Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13390
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jun 03, 2008 11:54 am

Wel lachen dat 'we' massaal de Telegraaf geloven.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 11:59 am

Nihad schreef: :headbang.gif:

De juiste instelling. Weg met opbouwjaren. Gewoon direct kampioen worden.
Ahum, en als dat niet lukt? Garanties heb je niet. Dan heb je wel je geld erdoor gedraaid. Ik vind Sulejmani een goede speler, maar zou het niet mogelijk zijn door zorgvuldig scouten een speler te vinden die (bijna) even goed is en 'iets' goedkoper?
Maar ik neem aan dat KJH verkocht wordt, anders is dit een onbegrijpelijke aankoop.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 12:05 pm

Ik ben blij! 18 miljoen is heel veel geld maar liever dat ze hem halen voor 18 miljoen dan dat geld geinvesteerd wordt in 3 waardeloze gasten!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jun 03, 2008 12:05 pm

joey schreef:
Nihad schreef: :headbang.gif:

De juiste instelling. Weg met opbouwjaren. Gewoon direct kampioen worden.
Ahum, en als dat niet lukt? Garanties heb je niet. Dan heb je wel je geld erdoor gedraaid. Ik vind Sulejmani een goede speler, maar zou het niet mogelijk zijn door zorgvuldig scouten een speler te vinden die (bijna) even goed is en 'iets' goedkoper?
Maar ik neem aan dat KJH verkocht wordt, anders is dit een onbegrijpelijke aankoop.
Precies, als dit verhaal waar is dan is het een staaltje korte termijn politiek waar een paard de hik van krijgt. Een substantieel deel van je eigen vermogen er doorheen jassen voor één speler die dan ook nog bestemt is voor dat deel van de ploeg waar we relatief gezien het minste behoefte hebben aan versterkingen.

Als het doorgaat zonder grote binnenkomende trasnfersommen en we worden weer geen kampioen dan hebben we volgend jaar een nog veel groter probleem. Investeren is nodig maar wel verantwoord met zicht op de lange termijn aub.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 12:09 pm

Ik probeer het nog één keer. Met de aankoop van Sulejmani (als het doorgaat), wordt er geen eigen vermogen doorheen gejast
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 12:10 pm

Inderdaad. Wat begrijpen jullie niet? Ajax verkoopt spelers, Ajax koopt spelers. Daar gaat geen EV van af of erbij...
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 03, 2008 12:10 pm

Het is natuurlijk niet echt de schuld van Van Basten dat er nu zoveel geld uitgegeven MOET worden om de selectie te versterken. Gevolg van jarenlang wanbeleid. Als de scouting verbeterd zou moeten worden dan kan dat ook niet in één zomer, dus Ajax zal nu nog uit een ander vaatje moeten tappen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 12:11 pm

Rishi schreef:Inderdaad. Wat begrijpen jullie niet? Ajax verkoopt spelers, Ajax koopt spelers. Daar gaat geen EV van af of erbij...
Behalve als je meer koopt dan verkoopt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 12:11 pm

Nee, er wordt vermogen doorgejast. Dus mocht het mislopen, dan moet Ajax over een jaar het eigen vermogen aanspreken. Veel zal er niet overblijven op deze manier.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 12:12 pm

Natuurlijk is dat niet de schuld van van Basten. Maar de vraag is wel of de voorhoede prioriteit heeft. Ik denk dat er wat meer mogelijk is dan de meesten hier denken, maar voor alledrie de linies 25 miljoen is wel heel erg optimistisch
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 12:12 pm

Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Inderdaad. Wat begrijpen jullie niet? Ajax verkoopt spelers, Ajax koopt spelers. Daar gaat geen EV van af of erbij...
Behalve als je meer koopt dan verkoopt.
Maar dat is zeker niet het geval bij Ajax. Die hebben nog bakken met geld over hoor.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 03, 2008 12:16 pm

LucaS schreef:Natuurlijk is dat niet de schuld van van Basten. Maar de vraag is wel of de voorhoede prioriteit heeft. Ik denk dat er wat meer mogelijk is dan de meesten hier denken, maar voor alledrie de linies 25 miljoen is wel heel erg optimistisch
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik had niet verwacht dat Ajax meer dan 30 miljoen zou uitgeven, maar op deze manier gaat het natuurlijk wel heel hard. Ik verwacht er nog een verdediger en een middenvelder bij. Wellicht dat Ajax daarna nog kijkt naar wat er mogelijk is na een eventuele verkoop van jongens als Leonardo, Mitea en hopelijk ook Luque en Rommedahl.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 12:17 pm

Rishi schreef:
Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Inderdaad. Wat begrijpen jullie niet? Ajax verkoopt spelers, Ajax koopt spelers. Daar gaat geen EV van af of erbij...
Behalve als je meer koopt dan verkoopt.
Maar dat is zeker niet het geval bij Ajax. Die hebben nog bakken met geld over hoor.
Dat denk jij. Er gaat zoveel af.

Overigens had Lucas het fout daarstraks:
Met de transfers van Babel, Sneijder, Perez en De Mul incasseerde Ajax dit seizoen 38 miljoen euro netto.
Er staat hier niets over Suarez of Rommedahl.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 12:17 pm

Rishi schreef:
Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Inderdaad. Wat begrijpen jullie niet? Ajax verkoopt spelers, Ajax koopt spelers. Daar gaat geen EV van af of erbij...
Behalve als je meer koopt dan verkoopt.
Maar dat is zeker niet het geval bij Ajax. Die hebben nog bakken met geld over hoor.
Denk je dat echt? Ik geloof er niets van. Ajax heeft afgelopen zomer meer uitgegeven dan je op het eerste gezicht zou denken en we missen dit jaar weer de CL. Ik weet niet hoe ze het verder gaan oplossen, want we hebben nog zeker twee verdedigers nodig en een middenvelder. Misschien gaan we wel huren of zo.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16857
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jun 03, 2008 12:18 pm

Rishi schreef:
Jöhnk schreef:
Rishi schreef:Inderdaad. Wat begrijpen jullie niet? Ajax verkoopt spelers, Ajax koopt spelers. Daar gaat geen EV van af of erbij...
Behalve als je meer koopt dan verkoopt.
Maar dat is zeker niet het geval bij Ajax. Die hebben nog bakken met geld over hoor.
Nou dat is geruststellend. Je leest overal dat het een regelrechte ramp is als Ajax CL misloopt, maar nu (na 3 jaar CL droogte) hebben we nog bakken met geld over.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 12:19 pm

joey schreef:Nee, er wordt vermogen doorgejast. Dus mocht het mislopen, dan moet Ajax over een jaar het eigen vermogen aanspreken. Veel zal er niet overblijven op deze manier.
Ik weet dat je niet veel van me aanneemt, maar dit is mijn vak. Geloof me dus als ik zeg dat je geen eigen vermogen kan aanspreken voor uitgaven. Je vermogen vermindert (in principe) alleen maar als je verliezen lijdt.
Op 30 juni zal het vermogen van Ajax toenemen, zelfs als er nu nog drie spelers van 18 miljoen worden gekocht, omdat over dit boekjaar Ajax een winst zal maken van ongeveer 15 tot 20 miljoen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 12:20 pm

Ajax loopt geld mis. Dat is wat anders dan dat Ajax de CL opneemt in de begroting...

Tuurlijk is het slecht dat PSV ieder jaar de tv-opbrengsten helemaal krijgt. Maar voor Ajax maakt dat volgens mij, niks uit.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di jun 03, 2008 12:21 pm

Niet als Sulejmani nu gekocht wordt Luuk. Dan moet je die 18 miljoen van die 15-20 afhalen, net zoals de transfer van Cvitanich.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 03, 2008 12:23 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Nee, er wordt vermogen doorgejast. Dus mocht het mislopen, dan moet Ajax over een jaar het eigen vermogen aanspreken. Veel zal er niet overblijven op deze manier.
Ik weet dat je niet veel van me aanneemt, maar dit is mijn vak. Geloof me dus als ik zeg dat je geen eigen vermogen kan aanspreken voor uitgaven.
Is al eerder gebeurd hoor. Twee jaar geleden nog is er een deel van het EV afgeschaafd om te investeren in nieuwe spelers. Volgens mij is dat ook de reden dat de grootaandeelhouders van Ajax een grote kans maken als ze een proces aanspannen wegens wanbeleid.

Lionel
Berichten: 47467
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 12:23 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Nee, er wordt vermogen doorgejast. Dus mocht het mislopen, dan moet Ajax over een jaar het eigen vermogen aanspreken. Veel zal er niet overblijven op deze manier.
Ik weet dat je niet veel van me aanneemt, maar dit is mijn vak. Geloof me dus als ik zeg dat je geen eigen vermogen kan aanspreken voor uitgaven. Je vermogen vermindert (in principe) alleen maar als je verliezen lijdt.
Op 30 juni zal het vermogen van Ajax toenemen, zelfs als er nu nog drie spelers van 18 miljoen worden gekocht, omdat over dit boekjaar Ajax een winst zal maken van ongeveer 15 tot 20 miljoen.
Maar verlies lijdt je toch ook als Ajax spelers aantrekt en daardoor een hoge post aan afschrijvingen heeft?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jun 03, 2008 12:24 pm

Marillion schreef:
InnerHarbour schreef:
Bertje schreef:Transfersom kan me eigenlijk geen donder meer schelen. Ik wil gewoon kwaliteit. Sulejmani is kwaliteit.
Juist mij ook niet, als Real een schuld heeft van 240 miljoen, kan Ajax ook wel wat hebben. Liever schuld en een winnend elftal dan winst en elk jaar Pisvee kampioen zien worden.
Daar zit nog wel iets tussen hoor. Natuurlijk moet er geld op tafel komen om de selectie te versterken. Maar dat wil niet zeggen dat we maar even ons eigen vermogen er doorheen moeten jassen. Want wat doen we dan volgend jaar als het niet is gelukt?
Van Basten eruit gooien en weer een rapport laten maken, spelers aanzeggen die niet in het Ajax systeem blijken te passen en de hele discussie opnieuw beginnen :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op di jun 03, 2008 12:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41013
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jun 03, 2008 12:24 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Nee, er wordt vermogen doorgejast. Dus mocht het mislopen, dan moet Ajax over een jaar het eigen vermogen aanspreken. Veel zal er niet overblijven op deze manier.
Ik weet dat je niet veel van me aanneemt, maar dit is mijn vak. Geloof me dus als ik zeg dat je geen eigen vermogen kan aanspreken voor uitgaven. Je vermogen vermindert (in principe) alleen maar als je verliezen lijdt.
Op 30 juni zal het vermogen van Ajax toenemen, zelfs als er nu nog drie spelers van 18 miljoen worden gekocht, omdat over dit boekjaar Ajax een winst zal maken van ongeveer 15 tot 20 miljoen.
Ik laat me op dit gebied niet hinderen door enige kennis van zaken. Dat geef ik direct toe. Maar als wij meer uitgeven dan dat er binnenkomt dan ga je volgens mij toch verlies lijden. En dat gaat dan uiteindelijk ten koste van het eigen vermogen. Of dat nou voor dit boekjaar is of het volgende. Het gaat mij er om dat een club als Ajax niet in staat is om de broek op te houden als we zulke bedragen gaan betalen voor één speler. Het risico is veel te groot.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 03, 2008 12:24 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Nee, er wordt vermogen doorgejast. Dus mocht het mislopen, dan moet Ajax over een jaar het eigen vermogen aanspreken. Veel zal er niet overblijven op deze manier.
Ik weet dat je niet veel van me aanneemt, maar dit is mijn vak. Geloof me dus als ik zeg dat je geen eigen vermogen kan aanspreken voor uitgaven. Je vermogen vermindert (in principe) alleen maar als je verliezen lijdt.
Op 30 juni zal het vermogen van Ajax toenemen, zelfs als er nu nog drie spelers van 18 miljoen worden gekocht, omdat over dit boekjaar Ajax een winst zal maken van ongeveer 15 tot 20 miljoen.
Ik weet dat het je vak is en het mijne niet, maar als ik het goed begrepen heb, krijgt Ajax dit jaar de begroting rond door verkopen. Dat is dus die winst: het geld van Babel en Sneijder. Ajax maakt al jaren geen winst puur op de begroting. Daarvoor zouden we CL moeten spelen. Die 15 tot 20 miljoen (dus geen 35 of zo) is dus eenmalig. Het jaar daarvoor werd er nog verlies geleden.
Het zou zomaar kunnen dat Ajax komend seizoen weer verlies lijdt. Het geld om de gaten te stoppen moet ergens vandaan komen.
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di jun 03, 2008 12:27 pm

Overigens neem ik alles met een korreltje zout... Als we elke keer de Telegraaf moeten geloven, dan liepen er al 8 voetballers bij Ajax rond met de naam Sulemanji.

En ik ben er even over na gaan denken, was Huntelaar niet de duurste aankoop met 10 Miljoen? Als dat zo is dan lijkt het mij erg sterk dat ze nu 18 Miljoen gaan neerleggen voor een speler die zich pas een half seizoen heeft bewezen.

Lijkt mij meer iets richting de 7-9 Miljoen euro+ 10-20% doorverkoop premie en een speler zoals Mitea/Rommedahl.
Pompiedom

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 03, 2008 12:27 pm

Jöhnk schreef:
Rishi schreef:
Jöhnk schreef: Behalve als je meer koopt dan verkoopt.
Maar dat is zeker niet het geval bij Ajax. Die hebben nog bakken met geld over hoor.
Dat denk jij. Er gaat zoveel af.

Overigens had Lucas het fout daarstraks:
Met de transfers van Babel, Sneijder, Perez en De Mul incasseerde Ajax dit seizoen 38 miljoen euro netto.

Uiteraard had ik het niet fout. :hypocrite.gif: Ik heb namelijk daarna gezegd dat aankopen niet in de winst- en verliesrekening worden opgenomen, maar dat die op de balans worden gezet (immateriele activa). Op die bedragen van aankopen wordt gedurende de contractduur jaarlijks een gelijk bedrag ten laste van het resultaat gebracht.

Dat betekent dus voor de aankoop van Sulejmani dat in onderstaand deel van de verlies & winst (afschrijvingen vergoedingssommen) jaarlijks 3,6 miljoen zal worden opgenomen. De verkoop van Heitinga gaat voor het hele bedrag naar de post 'resultaat vergoedingssommen.
Bedrijfsresultaat vóór afschrijvingen en
resultaat vergoedingssommen - 1 415
Afschrijvingen vergoedingssommen - 13 105 -
Resultaat vergoedingssommen 517
I think I lost my fucking headache

Gesloten