De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za feb 16, 2008 11:51 pm

Wie is het bestuur dan volgens jou?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 17, 2008 11:05 am

Heel simpel de mensen die de boel verkeerd hebben gemanaged , het motto is nu weer terug managen , maar ja daarom heeft de commissie wel degelijk blijkt een vinger in de PAP. Vergeet niet dat de RVC ook Jaakke aan boord heeft en volgens vele supporters moet die ook vertrekken. Hij heeft als voorzitter de boel ook zo ver laten komen. We zitten in een crisis en crisismanagement is niet waar iedereen voor gestudeerd heeft...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 11:24 am

Wat wil je nu precies zeggen?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 17, 2008 11:29 am

En nou weet ik nog steeds niet wie het bestuur is.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33864
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo feb 17, 2008 11:37 am

Iedereen moet gewoon weg! :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 17, 2008 11:40 am

Jabu schreef:Wat wil je nu precies zeggen?
Terug naar de basis , kijk waar het structureel fout gaat , geen 20 man die wat kunnen beslissen. Maak je organisatie overzichtelijk , kijk naar de wat kleinere clubs die doen het net zo goed met veel minder mensen.(terug managen) Het is een heel proces waarin je alles goed moet neerzetten.
Maar maak duidelijke afspraken en loop niet zelf dingen te regelen want dat gebeurt volgens mij binnen Ajax

Teveel beleidbepalers maken deze club kapot en hebben geen affiniteit
met de club. Teveel passanten maken je bedrijf labiel en club liefde bestaat alleen voor mensen die de 60e en 70e jaren nog voor het oog hebben.

Crisismanagement is lastig , maar zeker op te lossen !

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 17, 2008 11:52 am

Duke schreef:Iedereen moet gewoon weg! :biggrin.gif:
Het móet niet, maar ik heb inmiddels wel het punt bereikt dat ik het niet érg zou vinden dat iedereen weggaat.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 12:15 pm

En dan? Want dat is de grote vraag: wat dan?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 17, 2008 12:19 pm

Dan komen er nieuwe mensen die een paar populaire dingen gaan roepen wat de supporters graag willen horen en dan modderen we weer een tijdje verder.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 17, 2008 12:20 pm

Toppie schreef:
Jabu schreef:Wat wil je nu precies zeggen?
Terug naar de basis , kijk waar het structureel fout gaat , geen 20 man die wat kunnen beslissen. Maak je organisatie overzichtelijk , kijk naar de wat kleinere clubs die doen het net zo goed met veel minder mensen.(terug managen) Het is een heel proces waarin je alles goed moet neerzetten.
Maar maak duidelijke afspraken en loop niet zelf dingen te regelen want dat gebeurt volgens mij binnen Ajax

Teveel beleidbepalers maken deze club kapot en hebben geen affiniteit
met de club. Teveel passanten maken je bedrijf labiel en club liefde bestaat alleen voor mensen die de 60e en 70e jaren nog voor het oog hebben.

Crisismanagement is lastig , maar zeker op te lossen !
En wie gaat dit doen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 12:29 pm

Jesse schreef:Dan komen er nieuwe mensen die een paar populaire dingen gaan roepen wat de supporters graag willen horen en dan modderen we weer een tijdje verder.
Daar ben ik dus ook bang voor.

Ik zou beginnen de organisatie uit te puinen en te gaan werken met het absolute minimum aan mensen. Korte lijnen, duidelijkheid. Voor zover ik het kan zien is Ajax enorm bureaucratisch. Iedereen bemoeit zich overal mee en iedereen wil over alles iets te zeggen hebben. Het resultaat is een roddelfabriek vol mensen met hun eigen, kleine belangen. Het moet om Ajax gaan en niet om personen.
Waar ik die indruk vandaan heb? Kijk maar eens wat er gebeurt. Die en die en die zijn zich aan het indekken, er wordt flink met modder gegooid, het rapport wordt in twijfel getrokken, er wordt gelekt naar de pers. Daarbij dreigt wat werkelijk belangrijk is, namelijk hoe het verder moet met Ajax, ondergesneeuwd te raken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 17, 2008 12:33 pm

joey schreef:Ik zou beginnen de organisatie uit te puinen en te gaan werken met het absolute minimum aan mensen. Korte lijnen, duidelijkheid. Voor zover ik het kan zien is Ajax enorm bureaucratisch. Iedereen bemoeit zich overal mee en iedereen wil over alles iets te zeggen hebben. Het resultaat is een roddelfabriek vol mensen met hun eigen, kleine belangen. Het moet om Ajax gaan en niet om personen.
Kortom, een reorganisatie. Maar zijn de mensen in deze commissie de aangewezen personen om dat te gaan analyseren en op te lossen? Lijkt me niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2008 12:37 pm

We zullen vanzelf horen wat de commissie oordeelt. Ik neem gemakshalve niet aan dat de kritiek op de huidige directie het enige is wat in dat rapport staat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 12:39 pm

Daar heb ik ook mijn twijfels bij. Ze hebben een hoop open deuren ingetrapt, krijg ik de indruk.
De lat moet hoger. Een voorbeeld: in plaats van dat je een toevallig langslopende oud-speler die 'wel iets voor Ajax wil doen' aanstelt als scout en die vervolgens laat aanrommelen, moet je de beste scouts scouten en die scouts afrekenen op de spelers die ze aanbrengen. Dit is miljoenenbussiness, de mensen die namens Ajax de wereld af reizen (of zouden moeten afreizen) moeten samen zorgen dat er continu een schaduwelftal van hoge kwaliteit staat.
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 17, 2008 4:41 pm

Even kijken:

Collin
Schilder
Urzaiz
Davids (mijn mening)
Delorge
Mitea
Backircoglu
Leonardo (komt toch te kort, ook voor zn blessure)
Luque

Wie gaan weg(waarschijnlijk of zeer goed mogelijk):

Heitinga
Huntelaar
Stekelenburg
Emanuellson
Gentenaar


Fontein
Martin van Geel

En de winkel die die lelijke pakken levert... Tis net de maffia.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 17, 2008 6:07 pm

Jij wil een compleet nieuw team inclusief directie gaan aantrekken?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo feb 17, 2008 6:19 pm

Jesse schreef:Jij wil een compleet nieuw team inclusief directie gaan aantrekken?
Laten we het koffiezetapparaat niet vergeten te vervangen.

Ajax vervangt toch tweejaarlijks de hele selectie en directie?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma feb 18, 2008 1:41 pm

Adrie Koster moet per direct weg.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 18, 2008 2:51 pm

Die blijft gewoon zitten. En gaat dan naar PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13375
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma feb 18, 2008 3:57 pm

Ajax heeft gewoon een goeie trainer nodig, meer niet. En dan een model waarin hij alles voor het zeggen heeft.

Ik geloof niet dat Ajax er beter van wordt als we de organisatie totaal anders gaan inrichten. Voetbal is te veel gebaseerd op toeval met als toppunt vroeger het aanstellen van van Gaal. Dat is ook nooit de uitkomst geweest van goed bestuurlijk beleid.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mr. Ajax
Berichten: 14520
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 18, 2008 4:01 pm

Nihad schreef:Ajax heeft gewoon een goeie trainer nodig, meer niet. En dan een model waarin hij alles voor het zeggen heeft.

Ik geloof niet dat Ajax er beter van wordt als we de organisatie totaal anders gaan inrichten. Voetbal is te veel gebaseerd op toeval met als toppunt vroeger het aanstellen van van Gaal. Dat is ook nooit de uitkomst geweest van goed bestuurlijk beleid.
En als de resultaten tegenvallen of die trainer om de een of ander reden weer weggaat? Moeten we om de twee jaar weer helemaal opnieuw beginnen. Daar zit juist geen lijn in.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 21, 2008 5:58 pm

Nihad schreef:Ajax heeft gewoon een goeie trainer nodig, meer niet.
MVB krijgt Luque en Kuffour ook niet aan de praat. En Henkie's troetelkind Colin evenmin. En hij krijgt Manu en Mitea niet fit. Schilder wordt ook onder MVB geen topper. En zo kun je nog wel even doorgaan.

Snijden dus! Dead wood out, perspectief in. En wat meer de nadruk op fysiek, personality, leidinggevende kwaliteit en mentaliteit kan ook geen kwaad.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do feb 21, 2008 6:14 pm

Leg de nadruk liever wat meer op techniek en inzicht gecombineerd met een fysiek gezonde gesteldheid, want technisch begaafde spelers heb ik Ajax de laatste jaren zelden zien halen.

Mr. Ajax
Berichten: 14520
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 22, 2008 7:10 am

Inderdaad, eens met Thomas. Techniek en gogme, daar hebben we altijd bekend om gestaan!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za feb 23, 2008 1:30 pm

MVB wacht een lastige klus! Contracten Colin en Urzaiz lopen af, dus daar zijn we gelukkig snel van verlost. Kuffour idem dito. Voor Ogararu moet Ajax maar snel een club gaan zoeken. Otelul Galati ofzo. Voor een club met zo'n naam wil toch iedere Roemeen voetballen?! ;-))

Luie Luque is een groot probleem, een Fontein-scenario dreigt. 'S ochtends in- en 's avonds uitklokken, in de tussentijd neusboren en duimendraaien en in ruil daarvoor miljoenen opstrijken. MVG en HtC hadden ook bij Luque een zeer scherp oog voor de kwaliteit/prijs-verhouding, hulde!

Mitea en Manucharyan gaan naar Lucky Ajax, zodat de medische staf eindelijk eens wat tijd overhoudt voor de overige selectieleden. Het ge-jojo met Schilder moet ook maar eens afgelopen zijn. Die jongen is gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Laat 'm voor weinig vertrekken naar Sparta of Heracles ofzo.

Davids en MVB: dat wordt niks. Communicatie per ingezonden brief lijkt geen basis voor samenwerking... Volgens mein Deutscher Fussballamigo heeft 'harter Hund' Stevens een oogje op 'pitbull' Davids. Die gozer heeft regelmatig opmerkelijke nieuwtjes die vaker wél dan niet waar blijken te zijn!

Dan heb je nog Delorge of Donald: loopt niet over van perspectief. Kennedy, Rommedahl en Leonardo hebben zich ook nog niet als Ajax-waardig weten te presenteren. Gaan ze in de herkansing? Komt Perez voor in de plannen van MVB?

Huntelaar en Heitinga zullen wel vertrekken. Dat levert miljoenen op waarmee financiele verliezen zullen moeten worden gecompenseerd. Vraag me af wat er uiteindelijk overblijft voor het aantrekken van nieuwe spelers.


Stekel, Gentenaar, Silva, Vertonghen, vd Wiel (als ie ooit weer fit wordt), Vermaelen, Emanuelsson (lijkt me wat te vroeg voor welk buitenland dan ook), Anita, Gabri, Lindgren, de Jong, Sarpong, vd Heijden, Suarez: die zullen volgend seizoen ook nog wel voor Ajax spelen. Neem aan dat Poepon een kans krijgt en dat er van het kwartet Kennedy, Rommedahl, Perez en Leonardo 2 afvallen.

Dan zou je bij 17 man zijn en zou je nog een man of 6 van buitenaf, Voor iedere linie 2 , lijkt me, nodig hebben. En daar ligt het grootste probleem. De adviezen van JC (Roger, Verlaat, Winter, Menzo) waren in het recente verleden ronduit waardeloos, de scope van MVG is bekend en MVB heeft nog nooit met aan- en verkoopbeleid te maken gehad. Fingers crossed...

Plaats reactie