Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » ma jan 10, 2022 5:39 pm

Ach, het is natuurlijk heel betrekkelijk ... Schiet Bergwijn er 20 in, en zeg 8 in de Champions L. wordt er weer heel anders over gedacht heb ik het idee.En, dit is vandaag natuurlijk geen uitzonderlijk hoog transfer bedrag.

Wat zijn alternatieve spelers ?

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma jan 10, 2022 5:57 pm

Alexander schreef:
ma jan 10, 2022 5:39 pm
VI meldt het ook. Zal wel waar zijn. En deze jongen zal naar Ajax vertrekken voor 22 miljoen.

Ik ben bang dat Ajax Neres niet weet te slijten. En dat we de tweede seizoenshelft ingaan met 8 volwaardige aanvallers. Pure waanzin.
Lijkt mij dat de RvC dit niet toe staat.

Saldo Neres out en Bergwijn in zou mijn inziens 0 moeten zijn. Want je houdt netto minder over en je betaalt altijd meer dan alleen een transfersom.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma jan 10, 2022 6:01 pm

999 schreef:
ma jan 10, 2022 5:39 pm
Ach, het is natuurlijk heel betrekkelijk ... Schiet Bergwijn er 20 in, en zeg 8 in de Champions L. wordt er weer heel anders over gedacht heb ik het idee.En, dit is vandaag natuurlijk geen uitzonderlijk hoog transfer bedrag.

Wat zijn alternatieve spelers ?
Het alternatief voor Bergwijn (en Kamaldeen) was in de zomer al voor 12M gekocht.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma jan 10, 2022 6:26 pm

Inderdaad. Voor het centrum is Brobbey al gehaald dus dit gaat om de vleugels die gewoon bezet zijn. We hebben het dus over een extra optie. Daar hebben we Neres voor in huis (tenzij die nu vertrekt) en Daramy. Moeten we uit deze geruchten dan de conclusie trekken dat men het nu al niet meer ziet zitten in Daramy? Dat lijkt me rijkelijk snel voor een speler die 12 miljoen moest kosten.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5868
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » ma jan 10, 2022 6:29 pm

Valt me op dat alles in de T komt over deze transfer. Heb het idee dat Bergwijn zo lek als een mandje is.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » ma jan 10, 2022 6:37 pm

Zit bij van Kooperen. Die heeft goede lijntjes met de T.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » ma jan 10, 2022 6:48 pm

Marillion schreef:
ma jan 10, 2022 6:26 pm
Inderdaad. Voor het centrum is Brobbey al gehaald dus dit gaat om de vleugels die gewoon bezet zijn. We hebben het dus over een extra optie. Daar hebben we Neres voor in huis (tenzij die nu vertrekt) en Daramy. Moeten we uit deze geruchten dan de conclusie trekken dat men het nu al niet meer ziet zitten in Daramy? Dat lijkt me rijkelijk snel voor een speler die 12 miljoen moest kosten.
Sommige spelers hebben meer tijd nodig. Lijkt me niet dat Daramy al afgeschreven is, maar liever minuten maken bij Jong dan op de bank zitten bij het 1ste. Bergwijn zal gehaald worden als vervangen voor Neres (die gaat wel naar Rusland lijkt me), iemand die er in principe meteen staat. Ben niet overtuigd van Bergwijn maar hij kan wel iets natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma jan 10, 2022 6:53 pm

Alexander schreef:
ma jan 10, 2022 6:37 pm
Zit bij van Kooperen. Die heeft goede lijntjes met de T.
En met Henk Spaan.

De T. had de primeur. Dan weet je het wel. Dan ligt alles binnenkort op straat.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma jan 10, 2022 7:05 pm

Marillion schreef:
ma jan 10, 2022 6:26 pm
Inderdaad. Voor het centrum is Brobbey al gehaald dus dit gaat om de vleugels die gewoon bezet zijn. We hebben het dus over een extra optie. Daar hebben we Neres voor in huis (tenzij die nu vertrekt) en Daramy. Moeten we uit deze geruchten dan de conclusie trekken dat men het nu al niet meer ziet zitten in Daramy? Dat lijkt me rijkelijk snel voor een speler die 12 miljoen moest kosten.
Tja, kan een dure grap zijn als je nu nog niet ziet dat hij er niks van kan.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » ma jan 10, 2022 7:40 pm

Veel geld voor een aanvaller zonder actie.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » ma jan 10, 2022 8:53 pm

Volgens mij zijn Ten Hag en de rest een beetje van de pot gepleurd... ook Ajax lijdt verlies door de Corona.. eerst maar eens flink verkopen verkopen..

Als Ajax zo door gaat gaan we Barca achterna...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » di jan 11, 2022 12:35 am

Volgens VI heeft Ajax 18 miljoen geboden voor Bergwijn. Bod is geweigerd door Tottenham. Van de zotte, maar dit zal dus wel rond komen :excited.gif:
Ajax!

Yopii
Berichten: 18481
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jan 11, 2022 11:38 am

Het idee erachter zal zijn dat Ajax in de zomer een paar aanvallers kwijtraakt. Antony is waarschijnlijk aan zijn laatste seizoen bezig en Haller zal willen cashen. Neres lijkt op weg naar de uitgang, maar dat moet eerst nog even gebeuren.

Sowieso wil Overmars blijkbaar mislukte spelers uit de grote competities halen die vervolgens hier opbloeien en verder kijken. (Of de clubs van die spelers staan te springen om aan dit proces mee te werken is een ander verhaal. Het kan toch gezichtsverlies opleveren.)

Tot op zekere hoogte begrijp ik het wel, maar ik zie niet in waarom we én Brobbey én Bergwijn nodig hebben, nog los van hun kwaliteiten. Veel ruimte voor de jeugd is er op deze manier niet. Maar ja, Ten Hag zit in zijn laatste jaar (?) bij Ajax, die wil scoren.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jan 11, 2022 11:53 am

Yopii schreef:
di jan 11, 2022 11:38 am
Maar ja, Ten Hag zit in zijn laatste jaar (?) bij Ajax, die wil scoren.
Dat lijkt me ook het principe van topsport.

Ik heb begrip, Tadic zal wellicht in Italië ook nog een paar jaar netto willen pakken wat ie hier bruto pakt. Pak netto, zogezegd.

Ajax haalt nu Daramy, Brobbey en Bergwijn. M.n. bij Daramy kun je je afvragen waarom en o.b.v. wat 12M een goede investering was. Die minuten die die jongen krijgt had je ook aan Axel van Dongen kunnen geven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di jan 11, 2022 11:57 am

wimpey schreef:
di jan 11, 2022 11:53 am
Yopii schreef:
di jan 11, 2022 11:38 am
Maar ja, Ten Hag zit in zijn laatste jaar (?) bij Ajax, die wil scoren.
Dat lijkt me ook het principe van topsport.

Ik heb begrip, Tadic zal wellicht in Italië ook nog een paar jaar netto willen pakken wat ie hier bruto pakt. Pak netto, zogezegd.

Ajax haalt nu Daramy, Brobbey en Bergwijn. M.n. bij Daramy kun je je afvragen waarom en o.b.v. wat 12M een goede investering was. Die minuten die die jongen krijgt had je ook aan Axel van Dongen kunnen geven.

Dan moet hij nu met zijn 33 jaar vertrekken, lijkt me ...

Yopii
Berichten: 18481
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jan 11, 2022 12:08 pm

wimpey schreef:
di jan 11, 2022 11:53 am
Yopii schreef:
di jan 11, 2022 11:38 am
Maar ja, Ten Hag zit in zijn laatste jaar (?) bij Ajax, die wil scoren.
Dat lijkt me ook het principe van topsport.

Ik heb begrip, Tadic zal wellicht in Italië ook nog een paar jaar netto willen pakken wat ie hier bruto pakt. Pak netto, zogezegd.

Ajax haalt nu Daramy, Brobbey en Bergwijn. M.n. bij Daramy kun je je afvragen waarom en o.b.v. wat 12M een goede investering was. Die minuten die die jongen krijgt had je ook aan Axel van Dongen kunnen geven.
Het principe van Ajax is het één met het ander te combineren. Op het moment dat we de jeugd frustreren omdat de miskopen van Overmars moeten spelen, slachten we de kip met de gouden eieren.

Spelers van 12 miljoen (Daramy) neem je niet op zicht, die moeten meteen kunnen meedraaien in Ajax1. Ik krijg het gevoel dat de aankoop van Daramy puur is gedaan omdat Ajax Sulemana en Bergwijn niet kon krijgen. Dat is mijns inziens de verkeerde denkwijze.

Ik denk trouwens niet dat Tadic vertrekt. Dat had hij dan beter twee jaar geleden kunnen doen. Ik denk dat hij bij wijze van uitzondering een speler is die meent wat hij zegt.

Haller en Antony daarentegen... Pak meteen het geld, want je weet nooit wat er gebeurt.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jan 11, 2022 12:09 pm

999 schreef:
di jan 11, 2022 11:57 am
Dan moet hij nu met zijn 33 jaar vertrekken, lijkt me ...
Ajax zou wel gek zijn om hem in het midden van het seizoen te laten gaan. Sowieso valt er natuurlijk een gat wanneer hij vertrekt. De man heeft een onwaarschijnlijk rendement, is met (voor)assists bepalend in het veldspel en hij is ook nog eens the boss. Echt een van mijn all-time favo Ajacieden.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jan 11, 2022 12:14 pm

Yopii schreef:
di jan 11, 2022 12:08 pm
Spelers van 12 miljoen (Daramy) neem je niet op zicht, die moeten meteen kunnen meedraaien in Ajax1. Ik krijg het gevoel dat de aankoop van Daramy puur is gedaan omdat Ajax Sulemana en Bergwijn niet kon krijgen. Dat is mijns inziens de verkeerde denkwijze.
Zie dat ook zo. Slechte zaak.
Ik denk trouwens niet dat Tadic vertrekt. Dat had hij dan beter twee jaar geleden kunnen doen. Ik denk dat hij bij wijze van uitzondering een speler is die meent wat hij zegt.
In Italië ben je met 33, 34 in de bloei van je voetballeven. :smallgrin.gif: En wat je hier bruto krijgt, rij je daar netto binnen.
Haller en Antony daarentegen... Pak meteen het geld, want je weet nooit wat er gebeurt.
Idd. Zie Neres, Onana. Ajax moet ook Gravenberch verkopen. Belangrijk dat de club vele tientallen miljoenen binnenhaalt deze zomer. Nadat de landstitel is binnengehaald natuurlijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di jan 11, 2022 12:21 pm

wimpey schreef:
di jan 11, 2022 12:09 pm
999 schreef:
di jan 11, 2022 11:57 am
Dan moet hij nu met zijn 33 jaar vertrekken, lijkt me ...
Ajax zou wel gek zijn om hem in het midden van het seizoen te laten gaan. Sowieso valt er natuurlijk een gat wanneer hij vertrekt. De man heeft een onwaarschijnlijk rendement, is met (voor)assists bepalend in het veldspel en hij is ook nog eens the boss. Echt een van mijn all-time favo Ajacieden.
Maar einde dit seizoen wil AJAX hem ook niet kwijt lijkt me , terwijl jij denkt dat Tadic wel nog effe wil cashen ? :confused.gif:

W.B. Haller daarvan denk ik dat AJAX dat ook gaat doen, natuurlijk niet voor twee grijpstuivers ...

Yopii
Berichten: 18481
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jan 11, 2022 12:38 pm

wimpey schreef:
di jan 11, 2022 12:09 pm
999 schreef:
di jan 11, 2022 11:57 am
Dan moet hij nu met zijn 33 jaar vertrekken, lijkt me ...
Ajax zou wel gek zijn om hem in het midden van het seizoen te laten gaan. Sowieso valt er natuurlijk een gat wanneer hij vertrekt. De man heeft een onwaarschijnlijk rendement, is met (voor)assists bepalend in het veldspel en hij is ook nog eens the boss. Echt een van mijn all-time favo Ajacieden.
Dat is voor Ajax ook totaal niet interessant. Wat zou Tadic nog opbrengen? :confused.gif:
Een andere situatie ontstaat als Tadic niet meer voor Ajax zou willen spelen, maar daar lijkt geen sprake van.

Ajax heeft de afgelopen jaren veel geld verspild. De verliezen werden gedekt door CL-opbrengsten. Dat kan niet zo doorgaan, want er komt een moment dat Ajax geen kampioen wordt. Elke speler zou daarom te koop moeten zijn, mits we daar iets mee opschieten. Ajax is geen PSG.

Verder moet Overmars een stoppen met blind op JSO af te gaan, want die is wel erg enthousiast over Deense talenten. Hoeveel topspelers brengt Denemarken voort? Valt wel mee, hè? En dan gaan de beste talenten nog aan onze neus voorbij ook. Ajax betaalde de hoofdprijs voor jeugdspelers als Jensen, Rasmussen en Kjaer. Daramy was ook peperduur.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di jan 11, 2022 12:53 pm

Eerst 12 voor Daramy betalen en dan straks misschien iets van 20 voor Bergwijn. Dat zou dan meer dan 30 miljoen zijn voor twee min of meer vergelijkbare types die allebei niet hoeven te rekenen op een basisplaats.

En dit is dan nog even los van het ongetwijfeld ook stevige salaris. Het zou echt waanzin zijn.

Als je al echt fors wil investeren doe je dat beter in een jonge speler waarvan je verwacht dat deze nog enorm kan doorgroeien. Met het mislukte Spurs avontuur van Bergwijn lijkt daar echt geen sprake van te zijn.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18481
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jan 11, 2022 1:55 pm

Nou, nee. Bergwijn is snel en wendbaar, maar ook een blinde kip en een kansenverprutser. Typisch een speler die in de jeugd beter was dan nu.

Daarmee is niet gezegd dat hij in de ED geen bijdrage kan leveren, maar de top lijkt voor hem wat hoog gegrepen. Tot op heden heeft hij op dat niveau nog weinig laten zien, en dat terwijl hij al 24 is.

Daarbij blokkeren dure bankzitters de doorstroming. De jeugd moet wel kansen krijgen. Behalve de aanvallers van nu kan ook Berghuis nog voorin spelen. Tadic, Antony, Brobbey, Berghuis, Haller, Daramy: keus genoeg.

Beter om te investeren in een opvolger voor Gravenberch, zodat we hem (Ryan dus) in de zomer kunnen verpatsen.

De Dominee
Berichten: 5868
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » di jan 11, 2022 2:11 pm

Eens, met het oog op komende zomer is een transfer van Bergwijn niet eens zo gek:

Bergwijn / Daramy - Brobbey / Luuk? - Berghuis / El Ghazi?

Eriksen? / Kudus - Alvarez / ? - Klaassen / Simons?

Gomez? / S.E. - Schuurs / Blind - Timber / ? - Rensch / Regeer

Vlachodimos? / Pasveer

Als je ervan uitgaat dat Tadic, Haller, Neres, Antony, Gravenberch, Nico, Martinez, Mazraoui en Onana vertrekken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18481
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di jan 11, 2022 2:27 pm

Ik verwacht trouwens dat Bergwijn komt. Overmars wil hem per se, TH wil hem kwijt. Gezien zijn stats zal er niet overweldigend veel belangstelling voor hem zijn. Berichten als zou Newcastle op het vinkentouw zitten, neem ik met een korreltje zout. Die club kan beter betalen dan een bankzitter van TH.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » di jan 11, 2022 3:34 pm

Ik ben zo bang dat ze hem halen en Neres niet weten te slijten.

Plaats reactie