Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 30, 2017 3:44 pm

Kopen, kopen, kopen? Verkopen, verkopen, verkopen dekt toch echt meer de lading Yopi.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » wo aug 30, 2017 3:48 pm

Yopii schreef:Het ging een aantal jaren goed (iets aan de zuinige kant), maar inmiddels zijn ze het weer helemaal kwijt bij Ajax. Kopen, kopen, kopen. Zelfs voor de jeugd.

Het geld verdampt; daarna beginnen we weer van voren af aan.

volgens mij is volgens JC kopen als je het niet in huis hebt. We hebben alleen maar jonkies in huis die door het ijs zakken zodra er spanning op komt (logisch) daar moet je dus meer ervaren speler bij kopen.
en wat er gekocht wordt, gaat 10x over de kop en dan pas eruit, dus dat verdampen blijft nog wel ff uit...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » wo aug 30, 2017 4:34 pm

volgens mij is volgens JC kopen als je het niet in huis hebt.
Dan lijkt mij ook de juiste visie, ware het niet dat Van Duivenbode (uitvoerder van iets als een Cruijjff-plan) aangeeft dat Ajax die spelers in eigen huis heeft en dus niet hoofd te kopen. Deze kenner meent werkelijk dat de achterhoede Zeefuik, De Ligt, Dankerlui, Dijks goed genoeg is voor de Cl?
'Vooral de vele zinloze spelersaankopen stuitten me tegen de borst. Daar is ongelooflijk veel geld mee verspild en het blokkeerde de doorstroom van onze eigen jeugdspelers. Een voetbalclub moet haar eigen spelers opleiden en alleen verantwoorde aankopen doen', citeert het medium een eerdere uitspraak van Van Duivenbode, die zijn vraagtekens zet bij aankopen als Mateo Cassierra.

Van Duivenbode volgde de visie van Johan Cruijff. 'Voor Cruijff was de aanstelling van zijn oudploeggenoot in de rvc van groot belang. De invloedrijke adviseur zag Van Duivenbode als een cruciale pion om zijn hervormingsplannen te realiseren. Hun visie op de opleiding als levensader van de club kwam overeen, net als hun afkeer van breedteaankopen ten koste van eigen talenten.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... e-aankopen

Wat de jeugd betreft, het is opvallend dat er veel buitenlandse talenten in onder 19 spelen. Zijn ze beter dan Ajax in huis had? Ajax heeft geen onder 18, m.a.w. de aanwas moet uit onder 17 komen en wat ik daarvan heb gezien is de stap naar onder 19 te groot en zaten er maar een paar voetballers bij die "er zouden kunnen komen". Het wachten is op de onder 16, de lichting et Unuvar, lichtingen verschillen per jaar. Helaas zijn er jaren verloren gegaan aan een experiment dat Ajax veel heeft gekost, maar niets heeft opgeleverd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo aug 30, 2017 4:38 pm

Yopii schreef:Het ging een aantal jaren goed (iets aan de zuinige kant), maar inmiddels zijn ze het weer helemaal kwijt bij Ajax. Kopen, kopen, kopen. Zelfs voor de jeugd.

Het geld verdampt; daarna beginnen we weer van voren af aan.
Je weet dat we Sanchez en Klaassen hebben verkocht voor 80 miljoen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33475
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » wo aug 30, 2017 4:58 pm

Lionel schreef:
Yopii schreef:Het ging een aantal jaren goed (iets aan de zuinige kant), maar inmiddels zijn ze het weer helemaal kwijt bij Ajax. Kopen, kopen, kopen. Zelfs voor de jeugd.

Het geld verdampt; daarna beginnen we weer van voren af aan.
Je weet dat we Sanchez en Klaassen hebben verkocht voor 80 miljoen?
Je vergeet nog het 'plusje' dan nog staat van voorgaande jaren...

Gezien de staat van de markt en de staat van Ajax (kelder transfermarkt) lijkt het mij dat ze het geld nog niet opgestookt krijgen ook al zouden ze dat willen. Behalve het van de bank halen en fysiek in de hens laten vliegen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 30, 2017 7:51 pm

En dat zou jammer zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo aug 30, 2017 9:48 pm

Als er iets niet gebeurd is het dat we ons geld kwijtspelen. Er komt op basis van het transferbeleid alleen maar meer binnen.

Er zijn er zeven vertrokken en er zijn er zeven binnengehaald.

Uitgaande transfers:
Sanchez (Tottenham Hotspur)
Klaassen (Everton)
Riedewald (Crystal Palace)
Tete (Olympique Lyon)
Boer (Zwolle)
Westermann (Austria Wien)
Zivkovic (KV Oostende)

Inkomende transfer:
Huntelaar (Schalke)
Van Leer (Roda JC)
Lamprou (Willem II)
De Jong (Newcastle)
Johnsen (Heerenveen)
Orejuela (Deportivo Cali)
Wöber (Rapid Wien)

In aantal dus gelijk en er is fors meer geld binnengekomen dan er is uitgegeven. Even los van of elke transfer een verstandige zet is kun je toch niet beweren dat Ajax doorslaat in het kopen van spelers?

