Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 20, 2007 3:16 pm

En kwam hij elk jaar aan zoveel doelpunten? Of maar één jaar?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 3:18 pm

Alleen dat jaar. Het jaar ervoor 11.

http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid= ... /sc=f13911

Maar vergeleken met zijn prestaties en verre van doelgerichte speelstijl bij Ajax vind ik het opvallend.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 20, 2007 3:28 pm

Omdat hij daar in een tweespitsensysteem als zwervende spits speelde. Niet als rechtsbuiten. Op de OS speelde hij wél als rechtsbuiten, maar daar scoorde hij ook niet, meen ik me te herinneren.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 3:31 pm

Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Daarom zei ik ook dat ik op basis van doelpunten alleen niets kan zeggen over de toegevoegde waarde van Medina voor Ajax.

Overigens denk ik ook dat Rosales zich niet helemaal thuisvoelde in Amsterdam. Op een gegeven moment deed hij niets meer goed. :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 3:32 pm

éen keer scoorde Rosales op de O.S.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 20, 2007 3:34 pm

O, één keer dan. Maar niet vaak in elk geval.

Rosales moest doen wat hij niet kan. Een man passeren, voorzetten.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 3:38 pm

Jöhnk schreef:Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Daarom zei ik ook dat ik op basis van doelpunten alleen niets kan zeggen over de toegevoegde waarde van Medina voor Ajax.
Natuurlijk kan je dat op basis van goals alleen niet zeggen. Dat gaf ik al meteen aan. Eigenlijk kan je hier helemaal niets mee, maar het zijn wel mooie beelden. :wink.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 3:50 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Daarom zei ik ook dat ik op basis van doelpunten alleen niets kan zeggen over de toegevoegde waarde van Medina voor Ajax.
Natuurlijk kan je dat op basis van goals alleen niet zeggen. Dat gaf ik al meteen aan. Eigenlijk kan je hier helemaal niets mee, maar het zijn wel mooie beelden. :wink.gif:
Inderdaad, mooie beelden en zeker het scouten waard.Maar zou Sevilla op youtube naar DE MUL gezocht hebben want dan krijg je een zelfde visualisatie .. ik bedoel je ziet in dit soort filmpjes bijna altijd wat zo'n speler goed doet ( soms ook nog eens in een hogere snelheid ) maar nooit wat men fout doet ...

Geeft maar weer eens aan dat goed scouten heel moeilijk is ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 3:52 pm

Ik heb Medina natuurlijk niet beoordeeld op deze beelden, Voetske. Ik heb hem heel wat hele wedstrijden in actie gezien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 20, 2007 4:57 pm

Thomas schreef:Ik heb Medina natuurlijk niet beoordeeld op deze beelden, Voetske. Ik heb hem heel wat hele wedstrijden in actie gezien.
Is prima Thomas, maar je probeert ons te overtuigen met alleen maar positieve beelden :ajaxsmiley.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 4:58 pm

Slechte passes en keuzes in het veld worden niet zo vaak op Youtube geplaatst, Voetske. :wink.gif:

En verder probeer ik hier niemand te overtuigen. Het bewijs presenteert zich vanzelf wel (of niet).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 24, 2007 1:56 am

Augusto Matías Fernández


Profiel officiële website River Plate


Afbeelding


Geboortedatum: 10 april, 1986 (21 jaar)
Nationaliteit: Argentijns
Lengte: 1,77 meter
Gewicht: 71 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: aanvallende middenvelder/rechtshalf
Rugnummer: 28


Afbeelding


Rapport:
Vraag de gemiddelde 'kenner' op de verschillende voetbalfora naar de beste middenvelder van River Plate en de kans is groot dat ze zullen beginnen over Fernando Belluschi. In mijn ogen zitten ze er allemaal naast want Augusto Fernández is een voetballer in de puurste vorm van het woord. Speler met een fabelachtige techniek en een uitstekend inzicht. In de jeugd speelde hij vooral als nummer 10 maar in het huidige River moet hij daar Belluschi voor zich dulden, waardoor hij door Passarella in zijn eerste volwaardig seizoen op profniveau als rechtshalf geposteerd wordt. Ook deze positie bekleedt Fernández met verve. Z'n goede ouderwetse Argentijnse voetbalmentaliteit zorgt er voor dat hij zich niet zo snel aan een duel op het middenveld zal onttrekken. Met zijn loopvermogen zit het ook wel goed, waardoor hij vaak aardig geraffineerd kan pendelen tussen de twee strafschopgebieden. Het moet wel gezegd worden dat hij als echte halfspeler nog wat beter moet backtracken. In de omschakeling wil hij soms nog wel eens z'n man verliezen.

Deze speler kan vanwege z'n inzet en kwaliteiten aan de bal op meerdere plekken op het middenveld terecht. Dankzij z'n soeverijne passing, dribbelkwaliteiten en inzicht komt hij als aanvallende middenvelder, rechtshalf of linkshalf eigenlijk niet in de problemen. Fernández strooit iedere wedstrijd weer met listige korte passjes, beheerst het één keer raken goed en heeft een uitstekende steekpass in huis. Z'n linkerbeen is ook behoorlijk ontwikkeld. Een ander sterk onderdeel van zijn spel is dus z'n ruimtelijk inzicht, al zou hij nog wel beter de momenten moeten kiezen om diep te gaan in het strafschopgebied. Vanwege z'n uitstekende spel in de kleine ruimte -hij weet goed gebruik te maken van z'n lichaam om de bal af te schermen en heeft de bal aan een touwtje- creëert hij ook nogal wat kansen voor zichzelf. De afronding moet echter nog een stuk beter. Een speler met zijn kwaliteiten moet op den duur goed zijn voor 10 competitiedoelpunten of meer per jaar. Temporiseren is iets dat maar weinig Argentijnse spelers op eigen bodem geleerd wordt of kan worden. In de Argentijnse competitie krijgen spelers weinig tijd aan de bal, waardoor de meeste spelers al snel de neiging hebben om de bal gehaast door te spelen of te gaan lopen met de bal (wat vaak een overtreding van de tegenpartij als gevolg heeft), waardoor het voetbal nogal snel slordig wordt. Augusto Fernández speelt alles behalve slordig maar beheerst het temporiseren dus nog niet. Gezien zijn kwaliteiten is dit hem in mijn ogen wel aan te leren, mocht men bij Ajax ook het nut zien van een temporiserende speler. Fernández zou in ieder geval meteen al veel meer spelverdeler zijn voor Ajax, of dat nu als rechtshalf of als opvolger van Sneijder is. Als rechtshalf wil hij overigens ook nog regelmatig de zijkant benutten wanneer deze niet bezet is door een vleugelspeler. Augusto duikt op het veld intuïtief de gaten in.

Afbeelding


Beeldmateriaal:

Fimpjes van wat tot nu toe z'n enige twee doelpunten zijn in de Argentijnse competitie:

River Plate - Belgrano 1-1 Augusto Fernández

River Plate - Independiente 1-0 Augusto Fernández


Ik heb ook nog een site voor alle samenvattingen van River Plate van het afgelopen seizoen, dus laat maar weten als er interesse is.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jun 24, 2007 8:48 am

Richt je je speciaal op rechtsbuitens, Thomas? Deze Fernández, Medina en Delgado zijn allemaal rechtsbuitens, toch? Lopen er ook interessante linksbacks rond? Het valt wel op dat dit allemaal wat oudere jongens zijn die inmiddels al of bij grotere clubs spelen of international zijn. Ik neem aan dat dit hen niet goedkoper maakt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 24, 2007 12:03 pm

Augusto Fernández is geen rechtsbuiten, maar rechtshalf of aanvallende middenvelder. Van de vijf spelers tot nu toe zijn er dus twee rechtsbuiten. Dat valt toch wel mee?

Daarnaast zijn Godin en Fernández pas 21 jaar en moet geen van deze spelers -ook al zou ik de precieze prijs niet durven zeggen- een godsvermogen kosten. Dat Baloy Panamees international is zal de prijs niet al teveel omhoog krikken en Fernández heeft pas z'n eerste seizoen gespeeld in een verre van indrukwekkend River Plate.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jul 04, 2007 11:40 am

Ja, laten we dat nog eens doen, een nieuwe argentijnse rechterspits -> veel geld aantrekken -> zien mislukken bij Ajax -> voor een grijpstuiver laten vertrekken, goed idee!!!

Hou d'r ook rekening mee dat tijdens zijn ongelukkige periode bij Ajax, Ajax met 10 man in het veld staat en dus weinig kans heeft op een prijsje. Lekkere scout ben jij. :drecul.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 11:45 am

Tjonge, heb je een slecht humeur, Doc? Thomas probeert iets bij te dragen en doet daar veel moeite voor. Lekker gemakkelijk om hem dan af te kraken. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jul 04, 2007 11:56 am

we don't need no stinkin' Steef!!!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 04, 2007 11:57 am

Doe eens even normaal, Doc. Dit is niet zo stoer als het voelt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 11:58 am

Verder alles goed Doc .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jul 04, 2007 12:15 pm

Bertje schreef:Doe eens even normaal, Doc. Dit is niet zo stoer als het voelt.
Ook Gij, Bertus?

En ik zal ook eens wat gaan scouten... eh... wat dacht je van Feher?

Afbeelding

Naam: Csaba Feher
Geboortedatum: 02-09-1975
Competitie: Eredivisie
Club: PSV
Positie: Middenvelder
Rugnummer: 22
Aantal doelpunten: 0
Aantal gele kaarten: 0
Aantal rode kaarten: 0

Ik weet zeker dat de nederlands kampioen geen hoofdprijs voor de speler zal vragen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 04, 2007 12:22 pm

Ik ben erg blij dat thomas voor ons al die moeite doet, kunnen we nog wat van opsteken. Jij dus ook.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 04, 2007 12:25 pm

Precies.

Dus, Doc, terug je bed in en er dan met je andere been weer uitkomen. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jul 04, 2007 12:38 pm

Jöhnk schreef:Precies.

Dus, Doc, terug je bed in en er dan met je andere been weer uitkomen. :aai.gif:
Dan knal ik tegen een muur op, en dat lijkt mijn humeur helemaal niet ten goede te komen jöhnk.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 04, 2007 1:02 pm

Blijf dan maar liggen. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jul 04, 2007 1:07 pm

maar... maar... u bent toch niet bezig met het inperken van 't vrije woord, hè? Jij, jij Melkert!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie