Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10281
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » zo mar 08, 2015 2:22 pm

Wat vinden jullie trouwens van Tjaronn Chery?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 08, 2015 2:25 pm

WP_LeGeNd schreef:Wat vinden jullie trouwens van Tjaronn Chery?
Goede speler, maar geen speler die Ajax vooruit brengt. Die lat wil ik toch wel hoger leggen.

Mooie emotie zojuist. Helaas wel vanwege een treurige reden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » zo mar 08, 2015 2:55 pm

Het mag best wat creatiever.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 08, 2015 3:30 pm

Zo'n wedstrijd als vandaag geeft weer aan waar we versterkingen nodig hebben: middenveld een 'patron' op 6 en een balvaster spits (type Pettersson).
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo mar 08, 2015 8:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33847
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Duke » zo mar 08, 2015 8:52 pm

Pettersson was een held!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » ma mar 09, 2015 3:26 pm

Een spits die liever passt dan schiet. Daar zijn d'r maar weinig van, succes met zoeken :smile-ajax.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door gaizka » di mar 10, 2015 12:32 pm

Guardado heeft aangegeven open te staan voor een langer verblijf in Nederland, vraag is alleen wat Valencia voor hem wil hebben en of hij na zijn verblijf bij PSV uberhaupt interesse heeft in Ajax. Zou met zijn leeftijd en ervaring een uitstekende versterking zijn voor dit Ajax, zonde dat hij niet eerder gescout is!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » di mar 10, 2015 12:35 pm

dat zou een mooie zijn, gewoon ophalen uit eindhoven :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door beelzebub » di mar 10, 2015 1:16 pm

Hij heeft al een akkoord met PSV.

Tegenwoordig ben je al een geweldenaar als je het spel van links naar rechts kan verplaatsen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33491
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » di mar 10, 2015 1:23 pm

gaizka schreef:Guardado heeft aangegeven open te staan voor een langer verblijf in Nederland, vraag is alleen wat Valencia voor hem wil hebben en of hij na zijn verblijf bij PSV uberhaupt interesse heeft in Ajax. Zou met zijn leeftijd en ervaring een uitstekende versterking zijn voor dit Ajax, zonde dat hij niet eerder gescout is!
Zonde of symptomatisch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » di mar 10, 2015 1:32 pm

beelzebub schreef:Hij heeft al een akkoord met PSV.
Goede zaak wanneer hij voor de eredivisie behouden blijft. Prima speler. psv moet nog wel effe rond komen met Valencia trouwens.
zeux schreef: Zonde of symptomatisch?
Niet zo belangrijk, lijkt me. Ajax moet er maar voor zorgen dat er komend seizoen een betere selectie staat. Een of twee kwalitatief sterke broodvoetballers in combi met de lijn v.w.b. doorstroming vanuit de opleiding.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » di mar 10, 2015 1:37 pm

wimpey schreef:Niet zo belangrijk, lijkt me. Ajax moet er maar voor zorgen dat er komend seizoen een betere selectie staat. Een of twee kwalitatief sterke broodvoetballers in combi met de lijn v.w.b. doorstroming vanuit de opleiding.
Dat is natuurlijk wel belangrijk. Waarom komt Ajax bij Nikki Zimling uit in plaats van bij Guardado? Deugt de scouting niet of zijn er bepaalde figuren die steeds weer hun mening erdoor drukken? Daar moet Ajax intern naar kijken, want anders gebeurt het opnieuw. En opnieuw en opnieuw.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » di mar 10, 2015 1:40 pm

Zonde natuurlijk. Het verleden heeft bewezen dat we goed in staat zijn om een elftal te bouwen die kampioen wordt.

In het geval van Guardado is hij misschien wel gescout, maar vergeet niet dat het er nog niet op leek dat Daley Blind wegging op het moment dat Guardado krabbelde bij PSV. Ajax heeft zich pas in de voet geschoten toen Blind werd verkocht en er geen direct alternatief klaar stond. Heeft allemaal niet zo veel met Guardado te maken. Ik snap wel dat je Guardado niet haalt (als het al lukt) omdat Blind er nog is.

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » di mar 10, 2015 1:47 pm

Jöhnk schreef: Dat is natuurlijk wel belangrijk. Waarom komt Ajax bij Nikki Zimling uit in plaats van bij Guardado?
Ik neem aan dat mensen in staat zijn om te leren. Wanneer ze het (ondanks denkniveau VMBO) nu nóg niet hebben begrepen...

De RvC zal niet voor niets die BCG hebben uitgenodigd om e.e.a. onder de loep te leggen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door beelzebub » di mar 10, 2015 1:59 pm

Grappig hoe het sentiment kan veranderen in een jaar trouwens. De beoogde eredivisie opvolger van Blind was al weggekaapt door Twente (Mokotjo). Nu horen we niemand over hem.

En wat te denken van die andere eenjarige Feyenoord huurling en beoogd vleugelflitser van Ajax volgens sommigen, Ryo Myachi. Welke bank of tribune houdt hij warm in Twente?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » di mar 10, 2015 2:01 pm

@wimpey: wat hebben ze er dan aan gedaan? Ik heb daar niks over mogen vernemen. Vandaar ook dat ik ervan uit ga dat we straks spelers a la Heitinga en Maduro mogen verwelkomen. Eventueel nadat ze het hebben geprobeerd bij De Jong, zoals ze het vorig jaar probeerden bij Eto'o.

Ik hoorde De Boer laatst zeggen dat de volgens hem dragende krachten Van Rhijn, Veltman, Cillessen en Klaassen zeker blijven. Dan denk ik meteen: maar wat als De Gea naar Real Madrid gaat en Manchester United op 30 augustus voor Cillessen aanklopt?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Bert » di mar 10, 2015 2:26 pm

Mokotjo is natuurlijk nog steeds een uitstekende speler. Maar hij is geen verlosser, net als Guardado, De Jong en Vejinovic dat niet zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di mar 10, 2015 2:56 pm

Jöhnk schreef: Ik hoorde De Boer laatst zeggen dat de volgens hem dragende krachten Van Rhijn, Veltman, Cillessen en Klaassen zeker blijven. Dan denk ik meteen: maar wat als De Gea naar Real Madrid gaat en Manchester United op 30 augustus voor Cillessen aanklopt?
Daar willen ze een keeper die af en toe een strafschop stopt...

Door dat geintje tijdens het WK is Cilessen zo goed als onverkoopbaar.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door gaizka » di mar 10, 2015 8:09 pm

beelzebub schreef:Hij heeft al een akkoord met PSV.

Tegenwoordig ben je al een geweldenaar als je het spel van links naar rechts kan verplaatsen?
Die jongen beheerst het positiespel erg goed, is juist in staat om het spel naar voren te verplaatsen. Als hij in dit Ajax voor de verdediging zou spelen zou dat een verademing zijn wat betreft de opbouw en het verdelen van het spel. Hij heeft een ideale leeftijd en is bovendien topfit en zeer gemotiveerd, een winnaar.

Om eerlijk te zijn had ik nooit gedacht dat een speler van Valencia interesse zou hebben in de Eredivisie, misschien denken/dachten de Ajax scouts ook zo?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Bert » di mar 10, 2015 8:35 pm

Volgens mij speelt PSV juist het beste als Guardado niet in z'n eentje voor de verdediging hoeft te spelen.
Laatst gewijzigd door Bert op di mar 10, 2015 8:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33491
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » di mar 10, 2015 8:35 pm

Nu in voorbeschouwing Champions League over begroting Basel (50 miljoen) versus Ajax (103 miljoen).

Gullit (jaja, ik weet het): Basel heeft de scouting terug gebracht tot vier mannen, die precies weten wat Basel nodig heeft, waardoor kortere lijnen ontstaan. Daarnaast heeft Basel een goede mix van jeugd en routine.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33491
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » di mar 10, 2015 8:38 pm

Yopi schreef:
Jöhnk schreef: Ik hoorde De Boer laatst zeggen dat de volgens hem dragende krachten Van Rhijn, Veltman, Cillessen en Klaassen zeker blijven. Dan denk ik meteen: maar wat als De Gea naar Real Madrid gaat en Manchester United op 30 augustus voor Cillessen aanklopt?
Daar willen ze een keeper die af en toe een strafschop stopt...

Door dat geintje tijdens het WK is Cilessen zo goed als onverkoopbaar.
Echt àlles moet bij jou door Van Gaal komen hé? :smallgrin.gif:

En je denkt dat clubs alles negeren wat een speler bij club en in een WK heeft gepresteerd en op één trainersbeslissing hun aankoopbeleid baseren. Heel bijzonder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door raymon » di mar 10, 2015 9:27 pm

Door dat geintje stonden we wel uiteindelijk in de halve finales. Dat was dus anders niet gebeurd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di mar 10, 2015 11:24 pm

Kan op dat moment de juiste beslissing zijn geweest/hebben geleken, maar het ging wel ten koste van Cilessen. Daar kun je niet omheen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door beelzebub » wo mar 11, 2015 12:41 am

Kom kom, niet zo flauw doen. Dat kan je ook over elke wisselspeler zeggen of speler die gewisseld wordt op zo een groot podium. Bij een keeper valt het alleen iets meer op. Soit.

Laten we niet als crybabies om Jappie gaan doen. Hij is een grote jongen en komt er weer bovenop. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie