Richarlison

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do jul 20, 2017 10:58 am

Jöhnk schreef:Dit lijkt me geen klassieke buitenspeler, maar ik zie wel een speler met kwaliteiten. Dat zag ik bij Cassiera en Neres niet.
Afgelopen winter zag ik twee wedstrijden van Richarlison (en Neres) tijdens het Zuid-Amerikaans kampioenschap O-20. Een aardige speler, maakte meer indruk dan Neres. Niet dat ik dacht: dit is de nieuwe Neymar, maar hij heeft wel wat, er gaat dreiging uit van zijn spel.

Die lichting van Brazilië was trouwens erg matig.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do jul 20, 2017 11:21 am

999 schreef:Tja dan verkopen we toch Younes,Cerny en Cassiera.
Younes hoef je, qua transfersom, niet te verkopen. Daarbij kan deze jongen ook in de spits. Ik zou wel Cassierra verhuren. Cerny ook.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richarlison

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2017 11:26 am

De nieuwe Neymar komt ook niet (meer) naar Ajax, vrees ik. Die tijden zijn geweest.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » do jul 20, 2017 11:34 am

Ajax heeft zulke spelers nooit kunnen halen.

PSV kon dat ooit wel, dankzij Philips Brazilië. Dat regelde ter plekke het een en ander waar de Nederlandse belastingdienst geen idee van had. Indirecte sponsoring dus. Nu heeft PSV alleen nog suikerooms. Dat is toch een ander verhaal.

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do jul 20, 2017 11:36 am

Yopii schreef: Afgelopen winter zag ik twee wedstrijden van Richarlison (en Neres) tijdens het Zuid-Amerikaans kampioenschap O-20. Een aardige speler, maakte meer indruk dan Neres.
Mij lijkt dat Neres eens een echte kans moet krijgen. De spaarzame keren dat hij vorig seizoen in actie kwam vond ik 'm niet slecht. Hij leek me niet de grote pingelaar, maar wel effectief. Randje buitenspel, oog voor medespeler en ook een teamplayer. Merkwaardig dat linksbuiten Kluivert tegen Lyon de voorkeur kreeg boven iemand die zoveel geld heeft gekost.

Het gaat trouwens snel met de schatkist wanneer Ajax blijft volharden in jongens als Cassierra en Sinkgraven. En aan kapitaalvernietiging doet zoals met Neres... Tevens lijkt men bij Ajax bedrijfsblind te zijn v.w.b. de producten van de opleiding. Ik lees namen als Zeefuik, Bakboord (die er m.i. echt heel weinig van kan), Savastano (die het al een paar hogere leeftijdsklassen niet kan bijbenen), Bergsma (niveau van Bruggen), van Bladeren en Alblas. Tja.

Dan stel ik vast dat Ajax gedurende enige tijd spelers in de opleiding had die zich doorontwikkelden. En dat er een rits jeugdaankopen is gedaan, waarvan enkelen sportief dan wel financieel zeer geslaagd zijn. Hetgeen (m.i.) het doel is van jeugdaankopen: opvulling en een enkele parel. Maar ik beweer natuurlijk niet dat de dalende lijn qua kwaliteit vanuit de jeugd te maken heeft met het eruit mikken van Jonk en zijn team. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door wimpey » do jul 20, 2017 11:41 am

Update 20 juli 12.05 uur - Ajax wil miljoenentransfer nog voor het weekend afronden
Ajax wil de komst van Richarlison nog voor het weekend afronden, zo meldt Voetbal International. De onderhandelingen over de vleugelaanvaller van Fluminense zouden zich bevinden in de afrondende fase. Richarlison moet naar verluidt zo’n twaalf tot vijftien miljoen kosten. Ajax hoopt deze zomer ook nog twee defensieve versterkingen te strikken.
Geen middenvelder halen, hoor! Niet doen! Vertrek van Bazoer, Gudelj, Riedewald, Serero, Klaassen en het drama rond Abdelhak lekker met eigen jeugd en puf puf Schöne opvangen. :excited.gif:

Loopt er in de B18 nog wat rond qua middenvelder?

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richarlison

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2017 11:43 am

Neres moet ook zeker de kans krijgen want zoals Wimpey al zegt, die viel helemaal niet tegen in de wedstrijden dat hij mocht spelen vorig seizoen. Niet de samba voetballer, maar juist heel effectief en slim. Zie hem graag als vaste rechtsbuiten, die maakt er wel 10+.

Als Richarlison komt, dan komt hij voor linksbuiten lijkt me. Spits is met Dolberg en KJH prima bezet, Cassiera zelfs nog, maar die gaat het niet redden. Een linksbuiten met snelheid en diepgang is een vooruitgang tov Younes, die zal dan verkocht worden voor 15 mln oid. Kluivert en Cerny zijn dan de back-ups op de vleugels. Beide talentvol, dus prima zo.

Voor de middenvelder, type Klaassen... Allround speler. Scorend vermogen. Ik was destijds blij dat hij ging, maar ik noem toch (weer) Siem de Jong als ideale tijdelijke versterking op huurbasis. Frenkie krijgt dan genoeg speeltijd en kan hem in de loop van het seizoen uit de basis spelen. Donny op 6, Schone daarachter op de bank. Linksmidden Ziyech en Sinkgraven, mocht die ooit fit raken. Of wellicht die Jordan Sierra, waar we begin van de zomer al mee rond waren maar die na het vertrek van Bosz opeens niet meer lijkt te komen?

Dat betekent dat we achterin nog een CV en een linksback nodig hebben (minstens). Is die Van Drongelen niet heel talentvol als LCV bij Sparta?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » do jul 20, 2017 11:49 am

Natuurlijk niet, Willem. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Neres is een ruwe diamant. Nog lang geen eindproduct.

Als je wilt doorselecteren, moet je dat ook doen, bijvoorbeeld door Younes te verkopen. Van Younes kunnen we denk ik wel zeggen dat hij nooit top zal worden.

Anders ligt het met Kluivert en Cerny. Dat zijn jongens met mogelijkheden. Ze zullen hun dips krijgen en fysiek zijn ze minder ver dan die Braziliaanse talenten, doordat het Nederlandse voetbal slap is. Maar dat is normaal voor in Nederland geschoolde talenten. Je moet oppassen dat je de selectie niet volplempt met dure, net-niet voetballers. Ik vraag me af hoeveel tegengas er nog komt uit de jeugdopleiding.

Savastano deed het een paar jaar geleden opvallend goed, maar hij heeft veel blessureleed gekend. Op zijn oude niveau is hij (blijkbaar) nog niet.

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door wimpey » do jul 20, 2017 11:55 am

De Dominee schreef: Dat betekent dat we achterin nog een CV en een linksback nodig hebben (minstens). Is die Van Drongelen niet heel talentvol als LCV bij Sparta?
Ik tel met Veltman, Sanchez, De Ligt en 4gever 4 CVs. Veltman is natuurlijk geen back. Die haalt alleen de eigen achterlijn.

Een echte RB, een echte LB, een rechtshalf. Is het minimum. Siem is geen half-speler i.m.o. Een middenvelder die een mannetje passeert af en toe zou immers wel handig zijn.

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Richarlison

Bericht door Yopii » do jul 20, 2017 12:05 pm

Sinkgraven is een talentvolle speler, maar natuurlijk geen back.

Ik zou verdedigers kopen. LB, RB. Dan hopen dat er nog een club komt voor Veltman.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Richarlison

Bericht door InnerHarbour » do jul 20, 2017 12:08 pm

Was de zoveelste keer dat ik die naam van de Jong voorbij zag komen (zijn niet echt mannelijke namen he, Donny, Frenkie :hypocrite.gif: ) en heb eens wat op YT bekeken maar daar wordt je niet wijzer van. Wat een godshoeveelheid tijd en ruimte krijgen die spelers, tegenstanders hebben geen idee hoe je "druk op de bal" schrijft laat staan dat ze dat weleens geven. :excited.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door wimpey » do jul 20, 2017 12:19 pm

Yopii schreef:Sinkgraven is een talentvolle speler, maar natuurlijk geen back.

Ik zou verdedigers kopen. LB, RB. Dan hopen dat er nog een club komt voor Veltman.
Sinkgraven is ook een juffie. Gaat het op het middenveld ook niet redden.

Zou je geen extra middenvelder halen? Ziyech, Sinkgraven, Eiting, vd Beek, de Jong en Schöne. Kan er niet warm van worden.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Richarlison

Bericht door GangstaRiB » do jul 20, 2017 12:41 pm

wimpey schreef:
Yopii schreef:Sinkgraven is een talentvolle speler, maar natuurlijk geen back.

Ik zou verdedigers kopen. LB, RB. Dan hopen dat er nog een club komt voor Veltman.
Sinkgraven is ook een juffie. Gaat het op het middenveld ook niet redden.

Zou je geen extra middenvelder halen? Ziyech, Sinkgraven, Eiting, vd Beek, de Jong en Schöne. Kan er niet warm van worden.
Yep. De doelpunten die Klaassen maakte (veel en belangrijk) worden onderschat. Die kan en gaat niemand van bovenstaande vervangen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Richarlison

Bericht door 999 » do jul 20, 2017 12:45 pm

wimpey schreef:
Update 20 juli 12.05 uur - Ajax wil miljoenentransfer nog voor het weekend afronden
Ajax wil de komst van Richarlison nog voor het weekend afronden, zo meldt Voetbal International. De onderhandelingen over de vleugelaanvaller van Fluminense zouden zich bevinden in de afrondende fase. Richarlison moet naar verluidt zo’n twaalf tot vijftien miljoen kosten. Ajax hoopt deze zomer ook nog twee defensieve versterkingen te strikken.
Geen middenvelder halen, hoor! Niet doen! Vertrek van Bazoer, Gudelj, Riedewald, Serero, Klaassen en het drama rond Abdelhak lekker met eigen jeugd en puf puf Schöne opvangen. :excited.gif:

Loopt er in de B18 nog wat rond qua middenvelder?
Wie had in gedachten hier in Nederland voor het AJAX middenveld dan ?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richarlison

Bericht door peter » do jul 20, 2017 12:50 pm

Ken deze jongen niet, maar gelet op de kwaliteit van onze vleugels is het goed om daar wat aan toe te voegen. Kluivert is nog erg jong (en ook nog veel te flegmatiek) voor een vaste basisplek. Zelfde geldt voor Neres.

Twee backs erbij en nog een jonge middenvelder (Kadioglu?) met wat gogme en we zijn klaar.

Veltman (nieuw) - Sanchez (Veltman) - De Ligt (Viergever) - Nieuw (Sinkgraven)

- Donny vd Beek (nieuw) - Schone (de Jong) - Ziyech (Sinkgraven)

Neres (Kluivert) - Dolberg (Huntelaar) - Younes (Richarlison)

Prima.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richarlison

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2017 12:51 pm

wimpey schreef:
De Dominee schreef: Dat betekent dat we achterin nog een CV en een linksback nodig hebben (minstens). Is die Van Drongelen niet heel talentvol als LCV bij Sparta?
Ik tel met Veltman, Sanchez, De Ligt en 4gever 4 CVs. Veltman is natuurlijk geen back. Die haalt alleen de eigen achterlijn.

Een echte RB, een echte LB, een rechtshalf. Is het minimum. Siem is geen half-speler i.m.o. Een middenvelder die een mannetje passeert af en toe zou immers wel handig zijn.
Veltman is onze aanvoerder, die gaat niet banken achter Sanchez en een nieuwe RB. Viergever wordt backup LB en LCV verwacht ik, zodra er een nieuwe LB gekocht is. Kan die Orejuela niet op LB en RB beide uit de voeten?

Voor wat betreft de middenvelder: heb jij een idee? Je zoekt een allround speler met scorend vermogen die een mannetje kan passeren...dat lijkt me een utopie. Zo'n Kadioglu van NEC is talentvol en wilt weg, kan prima als backup aansluiten en uitgroeien tot meer maar gaat ons niet direct versterken en is ook weinig allround. Siem passeert niet of nauwelijks. Op zich is Donny een goede optie, maar dan hebben we een nieuwe 6 nodig aangezien Schone niet voldoet.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richarlison

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2017 12:53 pm

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
Yopii schreef:Sinkgraven is een talentvolle speler, maar natuurlijk geen back.

Ik zou verdedigers kopen. LB, RB. Dan hopen dat er nog een club komt voor Veltman.
Sinkgraven is ook een juffie. Gaat het op het middenveld ook niet redden.

Zou je geen extra middenvelder halen? Ziyech, Sinkgraven, Eiting, vd Beek, de Jong en Schöne. Kan er niet warm van worden.
Yep. De doelpunten die Klaassen maakte (veel en belangrijk) worden onderschat. Die kan en gaat niemand van bovenstaande vervangen.
De doelpunten van Klaassen zullen (verdeeld) gemaakt moeten worden door Dolberg, Neres en Ziyech dit jaar. Ziyech krijgt een andere rol nu Klaassen weg is, zal meer afmaker dan aangever moeten worden. Dolberg zal zijn vorige jaar moeten overtreffen en Neres is (veel) productiever dan Traore. Op linksbuiten zullen Richarlison en Kluivert productiever zijn dan Younes vorig jaar.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richarlison

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2017 12:57 pm

Peter schreef:Ken deze jongen niet, maar gelet op de kwaliteit van onze vleugels is het goed om daar wat aan toe te voegen. Kluivert is nog erg jong (en ook nog veel te flegmatiek) voor een vaste basisplek. Zelfde geldt voor Neres.

Twee backs erbij en nog een jonge middenvelder (Kadioglu?) met wat gogme en we zijn klaar.

Veltman (nieuw) - Sanchez (Veltman) - De Ligt (Viergever) - Nieuw (Sinkgraven)

- Donny vd Beek (nieuw) - Schone (de Jong) - Ziyech (Sinkgraven)

Neres (Kluivert) - Dolberg (Huntelaar) - Younes (Richarlison)

Prima.
Schone kan echt niet in de basis, Younes eigenlijk ook niet en Cerny presteert vooralsnog prima in de voorbereiding. Die verdient nog wel een kansje achter Neres. Kluivert is op links beter dan op rechts.

Voor de rest kan ik me redelijk goed vinden in je analyse.

Onana (Leer)

Veltman (nieuw) - Sanchez (Veltman) - De Ligt (Viergever) - Nieuw (Sinkgraven)

- Nieuw (Frenkie) - Donny (Schone) - Ziyech (Sinkgraven)

Neres (Cerny) - Dolberg (Huntelaar) - Richarlison (Kluivert)
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door wimpey » do jul 20, 2017 1:03 pm

999 schreef: Wie had in gedachten hier in Nederland voor het AJAX middenveld dan ?
Ik ben geen scout, laat staan TD.

Klaassen scoorde vaak de eerste of enige goal. Hij was leider en knapte veel vuil werk op. Pakte een kaart als het moest. Die vacature moet je niet aan een kind geven, lijkt me.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richarlison

Bericht door De Dominee » do jul 20, 2017 1:11 pm

Zonder te willen drammen: Siem scoorde ook vaak belangrijke goals. Was leider, knapte veel vuil werk op. Is geen baby meer. Eigenlijk gewoon Klaassen light. Mekkert ook niet als hij gaande het seizoen vervangen wordt door Frenkie, mocht dat zo zijn. Frenkie ook blij want genoeg perspectief.

Nogmaals: ik was blij dat hij wegging destijds maar hij is in de huidige situatie toch een prima optie zou ik denken. Kan niemand passeren, maar zo heeft iedere potentiële speler zijn nadelen lijkt me. Sneijder kan prima passeren en scoren, maar is lui en zal geen druk zetten. Nigel werkt hard en schoffelt een hoop, maar passeert niet en is meer dienende speler dan leidend. Kadioglu is nog veel te jong. Etc.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Richarlison

Bericht door WP_Legend » do jul 20, 2017 1:17 pm

Te traag..

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richarlison

Bericht door wimpey » do jul 20, 2017 1:27 pm

De Dominee schreef:Zonder te willen drammen: Siem scoorde ook vaak belangrijke goals. Was leider, knapte veel vuil werk op. Is geen baby meer. Eigenlijk gewoon Klaassen light. Mekkert ook niet als hij gaande het seizoen vervangen wordt door Frenkie, mocht dat zo zijn. Frenkie ook blij want genoeg perspectief.
Dan zie ik liever iemand als Lewis Baker. Bijv.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » do jul 20, 2017 1:32 pm

Wimpey schreef:Maar ik beweer natuurlijk niet dat de dalende lijn qua kwaliteit vanuit de jeugd te maken heeft met het eruit mikken van Jonk en zijn team. :hypocrite.gif:
Maar goed ook dat je dat niet beweert. Juist de jeugd die nu zou moeten doorstromen heeft de volledige periode van Jonk en zijn atletiekvrinden geprofiteerd
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do jul 20, 2017 1:40 pm

LucaS schreef: Maar goed ook dat je dat niet beweert. Juist de jeugd die nu zou moeten doorstromen heeft de volledige periode van Jonk en zijn atletiekvrinden geprofiteerd
Jonk en co zijn alweer 1,5 jaar weg hoor. De tijd raast voort.

Bij het aantrekken / doorbreken van o.a. Bazoer, AEG, Onana, Dolberg, vd Beek, Riedewald, Tete speelden Jonk en zijn vrienden op spikes natuurlijk een rol van 0,00.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Richarlison

Bericht door LucaS » do jul 20, 2017 1:49 pm

Nou draai je het om. Je claimt elke doorbrekende speler als succes van Jonk, terwijl elke mindere generatie niets metzijn gepruts te maken heeft. Overigens dan wel weer precies zoals voorspeld.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie