Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo dec 13, 2023 6:51 pm

Ik ook niet. Dus of hij valt tegen of het gaat toch stevig geld kosten.

Is de spitspositie overbezet met grote talenten? Dat zou nog kunnen verklaren dat hij wel presteert maar dat ze simpelweg te veel spelers op die positie hebben die allemaal goed zijn. Dan is iemand op enig moment natuurlijk wel te koop.

Of het gaat om een huurconstructie of zo. Dat ze hem wel bij Ajax willen laten spelen maar zonder definitieve transfer.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Andriy Demchenko » wo dec 13, 2023 7:08 pm

Yopii schreef:
wo dec 13, 2023 6:31 pm
Ik kan me niet voorstellen dat Dortmund een toptalent met nog een contract tot 2026 voor een redelijk bedrag naar Ajax laat gaan. :confused.gif:
Het ding is dat Rijkhoff nu tussen U19 en Dortmund II zit, hij is eigenlijk teruggezet vanuit die laatste. Het tweede speelt in de derde Bundesliga, dat is een enorm fysieke competitie wat zich ook vertaalt naar het type voetbal wat er in die hele competitie gespeeld ook door Dortmund zelf. Dat is leerzaam maar lang niet voor elk talent evenveel.
Verder is het tweede van Dortmund sowieso niet de plek van de grote talenten. Daar is de leeftijd toch wel bij de meeste 20+ met zelfs 27 jarige spelers in de kern. Er spelen veel .misschientjes, laatste kans op doorbraak etc. Zo heeft het tweede daar al drie centrumspitsen van 20, 21 en 23. Geen grotere talenten maar wel wat meer ervaring en fysiek.

Het type dat Rijkhoff is gedeid beter bij het voetbal van Jong Ajax. Omgekeerd heb je type spelers die weer beter in dat type voetbal gedeien. Vincent Vermeij doet het bijvoorbeeld heel aardig in de tweede Buli.

Rijkhoff is zelf ontevreden, die is altijd al on geduldig geweest. Nu is het ook wel bevrijpelijk ergens want als een type speler als hij in dit stadium te veel tijd verliest door stilstand kan dat een groot effect hebben op zijn verdere carrière. De vraag is wat Dortmund wil, luisteren ze naar de speler en werken ze mee of gaan ze hoog in de boom zitten. De realiteit is dat het eerste drie centrumspitsen heeft in Moukoko, Fullkruch en Haller en dat speeltijs nagenoeg onmogelijk is. En dat het tweede ook drie centrumspitsen heeft. Rijkhoff weet ook wel dat als hij qua talent te lang blijft hangen de deur naar speeltijd in het eerste sowieso dichtklapt.

In de U19 maakt hij zijn goals wel. 5 uit 7 maar hij wordt ook alweer 19 in januari.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Andriy Demchenko » wo dec 13, 2023 7:10 pm

Marillion schreef:
wo dec 13, 2023 6:51 pm
Ik ook niet. Dus of hij valt tegen of het gaat toch stevig geld kosten.

Is de spitspositie overbezet met grote talenten? Dat zou nog kunnen verklaren dat hij wel presteert maar dat ze simpelweg te veel spelers op die positie hebben die allemaal goed zijn. Dan is iemand op enig moment natuurlijk wel te koop.

Of het gaat om een huurconstructie of zo. Dat ze hem wel bij Ajax willen laten spelen maar zonder definitieve transfer.
Hij heeft heel veel mensen voor zich daarom geef ik het een kans.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » wo dec 13, 2023 11:05 pm

Wat mij betreft is dit alleen een optie als we Akpom en onze Georgische vriend kunnen loodsen. We hebben geen behoefte aan spits nummer 4.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do dec 14, 2023 9:27 am

Misschien gaan ze schuiven bij Jong Ajax? Idumbo Muzambo wil vooralsnog niet verlengen en er is interesse voor hem. Hij zou dan vertrekken en Rijkhoff is dan zijn vervanger als spits bij Jong Ajax.

In de komende zomer moet je dan zien dat Akpom en Mikautadze weer vertrekken en dan is er ruimte voor Rijkhoff om door te stromen naar het eerste elftal.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » do dec 14, 2023 10:51 am

Akpom en Mikautadze vertrekken (mi) met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komende zomer.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » do dec 14, 2023 11:12 am

Akpom is een heerlijke 2e spits... Brengt dynamiek en power... Mikautadze ik weet het niet, zou goed kunnen worden, is nog vrij jong en moet duidelijk wennen aan het niveau. Ik zou ze beide houden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do dec 14, 2023 11:29 am

De Dominee schreef:
do dec 14, 2023 10:51 am
Akpom en Mikautadze vertrekken (mi) met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komende zomer.
Dit denk ik ook.

Akpom is vast niet naar Amsterdam gekomen om tweede spits te zijn. En meer dan een invaller om een doelpunt te forceren zal hij niet worden.

En Mikautadze is niet eens in beeld. Van die laatste had ik op basis van wat beelden rondom zijn transfer wel goede hoop. Zou mooi zijn als hij alleen tijd nodig heeft maar voor een aankoop van zijn kaliber mogen we wel meer verwachten. Is hij nou gewoon een totale mismatch of krijgt hij ten onrechte geen kans? Een echte kans heeft hij niet gehad. Zijn spaarzame minuten waren niet hoopgevend. Gezien de investering kun je dan waarschijnlijk beter afscheid nemen.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » do dec 14, 2023 11:31 am

Marillion schreef:
do dec 14, 2023 11:29 am
De Dominee schreef:
do dec 14, 2023 10:51 am
Akpom en Mikautadze vertrekken (mi) met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komende zomer.
Dit denk ik ook.

Akpom is vast niet naar Amsterdam gekomen om tweede spits te zijn. En meer dan een invaller om een doelpunt te forceren zal hij niet worden.

En Mikautadze is niet eens in beeld. Van die laatste had ik op basis van wat beelden rondom zijn transfer wel goede hoop. Zou mooi zijn als hij alleen tijd nodig heeft maar voor een aankoop van zijn kaliber mogen we wel meer verwachten. Is hij nou gewoon een totale mismatch of krijgt hij ten onrechte geen kans? Een echte kans heeft hij niet gehad. Zijn spaarzame minuten waren niet hoopgevend. Gezien de investering kun je dan waarschijnlijk beter afscheid nemen.
Volledig met je eens. Daarnaast denk ik dat Akpom (en Forbs) bij verkoop komende zomer nog (tenminste) hun aankoopbedrag zullen opleveren, mogelijk meer. Ook voor Mikautadze zijn veel gegadigden. Op basis van scout reports en YT beelden lijkt het me geen verkeerde speler, maar nu hij er ook onder Schip niet aan te pas komt zullen we toch moeten kijken naar andere oplossingen.

Rijkhoff kan zo'n oplossing zijn. Goede, veelbelovende jonge Nederlandse spits die prima bij Ajax past.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do dec 14, 2023 3:12 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo dec 13, 2023 7:08 pm
Yopii schreef:
wo dec 13, 2023 6:31 pm
Ik kan me niet voorstellen dat Dortmund een toptalent met nog een contract tot 2026 voor een redelijk bedrag naar Ajax laat gaan. :confused.gif:
Het ding is dat Rijkhoff nu tussen U19 en Dortmund II zit, hij is eigenlijk teruggezet vanuit die laatste. Het tweede speelt in de derde Bundesliga, dat is een enorm fysieke competitie wat zich ook vertaalt naar het type voetbal wat er in die hele competitie gespeeld ook door Dortmund zelf. Dat is leerzaam maar lang niet voor elk talent evenveel.
Verder is het tweede van Dortmund sowieso niet de plek van de grote talenten. Daar is de leeftijd toch wel bij de meeste 20+ met zelfs 27 jarige spelers in de kern. Er spelen veel .misschientjes, laatste kans op doorbraak etc. Zo heeft het tweede daar al drie centrumspitsen van 20, 21 en 23. Geen grotere talenten maar wel wat meer ervaring en fysiek.

Het type dat Rijkhoff is gedeid beter bij het voetbal van Jong Ajax. Omgekeerd heb je type spelers die weer beter in dat type voetbal gedeien. Vincent Vermeij doet het bijvoorbeeld heel aardig in de tweede Buli.

Rijkhoff is zelf ontevreden, die is altijd al on geduldig geweest. Nu is het ook wel bevrijpelijk ergens want als een type speler als hij in dit stadium te veel tijd verliest door stilstand kan dat een groot effect hebben op zijn verdere carrière. De vraag is wat Dortmund wil, luisteren ze naar de speler en werken ze mee of gaan ze hoog in de boom zitten. De realiteit is dat het eerste drie centrumspitsen heeft in Moukoko, Fullkruch en Haller en dat speeltijs nagenoeg onmogelijk is. En dat het tweede ook drie centrumspitsen heeft. Rijkhoff weet ook wel dat als hij qua talent te lang blijft hangen de deur naar speeltijd in het eerste sowieso dichtklapt.

In de U19 maakt hij zijn goals wel. 5 uit 7 maar hij wordt ook alweer 19 in januari.

Dat klopt allemaal wel, maar dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat Dortmund hem vast niet gaat verkopen als het nog marktwaarde in hem ziet. Dortmund leeft bij uitstek van de zeer lucratieve spelershandel. Het risico dat Rijkhoff vertrekt en vervolgens Ajax een vermogen oplevert gaat men vast niet nemen, na de investering in de speler gedaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do dec 14, 2023 3:55 pm

Als hij daar niet door lijkt te breken is hun verhaal wat dat betreft natuurlijk niet heel sterk. Maar met een jong talent is de kans wel vrij groot dat ze dan bijvoorbeeld een verkooppercentage willen bedingen. Of dat ze in eerste instantie proberen in te zetten op huur, desnoods voor langer dan 1 jaar.

Ajax zal uiteraard liever kopen, een redelijk percentage zal ook nog wel bespreekbaar zijn. Al kun je soms beter iets meer betalen als je veel vertrouwen in iemand hebt. Maar hoeveel? We hebben het ook gewoon over een speler die nog geen minuut op het hoogste niveau heeft gespeeld.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Andriy Demchenko » do dec 14, 2023 4:32 pm

Yopii schreef:
do dec 14, 2023 3:12 pm
Andriy Demchenko schreef:
wo dec 13, 2023 7:08 pm
Yopii schreef:
wo dec 13, 2023 6:31 pm
Ik kan me niet voorstellen dat Dortmund een toptalent met nog een contract tot 2026 voor een redelijk bedrag naar Ajax laat gaan. :confused.gif:
Het ding is dat Rijkhoff nu tussen U19 en Dortmund II zit, hij is eigenlijk teruggezet vanuit die laatste. Het tweede speelt in de derde Bundesliga, dat is een enorm fysieke competitie wat zich ook vertaalt naar het type voetbal wat er in die hele competitie gespeeld ook door Dortmund zelf. Dat is leerzaam maar lang niet voor elk talent evenveel.
Verder is het tweede van Dortmund sowieso niet de plek van de grote talenten. Daar is de leeftijd toch wel bij de meeste 20+ met zelfs 27 jarige spelers in de kern. Er spelen veel .misschientjes, laatste kans op doorbraak etc. Zo heeft het tweede daar al drie centrumspitsen van 20, 21 en 23. Geen grotere talenten maar wel wat meer ervaring en fysiek.

Het type dat Rijkhoff is gedeid beter bij het voetbal van Jong Ajax. Omgekeerd heb je type spelers die weer beter in dat type voetbal gedeien. Vincent Vermeij doet het bijvoorbeeld heel aardig in de tweede Buli.

Rijkhoff is zelf ontevreden, die is altijd al on geduldig geweest. Nu is het ook wel bevrijpelijk ergens want als een type speler als hij in dit stadium te veel tijd verliest door stilstand kan dat een groot effect hebben op zijn verdere carrière. De vraag is wat Dortmund wil, luisteren ze naar de speler en werken ze mee of gaan ze hoog in de boom zitten. De realiteit is dat het eerste drie centrumspitsen heeft in Moukoko, Fullkruch en Haller en dat speeltijs nagenoeg onmogelijk is. En dat het tweede ook drie centrumspitsen heeft. Rijkhoff weet ook wel dat als hij qua talent te lang blijft hangen de deur naar speeltijd in het eerste sowieso dichtklapt.

In de U19 maakt hij zijn goals wel. 5 uit 7 maar hij wordt ook alweer 19 in januari.

