs!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 11, 2009 6:18 pm

Jöhnk schreef:Voor de voetballer Wielaert heb ik niet zoveel waardering, maar daar gaat het in dezen niet over. Het gaat erom dat Munsterman contractbreuk pleegt. Dat hoeft Wielaert natuurlijk niet te acccepteren.
Het contract is toch nog niet getekend?

Gesloten