Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jul 18, 2017 8:09 am

Maar wat voor type zou jij halen als middenvelder? Of qua profiel? Een talent? Of een gevestigde man waardoor Donny geen basisplaats krijgt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » di jul 18, 2017 8:11 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:En hij wilt iemand voor op de vleugels. Ik zie het liefst een back die ook centraal uit de voeten kan. Maar dat zullen meerdere clubs willen.
Ajax werd gelinkt aan ene Zeca van Santos. Maar die schijnt een kuitblessure te hebben. De T. berichtte gister dat het v.w.b. een linksbacks nog wel effe kon duren. Misschien is dat de reden...

Buitenspeler lijkt me niet de hoogste trio hebben. Ja, Ajax heeft daar 3 jonkies + Younes voor 2 plekken. Maar ik zie Ziyech, Schöne op retour en Beek, Frenkie en Eiting voor het middenveld. Dan lijkt me de prioriteit eigenlijk wel duidelijk. Achterin is Ajax ook onderbezet. Tenzij Bergsma, Dankerlui en Zeefuik ineens toppers in spé zijn.
Nou Wim het kan wel eens flink gaan tegenvallen, bijna rond, geen middenvelders erbij.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » di jul 18, 2017 8:15 am

Het is voor Ajax te hopen dat de as heel blijft anders kan je verder met een veredelde A1
YNWA

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jul 18, 2017 8:31 am

InnerHarbour schreef:
Nou Wim het kan wel eens flink gaan tegenvallen, bijna rond, geen middenvelders erbij.
Bizar. Als het waar is tenminste, want Verweij is post-Gudelj niet meer dé man van de scoops.

Ajax heeft z'n belangrijkste speler verpatst. Verkocht Bazoer en Gudelj in de winterstop. Nouri is Ajax op tragische wijze ontvallen. Serero is ook nog vertrokken. Schöne kan het tempo niet aan. Ajax heeft 3 rookies op het middenveld. En je zag dat Ziyech vorig seizoen effe moest passen. In Kopenhagen, meen ik.

Zo'n onderbezet middenveld is geen basis voor de landstitel en CL-kwalificatie. Je hebt minimaal een allrounder als Klaassen nodig in die linie. Maar ze weten het dus weer eens niet bij Ajax. What's new...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » di jul 18, 2017 8:40 am

Wat voor speler voor het middenveld zou je dan willen zien?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di jul 18, 2017 8:42 am

Sneijder toch? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jul 18, 2017 8:50 am

Jinne schreef:Wat voor speler voor het middenveld zou je dan willen zien?
Sneijder dus niet. :1evil.gif:

Moet zeggen dat ik het voetbal al een tijdje niet heel nadrukkelijk volg. Dus specifieke namen heb ik niet. Maar Ajax dus blijkbaar ook niet. :excited.gif:

Donny deed het vorig seizoen m.i. goed op de plek van Schöne. Dus ik zou een rechtshalf halen. Een 'type Klaassen' dus. Die Frenkie, daar zie ik persoonlijk niet veel in. Gaat 'm m.i. niet worden.

Lewis Baker misschien??

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di jul 18, 2017 8:55 am

Van de Beek heeft inderdaad de meeste indruk gemaakt op de positie van Schöne. Je zou die lijn kunnen doortrekken en hem daar laten staan. Al moet ik zeggen dat ik denk dat hij ook mogelijkheden heeft op de plek van Klaassen. Afhankelijk van die keuze heb je een vacature.

Ik zou graag een speler zien die duelkracht, gif en loopvermogen kan inbrengen. En dan geen domme draver maar een speler met spelinzicht. Want het middenveld is nu wel erg licht. Wat doen we als het een keer niet loopt en de tegenstander de overhand heeft? Je kunt het niet altijd oplossen met een driehoekje. Ik ken de markt ook niet maar er staat vast iemand op een scoutingslijstjemet een aantal van die eigenschappen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jöhnk » di jul 18, 2017 9:00 am

Gaat weer lekker met Mike Verweij!

Nu is het wachten op het bericht dat er alleen een linksback kan worden aangetrokken als Dijks vertrekt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » di jul 18, 2017 9:59 am

De 9 miljoen die voor Riedewald is ontvangen mag toch worden geïnvesteerd? Tel daar het de bedragen voor Klaassen en Tete bij op en geld is, de vraag of er wel een voor Ajax geschikte speler naar Ajax wil komen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di jul 18, 2017 10:05 am

Ajax is wel vermagerd.

Tete, Riedewald, Westerman, en Klaassen weg.
Okay, alleen Klaassen is basis maar de bank wordt zo wel heel licht.
Tete en Riedewald hadden wel een degelijke ondergrens. Als je ze ging wisselen, werd je er niet slechter op.

Op het middenveld heb je nu geen alternatieven. Elke wissel is een kopie van de basis 3 alleen net even lichter..

Voorin is het op de flanken ook mager. Kluivert, Neres en Younes. Alle 3 geen steady presterende spelers...


daarnaast verwacht ik nog minimaal één dikke verkoop, 1 week voor sluiten van de markt (Sanchez, Dolberg, Younes of Viergever)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di jul 18, 2017 10:22 am

Ik vraag me af waarom AJAX vind dat ze zoveel geld op de bank moeten hebben ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di jul 18, 2017 11:48 am

Jöhnk schreef:Gaat weer lekker met Mike Verweij!

Nu is het wachten op het bericht dat er alleen een linksback kan worden aangetrokken als Dijks vertrekt.
:smallgrin.gif:

Kan zomaar gebeuren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » di jul 18, 2017 11:54 am

999 schreef:Ik vraag me af waarom AJAX vind dat ze zoveel geld op de bank moeten hebben ...
De reden zal zijn dat Ajax zonder CL-inkomsten nog steeds structureel in de min komt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » di jul 18, 2017 12:07 pm

Op de Nederlandse markt zie ik niet zo snel meer iets lopen want een miljoenen investering waard is. Vorig jaar hadden we nog Ziyech.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jul 18, 2017 12:10 pm

Sam Larsson? Heeft niet mijn voorkeur overigens.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jul 18, 2017 12:24 pm

Jinne schreef:Op de Nederlandse markt zie ik niet zo snel meer iets lopen want een miljoenen investering waard is. Vorig jaar hadden we nog Ziyech.
Pcs. Vorig seizoen (met mazzel?) tegen Sanchez aangelopen.

Het gaat tegen Nice om heel veel. Eerst weer (à la Rostov) in de touwen hangen en pas daarna de knip trekken?

Lijkt het 'gebruikelijke' beeld: qua jeugd lijkt men het v.w.b. scouting en aankopen aardig te hebben staan. Qua 'het eggie' niet. Er gaan er dit seizoen niet weer een paar à la Dolberg en De Ligt doorbreken, lijkt me...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 18, 2017 1:05 pm

Wimpey, waarom zou volgens jou Frenkie de Jong het niet gaan redden? Wat ik van hem gezien heb, maakte mij juist hoopvol.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » di jul 18, 2017 2:13 pm

Ik had gehoopt dat Ajax voor komend seizoen weer een stapje zou maken, dus aan de onderkant wat spelers weg en dat weer aanvullen met echte versterkingen. Het lijkt er echter op dat we een stapje terug gaan doen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » di jul 18, 2017 3:01 pm

Heel bijzonder hoe dit nu weer gaat. Het doorschuiven van jongens als Zeefuik, Dankerlui en dergelijke gaat Ajax verdedigend niet verder brengen. Voor het middenveld wordt het vertrek van Klaassen intern opgevangen. Maar als er dan onverwacht iemand wegvalt (Nouri), dan schuiven we intern verder door? Dat kan toch helemaal niet. Ajax dunt de hele selectie uit en vervangt het voor een stel onervaren jeugdspelers die vorig seizoen nog geen enkele rol van betekenis hebben gespeeld in de A-selectie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di jul 18, 2017 3:18 pm

Als dit de groep is die het moet gaan doen beginnen we in ieder geval met de nodige vraagtekens. Iemand als De Jong bijvoorbeeld. Die heeft het een paar keer heel aardig gedaan maar dat is echt nog veel te weinig om erop te kunnen vertrouwen dat hij het hele seizoen een stabiele waarde op het middenveld zou kunnen zijn. Ook Van de Beek moet het nog maar even over een heel seizoen laten zien. Daar staat dan tegenover het vertrek van Klaassen waarmee je op veel vlakken moet inleveren.

Davy was niet alleen een slimme middenvelder die het nodige werk verzette, hij maakte ook veel belangrijke doelpunten. Daarmee maskeerde hij het gebrek aan scorend vermogen voorin. Nu kunnen we hopen op de verdere ontwikkeling van Dolberg en Neres maar dat moet allemaal nog wel even gebeuren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » di jul 18, 2017 3:21 pm

Als Viergever ook weggaat kunnen we het helemaal wel shaken..

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jul 18, 2017 3:24 pm

Maar wie zegt dat er niks meer bij komt?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » di jul 18, 2017 3:32 pm

Middenveld en voorhoede is erg jong.

Eén ding is zeker bij jeugd, dat is dat ze niet constant zijn. Oftewel ze gaan een redelijk hoeveelheid wedstrijden onder de maat presteren. Als je dat niet kan opvangen door een paar gelouterde spelers (liefst van enige leeftijd). Weet je nu al dat we simpele potjes tegen Sparta of Groningen gaat verspelen...

Dat kan je nu nog voorkomen door kwaliteit-injecties.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di jul 18, 2017 3:49 pm

Peter schreef:Heel bijzonder hoe dit nu weer gaat. Het doorschuiven van jongens als Zeefuik, Dankerlui en dergelijke gaat Ajax verdedigend niet verder brengen. Voor het middenveld wordt het vertrek van Klaassen intern opgevangen. Maar als er dan onverwacht iemand wegvalt (Nouri), dan schuiven we intern verder door? Dat kan toch helemaal niet. Ajax dunt de hele selectie uit en vervangt het voor een stel onervaren jeugdspelers die vorig seizoen nog geen enkele rol van betekenis hebben gespeeld in de A-selectie.
What else in new? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie