Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 11:05 am

Het is waar, er komt bijna net zo weinig uit. Al voor het derde achtereenvolgende jaar geen CL... :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jul 02, 2008 11:06 am

LucaS schreef:
Nihad schreef:Mwah, er zijn genoeg clubs die ten val zijn gekomen.

maar laten we niet overdrijven. Eind jaren 80, begin jaren 90 dacht men ook dat PSV Ajax defenitief voorbij was gestreefd.
Precies, en halverwege de jaren 90 dachten we dat geen Nederlandse club Ajax ooit meer zou kunnen inhalen
Niet alleen halverwege de jaren 90. In het jaar dat Van der Vaart en Sneijder opkwamen stond er ook een hele grote kop in de VI dat Ajax de komende vier jaar wel even kampioen zou gaan worden.

Het gaat zo ontzettend snel. Voor hetzelfde geld is Ajax de komende vier jaar plotseling ongenaakbaar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 11:10 am

Harm schreef:Het gaat zo ontzettend snel. Voor hetzelfde geld is Ajax de komende vier jaar plotseling ongenaakbaar.
Als dat zou kunnen...

Zie ik alleen gebeuren als de boel bij PSV in elkaar dondert. Wat niet uitgesloten is gezien de financiële positie van die club. Moeten we er wel voor zorgen dat ze een keer geen CL spelen.

Maar het gaat mij niet alleen om presteren. Het gaat erom dat de best denkbare situatie wordt geschapen om te presteren. Ronald Koe werd twee keer kampioen met Ajax, maar dat bleek meer toeval dan het gevolg van goed beleid.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 02, 2008 1:34 pm

joey schreef:Thomas, daar vergis je je in, hoor. Ajax voert eigenlijk altijd wanbeleid, alleen hebben we af en toe een trainer die zo goed presteert dat het wanbeleid op de achtergrond raakt. Ajax is geen goed geleide club.
Ajax was de afgelopen tien jaar misschien wel de slechtst geleide club van Europa. Maar goed, een trainer heeft ook invloed op het beleid en heeft in jullie tijd in ieder geval vaker een en ander recht gezet dan in mijn tijd. In mijn fanatieke supportersleven heb ik eigenlijk alleen maar shit meegemaakt.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 1:36 pm

Fijn dat dat vanuit de club zelf ook geconstateerd is en dat alle verantwoordelijken nu weg zijn.
Nieuwe ronde nieuwe kansen. :welcome:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 1:37 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Thomas, daar vergis je je in, hoor. Ajax voert eigenlijk altijd wanbeleid, alleen hebben we af en toe een trainer die zo goed presteert dat het wanbeleid op de achtergrond raakt. Ajax is geen goed geleide club.
Ajax was de afgelopen tien jaar misschien wel de slechtst geleide club van Europa. Maar goed, een trainer heeft ook invloed op het beleid en heeft in jullie tijd in ieder geval vaker een en ander recht gezet dan in mijn tijd. In mijn fanatieke supportersleven heb ik eigenlijk alleen maar shit meegemaakt.
Ja, het is wel zielig voor je dat je 1995 niet hebt meegemaakt. :aai.gif:

Maar verder: het hangt bij Ajax allemaal van toeval aan elkaar. Dat is al tientallen jaren zo. Kijk eens naar de manier waarop Ajax in elkaar gestort is na het vertrek van LVG. Dat is toch niet te vatten? Alles hing af van één man.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 1:37 pm

Neefkens schreef:Fijn dat dat vanuit de club zelf ook geconstateerd is en dat alle verantwoordelijken nu weg zijn.
Nieuwe ronde nieuwe kansen. :welcome:
BIS :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 1:44 pm

Alles hangt nu af van MVB. De geschiedenis herhaalt zich.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 1:47 pm

Dat zou mooi zijn, dan winnen we straks de CL. :headbang.gif: :headbang.gif:

Weet je wat fijn is? Als je TD en je coach tien jaar lang vechtend over straat rollen? Dan maar liever 1 baas.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 1:58 pm

Hahaha, daar heb je ook nog goede spelers voor nodig. :smallgrin.gif:

Ajax zou een goede organisatie moeten neerzetten met topmensen op topposities, zodat het vertrek van een trainer of speler kan worden opgevangen. Komt allemaal niets van terecht, want we gokken op een sterke man.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 02, 2008 2:03 pm

joey schreef:
Thomas schreef:
joey schreef:Thomas, daar vergis je je in, hoor. Ajax voert eigenlijk altijd wanbeleid, alleen hebben we af en toe een trainer die zo goed presteert dat het wanbeleid op de achtergrond raakt. Ajax is geen goed geleide club.
Ajax was de afgelopen tien jaar misschien wel de slechtst geleide club van Europa. Maar goed, een trainer heeft ook invloed op het beleid en heeft in jullie tijd in ieder geval vaker een en ander recht gezet dan in mijn tijd. In mijn fanatieke supportersleven heb ik eigenlijk alleen maar shit meegemaakt.
Ja, het is wel zielig voor je dat je 1995 niet hebt meegemaakt. :aai.gif:
Ik heb het wel meegemaakt hoor. Bewust zelfs. Maar ik was pas acht en dan beleef je zoiets toch vaak anders dan nu.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 2:09 pm

Ja, dan denk je dat het normaal is. En dat het altijd zo zal blijven. :aai.gif:

Wij stonden op het Museumplein. De Wereldbeker werd getoond. Iedereen was aan het hossen. Op dat moment zegt mijn vriendin: 'Dat was het dan. Nu wordt het weer tien jaar niets.' Gek, dat je op zo'n moment al weet dat het afgelopen is. :blush.gif:

Ajax maakte in die tijd video's. Over de jeugdopleiding, over hoe het voetbal in elkaar zat. We wisten alles. 'Wij zijn de besten', riep Michael van Praag en hij zwaaide met zijn petje waarop stond: 'Who the fuck is Milan?' Ajax wilde koninklijk worden, want wat was Nederland, wat was de wereld zonder Ajax? Aan de toekomst dacht niemand, dat kwam allemaal vanzelf wel goed.

Hoogmoed komt voor de val. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jul 02, 2008 2:11 pm

Onzin natuurlijk. Als Ajax beter penalty's neemt dan die coca-snuivers (of wat ze ook hebben gebruikt) uit Turijn had je vriendin zeker toen ook weer gezegd dat het tien jaar niks zou worden. Het jaar erop haalden ze nog de halve finales.

Dat het Bosman-arrest alles opfokte en Ajax daardoor slecht beleid is gaan voeren...tja.

Maar het is wel heel goedkoop scoren wat je doet Joey
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 2:12 pm

joey schreef:Hahaha, daar heb je ook nog goede spelers voor nodig. :smallgrin.gif:

Ajax zou een goede organisatie moeten neerzetten met topmensen op topposities, zodat het vertrek van een trainer of speler kan worden opgevangen. Komt allemaal niets van terecht, want we gokken op een sterke man.
Over welke posities heb je het? En geef dan meteen even aan waarom die nu onderbezet zijn.

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 02, 2008 2:13 pm

Ik denk dat we een actie moeten beginnen om Joey te steunen in deze moeilijke tijden! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 02, 2008 2:14 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:Hahaha, daar heb je ook nog goede spelers voor nodig. :smallgrin.gif:

Ajax zou een goede organisatie moeten neerzetten met topmensen op topposities, zodat het vertrek van een trainer of speler kan worden opgevangen. Komt allemaal niets van terecht, want we gokken op een sterke man.
Over welke posities heb je het? En geef dan meteen even aan waarom die nu onderbezet zijn.
En graag ook wie de positie dan wel zou moeten invullen
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 2:17 pm

LucaS schreef:Ik denk dat we een actie moeten beginnen om Joey te steunen in deze moeilijke tijden! :1evil.gif:
Dat is helaas niet haalbaar. Hij wantrouwt in principe alle nieuwelingen en gaat pas om als de CL hebben gewonnen. Kan nog wel ff duren.

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jul 02, 2008 2:18 pm

Wanneer houdt iedereen op te hopen dat er 2 verdedigers komen? Er komt er maximaal eentje bij. De linksback die we zochten komt uit de eigen jeugd: Slijngaard.

Een verdediger hebben we ook al: VD Wiel

Er komt alleen een vervanger voor Heitinga
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 2:20 pm

Als het dan maar een héle goede is :drecul.gif:

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jul 02, 2008 2:21 pm

Ja dat hoop ik ook.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 02, 2008 2:23 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:Hahaha, daar heb je ook nog goede spelers voor nodig. :smallgrin.gif:

Ajax zou een goede organisatie moeten neerzetten met topmensen op topposities, zodat het vertrek van een trainer of speler kan worden opgevangen. Komt allemaal niets van terecht, want we gokken op een sterke man.
Over welke posities heb je het? En geef dan meteen even aan waarom die nu onderbezet zijn.
Scouting, jeugdopleiding, AD. Medische staf was ook altijd een probleem, weet niet hoe dat verder gaat.

Om te beginnen zouden we topscouts kunnen scouten. Hoofd scouting moet geen uitgezakte bankdirecteur zijn maar iemand die dag en nacht werkt om in kaart te brengen wat er rondloopt in binnen- en buitenland. Iemand die talen spreekt, weet wat er te koop is in de wereld, het vliegtuig pakt naar Brazilië om een toptalent te overtuigen, kortom, iemand die bruist van de energie en zijn vak verstaat. Iemand die de andere scouts inspireert maar ook op hun flikker geeft/ de laan uit bonjourt als ze niet voldoen. Een kanjer, want het gaat om miljoenen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat we Sulejmani al bijna binnen hadden en dat Heerenveen met hem aan de haal is gegaan? Was er dan werkelijk niemand die zei: die jongen moeten we hebben? En dan geef ik maar een voorbeeld.

Jeugdopleiding: idem. Geen afgedankt vriendje van MVG, maar een topper die weet wat er gevraagd wordt. Jong Ajax: weg met die bloempot, stel iemand aan die spelers de laatste stap laat maken. Durf mensen goed te betalen, want je verdient het dubbel en dwars terug.

Middelmaat moet weg, mensen dubieuze loyaliteit moeten weg, er moet alleen ruimte zijn voor professionals die keihard willen werken voor hetzelfde doel: Ajax vooruit helpen. Baantjesjagers mogen hun heil elders zoeken en roddelende clubiconen ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47937
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 02, 2008 2:26 pm

Touché, maar dit is gewoon een kwestie van herhaling.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jul 02, 2008 2:32 pm

joey beschrijft Piet de Kinderlokker :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 02, 2008 2:40 pm

joey schreef:Scouting, jeugdopleiding, AD. Medische staf was ook altijd een probleem, weet niet hoe dat verder gaat.

Om te beginnen zouden we topscouts kunnen scouten. Hoofd scouting moet geen uitgezakte bankdirecteur zijn maar iemand die dag en nacht werkt om in kaart te brengen wat er rondloopt in binnen- en buitenland. Iemand die talen spreekt, weet wat er te koop is in de wereld, het vliegtuig pakt naar Brazilië om een toptalent te overtuigen, kortom, iemand die bruist van de energie en zijn vak verstaat. Iemand die de andere scouts inspireert maar ook op hun flikker geeft/ de laan uit bonjourt als ze niet voldoen. Een kanjer, want het gaat om miljoenen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat we Sulejmani al bijna binnen hadden en dat Heerenveen met hem aan de haal is gegaan? Was er dan werkelijk niemand die zei: die jongen moeten we hebben? En dan geef ik maar een voorbeeld.
Allemaal zaken die ook geconstateerd werden in het Rapport Coronel. Jij moet toch wel heel blij zijn geweest met hem. Inmiddels wordt daar keihard aan gewerkt. En in het normale leven werkt dat iets langer dan jij denkt.
De scouting dient dus ook verbeterd te worden, de eerste stap is wellicht het scouten van vd Zee, met Cvitanich als eerste prijs.
Het geval Sulejmani is achteraf zo gemakkelijk praten.

Medische staf IS volledig gereorganiseerd, zelfs samenwerking met universiteiten.
Jeugdopleiding: idem. Geen afgedankt vriendje van MVG, maar een topper die weet wat er gevraagd wordt. Jong Ajax: weg met die bloempot, stel iemand aan die spelers de laatste stap laat maken. Durf mensen goed te betalen, want je verdient het dubbel en dwars terug.
"een topper die weet wat er gevraagd wordt...."
ik zie de advertentietekst al voor me....:drecul.gif:
Middelmaat moet weg, mensen dubieuze loyaliteit moeten weg, er moet alleen ruimte zijn voor professionals die keihard willen werken voor hetzelfde doel: Ajax vooruit helpen. Baantjesjagers mogen hun heil elders zoeken en roddelende clubiconen ook.
Wat een dooddoeners, wat een mensbeeld. :aai.gif:

Dus niet bepaald touché wat mij betreft. Niet meer dan wat oude conclusies van Coronel opgewarmd en met wat dooddoeners afgedaan.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo jul 02, 2008 2:45 pm

Je doet net alsof Coronel het wiel uit heeft gevonden Neef.

Bijna alle punten uit het rapport weden hier al jaren geleden besproken.

Gesloten