Samuel Eto'o

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Khraa » za aug 09, 2014 11:36 am

zeux schreef:
Ajaciedjuh schreef:Eto'o kan ook prima vanaf de flank spelen. Ik las zelfs ergens dat hij al een keer rechtsback heeft gespeeld. :smallgrin.gif:
Hij wordt onze Kuijt!!!! :headbang.gif:
Ik hoop niet dat Eto'o dit te lezen krijgt. Vergeleken worden met Kuijt zou voor mij een reden zijn om ver weg van Amsterdam te blijven.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » za aug 09, 2014 11:43 am

Yopi schreef:
Giacomo Puccini schreef:Bij de rol van Milik zette ik vanaf het begin al mijn vraagtekens en blijkbaar is hij nu al gewogen en te licht bevonden.
Dat zou idioot zijn. Waar ben je dan mee bezig?
Die jongen loopt hier nu 2 maanden rond. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze nu al hebben gezien dat het er echt niet in zit.

Het is een huurspeler, hè. Dan kan je iets meer risico nemen in je scouting. Misschien hebben ze nu al geconcludeerd dat het toch niets is en dan moet je doorschakelen. Ajax heeft verder niets aan hem te verdienen, dus het argument dat Eto'o hem in de weg gaat staan geldt helemaal niet.
***

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 09, 2014 11:45 am

Overmars geeft duidelijk aan dat Eto'o de ontwikkeling van de jonge spitsen niet in de weg mag staan, dus ze geloven nog in beide.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Scherrer » za aug 09, 2014 11:52 am

Ajaciedjuh schreef:Overmars geeft duidelijk aan dat Eto'o de ontwikkeling van de jonge spitsen niet in de weg mag staan, dus ze geloven nog in beide.
Ja, dat zijn natuurlijk teksten voor de bühne. Als Eto'o komt gaat hij vrijwel alles spelen. Dat gaat altijd ten koste van de spelers die daar anders hadden gestaan: Milik en Zivkovic.
***

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Arthur » za aug 09, 2014 12:01 pm

Scherrer schreef:
Ajaciedjuh schreef:Overmars geeft duidelijk aan dat Eto'o de ontwikkeling van de jonge spitsen niet in de weg mag staan, dus ze geloven nog in beide.
Ja, dat zijn natuurlijk teksten voor de bühne. Als Eto'o komt gaat hij vrijwel alles spelen. Dat gaat altijd ten koste van de spelers die daar anders hadden gestaan: Milik en Zivkovic.
Waarom zou hij alles spelen? Misschien is het juist wel de bedoeling dat hij regelmatig gespaard wordt voor de CL wedstrijden en toppers.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Scherrer » za aug 09, 2014 12:04 pm

Arthur schreef:
Scherrer schreef:
Ajaciedjuh schreef:Overmars geeft duidelijk aan dat Eto'o de ontwikkeling van de jonge spitsen niet in de weg mag staan, dus ze geloven nog in beide.
Ja, dat zijn natuurlijk teksten voor de bühne. Als Eto'o komt gaat hij vrijwel alles spelen. Dat gaat altijd ten koste van de spelers die daar anders hadden gestaan: Milik en Zivkovic.
Waarom zou hij alles spelen? Misschien is het juist wel de bedoeling dat hij regelmatig gespaard wordt voor de CL wedstrijden en toppers.
Dan speelt hij dus de belangrijkste en zwaarste wedstrijden, die anders door Milik of Zivkovic zouden zijn gespeeld. Ik hoop dat je het met me eens bent dat jonge spelers juist in díe wedstrijden het meeste leren?

Maar van mij mag Eto'o komen. Ajax is niet alléén een opleidingsinstituut. Als we af en toe met een speler kunnen spelen die er al wat van kan ipv die nog alles moet leren, is dat ook wel eens fijn.
***

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2014 12:08 pm

Maar als je 3 spitsen hebt en de nummer 1 wordt regelmatig gespaard, trekt spits nummer 3 toch aan het kortste eind. Zivkovic in Jong Ajax vind ik onrealistisch. Die jongen is al doorgebroken bij een subtopper in de Eredivisie. Voetballen in de eerste divisie zou zijn ontwikkeling remmen. Aangezien Milik gehuurd is verwacht ik dat hij aan het kortste eind trekt. Maar we zullen zien. Blessures en schorsingen laten zich zelden voorspellen.
Ajax!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » za aug 09, 2014 12:33 pm

Ik vind het alleen al mooi dat Eto'o een eigen topic heeft, volgens mij zou Ajax trouwens ontzettend veel shirts kunnen verkopen als ze hem binnen halen!

https://www.youtube.com/watch?v=lKS8wl4S_Gs

'nr 1' goal scoort hij tegen AZ, passeert o.a. Viergever.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » za aug 09, 2014 12:53 pm

Yopi schreef:Dat komt er nog bij, ja. Voor de ontwikkeling van Milik en Zivko is dit funest. Doe er dan nog maar een jonge, talentvolle spits bij en laat die drie het uitvechten.

Waarom zou je de gok willen nemen, Peter? Zie je hem functioneren in het Ajax-systeem? Hoe zie je het voor je? Waar moet hij spelen?
Ik zou de gok willen nemen omdat Eto'o een klasbak is. Bewezen topschutter en meer dan prima voetballer. Met Kishna/Fischer/El Ghazi en Schone/Muric/Zivkovic op de vleugel heb je dan een meer dan prima aanval.

Nadeel is wel dat je hem in januari en februari kwijt bent in verband met de Africa Cup.

Al geloof ik er nog geen snars van dat dit uberhaupt doorgaat, hoor.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » za aug 09, 2014 1:14 pm

Yopi schreef:
Giacomo Puccini schreef:Bij de rol van Milik zette ik vanaf het begin al mijn vraagtekens en blijkbaar is hij nu al gewogen en te licht bevonden.
Dat zou idioot zijn. Waar ben je dan mee bezig?
Wanbeleid.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 1:20 pm

Overmars staat natuurlijk onder zware druk om uit te pakken. Daar moet hij zich vooral niets van aantrekken.

Ik weet niet één reden te bedenken waarom Eto'o naar Ajax zou willen komen. Vooralsnog beschouw ik dit hele verhaal als flauwekul, en dat lucht me wel op.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Samuel Eto'o

Bericht door GangstaRiB » za aug 09, 2014 1:21 pm

Yopi schreef:Overmars staat natuurlijk onder zware druk om uit te pakken. Daar moet hij zich vooral niets van aantrekken.

Ik weet niet één reden te bedenken waarom Eto'o naar Ajax zou willen komen. Vooralsnog beschouw ik dit hele verhaal als flauwekul, en dat lucht me wel op.
Het beleid wordt weer met de voeten getreden, maar de spelersgroep is dermate steriel dat iedere topper op een paar krukken iets toevoegt. Het zal mij inderdaad ook verbazen als ie voor een seizoen komt voetballen.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Khraa » za aug 09, 2014 1:26 pm

Voor Zivkovic zou het juist ook wel een goede zaak zijn als hij zou komen. Van trainen met een topper leer je enorm veel. Met iemand trainen die weet hoe het is om elke keer vlijmscherp te moeten zijn, ook in de trainingen, is zo enorm waardevol. Als Eto'o dat nog op zou kunnen brengen, mag hij van mij komen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » za aug 09, 2014 1:28 pm

Yopi schreef:Overmars staat natuurlijk onder zware druk om uit te pakken. Daar moet hij zich vooral niets van aantrekken.

Ik weet niet één reden te bedenken waarom Eto'o naar Ajax zou willen komen. Vooralsnog beschouw ik dit hele verhaal als flauwekul, en dat lucht me wel op.
Als dit echt flauwelkul was hadden Overmars & Kinsbergen toch nooit de moeite gedaan om naar Parijs te gaan? Dan had een telefoontje volstaan.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 1:38 pm

Flauwekul omdat Eto'o niet wil, bedoel ik.

Ik hoop dat ze voorzichtig zijn, vooral goed kijken naar de persoonlijkheid en de motivatie van de speler.

@GangstaRib: het idee is dat je een uitzondering kunt maken voor een speler die buitencategorie is. Vooraf weet je niet of een dergelijke speler haalbaar zou zijn. Wat doe je als opeens blijkt van wel? In theorie: met Rijkaard ging het destijds ook zo. Van Gaal hoefde hem niet, want hij had Marciano Vink al. Rijkaard is alleen gekomen omdat Vink naar Genoa vertrok, iets waarvoor we hem oprecht dankbaar mogen zijn. In het andere geval had Van Gaal Rijkaard natuurlijk ook moeten halen, maar dat was dus niet gebeurd.

Waaruit blijkt dat je het van geval tot geval moet bekijken. Als Nigel nog deze week terug wil naar Ajax, wat dondert het dan dat we Viergever en Blind onder contract hebben staan? Nigel is drie keer beter. Van Nigel weet je bovendien dat hij voorop gaat in de strijd, bij Ajax past, enz.

Het moet wel blijven bij een uitzondering. De speler moet het waard zijn, het waard willen zijn. Dat betwijfel ik dus in dit geval. Niet dat Eto'o geen goede speler was (is), maar hij is sowieso al niet de spits van wie ik denk: gemaakt voor Ajax. Komt nog bij dat hij gewend is aan de kick van grote stadions, van geld, roem en elke week een topwedstrijd. Je moet niet onderschatten hoe zwaar het voor een speler is om een stap terug te doen.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door gaizka » za aug 09, 2014 1:45 pm

Yopi schreef:Flauwekul omdat Eto'o niet wil, bedoel ik.

Ik hoop dat ze voorzichtig zijn, vooral goed kijken naar de persoonlijkheid en de motivatie van de speler.

@GangstaRib: het idee is dat je een uitzondering kunt maken voor een speler die buitencategorie is. Vooraf weet je niet of een dergelijke speler haalbaar zou zijn. Wat doe je als opeens blijkt van wel? In theorie: met Rijkaard ging het destijds ook zo. Van Gaal hoefde hem niet, want hij had Marciano Vink al. Rijkaard is alleen gekomen omdat Vink naar Genoa vertrok, iets waarvoor we hem oprecht dankbaar mogen zijn. In het andere geval had Van Gaal Rijkaard natuurlijk ook moeten halen, maar dat was dus niet gebeurd.

Waaruit blijkt dat je het van geval tot geval moet bekijken. Als Nigel nog deze week terug wil naar Ajax, wat dondert het dan dat we Viergever en Blind onder contract hebben staan? Nigel is drie keer beter. Van Nigel weet je bovendien dat hij voorop gaat in de strijd, bij Ajax past, enz.

Het moet wel blijven bij een uitzondering. De speler moet het waard zijn, het waard willen zijn. Dat betwijfel ik dus in dit geval. Niet dat Eto'o geen goede speler was (is), maar hij is sowieso al niet de spits van wie ik denk: gemaakt voor Ajax. Komt nog bij dat hij gewend is aan de kick van grote stadions, van geld, roem en elke week een topwedstrijd. Je moet niet onderschatten hoe zwaar het voor een speler is om een stap terug te doen.
Overmars & Kinsbergen gingen juist naar Parijs omdat ze hadden opgevangen dat Eto'o mogelijk wel interesse zou hebben.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 1:57 pm

Vandaar dat hij een paar dagen bedenktijd vraagt.

We zullen zien of hij morgen opduikt in de Arena.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » za aug 09, 2014 1:59 pm

Yopi schreef:Overmars staat natuurlijk onder zware druk om uit te pakken.
Waarom in vredesnaam? :confused.gif: Waar haal je dat vandaan?

Ajax heeft een lijn waaraan het succesvol vasthoudt. Die lijn wordt open en bloot gecommuniceerd, iedere Ajax-volger weet waaraan ie toe is. Wanneer er niemand meer vertrekt, komt er niemand meer bij.

En wanneer Sig gaat, komt er nog een ervaren spits. Dat lijkt me logisch gezien het feit dat de andere spitsen 17 resp. 20 zijn en nog weinig vlieguren op topniveau hebben.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 2:29 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Overmars staat natuurlijk onder zware druk om uit te pakken.
Waarom in vredesnaam? :confused.gif: Waar haal je dat vandaan?
Het onophoudelijk gezeur om aankopen is je niet opgevallen?

Voor de prijs van twee treinkaartjes: Ajax wordt op de kaart gezet, en o,wat hebben wij een lef. Zo bezien kan Ajax zich er geen buil aan vallen, ook niet als Eto'o (naar je mag verwachten) niet komt.

Zou Eto'o morgen met de trein komen? Of hebben ze een privévliegtuig voor hem geregeld?

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door DelToro » za aug 09, 2014 2:34 pm

Het is ongelooflijk rustig in de media en onder de supporters. Alleen De Jong is verkocht en er zijn meerdere spelers volr gehaald. Dat gezeur vind ik ongelooflijk meevallen. Ik bespeur juist de tendens dat de meerderheid van menin is dat ajax adequaat heeft gehandeld en er op vooruit is gegaan (hetgeen ook t geval is).

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ronald! » za aug 09, 2014 2:37 pm

Dat gezeur is er al jaren. Hebben ze zich nooit wat van aangetrokken. En we zijn gewoon weer kampioen. Meer je gelijk halen is niet mogelijk. Er is geen enkele reden voor Overmars om nu van die lijn af te wijken.

Etoo erbij halen past wel in het beleid. Ervaren toegevoegde waarde (voor zover je dat überhaupt vooraf vast kan stellen) in een jong team. Kort contact. Ik zou het toejuichen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 09, 2014 2:41 pm

Yopi schreef: Het onophoudelijk gezeur om aankopen is je niet opgevallen?
Ik vind dat gezeur wel meevallen. Sterker nog overal werd vooral gecommuniceerd dat Ajax het deze keer ruim op tijd op orde had. Viergever, Milik en Zivkovic werden gehaald, nog voordat er iemand was vertrokken. Daarnaast is ook nog Muric gekomen.

Alleen door het slechte resultaat tegen PEC wordt er weer om aankopen geschreeuwd. Mokotjo moet gehaald worden. Pure emotie. Ajax moet doorgaan op de ingezette weg. Uiteraard moeten exceptionele talenten of dit soort spelers binnengehaald worden mits er behoefte en geld aanwezig is. Dat laatste is inmiddels voorhanden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 3:04 pm

Ronald! schreef:Dat gezeur is er al jaren. Hebben ze zich nooit wat van aangetrokken. En we zijn gewoon weer kampioen. Meer je gelijk halen is niet mogelijk.
Precies. :biggthumpup.gif:
Er is geen enkele reden voor Overmars om nu van die lijn af te wijken.
Dat moet hij ook vooral niet doen.
Beleid is prima, hooguit kun je twisten over de waarde of het gebrek daaraan van bepaalde aankopen.
Ajax speelt elk jaar om de titel en de kas stroomt vol. Ik kan me wel voorstellen dat De Boer de volgende stap wil zetten. En aandringt op een kwaliteitsimpuls. Dan hebben we dus een hebberige trainer en een TD in de rol van Zeeuws meisje. :smallgrin.gif:
Etoo erbij halen past wel in het beleid. Ervaren toegevoegde waarde (voor zover je dat überhaupt vooraf vast kan stellen) in een jong team. Kort contact. Ik zou het toejuichen.
Is hij het type waar de rest zich aan kan optrekken? Daar gaat het om, los van de vraag of hij de motivatie nog heeft.
Poulsen vervulde die rol met verve. Was qua trainingsarbeid en mentaliteit een voorbeeld voor de jonge spelers. Daarom hoefde hij niet eens echt goed te spelen om van waarde te zijn. Zou Eto'o dat ook kunnen opbrengen, of speelt hij puur voor zichzelf?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Thom » za aug 09, 2014 5:49 pm

Demosthenes schreef:
wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Tuurlijk wel doen.
+ 1. Niet meer de geweldenaar van +/- 2005, maar nog altijd een topspits en een winnaar.

Maar hij zal ongetwijfeld iets anders gaan doen.
Beschouw je het als een zoethoudertje voor de supporters?
Hoezo zoethoudertje? Ik vind niet dat een zoethoudertje nodig is.

Ik ben voor, driewerf voor: ervaring, en voor de jonge aanvallers een voorbeeld. Ik begrijp dat hij bij andere clubs meer kan krijgen, dus als hij komt is geld niet de reden, maar misschien wel spelen bij een oude Europese dame, en dan heb ik het inderdaad over Ajax, niet Juventus... :ajaxsmiley.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door wimpey » za aug 09, 2014 6:04 pm

Yopi schreef: Is hij het type waar de rest zich aan kan optrekken? Daar gaat het om, los van de vraag of hij de motivatie nog heeft.
Wanneer ie Ajax niet zou zien zitten, was Overmars niet langs z'n zaakwaarnemer gekomen. Dus Eto'o lijkt wel degelijk interesse te hebben, gezien de persoonlijke ontmoeting met de Ajax-delegatie.

Deze man is wel effe van een ander kaliber dan Luque, Bojan e.c. he. Hij is niet meer de speler die ie in 2005 was, maar in PL en CL was ie vorig seizoen nog prima bruikbaar. Wanneer hij tegen voor Ajax redelijke condities voor Ajax wil spelen, dan moet je het m.i. niet laten. Die man is voor geen verdediger in NL te houden. Hij 20-25 wedstrijden, Milik / Zivkovic 20-25 wedstrijden.

Spannend, maar het lijkt me stug... CL, Frenk, Hiddink: allemaal leuk en aardig, maar elders kan ie een berg geld binnen scheppen. Onderkant PL, MLS, desert, India bijv. Pires, Ljungberg e.c. trekken niet voor niets hun kicksen weer aan. Het is de vraag of Eto'o die verleiding kan weerstaan.

Plaats reactie