Dat klopt allemaal wel, maar dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat Dortmund hem vast niet gaat verkopen als het nog marktwaarde in hem ziet. Dortmund leeft bij uitstek van de zeer lucratieve spelershandel. Het risico dat Rijkhoff vertrekt en vervolgens Ajax een vermogen oplevert gaat men vast niet nemen, na de investering in de speler gedaan.
Mwoah Rijkhoff kostte ze 150.000 euro en natuurlijk een aardig salaris maar laten we niet overdrijven.
Dortmund loopt hoe dan ook wat risico's; Rijkhoff speelt amper in het tweede en wordt in januari 19. Cruciale jaren voor een spits om minuten te maken. Houden ze hem daar dan kan hij tussen wal en schip komen. 19 is toch de tijd dat je minuten moet maken in seniorenvoetbal.
Tuurlijk denkt Dortmund aan de pecunia dat kan op verschillende manieren.
1. Doorverkoopperventage afspreken
2. Aankoopoptie afspreken met relatief hoge transfersom bij verhuur
3. Relatief hoge transfersom naar Ajax rekenen

Veel hangt ook af wat bv speler en zaakwaarnemer beloofd is.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do dec 14, 2023 5:04 pm

Als hij daar niet door lijkt te breken is hun verhaal wat dat betreft natuurlijk niet heel sterk. Maar met een jong talent is de kans wel vrij groot dat ze dan bijvoorbeeld een verkooppercentage willen bedingen. Of dat ze in eerste instantie proberen in te zetten op huur, desnoods voor langer dan 1 jaar.
Ach, het verhaal van Leipzig was ook niet zo sterk toen het Brobbey betrof: speler was ongelukkig, speelde niet en wilde terug. Toch heeft :Leipzig Ajax een poot uitgedraaid.

Prestige speelt een grote rol, een club wordt naderhand uitgelachen als het een toptalent voor een prikje de deur uit doet.

Ze kunnen bij Dortmund prima inschatten of die jongen een topper wordt of niet, expertise genoeg. Wij hebben daar vanaf hier toch wat minder kijk op. Ik zou hem nooit nemen 'for sentimental reasons': kijk gewoon naar de prijs/kwaliteitverhouding. Die jongen heeft Ajax destijds laten zitten, dus wat mij betreft heeft hij eerder een streepje tegen dan voor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do dec 14, 2023 5:17 pm

Dat laatste kun je terug laten komen in zijn contract. Geef hem een prestatiegericht contract. Hoe meer en beter hij gaat spelen hoe meer hij kan verdienen.

Brobbey is wel een ander verhaal. Die speelde al op het hoogste niveau. We hebben het nu over een niet doorgebroken jeugdspeler. Ik geloof uiteraard niet dat ze hem zo de deur uit laten lopen. Een doorverkoop percentage ligt sowieso voor de hand als eis. Maar het zal ook afhangen van de vraag hoeveel andere clubs interesse hebben en hoe hij er daar voor staat. Ze zullen elk jaar zo links en rechts spelers halen. Als deze jongen niet speelt moet hij op enig moment ook weg. Het zal niet zo zijn dat hij niet speelt omdat iedereen in Dortmund denkt dat hij een wereldtopper gaat worden.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » vr dec 15, 2023 10:12 am

Het zal niet zo zijn dat hij niet speelt omdat iedereen in Dortmund denkt dat hij een wereldtopper gaat worden.
Zo is dat, ze zijn niet gek in Dortmund.

Rijkhoff blonk uit in de jeugd, maar dat zegt niet alles. Sterker nog, het zegt zo goed als niets. Sontje Hansen stak er ook bovenuit en die zit nu bij NEC.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 15, 2023 10:22 am

Yopii schreef:
vr dec 15, 2023 10:12 am
Het zal niet zo zijn dat hij niet speelt omdat iedereen in Dortmund denkt dat hij een wereldtopper gaat worden.
Zo is dat, ze zijn niet gek in Dortmund.

Rijkhoff blonk uit in de jeugd, maar dat zegt niet alles. Sterker nog, het zegt zo goed als niets. Sontje Hansen stak er ook bovenuit en die zit nu bij NEC.
Hansen doet het volgens mij wel aardig bij NEC nu, maar ik snap je punt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » vr dec 15, 2023 10:40 am

Wechseln oder bleiben? BVB spricht mit begehrtem Nachwuchs-Star
Ein Treffen des 18-Jährigen und dessen Berater mit den Klub-Verantwortlichen soll Klarheit schaffen. Die BVB-Bosse sollen Julian Rijkhoff noch nicht bereit für die Profis sehen, obwohl der Stürmer die jüngst abgelaufenen Saison mit 15 Toren und 4 Vorlagen in 15 Einsätzen als Torschützenkönig in der Junioren-Bundesliga West abschloss.

Der Niederländer habe in den Augen der BVB-Bosse körperliche Defizite. Er sei „noch weit weg“ vom Profi-Kader, schreiben die Ruhr Nachrichten.

Dit is een bericht van mei.

Jeugdvoetbal zegt niets, bij de grote jongens wordt vooral fysiek zoveel meer gevraagd.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » za dec 30, 2023 4:54 pm

Nog eentje van een BVB-forum:
Deine Frage nach Rijkhoff kann ich, nachdem ich ihn zweimal gesehen habe, wie folgt beantworten.
In einem Spiel, wo ich ihm in der Youth League gesehen habe, zeigte er gute Ansätze, war für Profiaufgaben aus meiner Sicht tempomäßig überfordert.
Tempomäßig offenbarte sich das gleiche gegen die Mainzer, nur war er auch spielerisch kein Faktor.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » za dec 30, 2023 7:49 pm

Als het tempo voor hem te hoog ligt, dan is dat wel een dingetje. Dat zou nu juist het onderscheidend vermogen moeten zijn denk ik. Maar aan de andere kant had ik dat gevoel bij Brobbey ook en die komt er nu wel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za dec 30, 2023 8:17 pm

Stel dat je deze jongen probeert te halen dan zou dat in eerste instantie voor een plek in Jong Ajax zijn. En dan moet hij van daaruit laten zien wat hij kan. Dat zou dus ook niet al te veel mogen kosten. Als je dit soort berichten voorbij ziet komen heb je het gewoon over een jonge speler van wie het onduidelijk is of hij gaat slagen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » za dec 30, 2023 10:36 pm

Maar ff serieus.. type Tadic etc heeft dit Ajax nodig... of vroeger type Wouters etc of een Alvarez.. Weet ik veel..Talent loopt er heus wel , maar die gaan Ajax niet naar plek 3 stuwen..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » do jan 04, 2024 1:11 pm

Waarschijnlijk geen De Roon voor Ajax, aldus Johan Inan. Ajax twijfelt aan zijn leiderschap kwaliteiten. Hjojberg moest het worden, maar lijkt / is onhaalbaar.

Ajax kijkt nu verder. Heb het gevoel dat we weer het oude Ajax zijn. Als we spelers nodig hebben, kijken we even in het bakje oud-Ajacieden. Daarna de NL internationals. Als dat niks is, kent de trainer wellicht nog iemand.

Daarna... Krekels.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do jan 04, 2024 2:18 pm

Misschien zijn die krekels voor nu zo slecht nog niet. Beter geen transfer dan weer een slechte transfer.

De winterperiode is sowieso al lastig om een goede speler te halen, zeker als het ook niet de wereld mag kosten. Wellicht is er nog iemand te huren die elders buiten de boot valt. Maar hoe goed en wedstrijdfit is zo'n speler dan? Ik ben overigens ook wel benieuwd wat we nu mogen verwachten van onze geblesseerde middenvelders. Hoe lang is het nog wachten op hun rentree, hebben we het over weken of maanden?
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » do jan 04, 2024 2:23 pm

Ajax moet alles op alles zetten om 3e te worden en de vCL te behalen. Anders komen we alleen maar in een nog negatievere spiraal.

Weer geen CL, geen 70mln. Tekort op de begroting, spelers gedwongen verkopen zonder daarvoor kwaliteit te kunnen terug halen. Terwijl PSV en Feyenoord verder weg lopen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do jan 04, 2024 2:25 pm

De Dominee schreef:
do jan 04, 2024 2:23 pm
Ajax moet alles op alles zetten om 3e te worden en de vCL te behalen. Anders komen we alleen maar in een nog negatievere spiraal.

Weer geen CL, geen 70mln. Tekort op de begroting, spelers gedwongen verkopen zonder daarvoor kwaliteit te kunnen terug halen. Terwijl PSV en Feyenoord verder weg lopen.
Eens. Scheelt bakken met geld en aanzien.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie