Samuel Eto'o

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 9:55 am

Daar haal je het internationale voetbalnieuws mee, en vervolgens zit je als je niet uitkijkt een jaar opgescheept met een peperdure primadonna die over the hill is.
Weer zo'n azijnzeiker :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za aug 09, 2014 9:59 am

Ajax kan voor hem geen uitzondering maken. Dan is het hek van de dam en stort het hele principe van het salarishuis in elkaar. Dat zou toch niet werken? Iedereen een contract naar de nieuwe richtlijnen en dan een voormalig wereldtopper binnenhalen die pak 'm beet vier of vijf keer zoveel krijgt? Dan wens ik de club veel succes de volgende keer dat je met iemand als Raiola om tafel zit voor het contract van Kishna.

Nee, als hij komt moet het passen binnen het huidige beleid. En zelfs dan heb ik mijn twijfels. Ik zie nu eenmaal liever iemand die er nog moet komen en dus gretig is om te presteren en beter te worden, dan iemand die er al geweest is en zijn loopbaan gaat afsluiten. Maar goed, laten we eerst maar afwachten welke kant het op gaat.
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1261
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door DelToro » za aug 09, 2014 10:07 am

Ajax Rules schreef:Of het sportief/beleidsmatig een goede zet is voor Ajax, weet ik niet.

Maar in principe moet je dit natuurlijk doen. Gewoon, omdat het opwinding geeft en het supporter-leven zo saai is als er niet af en toe iets spannends gebeurt.
Inderdaad! Zou toch geweldig zijn om hem bij Ajax te zien. Ben erg benieuwd wat hij nog kan brengen.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door gaizka » za aug 09, 2014 10:09 am

Marillion schreef:Ajax kan voor hem geen uitzondering maken. Dan is het hek van de dam en stort het hele principe van het salarishuis in elkaar. Dat zou toch niet werken? Iedereen een contract naar de nieuwe richtlijnen en dan een voormalig wereldtopper binnenhalen die pak 'm beet vier of vijf keer zoveel krijgt? Dan wens ik de club veel succes de volgende keer dat je met iemand als Raiola om tafel zit voor het contract van Kishna.

Nee, als hij komt moet het passen binnen het huidige beleid. En zelfs dan heb ik mijn twijfels. Ik zie nu eenmaal liever iemand die er nog moet komen en dus gretig is om te presteren en beter te worden, dan iemand die er al geweest is en zijn loopbaan gaat afsluiten. Maar goed, laten we eerst maar afwachten welke kant het op gaat.
Je zou een met een prestatiecontract kunnen werken, een 'x bedrag' per goal bijvoorbeeld. Als hij goed presteert verdient hij natuurlijk ook geld voor zijn teamgenoten dmv winstpremies of eventueel het behalen van de volgende ronde in de CL.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za aug 09, 2014 10:10 am

Maar die incentive zou er dan toch voor iedereen moeten zijn?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Thijs » za aug 09, 2014 10:16 am

Die incentive is er in zekere zin ook door pas premies uit te betalen bij het behalen van een landstitel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za aug 09, 2014 10:22 am

Een bedrag per doelpunt? En dan speelt hij straks niks meer af. Nee, gewoon een Ajax contract met alle voors en tegens die andere spelers ook krijgen. Iemand als Eto'o mag dan in de top van het salarishuis zitten. Je kan het principe er niet helemaal voor opzij schuiven.

Maar wat heeft jullie voorkeur? Even heel zwart wit. Een vedette op de terugweg zoals Eto'o of een groot jong talent die nog wel een leertraject heeft. Laten we even de jonge Zlatan als voorbeeld nemen. De entree van die laatste destijds. Dat is toch veel meer Ajax?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 10:26 am

zeux schreef:Maar die incentive zou er dan toch voor iedereen moeten zijn?
Die is er ook en heet kampioenspremie.
Het punt is dat die drie ton voor Eto'o niet veel voorstelt. In elk geval een stuk minder dan voor de rest.
Rishi schreef:En als hij mislukt huj...lekker boeiend....
Die opmerking staat genoteerd, voor het geval dat.
Tegen die tijd is iedereen achteraf tegen de komst van Eto'o en krijgt Overmars de strontkar over zich heen.

