Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 02, 2008 7:51 pm

Geen idee. Ik voer eigenlijk zelden een discussie met mezelf. Ik heb wel het idee dat er op basis van mijn posts over het algemeen wel een discussie te voeren valt. Joey zet nu in iedere topic hetzelfde neer en dan houdt het op een gegeven moment wel op.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jul 02, 2008 8:03 pm

Ik moet het inderdaad nuanceren. Met jou is inderdaad (bij tijd en wijle ;) ) te discussiëren. Maar voor een pestventje heeft Bert erg veel noten op zijn zang. Je kunt net zo goed tegen een loden deur lullen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo jul 02, 2008 8:08 pm

Bertje is gewoon een 14 jarige die het wiel denkt te hebben uitgevonden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jul 02, 2008 8:18 pm

Heb niet alles gelezen in deze topic, maar i.h.a. kan ik me vinden in de inhoud van de berichten van Joey.

Zijn de berichten steeds hetzelfde? Dat is het probleem?

Ik ken er toch ook een paar die constant MvG en HtC de schuld van alles geven dat er fout gaat, maakt niet uit of die nog in dienst zijn of niet. Anderen hemelen MvB constant op, dat is geen probleem? Is het alleen een probleem als die constant herhaalde opvatting niet de jouwe is?

Anderen zullen mij verwijten dat ik KJH niet zie zitten als Ajaxspits (ik weet dat hij vaak scoort tegen De Graafschap), zo erg dat sommigen weigeren op mijn berichten te reageren als ik aan "hun KJH" kom. Ik had echter ook veel liever een goed voetballende spits gezien, zoals Joey, denk ik, ook liever een evenwichtig samengestelde selectie ziet, met in iedere linie een paar spelers waarvan je geniet in de Arena.

Hoor ik Coronel over topaankopen, dan vrees ik dat hij, net als veel supporters, nog steeds niet snapt dat er twee partijen nodig zijn voor een contract. Ik kan als Ajacied wel "die topper" willen, maar waarom zou die topper komen naar een "fossiel als het gaat om Europees niveau".

Ik hoop op Sulejmani, ik hoop op drie echte verdedigers en een scorende middenvelder en .. maar zou al erg tevreden zijn met twee echte verdedigers (centrum), die scorende middenvelder, Sulejmani en de verkoop van een hele rits tweede garnituur.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 02, 2008 8:29 pm

goodfella schreef:Dus je moet per definitie niet onderhandelen met Heerenveen over Sulejmani?
Je moet nu doen wat nu het beste is. Als dat betekent dat Sulejmani voor 12 miljoen moet komen dan moet dat. Wat vorig jaar allemaal kon of had gemoeten, dat telt nu niet meer.
Voor Suarez gold vorig jaar hetzelfde. Jammer dat Groningen er 20 keer minder voor betaalde, maar dat betekent niet dat Ajax die 8 miljoen niet had moeten betalen. Want dat was op zichzelf gewoon een uitstekende deal.

Maar hierover zijn we het waarschijnlijk eens.

Je mag natuurlijk wel constateren dat Ajax slecht scout en dat daar iets aan gedaan moet worden.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo jul 02, 2008 8:35 pm

Dat mensen zich zo druk kunnen maken over pure speculatie. Ik heb me voorgenomen om me pas druk te maken als de transferdeadline is geweest en er staat een prut elftal. Tot die tijd hoor je 1000 namen, de één top, de ander flop.

Iedereen weet waar de zwakheden zijn van dit elftal. Ik mag aannemen dat MVB dat ook ziet.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 8:46 pm

Jöhnk schreef:Je mag natuurlijk wel constateren dat Ajax slecht scout en dat daar iets aan gedaan moet worden.
Uit het rapport Coronel:
3. Er dient een kwalitatief hoogwaardige hoofd scouting te worden aangesteld. De scouting moet tegenwicht bieden aan de
invloed van makelaars en zaakwaarnemers.
4. Aankopen moeten plaatsvinden op de voorgeschreven wijze (conform de schriftelijk vastgelegde procedure) via het
hoofd scouting, uitsluitend na een positief advies, en met instemming van de technisch eindverantwoordelijke.
5. Scouts moeten gericht naar spelers zoeken voor specifieke posities waarvoor naar verwachting op termijn een vacature
zal ontstaan, of inmiddels is ontstaan. Dit is een continu proces.
6. Er dient een goede terugkoppeling naar het hoofd scouting plaats te vinden over de vervolgstappen die op basis van
scoutingadviezen en -rapporten zijn gezet.
7. De spelers van het eerste elftal moeten voor het grootste gedeelte uit de eigen opleiding komen. Spelers die worden
aangetrokken moeten bepalende/dragende spelers zijn of jonge talentvolle spelers. Het aantrekken van spelers voor de
breedte belemmert doorstroming van de eigen jeugd en moet worden vermeden.
8. Ook bij oudere internationaal gelouterde spelers met een in het verleden opgebouwde status verdient het aanbeveling
dat zij voor hun komst in een aantal wedstrijden worden beoordeeld. Dit om te beoordelen of de veronderstelde
kwaliteiten, ook fysiek, nog in voldoende mate aanwezig zijn om bij Ajax de gewenste rol van betekenis te kunnen spelen.
Zomaar wat quotes over de scouting, het staat er allemaal. En aangezien het rapport de regeringsverklaring is van Coronel wordt daar nu naar gehandeld. Dat geeft mij vertrouwen. Maar dat duurt wel even als je het goed wilt doen.
Dan kun je wel blíjven roepen dat het allemaal klote is maar daar wordt het ook niet beter van.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » wo jul 02, 2008 8:57 pm

Demosthenes schreef:Heb niet alles gelezen in deze topic, maar i.h.a. kan ik me vinden in de inhoud van de berichten van Joey.

Zijn de berichten steeds hetzelfde? Dat is het probleem?

Ik ken er toch ook een paar die constant MvG en HtC de schuld van alles geven dat er fout gaat, maakt niet uit of die nog in dienst zijn of niet. Anderen hemelen MvB constant op, dat is geen probleem? Is het alleen een probleem als die constant herhaalde opvatting niet de jouwe is?

Anderen zullen mij verwijten dat ik KJH niet zie zitten als Ajaxspits (ik weet dat hij vaak scoort tegen De Graafschap), zo erg dat sommigen weigeren op mijn berichten te reageren als ik aan "hun KJH" kom. Ik had echter ook veel liever een goed voetballende spits gezien, zoals Joey, denk ik, ook liever een evenwichtig samengestelde selectie ziet, met in iedere linie een paar spelers waarvan je geniet in de Arena.

Hoor ik Coronel over topaankopen, dan vrees ik dat hij, net als veel supporters, nog steeds niet snapt dat er twee partijen nodig zijn voor een contract. Ik kan als Ajacied wel "die topper" willen, maar waarom zou die topper komen naar een "fossiel als het gaat om Europees niveau".

Ik hoop op Sulejmani, ik hoop op drie echte verdedigers en een scorende middenvelder en .. maar zou al erg tevreden zijn met twee echte verdedigers (centrum), die scorende middenvelder, Sulejmani en de verkoop van een hele rits tweede garnituur.
Dat is het punt ook niet. Een mening mag best herhaald worden. Sterker nog, ik vermaak me wel wanneer Lucas Co weer eens verdedigd, Neefkens de optimist uithangt etc. Die discussies komen om de zoveel tijd weer opzetten. Dat is wat anders dan 10x op een dag hetzelfde standpunt verkondigen. Het lijkt haast op dwangmatig posten.

Het probleem is ook dat er niet meer op inhoud wordt gediscussieerd, maar dat elke opmerking wordt afgedaan met een flauwe grap. Iedereen die serieus probeert te zijn wordt daardoor min of meer weggezet als naief. Totaal onnodig en sfeerverpestend.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar volgens mij denken vrij veel mensen hier er zo over. Aandachtspuntje dus...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 02, 2008 9:53 pm

Da's het probleem Ronald!; er ís geen inhoud. Pas bij nieuwe aankopen kunnen we in dit topic inhoudelijk vertellen wat we weten, denken, vinden... Tot dat moment valt er weinig te doen, behalve af en toe melden dat er nog niets te melden is en wat we daarvan weten, denken, vinden...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jul 02, 2008 9:53 pm