In de jeugd zijn er ook een aantal spelers bijgekomen (zoals ieder jaar) maar daar staan ook vertrekkende spelers tegenover. Zo is Danilo Pereira uit Brazilië gekomen maar daar staat tegenover dat Daishawn Redan naar Chelsea is vertrokken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » do aug 31, 2017 2:43 pm

Hebben we al een linksback binnen of nog steeds niet? Het blijft wel stil deze deadline dag.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » do aug 31, 2017 2:49 pm

er komt nietsssssss meer.

dit is het


voorin 4 grillige flankspelers
achterin jeugd.

God zegene de greep en alle balle op KJH :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Khraa » do aug 31, 2017 3:39 pm

Woehoe! Een heel jaar lang Dijks op de LB. Genieten! :blub.gif:
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do aug 31, 2017 3:39 pm

Khraa schreef:Woehoe! Een heel jaar lang Dijks op de LB. Genieten! :blub.gif:
In Dijks we trust!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Javiskamp » do aug 31, 2017 4:24 pm

Mano schreef:er komt nietsssssss meer.

dit is het


voorin 4 grillige flankspelers
achterin jeugd.

God zegene de greep en alle balle op KJH :hypocrite.gif:
Hij zal er ook wel goed de schijt in hebben... komttie ierin terecht met een Juupcoach aan het roer...

Dat moet hij anders in gedachte hebben gehad toen hij tekende... kan me het niet voorstellen anders

Yopii
Berichten: 18425
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do aug 31, 2017 5:25 pm

Mwah, dat maakt KJH niets uit, zolang hij wordt opgesteld. Daar heeft hij vast meer kans op bij Keizer dan bij Bosz, want Bosz is gek van Dolberg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do aug 31, 2017 5:31 pm

Heb je voor ons hier nog een korte toelichting op? Ik begreep 'm niet en ben geloof ik niet de enige. Doel je nu op het eerste elftal of meer op de binnenkomende spelers bij de jeugd?
Yopii schreef:Het ging een aantal jaren goed (iets aan de zuinige kant), maar inmiddels zijn ze het weer helemaal kwijt bij Ajax. Kopen, kopen, kopen. Zelfs voor de jeugd.

Het geld verdampt; daarna beginnen we weer van voren af aan.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18425
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do aug 31, 2017 5:57 pm

Met name bij de jeugd. Ik vind het matig beleid dat er vijf, zes buitenlanders in de A1 lopen. Die bovendien niet allemaal top zijn. Wat is de zin daarvan?

Ajax 1:

Cassiera: overbodig, flop
Schöne: niet doorselecteren
Siem de Jong: niet het niveau, gaat ten koste van talenten
KJH: risico dat de trainer de gemakkelijke weg kiest en Dolberg ernaast zet
Van Leer: waarom geen jeugdkeeper laten doorstromen?
Richarlison (afgeketst): overbodige aankoop, Ajax heeft vleugelspelers genoeg


Het idee was ruimte te maken voor de jeugd en alleen spelers te halen die het team echt sterker maken. Daar zie ik weinig van terug.

Wöber lijkt me wel een goede aankoop. Neres kan dat ook worden, maar ik moet nog zien of hij slaagt. De vraag is natuurlijk ook of je hem nodig hebt als Kluivert staat te trappelen.
Orejuela: geen idee. Op basis van de beelden heb ik mijn twijfels, en het is de vraag of je een dure reserve moet halen als Veltman altijd wordt opgesteld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do aug 31, 2017 6:12 pm

Ik ben het afgelopen seizoen helaas niet vaak bij de jeugd gaan kijken dus daar heb ik geen goed en actueel beeld van. Op zich ben ik het er mee eens dat je alleen bijzondere spelers moet halen (zowel bij de jeugd als de selectie). Alleen zul je natuurlijk altijd gevallen hebben waar je een verkeerde beoordeling maakt. Daar komt bij dat er ook spelers vertrekken (zoals bijvoorbeeld Redan). Dan kun je in een situatie komen dat je toch moet aanvullen, uiteraard het liefst met kwaliteit.