Eto'o: peperduur, zelfs als hij voetbalt voor een fractie van wat hij gewend is; groot ego, driftkop, zie hem niet dertig meter terugsprinten om zijn man te verdedigen tegen GA Eagles.
De afgelopen jaren is het collectief steeds de kracht geweest van het Ajax van De Boer. Op een stoorzender zitten we niet te wachten. Eto'o is geen speler die je even op de bank zet. Hij moet spelen. Dus nee, bedankt, please, doe maar niet. Het zou kunnen werken maar ik vind het risico te groot.

Hoe zijn ze op het idee gekomen om te proberen Eto'o te halen? Is hij aangeboden? Wil geen enkele Engelse club nog met hem in zee? Ik geloof er niets van dat 'geld niet meer zo belangrijk voor hem is.' Een speler die bereid is om voor Anzhi uit te komen, alleen omdat ze daar zo goed betalen, stelt geld op de eerste, tweede en derde plaats.
Laatst gewijzigd door Yopi op za aug 09, 2014 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » za aug 09, 2014 10:26 am

Ik snap sowieso niet zo goed waarom we een spits halen eigenlijk. Je koopt Zivkovic en je huurt Milik om het gat in te vullen, maar moet er dan nog een ervaren rot bij die het gat van Milik kan invullen? Of is Milik nu al bewezen en te licht bevonden?

Overigens is Eto'o natuurlijk wel een klasbak. Als het allemaal past, dan zou ik die gok ook wel willen nemen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » za aug 09, 2014 10:30 am

Volgens mij heeft RGB ooit eens een keer een stuk over 'm geschreven. Pure broodvoetballer die volgens mij een heel dorp onderhoudt. Maar misschien heeft hij hierdoor nu genoeg en heeft hij zin om op niveau (CL) maar een beetje in de luwte te voetballen. Mits volgens normale voorwaarden zie ik het wel zitten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 09, 2014 10:30 am

Mocht het rondkomen, dan zal de constructie zo wel zijn: max salarishuis + tekengeld.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op za aug 09, 2014 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 10:31 am

Dat komt er nog bij, ja. Voor de ontwikkeling van Milik en Zivko is dit funest. Doe er dan nog maar een jonge, talentvolle spits bij en laat die drie het uitvechten.

Waarom zou je de gok willen nemen, Peter? Zie je hem functioneren in het Ajax-systeem? Hoe zie je het voor je? Waar moet hij spelen?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 09, 2014 10:35 am

Eto'o kan ook prima vanaf de flank spelen. Ik las zelfs ergens dat hij al een keer rechtsback heeft gespeeld. :smallgrin.gif: FdB zal hem wel op 6 laten spelen. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 10:39 am

Je bedoelt ten koste van Muric, Kishna en/of Fischer?

Opvallend trouwens dat Ajax Hiddink inzet als pleitbezorger.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door gaizka » za aug 09, 2014 10:43 am

Die jongen heeft 3 keer de CL gewonnen en is fysiek nog in prima conditie, bleek afgelopen seizoen bij Chelsea. Hij zou deze jonge selectie een enorme boost kunnen geven met zijn status en ervaring, indien haalbaar altijd doen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 09, 2014 10:44 am

Yopi schreef:Je bedoelt ten koste van Muric, Kishna en/of Fischer?

Opvallend trouwens dat Ajax Hiddink inzet als pleitbezorger.
Ik vind dat niet zo opvallend. Hiddink vertoeft vaak in Ajaxkringen, woont in Amsterdam en heeft een prima relatie met Cruijff. Ajax gaat er vol voor dat is wel duidelijk. Signaal van Eto'o dat hij openstaat voor Ajax, dag later meteen aan tafel. En uiteraard zijn omgeving proberen te beïnvloeden (Hiddink en Rijkaard).

Binnen een paar dagen zullen we het weten. Of het verstandig is om hem uit te nodigen tegen angstgegner Vitesse en dat juist nu de harde kern de wedstrijd boycot (met ondersteuning).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za aug 09, 2014 10:48 am

Yopi schreef:
zeux schreef:Maar die incentive zou er dan toch voor iedereen moeten zijn?
Die is er ook en heet kampioenspremie.
Het punt is dat die drie ton voor Eto'o niet veel voorstelt. In elk geval een stuk minder dan voor de rest.
Voorstel hierboven was Eto'o een premie per doelpunt te geven. Lijkt me dat je dat niet voor maar één speler in het team moet afspreken...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za aug 09, 2014 10:50 am

Ajaciedjuh schreef:Eto'o kan ook prima vanaf de flank spelen. Ik las zelfs ergens dat hij al een keer rechtsback heeft gespeeld. :smallgrin.gif:
Hij wordt onze Kuijt!!!! :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » za aug 09, 2014 11:00 am

Yopi schreef:Waarom zou je de gok willen nemen, Peter? Zie je hem functioneren in het Ajax-systeem? Hoe zie je het voor je? Waar moet hij spelen?
Haha, als een goede Eto'o niet in je systeem past, wat is dat systeem dan nog?

Als het financieel te doen is, dan zeg ik: ja! Zivkovic is in eerste instantie gehaald voor Jong Ajax en voor het eerste heb je gewoon twee spitsen nodig. Zo heeft Ajax het ook altijd gecommuniceerd. En Eto'o is niet meer wat hij was, maar wat ik vorig jaar bij Chelsea zag is nog altijd beter dan wat Ajax heeft/dan wat ik aan haalbare opties zou kunnen bedenken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2014 11:18 am

Ideaal scenario, Zivkovic laten wennen in de luwte van een ervaren topspits als Eto'o, die niet meer 180 minuten per week zal aankunnen maar wat dus juist wel goed uitkomt. Bij de rol van Milik zette ik vanaf het begin al mijn vraagtekens en blijkbaar is hij nu al gewogen en te licht bevonden. In geval van blessures heb je wel wat achter de hand.

In zijn Barca tijd vond ik Eto'o de ideale spits in het 4-3-3 systeem. Sterk met zijn rug naar de goal, technisch vaardig, scorend vermogen, zeer complete spits die vorig jaar bij Chelsea liet zien nog fit en op niveau te zijn.

De haalbaarheid is nihil maar ik laat me graag verrassen!
Ajax!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » za aug 09, 2014 11:21 am

Alles staat of valt bij zijn werkelijke motivatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 11:26 am

Giacomo Puccini schreef:Bij de rol van Milik zette ik vanaf het begin al mijn vraagtekens en blijkbaar is hij nu al gewogen en te licht bevonden.
Dat zou idioot zijn. Waar ben je dan mee bezig?

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » za aug 09, 2014 11:28 am

Ik wil er in geloven! :ajaxscarf.gif:

Als hij komt, laat hij wel zien niet voor geld te gaan. (+1)
want hij kan zeker elders meer verdienen.

Of halen we met Eto'o ook een matchfixer uit Singapore binnen? (Kameroen - WK) (-1)
Is er een dan een link te leggen tussen de nieuwe Hoofdsponsor en aantrekken Eto'o :blush.gif:

al met al, eerst zien dan geloven en vervolgens hopen op een gemotiveerde speler.


Als hij 75% brengt van wat hij kan, is hij 30% beter dan iedereen in de Eredivisie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Samuel Eto'o

Bericht door Iniesta » za aug 09, 2014 11:33 am

Als je 20 miljoen per jaar laat schieten dan is er waarschijnlijk ook een steekje los.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » za aug 09, 2014 11:35 am

Yopi schreef:
Giacomo Puccini schreef:Bij de rol van Milik zette ik vanaf het begin al mijn vraagtekens en blijkbaar is hij nu al gewogen en te licht bevonden.
Dat zou idioot zijn. Waar ben je dan mee bezig?
Dat ben ik met je eens, voor Milik zijn dit geen leuke berichten. Nog los van het feit dat we nog een zekere IJslander hebben lopen...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie