Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door zeux » ma sep 04, 2023 10:21 am

Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 10:11 am

Gemakkelijk kletsen, je zit met die jongen. Dan haal je niet even een grootverdiener voor zijn positie.

Tadic ging pas echt top verdienen toen hij al had gepresteerd. Zijn salaris werd verhoogd toen er grote clubs kwamen voor hem.
Ja, je zit met die jongen.

Hoe vaak is al niet geconstateerd dat er enorme fouten zijn gemaakt in de transferzomer van '22?
Bergwijn op de bank (bijv) is dan onderdeel van het (pijnlijke) proces om die transferzomer te boven te komen.

Wijndal wordt er nu toch ook naast gezet?

Of zeg jij ook: boekhoudkundig kost Wijndal zoveel: hij móét spelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » ma sep 04, 2023 10:33 am

Daar komt het vaak wel op neer: je hoopt dat een club je van die speler verlost, maar dan moet hij wel spelen.

Het zal Bergwijn een zorg zijn, lijkt het.

Ajax deelt zulke mooie contracten niet meer uit, dat maakt het nog wranger.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door zeux » ma sep 04, 2023 10:54 am

Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 10:33 am
Daar komt het vaak wel op neer
Als je met zo'n passieve houding de club voetballend benadeelt, vind ik dat een slechte zaak.
Word je daardoor bijv geen tweede of knikker je uit Europa, dan kost dat òòk geld.

Bergwijn is (met Wijndal) een (dure) miskoop. Heel vervelend - financieel - maar uiteindelijk is Ajax een voetbalbedrijf. Het beste team moet het veld op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » ma sep 04, 2023 11:00 am

Dat is de theorie. In de praktijk schrijf je nog een miljoen of vijftig af aan transfersom en salaris, dus probeer je hem aan het voetballen te krijgen.

Tegenwoordig heb je Saoedi-Arabië voor zulke problemen, maar meneer heeft al laten weten dat hij daar niet heen wil. :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door zeux » ma sep 04, 2023 11:38 am

Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 11:00 am
dus probeer je hem aan het voetballen te krijgen.
Wat momenteel ook niet erg lijkt te lukken, maar laten we nog even afwachten of Steijn zich verwaardigt zichzelf te herpakken om te kijken of hij met het blik aankopen en de meuk van vorig jaar een draaiend elftal op het veld weet te krijgen, mét een functionerende Bergwijn.

Anders echt: doorschakelen, ondanks de miljoenen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door peter » ma sep 04, 2023 4:34 pm

Yopii schreef:
ma sep 04, 2023 11:00 am
Dat is de theorie. In de praktijk schrijf je nog een miljoen of vijftig af aan transfersom en salaris, dus probeer je hem aan het voetballen te krijgen.

Tegenwoordig heb je Saoedi-Arabië voor zulke problemen, maar meneer heeft al laten weten dat hij daar niet heen wil. :excited.gif:
En toch blijft het ergens gek dat hij niet beter rendeert. Bij PSV was het OK en bij Oranje ook. Andere situatie en ander systeem maar toch. Ik heb het idee dat zo’n Schreuder of een Steijn hem ook niet weet te raken.

Je hebt PM trouwens Yopi.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door LucaS » ma sep 04, 2023 5:08 pm

Nergwijn is vlgs mij minder dik dan vorig seizoen. Laten we ook hem nog even de kans geven
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Lionel » ma sep 04, 2023 5:20 pm

We gaan Bergwijn, die bij PSV en het Nederlands elftal prima presteerde, toch niet vergelijken met Wijndal?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door LucaS » ma sep 04, 2023 8:36 pm

Ondanks alle aanwinsten moet trainer Maurice Steijn er volgens Driessen voor kiezen om de 'Ajacieden' een prominente rol te geven. "Ik denk dat Steijn schijt moet hebben aan wie er allemaal gekocht zijn. Het motorblok moet gewoon bestaan uit Ajacieden. Als ik een speler als Godts zie invallen, zie ik een Ajax-speler. Taylor wordt op de bank gehouden… Dat zijn spelers die het gaan doen voor je."
Ja hoor Faalentein, Godts wie kent hem niet, onze Godts is een echte Ajacied
Hoewel Akpom pas 29 minuten speelde in een Ajax-shirt, vindt Driessen het niet te vroeg om hem al af te schrijven. "Ik kan in vijf minuten zien of iemand een Ajax-speler is."
Waarom is Faal eigenlijk geen TD geworden?
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 7:15 am

Lionel schreef:We gaan Bergwijn, die bij PSV en het Nederlands elftal prima presteerde, toch niet vergelijken met Wijndal?
Hij is zeker beter maar dat was wel in een andere speelstijl
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 8:15 am

En toch blijft het ergens gek dat hij niet beter rendeert. Bij PSV was het OK en bij Oranje ook. Andere situatie en ander systeem maar toch. Ik heb het idee dat zo’n Schreuder of een Steijn hem ook niet weet te raken.
Ik vond hem nooit zo goed, maar op dit moment... leeft hij er wel voor? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Lionel » di sep 05, 2023 8:30 am

Mano schreef:
di sep 05, 2023 7:15 am
Lionel schreef:We gaan Bergwijn, die bij PSV en het Nederlands elftal prima presteerde, toch niet vergelijken met Wijndal?
Hij is zeker beter maar dat was wel in een andere speelstijl
Nederland en PSV spelen heus niet compleet anders dan Ajax. Tegenwoordig zetten genoeg teams ons vast. We kunnen alleen niet fatsoenlijk counteren.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » di sep 05, 2023 8:44 am

Hij is nog niet optimaal fit geweest. Vorig jaar was zijn fysieke toestand echt heel matig, nu niet heel veel beter.

Los van rennen en schieten kan hij ook niet veel.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Mano » di sep 05, 2023 9:16 am

Bergwijn kan schieten.
Zelfs rennen is afgenomen. waar hij bij PSV watervlug was, is hij dat nu echt niet meer.
Een man uitspelen kon hij alleen met hard rennen. Aangezien hij dat niet meer kan, is uitspelen dus moeilijk geworden.
blijft over: schieten
das wel magertjes...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » wo sep 06, 2023 9:43 am

'Taalprobleem' binnen Ajax: 'De spelers grappen over het Engels van Steijn'


Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, stelt dat er een taalbarrière is bij Ajax. Zo zou een aantal spelers geen Engels spreken, terwijl er onderling over het Engels van trainer Maurice Steijn gegrapt wordt.

"Ik hoor dat er een groot taalprobleem is binnen die ploeg", zegt Driessen in de podcast Kick-Off. "Onze vriend Sutalo spreekt nauwelijks een woord over de grens. Die Frnase Georgiër (Georges Mikautadze, red.) spreekt Frans en Georgisch, verder niets. De spelers grappen over het Engels van Maurice Steijn. Het is geen Oxford."

Driessen benoemt dat het taalprobleem tot een volgend probleem leidt binnen Ajax. "Wat Maurice Steijn heel goed kan, is communiceren. Dat communiceren kan je veel beter met Nederlandse jongens, die hij voor zich kan winnen. Die buitenlandse jongens kan hij moeilijk voor zich winnen. Hij moet zich vasthouden aan de Nederlandse jongens", adviseert de journalist. "Dat zijn de jongens di ehem uiteindelijk redden. Niet jongens als Tahirovic, de Georgiërs en Akpom."
Als mijn lot afhing van Rensch, Brobbey, (voorheen) Wijndal, Bergwijn en Berghuis zou ik me verhangen. (Bij wijze van spreken dan)

Steijn kan dus helemaal niet goed communiceren, hij spreekt niet eens behoorlijk Engels. Dat is niet van deze tijd.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door columbus » wo sep 06, 2023 9:53 am

Dat lijkt me echt onzin. Ja vloeiend Engels zal het niet zijn maar elkaar begrijpen is echt wel te doen. Er zijn ook nog tig assistenten. Vind deze hetze echt compleet doorslaan, als men niets meer weet gaan we het over zijn Engels hebben. Kinderachtig

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door De Dominee » wo sep 06, 2023 10:11 am

Hmm, ik denk dat hier wel een kern van waarheid in kan zitten. Steijn zijn sterke punten zijn (als je over hem leest) dat hij spelers voor zich weet te winnen. Hij weet ze te raken, motiveren en communiceert goed. Als dat nu in het Engels moet of via assistenten, gaat er natuurlijk veel verloren in de vertaling.

Vraag me in dat geval wel af: waarom hebben ze Steijn dan aangesteld? Dit wisten ze vooraf, lijkt me.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » wo sep 06, 2023 10:51 am

Dat lijkt me ook.

Steijn past prima bij... Sparta.

Een toptrainer is wereldburger. Hij moet zich verdiepen in zijn spelers, niet verwachten dat ze even Nederlands leren. Dat werkt niet meer zo. Die jongens zijn na hooguit een paar jaar weer weg.
Steijn zijn sterke punten zijn (als je over hem leest) dat hij spelers voor zich weet te winnen. Hij weet ze te raken, motiveren en communiceert goed. Als dat nu in het Engels moet of via assistenten, gaat er natuurlijk veel verloren in de vertaling.
Dan is de boodschap niet sterk genoeg.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Zuidema » wo sep 06, 2023 11:04 am

Yopii schreef:
wo sep 06, 2023 9:43 am

Steijn kan dus helemaal niet goed communiceren, hij spreekt niet eens behoorlijk Engels. Dat is niet van deze tijd.
Dus toch! Ik noemde het gisteren nog dat hij vermoedelijk zijn buitenlandse talen niet afdoende beheerst, met name Engels. Hij was er toch ook nogal happig op dat Nederlands de voertaal werd? Dan gaat er dus veel verloren in de communicatie, hoeveel vertalers je er ook op zet. Steijn heeft zich inmiddels vrijwel onmogelijk gemaakt met zijn uitlatingen, maar zo sta je ook als een tandeloze tijger voor je groep. Hoe goed je verder ook bent. Beslist niet ideaal, bijna tegen het onwerkbare aan. Dit mag Mislintat zich zeker aanrekenen, wat mij betreft. Koop je een vreemdelingenlegioen (op zich geen probleem) en stel je een coach aan die amper met die spelers kan communiceren (wel een groot probleem). :excited.gif:

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door columbus » wo sep 06, 2023 11:05 am

Het wordt echt steeds gekker. Hij wil graag dat de voertaal Nederlands is. Is dat heel gek? Van Gaal zat daar ook zo in en ben er van overtuigd dat er meer trainers zo denken. Bij buitenlandse clubs wordt er ook verwacht dat je Spaans, Duits of Italiaans gaat leren. En Steijn kan prima Engels, zij het wat steenkolen variant.

Er ontstaat nu echt een hetze die werkelijk nergens op slaat. Het begon met een opmerking die hij maakte tijdens een interview, dat was gruwelijk dom en idioot waar het intern echt wel even over mag knetteren. Uiteindelijk zij hij precies wat ook hier door menigeen wordt geschreven, het is afwachten hoe de nieuwelingen het op gaan pakken. Dat had hij nooit moeten doen en daar mogen best consequenties tegen over staan.

Maar nu hebben we het inmiddels over zijn Engelse vaardigheden, dat vind ik echt te triest voor woorden.

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door De Dominee » wo sep 06, 2023 11:06 am

Mwoah, dat is wel heel simpel gesteld. Sommige mensen zijn verbaal sterk en weten anderen te raken. Dat let vrij nauw en kan dus prima zijn dat hij dat in het Nederlands goed beheerst maar in een andere taal door beperkte woordenschat etc de kern niet weet te raken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Yopii » wo sep 06, 2023 11:12 am

Het wordt echt steeds gekker. Hij wil graag dat de voertaal Nederlands is. Is dat heel gek? Van Gaal zat daar ook zo in en ben er van overtuigd dat er meer trainers zo denken.

Andere tijd, andere mores. LVG had vier buitenlanders in de selectie, die bovendien lang bij de club bleven.
Bij buitenlandse clubs wordt er ook verwacht dat je Spaans, Duits of Italiaans gaat leren.
Hmm, iets grotere landen, met clubs waar spelers langer blijven? :confused.gif:
En Steijn kan prima Engels, zij het wat steenkolen variant.
We zitten in het tijdperk van transitie: van olie en gas naar elektrisch. Steenkolen zijn zo vorige eeuw.
Maar serieus, er gaat blijkbaar 'heel wat in de vertaling verloren'. Dan is er dus wel een probleem.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Zuidema » wo sep 06, 2023 11:29 am

De Dominee schreef:
wo sep 06, 2023 11:06 am
Mwoah, dat is wel heel simpel gesteld. Sommige mensen zijn verbaal sterk en weten anderen te raken. Dat let vrij nauw en kan dus prima zijn dat hij dat in het Nederlands goed beheerst maar in een andere taal door beperkte woordenschat etc de kern niet weet te raken.
Precies. Je berooft zo'n type coach van misschien wel zijn grootste troef. Beenhakker was een luchtbel, maar hij kon dat altijd prima camoufleren met zijn norse charisma én vlotte babbel in diverse talen.

Aan de andere kant: de bron is toch de T.? Dit kan dus indirect net zo goed de zoveelste aanval op Mislintat zijn. Hoe kan Sven een coach aanstellen die het Engels niet goed beheerst bij een vreemdelingenlegioen? Zo wordt Steijn vrijgepleit door de T. (geen wonder dat hij gefrustreerd is) en komt alle schuld op het bordje van Mislintat. Maar als het wel waar is, vind ik het een slechte werksituatie. En dan? Stoomcursus Engels voor Steijn?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door raymon » wo sep 06, 2023 11:33 am

Zuidema schreef:
wo sep 06, 2023 11:29 am
De Dominee schreef:
wo sep 06, 2023 11:06 am
Mwoah, dat is wel heel simpel gesteld. Sommige mensen zijn verbaal sterk en weten anderen te raken. Dat let vrij nauw en kan dus prima zijn dat hij dat in het Nederlands goed beheerst maar in een andere taal door beperkte woordenschat etc de kern niet weet te raken.
Precies. Je berooft zo'n type coach van misschien wel zijn grootste troef. Beenhakker was een luchtbel, maar hij kon dat altijd prima camoufleren met zijn norse charisma én vlotte babbel in diverse talen.

Aan de andere kant: de bron is toch de T.? Dit kan dus indirect net zo goed de zoveelste aanval op Mislintat zijn. Hoe kan Sven een coach aanstellen die het Engels niet goed beheerst bij een vreemdelingenlegioen? Zo wordt Steijn vrijgepleit door de T. (geen wonder dat hij gefrustreerd is) en komt alle schuld op het bordje van Mislintat. Maar als het wel waar is, vind ik het een slechte werksituatie. En dan? Stoomcursus Engels voor Steijn?
Hoe is het gesprek tussen SM en Steijn uberhaupt gegaan als Steijn niet genoeg Engels spreekt?

Ben het er wel mee eens dat 'voertaal Nederlands' een erg beperkte visie van modern voetbal aangeeft. Engels zou wel een vereiste moeten zijn, maar de woorden die je nodig hebt binnen het voetbal, leer je snel hoor. Dat hoeft geen maanden te duren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mike en Valentijn's Greatest Hits

Bericht door Zuidema » wo sep 06, 2023 11:38 am

raymon schreef:
wo sep 06, 2023 11:33 am

Hoe is het gesprek tussen SM en Steijn überhaupt gegaan als Steijn niet genoeg Engels spreekt?
Inderdaad. De kans op misverstanden is dan zeker aanwezig.

Plaats reactie