Thomas schreef:Nou, het is hier in de transferzone best moeilijk te negeren hoor. Joey is nogal een actieve poster en hier is werkelijk negentig procent van z'n posts van dezelfde strekking.
En dat geldt andersom net zo goed voor o.a. Neefkens, Lucas etc. sommige kunnen er gewoon niet tegen dat het wat negatief is, maar dat ligt meer aan AJAX dan aan de posters.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 02, 2008 9:56 pm

Mensen moeten lekker zelf weten of ze positief of negatief willen zijn, maar het is hier wel een discussieforum. Wanneer Joey op iedere (positieve of negatieve) reactie reageert met een oneliner van dezelfde strekking smoort dat de discussie al snel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jul 02, 2008 9:59 pm

Ik lees de posts van Joey iig met veel plezier, maar dat komt misschien ook omdat ik het in deze topics wel met hem eens ben.. zn stijl van posten bevalt me wel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 02, 2008 10:01 pm

Precies. Verder ken ik joey niet als een oneliner, hoor.

Anyway...aankopen dus.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 02, 2008 10:02 pm

Joey is van alles, maar geen one-liner inderdaad. Dat predikaat is voor een ander.

Goed. Aankopen. Is er nog wat gekocht vandaag? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 10:44 pm

brigade zuid schreef:En dat geldt andersom net zo goed voor o.a. Neefkens, Lucas etc. sommige kunnen er gewoon niet tegen dat het wat negatief is, maar dat ligt meer aan AJAX dan aan de posters.
Zo is dat. Ik erger me juist weer aan dat goedpraten van alles wat fout gaat bij Ajax. Of aan die devotie jegens de H. Marco en de H. Uri. Het is maar wat je stijl is.

Ik ga mijn mening echt niet onder stoelen of banken steken, hoor. Vergeet dat maar. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 02, 2008 10:52 pm

Moet je zelf weten, maar het gaat er mij absoluut niet om dat je negatief bent. Ik vind het wel opvallend dat er meerdere mensen (ook neutrale mensen) zijn die het ergerlijk vinden dat je overal hetzelfde vertelt. Daar kan je toch wel enigszins rekening mee houden? Je mening is luid en duidelijk hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 10:55 pm

Thomas schreef:Moet je zelf weten.
Dank je wel. Je bent te goed.

Perfecte posters bestaan niet, iedereen gedraagt zich wel eens irritant.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jul 02, 2008 11:00 pm

Thomas schreef:Moet je zelf weten, maar het gaat er mij absoluut niet om dat je negatief bent. Ik vind het wel opvallend dat er meerdere mensen (ook neutrale mensen) zijn die het ergerlijk vinden dat je overal hetzelfde vertelt. Daar kan je toch wel enigszins rekening mee houden? Je mening is luid en duidelijk hoor.
Alleen Ronald volgens mij.. moeten we daar naar luisteren, hoeveel post die nou helemaal hier.. niemand is perfect en iedereen irriteert zich wel eens aan andere posters.. er zullen ook mensen zijn hier die zich aan jou of Bertje irriteren en jullie zijn toch ook niet anders gaan posten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 02, 2008 11:19 pm

Ik kreeg in m'n begintijd hier vaak genoeg te horen dat teveel posts van me nergens over gingen en toen ben ik er weldegelijk op gaan letten, BZ. Als anderen zich aan mij irriteren krijg ik dat volgens mij iedere keer te horen (er is zelfs een knuppel die een heel account aan me gewijd heeft :drecul.gif: ), dus ik neem aan dat er niets mis mee is als ik er iets van zeg.
joey schreef:
Thomas schreef:Moet je zelf weten.
Dank je wel. Je bent te goed.

Perfecte posters bestaan niet, iedereen gedraagt zich wel eens irritant.
Ik vind het gewoon jammer dat je je bij voorbaat niets van anderen aantrekt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jul 03, 2008 1:06 am

Misschien dat een spiegel voor sommige wonderen verricht ....

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » do jul 03, 2008 8:15 am

joey schreef: Ik erger me juist weer aan...die devotie jegens de H. Marco en de H. Uri. Het is maar wat je stijl is.
Of aan die devotie jegens Cruijff?! :1evil.gif:
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 03, 2008 8:20 am

Thomas schreef:Ik vind het gewoon jammer dat je je bij voorbaat niets van anderen aantrekt.
Weet je waarom ik me er niets van aantrek? Omdat het percentage onzinposts op alle posts die ik geplaatst heb buitengewoon laag is. En ook omdat ik posts in de zin van: hoera, lang leve Coronel, lang leve Van Basten, het komt allemaal goed, ook onzinposts vind.

Sommigen hier kunnen het niet uitstaan dat ik Ajax bekritiseer. Doet me denken aan de AM-tijd. Op AM kreeg ik ooit een ban omdat ik zei dat ik Tommie Breed een waardeloze voetballer vond. Dit was tegen het zere been van een zekere mod, want, zo legde hij mij uit, 'zo denken wij hier niet op AM'. Niet dat in dit geval het modteam een rol speelt in deze discussie, maar die groepsdwang, het dit of dat moeten vinden, vind ik heel eng. Ik denk zelf na en ik geef mijn eigen mening. Mijn club is mij dierbaar, maar ik ben supporter, geen gelovige. Ik weiger het aanhoudende falen van de leiding van onze club me de mantel der liefde te bedekken.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 03, 2008 8:28 am

In de eerste plaats, ik ben het helemaal eens met je opmerking dat je vrij bent, en moet zijn, om te plaatsen wat je wil en wat je zelf vindt. Ik juich het toe als er meningen zijn die tegen de stroom ingaan, ik ben niet zo dol op preken voor eigen parochie om vervolgens te constateren dat we het allemaal eens zijn. Groepsdwang is een van de meest vreselijke dingen die er zijn, wat mij betreft.
Kritisch en boos, teleurgesteld en/of scherp zijn is wat mij betreft dan ook geen enkel probleem.

Het valt me bij jou de laatste tijd alleen op dat je zo enorm bitter bent. Niet alleen over feiten uit het verleden, maar ook over zaken die nog moeten komen. Zo scherp en kritisch op mensen die nog niet eens de tijd hebben gehad om iets te laten zien. Zo cynisch en zwartgallig, met name vanaf het moment dat het 'project' van Cruijff toch geen doorgang bleek te gaan vinden. Maar, ook hier, uiteraard staat je dat helemaal vrij.

Samenvattend, ik kan het prima uitstaan als je Ajax bekritiseert. Graag zelfs, dat is immers dat discussie en interessante feiten/kennis/inzicht oplevert. Waar ik moeite mee heb is het cynisme en zwartgalligheid met name over de toekomst. Maar bottom line is inderdaad dat je dat helemaal zelf moet weten en dat het niet de bedoeling is dat 'we' hier als groep iemand gaan corrigeren op zijn mening. Het idee alleen al zeg.

Maar goed, laat ik het er op houden dat ik hoop dat je snel het plezier in voetbal (van Ajax uiteraard) terugvindt.

In inhoudelijke opmerking nog over wat je als laatste zei:
Je kunt het aanhoudende falen van onze leiding niet met de mantel der liefde bedekken, want de huidige leiding zit er nog geen twee maanden. En kan dus ook nog niet beschuldigd worden van aanhoudend falen.
Laatst gewijzigd door LucaS op do jul 03, 2008 8:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 03, 2008 8:36 am

Maar Luuk, mij irriteert dat gejubel weer. Is dat niet heel persoonlijk? Er zijn er genoeg die het met me eens zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 03, 2008 8:40 am

Dat kan. Hoewel ik weinig gejubel zie. Ik zie kritisch positivisme en vertrouwen bij veel mensen. Maar goed, ook die interpretatie is persoonlijk.
Tja, ik kan het niet anders zeggen als ik net heb gedaan. Het is niet de inhoud, maar de ontzettend grote bak cynisme en zwartgalligheid die het lezen van je posts (tijdelijk neem ik aan) minder leuk maakt dan dat het tot voor kort was. Het lijkt alsof je alles door die donkere bril ziet.
I think I lost my fucking headache

Gesloten