Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do dec 30, 2010 10:36 am

Cvitanich past niet in het plaatje van de Boer denk ik zo.

Neemt niet weg dat ik geen aankopen verwacht in de winter, al hangt dat ook even samen met een eventueel vertrek van Suarez en El Hamdaoui.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Rooie » do dec 30, 2010 10:50 am

De Boer had dat zelf toch ook gezegd? Als er ergens ruimtes zouden ontstaan in de selectie zouden ze gaan rondkijken.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door sander » do dec 30, 2010 12:36 pm

Wellicht ontstaat er ruimte, zie onderstaand!
Ajax kan op zoek naar nieuwe aanvallers. Diverse Spaanse en Engelse media melden dat zowel Luis Suárez als Mounir El Hamdaoui in januari worden verkocht. Real Madrid en Fulham hebben een bod in Amsterdam neergelegd.

De spitsen hebben het helemaal gehad in de Arena. Suárez is uitgekeken op de Nederlandse competitie en baalt van zijn zeven duels schorsing. De Uruguyaan weet dat hij de schorsing ook naar het buitenland meeneemt, maar heeft zijn zaakwaarnemer Pere Guardiola opdracht gegeven om driftig op zoek te gaan naar een club in Spanje.

Real Madrid moet Gonzalo Higauín waarschijnlijk tot aan maart missen, en trainer José Mourinho wil er absoluut een aanvaller bij. Los Merengues is bereid om in eerste instantie 21 miljoen euro over te maken naar Ajax. Het bedrag kan oplopen tot 26 miljoen als Real zich de komende jaren plaatst voor de Champions League.

Fulham schijnt vrijwel rond te zijn met Martin Jol en dat betekent dat El Hamdaoui ook kan verkassen. De Londenaren hebben 8 miljoen euro over voor de Marokkaan, maar willen dat wel in drie termijnen betalen. Ajax beraadt zich nog over de voorstellen van zowel Real als Fulham, trainer De Boer is geneigd om in te stemmen.

De shortlist van Ajax is overigens ook bekend. Romelu Lukaku (Anderlecht), Ricky van Wolfswinkel (FC Utrecht), Tim Matavz (FC Groningen), Rydell Poepon (De Graafschap), Luuk de Jong (FC Twente) en Roy Beerens (SC Heerenveen) prijken allen op het lijstje, waaruit De Boer er twee mag kiezen.
Bron: Geruchtenpagina Sport1

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do dec 30, 2010 12:39 pm

Haha dat Sport-1 kan zich hier toch niet voor lenen?

Dat lijstje is overigens wel heel lachwekkend. Poepon? Lukaku? Voor de rest hebben ze gewoon de topschutters van de Eredivisie opgesomd hehe.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » do dec 30, 2010 1:54 pm

Zijn hier mensen die Cleo van Partizan goed kennen? Die maakte tegen Anderlecht in de VCL een prima indruk. Balvast, goede techniek, kopsterk...

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Rijkaard » do dec 30, 2010 2:26 pm

Ik ben van mening dat Cvitanich niet de ideale spits is voor het ajax systeem. Maar als Ajax net zo vaak in de zestien komt als de afgelopen wedstrijden ben ik er wel van overtuigt dat Cvitanich van waarde gaat zijn voor Ajax. Zijn arbeidsethos is gewoon goed en hij zal dan ook bereid zijn meters te maken zoals de Jong alleen is hij veel meer een goalgetter. En een veel betere spits kan Ajax momenteel ook niet kopen.
Is 1995 echt zolang geleden??

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » do dec 30, 2010 2:33 pm

Die gozer heeft totaal geen inzicht, Rijkaard. En balvast is hij ook niet. Die moet een club als Ajax echt niet in de spits willen hebben.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Rijkaard » do dec 30, 2010 2:36 pm

Ik zie hem ook niet op de lange termijn als oplossing wimpey. Maar ik denk dat hij wel zijn waarde kan hebben als el Ham vertrekt. Hij zal best zijn doelpuntjes meepakken en dan heb ik liever dat ze een half jaar langer goed kijken naar iemand die wel in het ajax systeem past dan maar weer iemand te kopen die beschikbaar is in januari.
Is 1995 echt zolang geleden??

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door joey » do dec 30, 2010 2:47 pm

Siem de Jong blijft gewoon op 9 spelen, denk ik. Tenzij Ajax een kanjer voor die positie kan vinden, maar dat lijkt me sterk.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door FlaFlu » do dec 30, 2010 3:26 pm

De Dominee schreef:
Ajax Rules schreef:Zien jullie een geschikte spits (per direct over te nemen), voor het geval dat Mounir in de winter verkast?

Of hebben we genoeg aan Mido, Cvitanich en Siem?
Die Traore van Cluj begint nu ook te scoren. Zou wat kunnen zijn.
Lastige jongen, trouwens. Is om de haverklap gezeik mee. Werd laatst in de Europa League de hele wedstrijd uitgefloten door z'n eigen publiek.

wimpey
Berichten: 51908
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » do dec 30, 2010 4:33 pm

joey schreef:Siem de Jong blijft gewoon op 9 spelen, denk ik. Tenzij Ajax een kanjer voor die positie kan vinden, maar dat lijkt me sterk.
Wanneer FdB de lijn van de laatste weken doortrekt, zal Castillion wellicht een kans krijgen. Of Suk.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Rooie » do dec 30, 2010 4:43 pm

Suk is een aflopend verhaal, die is steeds slechter gaan presteren bij Jong Ajax.

Castillion geef ik een goede kans, De Boer was altijd wel van hem gecharmeerd in de A1. Zal eerst wel aan moeten tonen dat hij weer fit is, toch een jaar uit de roulatie geweest.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Pietje » do dec 30, 2010 6:47 pm

Peter schreef:Haha dat Sport-1 kan zich hier toch niet voor lenen?

Dat lijstje is overigens wel heel lachwekkend. Poepon? Lukaku? Voor de rest hebben ze gewoon de topschutters van de Eredivisie opgesomd hehe.
Ook nog eens hele dure jongens. Jongens als Van Wolfswinkel, Beerens en Lukaku haal je echt niet op voor een paar miljoen. Ben je direct weer al het geld kwijt als je twee nieuwe spelers wilt halen. En dat zal niet de bedoeling zijn.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door SylvievdVaart » do dec 30, 2010 6:49 pm

Welkom Pietje! :headbang.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Pietje » do dec 30, 2010 6:50 pm

Dank je Sylvie.

Interessant plaatje trouwens.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do dec 30, 2010 6:53 pm

Welkom Pietje. Veel postplezier. :biggthumpup.gif:

Ajax zal op zoek moeten naar een spits die in het plaatje past (balvast, aanspeelpunt en iemand die er 20 in ramt). Daar is de halve wereld natuurlijk naar op zoek, dus dat wordt lastig. Zolang ze maar niet aankloppen bij een Bendtner ofzo.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door SylvievdVaart » do dec 30, 2010 6:53 pm

Eens! Die kerstchick heeft een leuke boezem. Maar goed, nog twee dagen en dan vliegt ze eruit. Tijd voor een ander :smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Pietje » do dec 30, 2010 6:57 pm

Dan vliegt het topje uit of het plaatje?

En Ajax moet zich nu concentreren op het halen van één spits. Er lopen genoeg jonge aanvallers rond in de selectie en in de jeugd.

Edit: nog bedankt trouwens, Peter.
Laatst gewijzigd door Pietje op do dec 30, 2010 7:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door SylvievdVaart » do dec 30, 2010 6:59 pm

Het plaatje uiteraard :hypocrite.gif:

Ik ben er ook voor om jeugdspelers de kans te geven. Ik ben dat kopen wel een beetje zat zo onderhand.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Pietje » do dec 30, 2010 7:06 pm

SylvievdVaart schreef:Ik ben er ook voor om jeugdspelers de kans te geven. Ik ben dat kopen wel een beetje zat zo onderhand.
Kan je man dat laatste bevestigen?

Met Frank de Boer hebben we een (oud-)jeugdtrainer dus de jeugd zal vaker een kans krijgen, zoals we tot nu toe al hebben gezien.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door SylvievdVaart » do dec 30, 2010 7:15 pm

Mijn man leeft op mijn kosten, ik koop zelfs al zijn kleren. De arme stakker weet niet wat hij aan moet trekken. Duidelijk geen girlie, ben jij een girlie? Ik verwijs je maar meteen naar het girlie topic. Laat even weten of jij tot de categorie smeerseltjes-dagje spa-bruine schoenen onder een pak hoort, of tot de categorie geen smeerseltjes-geen spa want aan mijn lijf geen polonaise-zwarte schoenen.

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 4#p1036574

Ik weet trouwens niet of Matavz wel geschikt is voor Ajax. Vind dat nou echt een Grunn speler.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Pietje » do dec 30, 2010 7:20 pm

SylvievdVaart schreef:Mijn man leeft op mijn kosten, ik koop zelfs al zijn kleren. De arme stakker weet niet wat hij aan moet trekken. Duidelijk geen girlie, ben jij een girlie? Ik verwijs je maar meteen naar het girlie topic. Laat even weten of jij tot de categorie smeerseltjes-dagje spa-bruine schoenen onder een pak hoort, of tot de categorie geen smeerseltjes-geen spa want aan mijn lijf geen polonaise-zwarte schoenen.

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 4#p1036574
Ik weet wel wat ik aan moet trekken hoor. Een slobbertrui, vieze broek, sokken vol gaten en gore sportschoenen. Ben ik nu een girlie of maakt me dat een pot?
Ik weet trouwens niet of Matavz wel geschikt is voor Ajax. Vind dat nou echt een Grunn speler.
Ja, ik zie meer in een Bas Dost. Maar Ajax moet niet weer meteen het binnengehaalde geld over de balk gaan gooien. Creeer eerst een goede technische staf, haal dan nieuwe spelers. Niet andersom.

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » do dec 30, 2010 7:22 pm

You are so pot, Pietje!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do dec 30, 2010 9:11 pm

Omdat hij hier even werd genoemd:
'De tijd dat wij spelers aan Ajax en PSV verkopen, is wel voorbij'
Donderdag, 30 december 2010 om 20:30

Tim Matavz lijkt bij FC Groningen eindelijk in de voetsporen van zijn voorgangers Luis Suárez en Marcus Berg te treden. De 21-jarige Sloveen was afgelopen seizoen al goed voor veertien treffers en staat dit seizoen al op tien stuks. "Ik denk zeker dat hij die capaciteiten heeft", zegt algemeen directeur Hans Nijland. "Als de markt niet zo in het slop had gezeten als nu, was er allang grote belangstelling geweest."
/

Matavz ontkent niet dat het buitenland soms door zijn gedachten spookt. "Ik denk dat een Zuid-Europees land het beste bij mijn kwaliteiten en mijn karakter past", loopt de topschutter samen met Voetbal International op de zaken vooruit. "Rustig, genieten van het leven. Maar ondertussen wel volledig gefixeerd op voetbal." Berg, tijdelijk spelend voor PSV, denkt dat zijn voormalig collega een grotere competitie aankan. "De potentie heeft hij absoluut. Maar wachten is ook een kwaliteit. Hij is nu een half jaar heel goed bezig. Als hij dit een heel jaar volhoudt, is hij er echt helemaal klaar voor."

"Ik vind dat we realistisch moeten zijn", stelt Nijland, in de wetenschap dat Matavz een contract tot medio 2013 heeft. "Deze jongen speelt hier niet lang meer, en als hij gaat slaat hij de top in Nederland over. De tijd dat wij spelers aan Ajax en PSV verkopen, is mijns inziens wel voorbij. Dat zag je al bij Berg." Matavz: "Eerst FC Groningen, dan zien we in 2011 wel verder."
VZ
Die Nijland is altijd een beetje frusti als het gaat om de topclubs. Aan Berg hebben we gezien dat hij het niveau niet aan kan bij HSV (en bij PSV). Voor Matavz is een club als PSV/Ajax altijd een forse stap hogerop.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59031
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door 999 » do dec 30, 2010 9:17 pm

Mawh.De tijd dat AJAX/Psv spelers willen kopen van Fc Groningen lijkt me ook voorbij ..

Plaats reactie