Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 11, 2007 7:39 am

Zo een speler moet allang bekend zijn. Heeft volgens mij ook al Argentijnse caps op zijn naam staan
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » ma jun 11, 2007 8:08 am

Thomas schreef:Als vervolg op het rapport van Medina was ik dit nog vergeten te plaatsen:

Cesar Fabian Delgado

Profiel Wikipedia

Afbeelding


Rapport:
Mocht men Delgado kort geleden aan het werk hebben gezien hebben dan kan ik vertellen dat dit niet de beste periode was om Delgado te beoordelen. Hij lijkt het gehad te hebben bij zijn club Cruz Azul en het lijkt mij dat hij de overstap wil maken naar Europa. Jammer genoeg laat hij, bewust of onbewust, ook merken op het veld dat hij het niet zo naar zijn zin heeft.

De echte Delgado heeft een evenwichtigere manier van spelen dan Medina. Hij zakt wat verder terug en trekt wat eerder naar het centrum om de bal op te halen en is zodoende vaak aanspeelbaar. Delgado is in principe wel wat statischer in balbezit dan Medina. Hij zal na een aantal meters gemaakt te hebben sneller een keuze maken. Delgado heeft net als Medina een hele fijne voorzet en bij Cruz Azul loopt hij in doelpunten bijna 1 op 2. Delgado is bij Cruz Azul overigens de expert wanneer het aankomt op standaardsituaties. Hij neemt regelmatig corners en vrijwel alle vrije trappen. Z'n functionele techniek is prima in orde. Hij heeft soms alleen wel de neiging om dingen wat te mooi te willen doen, maar dat hoort nu eenmaal bij dit type speler. Z'n rendement ligt gewoon erg hoog. Delgado kiest er met de bal aan de voet wat vaker dan Medina voor om toch in een eerder stadium naar binnen te trekken, maar een speler als deze komt zo vaak aan de bal dat er genoeg momenten komen waarop hij de bal voor kan en zal geven. Delgado staat garant voor goede statistieken aan het einde van het seizoen en zou van grote waarde zijn voor het positiespel. Hij is op de vlakken waar De Mul in mijn ogen tekort komt (fysieke kracht, de combinatie opzoeken en het evenwicht bewaken) wel sterk, al gaat Medina nog eerder op zoek naar de snelle één-twee dan Delgado.
Tweelingbroer van Gio?!?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 12:44 pm

wimpey schreef:Mijn hemel, hoe vaak is die naam - door een andere poster- al niet geplaats?! Ligt de kracht van de speler soms in de herhaling van zijn naam?!
En speelt nog altijd bij Cruz Azul, Wimpey. Ik wilde alleen even aangeven dat ik hem inmiddels ook vaak aan het werk heb gezien en ook overtuigd ben van z'n kwaliteiten.

Maar goed, jij wist vast al alles over hem. Net als over Medina, Baloy en Godin. :wink.gif:

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » ma jun 11, 2007 3:21 pm

Leuk om te lezen Thomas ! Dank je wel..

Mag ik je misschien een paar tips geven ? Ik ben een redelijk ervaren schrijver van rapporten. Weliswaar niet van spelers, maar het zijn meer tips voor de leesbaarheid van het rapport...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 7:14 pm

boa schreef:Leuk om te lezen Thomas ! Dank je wel..

Mag ik je misschien een paar tips geven ? Ik ben een redelijk ervaren schrijver van rapporten. Weliswaar niet van spelers, maar het zijn meer tips voor de leesbaarheid van het rapport...
Natuurlijk, Boa. Tips zijn altijd welkom. Graag zelfs.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 11, 2007 8:05 pm

Met welke speler zou je Delgado vergelijken, Thomas? Met De Mul? Rosales? Overmars eerder? Robben?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 11, 2007 9:48 pm

Steef zei eens dat hij wel iets van Mandy wegheeft, maar dan wel stukken beter. Steef zei dat hij zijn taken in teamverband beter uitvoert en als je naar zijn rendement kijkt is hij ook constanter.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » ma jun 11, 2007 10:02 pm

Bertje onthoudt alles!
Bertje for President!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 11, 2007 10:05 pm

Tuurlijk!

Alleen van de afgelopen week ben ik wat kleine dingetjes vergeten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 10:10 pm

joey schreef:Met welke speler zou je Delgado vergelijken, Thomas? Met De Mul? Rosales? Overmars eerder? Robben?
Hij heeft wel wat weg van Van der Meijde en De Mul. Stukken actiever alleen dan beide heren. Fysiek sterker, beter in de combinatie, veel meer scorend vermogen (dan De Mul) en houdt het evenwicht beter in de gaten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 10:55 pm

Godin heeft gisteravond overigens het landskampioenschap gewonnen met Nacional. Als aanvoerder mocht hij als eerste de beker omhoog hijsen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 12, 2007 6:10 pm

Thomas schreef: Maar goed, jij wist vast al alles over hem. Net als over Medina, Baloy en Godin. :wink.gif:
Ik weet van Delgado dat ie nog altijd in Mexico balt en niet in Europa. Als ie zóóó geweldig zou kunnen ballen, zou dat wel andersom zijn, lijkt me.

Medina, Ballboy en Goddess zeggen me helemaal niets. We zien ze wel een keer in Europa opduiken, lijkt me. Of niet natuurlijk.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di jun 12, 2007 6:16 pm

Niet zo laconiek, Wimpey.
Bertje for President!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » di jun 12, 2007 7:11 pm

Goed bezig Thomas en leuk om te lezen. Toen ik Ajax tipte over Freddy Adu in 2003 kreeg ik zelfs een mailtje uit Amerika terug van Ajax Orlando. Altijd leuk. Je zal vast wel een mailtje terug krijgen, zo slim is Ajax wel denk! Ga zo door!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 12, 2007 7:50 pm

Monterrey heeft net 4 miljoen dollar uitgegeven aan Suazo van Colo Colo. Tijd voor Ajax om Los Rayados weer aan wat geld te helpen. :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 7:17 am

Aangezien het nog wel even kan duren voordat de volgende speler hier opduikt heb ik even wat beeldmateriaal van Medina opgezocht. Niet dat ik verwacht dat men op basis daarvan een speler gaat beoordelen, maar het is tenminste iets. Geniet er vooral maar van:

Medina in de uitwedstrijd van de playoffs tegen Tigres. Zowel de assist op de eerste goal als het tweede doelpunt is van hem.

(Halve) assist tegen Atlas

Doelpunt tegen America

Doelpunt tegen Necaxa

Doelpunt tegen San Luis

Doelpunt tegen Santos

Doelpunt tegen Veracruz

Doelpunt tegen Atlas

Doelpunt tegen Atlas II

Doelpunt tegen Atlas III

Doelpunt tegen Atlas IV

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » wo jun 20, 2007 11:12 am

Genieten kan ik wel van zo'n voetballer, er zitten knappe goals/acties bij.
Hij is zo te zien ook aardig 2 benig.

Oké, het zijn maar een aantal filmpjes, daar kan je natuurlijk niet echt een oordeel over geven. Maar als ik net zoveel filmpjes moet zoeken van onze Tommie, dan pas ik. :hypocrite.gif:

Alleen wat een irritante commentator!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 2:31 pm

Dat heet nou Zuid-Amerikaanse passie. Ik zal straks eens kijken of ik een filmpje van een andere bekende Zuid-Amerikaanse commentator kan vinden. Die is echt briljant.

En Medina is inderdaad bijna perfect tweebenig.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 2:47 pm

Tja, ziet er goed uit.Maar ik ben altijd bij zo'n spelertje bang voor het Rosales verhaal.De speelde ook de sterren van de hemel op de OS, en vervolgens was het over en uit.Ligt dat aan het soort competitie, de lengte, heimwee of het systeem.

Afijn, wat moet zo'n speler dan gaan kosten ?.Want als dat boven de 12-13 miljoen is kunnen wij, JIJ ( Postief bedoeld ) wel iedereen hier als pontentiele AJAX speler neerzetten maar dan kun je het vokgens mij gewoon schudden ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 2:50 pm

Rosales had nooit gekocht moeten worden. Ik heb de OS destijds niet gezien, maar als Ajax hem bij z'n club had gescout had men hem niet gehaald. Althans dat hopen we maar. Helemaal zeker weten doe je dat natuurlijk nooit.

Ik heb geen inzicht op de transferprijzen, maar ik denk dat Medina zo'n 4-5 miljoen moet kosten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 2:54 pm

Rosales scoorde er bij NOB lustig op los en hij haalde zelfs het Argentijnse A-elftal. Dus obv. deze beelden van Medina kan ik niets zeggen. Vraag is op welke manier hij in de tactiek speelt en hoe hij karakterologisch in elkaar zit.

Bij Ajax speelde Rosales op een gegeven moment overigens zo slecht; dat had niet alleen met niet in het systeem passen te maken. Ook met aanpassing. Al geloven sommige scouts daar niet in.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op wo jun 20, 2007 2:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 2:57 pm

Jöhnk schreef:Rosales scoorde er bij NOB lustig op los en hij haalde zelfs het Argentijnse A-elftal.
Maar niet als buitenspeler.
Jöhnk schreef:Vraag is op welke manier hij in de tactiek speelt en hoe hij karakterologisch in elkaar zit.
Bravo vanaf links, Medina vanaf rechts, Bofo Bautista schuin achter ze in het centrum als aanspeelpunt en spelverdeler. Bravo maakt vaker de actie richting goal en Medina doet veel van beiden, maar vooral buitenom. Zowel Bravo als Medina wisselen veel van positie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 3:04 pm

Maar wat voor type is het? Een emotionele jongen als Maxwell/Rosales of een vastberaden broodvoetballer als Farfan?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 20, 2007 3:12 pm

Jöhnk schreef:Rosales scoorde er bij NOB lustig op los en hij haalde zelfs het Argentijnse A-elftal.
Rosales legde er twintig of meer per seizoen in bij NOB? Echt waar???
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 3:14 pm

Nee, 14.

Plaats reactie