Wat het rijtje betreft dat je noemt inzake het eerste elftal:

Cassiera: overbodig, flop -> Ik denk inderdaad dat hij het niet gaat redden. Lijkt me ook een type speler dat niet bij Ajax past.
Schöne: niet doorselecteren -> Je hebt er meer dan elf nodig en Schöne maakt niet direct oorlog als hij een keer niet speelt. Is Frenkie de Jong beter dan staat hij er straks gewoon in.
Siem de Jong: niet het niveau, gaat ten koste van talenten -> Ik heb ook mijn twijfels over het niveau dat hij nog kan halen. Aan de andere kant is ook hij denk ik een jongen die niet gelijk herrie maakt als een ander de voorkeur krijgt. Als hij zijn oude niveau wel haalt heb ik er vrede mee.
KJH: risico dat de trainer de gemakkelijke weg kiest en Dolberg ernaast zet -> Ik had de ervaring inderdaad gehaald op een andere positie (verdediging). Ben geen KJH fan, daar staat tegenover dat hij wel een gedreven indruk maakt en het elftal ook op sleeptouw probeert te nemen. Als hij die lijn doorzet gaat hij toch wel van waarde zijn.
Van Leer: waarom geen jeugdkeeper laten doorstromen? -> Die jeugdkeeper zou ik laten doorstromen ten koste van Lamprou. Die laatste aankoop is onbegrijpelijk. Een volwassen optie achter Onana is niet zo gek.
Richarlison (afgeketst): overbodige aankoop, Ajax heeft vleugelspelers genoeg -> Mee eens, dan had er iemand moeten vertrekken.

Maar van echte koopwoede is per saldo toch geen sprake? Net zoveel spelers erin als eruit. En voorlopig krijgen talenten juist alle kans.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18425
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do aug 31, 2017 6:16 pm

We zullen het zien. Overmars schijnt te vinden dat Ajax te veel inzet op de jeugd.

Dat ben ik dus pertinent met hem oneens. Succesjes als met Sanchez zijn incidenten.

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door columbus » do aug 31, 2017 6:27 pm

Vind het allemaal wel meevallen. Ajax zet altijd in op eigen jeugd, maar die moeten wel het gewenste niveau hebben. Na vd Beek, de Jong, de Ligt etc. zijn er maar weinig toppertjes te vinden hoor. Ben dan blij dat er een Sanchez was en een Wober wordt gekocht, of je moet liever naar de Bergsma's van deze wereld willen kijken.

Dat Ajax verder niet verder komt dat Siem de Jong is een andere discussie. Scouting is niet op orde en als je een Dagobert Duck op de portemonnee laat passen krijg je dit soort aankopen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » do aug 31, 2017 7:16 pm

Cassiera is een flop omdat hij nooit mee mag doen maar volgens mij kan die jongen best wel wat. Je moet zo'n jongen ook eens een tijdje het vertrouwen geven, zelfde geldt voor Neres. Vorig jaar onder Bosz zag je gewoon dat hij kwaliteiten heeft en neusje voor de goal heeft, maarja je moet die jongens wel een beetje pamperen, op weg helpen, goed begeleiden en vertrouwen geven.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 31, 2017 7:20 pm

Ajax.nl

Ajax contracteert spelers van Ajax Cape Town
Ajax heeft twee Zuid-Afrikaanse spelers gecontracteerd. Rechtsbuiten Leo Thethani (Kaapstad, 8 januari 1999) en centrale verdediger Dean Solomons (Kaapstad, 22 februari 1999) bereikten overeenstemming met de club.

De contracten van beide spelers kennen een looptijd van drie seizoenen, tot en met 30 juni 2020. In beide contracten is voor Ajax een optie opgenomen voor nog een jaar, tot en met 30 juni 2021.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » do aug 31, 2017 7:26 pm

Hey, dus toch wel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do aug 31, 2017 7:39 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Hey, dus toch wel.
Kids. Yopi heeft een punt, Ajax koopt z'n jeugd bij elkaar. Haperende opleiding anyone?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do aug 31, 2017 7:50 pm

Ajax haalt al járen jeugdspelers van buitenaf. Dat kan ook niet anders want je ontdekt nu eenmaal niet alle spelers al bij de F pupillen.

De ene keer is het Ottar Magnus Karlsson en kun je jezelf afvragen of we dat nou echt niet dichterbij huis hadden kunnen regelen. De volgende keer is het Dolberg of Eriksen en is het ineens geweldig beleid.
Nil volentibus arduum

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Javiskamp » do aug 31, 2017 7:51 pm

brigade zuid schreef:Cassiera is een flop omdat hij nooit mee mag doen maar volgens mij kan die jongen best wel wat. Je moet zo'n jongen ook eens een tijdje het vertrouwen geven, zelfde geldt voor Neres. Vorig jaar onder Bosz zag je gewoon dat hij kwaliteiten heeft en neusje voor de goal heeft, maarja je moet die jongens wel een beetje pamperen, op weg helpen, goed begeleiden en vertrouwen geven.
Dat doen ze toch ook... wamberto (?) is in tha house gehaald om hem te hlpen

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » do aug 31, 2017 7:56 pm

wimpey schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Hey, dus toch wel.
Kids. Yopi heeft een punt, Ajax koopt z'n jeugd bij elkaar. Haperende opleiding anyone?
Als dat zo is dan hapert de opleiding bij alle topclubs.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie