Samuel Eto'o

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » vr aug 15, 2014 8:04 am

zeux schreef: Ik vrees zelfs dat bij zijn broodvoetbalhouding een divagedrag zal gaan horen waar je in de kleedkamer meer last dan baat van hebt.
Deze man is tussen 2000 en 2010 gezichtsbepalend geweest voor het mondiale voetbal, Zeux. Hij heeft alle redenen om een beetje een eigenheimer te zijn.

Het wordt natuurlijk wat anders wanneer een softcock als Mounir de smartass gaat uithangen, omdat ie toevallig een keer kampioen is geworden met AZ.

Eto'o in NL: ik kan het me, ondanks het bericht in de welingevoerde T., niet voorstellen. Ik hou wel een sprankje hoop. En ik zie bij een evt. komst van Eto'o ook geen trendbreuk. Moet Ajax dan met een spits van 17 en een van 20, met amper vlieguren in de benen, een lang seizoen in?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » vr aug 15, 2014 8:17 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Ik vrees zelfs dat bij zijn broodvoetbalhouding een divagedrag zal gaan horen waar je in de kleedkamer meer last dan baat van hebt.
Deze man is tussen 2000 en 2010 gezichtsbepalend geweest voor het mondiale voetbal, Zeux. Hij heeft alle redenen om een beetje een eigenheimer te zijn.

Het wordt natuurlijk wat anders wanneer een softcock als Mounir de smartass gaat uithangen, omdat ie toevallig een keer kampioen is geworden met AZ.

Eto'o in NL: ik kan het me, ondanks het bericht in de welingevoerde T., niet voorstellen. Ik hou wel een sprankje hoop. En ik zie bij een evt. komst van Eto'o ook geen trendbreuk. Moet Ajax dan met een spits van 17 en een van 20, met amper vlieguren in de benen, een lang seizoen in?
Of ze hebben nu al in de gaten dat die 20-jarige er vrij weinig van kan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Marillion » vr aug 15, 2014 8:52 am

Ik neem aan dat ze Milik de tijd gaan geven om te presteren. Andere spelers hebben ook de ruimte gekregen om zich te ontwikkelen. Dan bestaat het niet dat je een jonge nieuwe spits binnen een paar weken zou afschrijven.

Hopelijk is er snel duidelijkheid omtrent deze Eto'o soap. Zaakwaarnemers weten voortaan in ieder geval dat er manieren zijn om onder dat salarisplafond uit te komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Arthur » vr aug 15, 2014 8:54 am

Marillion schreef:Zaakwaarnemers weten voortaan in ieder geval dat er manieren zijn om onder dat salarisplafond uit te komen.
Inderdaad: zorgen dat je net zo'n status hebt als Eto'o.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Marillion » vr aug 15, 2014 9:19 am

Laat het maar aan de Raiola's van deze wereld over om daar op zijn minst heel vervelend over te gaan doen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » vr aug 15, 2014 10:11 am

Marillion schreef:Laat het maar aan de Raiola's van deze wereld over om daar op zijn minst heel vervelend over te gaan doen.
Na ja, voor ene Assaidi verandert er niets. Die kreeg, krijgt en zal geen 1.8 M per jaar krijgen. Dan maar lekker op de tribune in Liverpool of op de bank in Stoke-on-Trent.

De vraag is: moet je Eto'o laten lopen wanneer je hem redelijkerwijs zou kunnen binnenhalen? Hij zal niet alles spelen en Milik / Ziv komen dan op jonge leeftijd aan flink wat speeltijd toe.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Baseman » vr aug 15, 2014 10:12 am

Marillion schreef:Laat het maar aan de Raiola's van deze wereld over om daar op zijn minst heel vervelend over te gaan doen.
Mee eens, heel handig is het niet van Ajax.
Waarom niet 'gewoon' een uitzondering maken in het salarisplafond voor Eto'o? Ipv een of andere vreemde constructie bedenken, waardoor Eto'o wel binnen het plafond blijft, maar ondertussen via tekengeld, bonussen en vergoedingen vele malen extra kan krijgen.

Edit: Ik denk niet dat Zivkovic blij zal zijn met de eventuele komst van Eto'o.
Van Eredivisie naar Jupiler League is geen promotie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Arthur » vr aug 15, 2014 10:14 am

Baseman schreef:Waarom niet 'gewoon' een uitzondering maken in het salarisplafond voor Eto'o? Ipv een of andere vreemde constructie bedenken, waardoor Eto'o wel binnen het plafond blijft, maar ondertussen via tekengeld, bonussen en vergoedingen vele malen extra kan krijgen.
Waarom zou een uitzondering in het salarisplafond beter zijn? Op deze manier zijn de extra kosten in ieder geval niet structureel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » vr aug 15, 2014 10:17 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Ik vrees zelfs dat bij zijn broodvoetbalhouding een divagedrag zal gaan horen waar je in de kleedkamer meer last dan baat van hebt.
Deze man is tussen 2000 en 2010 gezichtsbepalend geweest voor het mondiale voetbal, Zeux. Hij heeft alle redenen om een beetje een eigenheimer te zijn.
Terecht of onterecht is wat anders. Het gaat uiteindelijk om de vraag met welke mentaliteit Eto'o in die kleedkamer gaat zitten. En of je daar als club iets aan hebt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » vr aug 15, 2014 10:18 am

Ik geef geen invulling van redelijkerwijs.
Ook voor jou de vraag: moet je Eto'o dan maar laten lopen wanneer je hem redelijkerwijs in huis kunt halen??
Baseman schreef:
Jij hebt blijkbaar een andere invulling van redelijkerwijs dan ik.
Maar ik vind het verder prima als Ajax Eto'o haalt.
Je kent de ins en outs van hetgeen Eto'o door Ajax geboden is? Enlighten us...

Ajax zit financieel super. Wanneer je dan een mondiale ster kunt binnenhalen: doen. Deze man deed het vorig seizoen op PL en CL topniveau nog heel behoorlijk. Wanneer ie die lijn doortrekt, is Ajax nationaal weer niet te houden en heb je er in de CL een extra troef bij om de voorronde te overleven.

Ik zie Eto'o niet naar Ajax komen, maar dat Ajax ver wil gaan: prima. Ik heb m'n zoontje al een tricot beloofd wanneer Eto'o mocht (ik geloof er niet in) komen. Ik zal niet de enige zijn die er zo over denkt.

Dat je het prima vindt dat Ajax Eto'o haalt, doet vermoeden dat je verwacht dat psv een goede kans heeft om Ajax met Eto'o voor te blijven. Dat verbaast me dan wel. Vorig seizoen 4e en met een op 15-08-2014 (nog) mindere selectie dan vorig seizoen...
Laatst gewijzigd door wimpey op vr aug 15, 2014 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Samuel Eto'o

Bericht door raymon » vr aug 15, 2014 10:46 am

wimpey schreef:
Baseman schreef: Mee eens, heel handig is het niet van Ajax.
Ook voor jou de vraag: moet je Eto'o dan maar laten lopen wanneer je hem redelijkerwijs in huis kunt halen??
Waarom niet handig? Ajax bepaalt. Dat lijkt me nu toch wel duidelijk. Ze lijken zich niet te laten piepelen door zaakwaarnemers en bepalen zelf wanneer ze vinden dat een speler misschien iets meer aangeboden krijgt. Zoals Arthur terecht zegt, door het via bonussen en zo te doen maak je het niet structureel en creeert enige motivatie.

Of het handig is om Eto'o te willen terwijl je al een aantal spitsen hebt is een ander verhaal maar ik zou het wel gaaf vinden om Eto'o in een Ajax shirt te zien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » vr aug 15, 2014 10:50 am

zeux schreef:Het gaat uiteindelijk om de vraag met welke mentaliteit Eto'o in die kleedkamer gaat zitten. En of je daar als club iets aan hebt.
Precies. En niemand die antwoord kan geven op die vraag.

Het is een groot risico. Daarom ben ik er niet voor. Maar áls Eto'o waar voor zijn geld levert, is Ajax spekkoper.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Marillion » vr aug 15, 2014 10:51 am

wimpey schreef: De vraag is: moet je Eto'o laten lopen wanneer je hem redelijkerwijs zou kunnen binnenhalen? Hij zal niet alles spelen en Milik / Ziv komen dan op jonge leeftijd aan flink wat speeltijd toe.
Ik zou hem laten lopen. Deze transfer zou in mijn ogen absoluut niet bij Ajax passen. Wij moeten ons richten op grote talenten die hun loopbaan een positieve impuls willen geven door bij Ajax te spelen. Prima als je daar een handvol ervaren spelers tussen hebt lopen. Maar dan denk ik niet aan een ego uit de categorie Eto'o.

Niet de oude Eto'o maar de nieuwe Zlatan. Dat zou mijn streven zijn.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door brigade zuid » vr aug 15, 2014 10:52 am

Ik zou het wel tof vinden maar ergens schaam ik me ook als hij dan straks op Woudenberg en Dordrecht moet gaan voetballen voor 3000 man.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Baseman » vr aug 15, 2014 10:56 am

wimpey schreef:Ook voor jou de vraag: moet je Eto'o dan maar laten lopen wanneer je hem redelijkerwijs in huis kunt halen??
Jij hebt blijkbaar een andere invulling van redelijkerwijs dan ik.
Maar ik vind het verder prima als Ajax Eto'o haalt.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Lionel » vr aug 15, 2014 11:06 am

Zoals jullie vorig jaar Ruiz haalden?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » vr aug 15, 2014 11:31 am

Ik geef geen invulling van redelijkerwijs.
Ook voor jou de vraag: moet je Eto'o dan maar laten lopen wanneer je hem redelijkerwijs in huis kunt halen??
Baseman schreef:
Jij hebt blijkbaar een andere invulling van redelijkerwijs dan ik.
Maar ik vind het verder prima als Ajax Eto'o haalt.
Je kent de ins en outs van hetgeen Eto'o door Ajax geboden is? Enlighten us...

Ajax zit financieel super. Wanneer je dan een mondiale ster kunt binnenhalen: doen. Deze man deed het vorig seizoen op PL en CL topniveau nog heel behoorlijk. Wanneer ie die lijn doortrekt, is Ajax nationaal weer niet te houden en heb je er in de CL een extra troef bij om de voorronde te overleven.

Ik zie Eto'o niet naar Ajax komen, maar dat Ajax ver wil gaan: prima. Ik heb m'n zoontje al een tricot beloofd wanneer Eto'o mocht (ik geloof er niet in) komen. Ik zal niet de enige zijn die er zo over denkt.

Dat je het prima vindt dat Ajax Eto'o haalt, doet vermoeden dat je verwacht dat psv een goede kans heeft om Ajax met Eto'o voor te blijven. Dat verbaast me dan wel. Vorig seizoen 4e en met een op 15-08-2014 (nog) mindere selectie dan vorig seizoen...

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » vr aug 15, 2014 12:00 pm

zeux schreef:
wimpey schreef:
zeux schreef: Ik vrees zelfs dat bij zijn broodvoetbalhouding een divagedrag zal gaan horen waar je in de kleedkamer meer last dan baat van hebt.
Deze man is tussen 2000 en 2010 gezichtsbepalend geweest voor het mondiale voetbal, Zeux. Hij heeft alle redenen om een beetje een eigenheimer te zijn.
Terecht of onterecht is wat anders. Het gaat uiteindelijk om de vraag met welke mentaliteit Eto'o in die kleedkamer gaat zitten. En of je daar als club iets aan hebt.
Als hij akkoord gaat met dit prestatiecontract, want daar komt het op neer, kan hij niet de kantjes er van af lopen. Hij gaat dan pas 'veel' geld verdienen bij een kampioenschap of overwintering in de CL, daarvoor zal hij zelf top moeten presteren, hij heeft zijn teamgenoten echter net zo hard nodig!

@Baseman: als Zivkovic niet blij is om een jaar samen te mogen trainen/spelen met 1 van de beste spitsen van de afgelopen 10 jaar is hij niet goed bij zijn hoofd, ik denk juist dat die jonge gasten dat prachtig zullen vinden!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door brigade zuid » vr aug 15, 2014 12:08 pm

Wat Ajax doet moeten ze zelf weten maar ik geef Eto'o tot vannacht 12 uur, als ie er dan nog niet uit is, is hij voor mij persona non grata.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door zeux » vr aug 15, 2014 12:09 pm

gaizka schreef:
Als hij akkoord gaat met dit prestatiecontract, want daar komt het op neer, kan hij niet de kantjes er van af lopen. Hij gaat dan pas 'veel' geld verdienen bij een kampioenschap of overwintering in de CL, daarvoor zal hij zelf top moeten presteren, hij heeft zijn teamgenoten echter net zo hard nodig!
Ik vraag mij zeer af of hij voor collectieve doelen zal vallen, met niet alleen een (behoorlijke) kans op mislukken, maar ook de afhankelijkheid van anderen.

Ik denk eerder dat hij bij een bonussysteem primair zal gaan voor persoonlijke doelen: speelminuten (is hij ook afhankelijk van de trainer natuurlijk, maar als hij presteert, speelt hij ook) en doelpunten. Die laatste zal hij gezien het niveau van de competitie met niet al te veel moeite kunnen scoren. Hoeft hij zich misschien maar half voor in te spannen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Duke » vr aug 15, 2014 12:09 pm

Zo is dat, graag of helemaal niet! :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » vr aug 15, 2014 12:17 pm

brigade zuid schreef:Wat Ajax doet moeten ze zelf weten maar ik geef Eto'o tot vannacht 12 uur, als ie er dan nog niet uit is, is hij voor mij persona non grata.
Arme Eto'o, hij schrikt zich rot! :hypocrite.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Baseman » vr aug 15, 2014 12:42 pm

Lionel schreef:Zoals jullie vorig jaar Ruiz haalden?
En jullie Bojan en daarvoor Cuenca.
wimpey schreef:Dat je het prima vindt dat Ajax Eto'o haalt, doet vermoeden dat je verwacht dat psv een goede kans heeft om Ajax met Eto'o voor te blijven.
Dan zit je er faliekant naast met je vermoeden.
gaizka schreef:@Baseman: als Zivkovic niet blij is om een jaar samen te mogen trainen/spelen met 1 van de beste spitsen van de afgelopen 10 jaar is hij niet goed bij zijn hoofd, ik denk juist dat die jonge gasten dat prachtig zullen vinden!
Ik denk inderdaad dat Zivkovic god op zijn blote knieën zal danken dat hij een basisplaats bij Groningen heeft opgegeven voor een basisplaats bij Jong Ajax. Hij is nu namelijk de nummer 2 in de rangorde, dan de nummer 3.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door M.. » vr aug 15, 2014 3:03 pm

Het is toch in een vroeg stadium aangegeven dat die Zivkovic in Jong Ajax zou beginnen en voor de toekomst was gehaald? Dat heeft hij zelf toch ook in een interview aangegeven? (zal daar later eens naar spitten als ik tijd heb)

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door InnerHarbour » vr aug 15, 2014 3:45 pm

Ajax verwachtte aanvankelijk afgelopen woensdag al duidelijkheid van Eto'o. De spits heeft echter laten weten dat hij meer bedenktijd nodig heeft. 'Hij wil een goede keuze maken', weet De Boer.
Lees: hij heeft nog niet het juiste aanbod van een andere club gekregen. :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie