Marco van Ginkel

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Marco van Ginkel

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 15, 2013 4:43 am

Telesport
„Van Ginkel wil dolgraag naar Ajax”

AJAX VANGT BOT BIJ VITESSE


Van onze speciale verslaggevers
AMSTERDAM – Marc Overmars heeft nul op het rekest gekregen bij Vitesse wat betreft Marco van Ginkel. „Ze zeggen daar: ‘We verkopen niet aan Ajax. Wij bepalen’. Ik reken er niet op dat Marco deze zomer naar Ajax komt”, aldus de directeur voetbalzaken.

Overmars betreurt dat. „We hebben Marco gepolst en hij wil dolgraag naar Ajax. In de Champions League kan hij zich – met het oog op het Nederlands elftal – bij ons beter en sneller ontwikkelen. Bij Vitesse kan hij ook nog stappen maken, maar minder snel.”

Volgens de Ajax-directeur is het nog maar de vraag of het beleid van Vitesse werkt. „Ik denk in elk geval dat wij daar als oud-topvoetballers bij Ajax beter mee omgaan. Wij proberen met onze spelers mee te denken en met de betreffende transfers samen een traject in te gaan. Het is niet zo dat wij Siem de Jong, Christian Eriksen en Toby Alderweireld per se willen verkopen. Sterker, ik zou het prachtig vinden als bijvoorbeeld Siem nog een jaar blijft. Maar je moet ook reëel zijn. Alle drie de jongens staan er in heel Europa goed op. Het is goed voor hun ontwikkeling om te gaan en Ajax ontvangt een mooie prijs. Dan heb je bij een transfer alleen maar winnaars.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » wo mei 15, 2013 7:20 am

Spel is op de wagen dus...

Vitas wil geld zien en hem buiten NL verpatsen. Begrijpelijk.

Die jongen zou de logische opvolger van Siem zijn. Hij zal zelf wat moeten doen binnen Vitesse om een overstap naar Ajax mogelijk te maken.

Kunnen we hieruit afleiden dat Van Ginkel voor Ajax meer prioriteit heeft dan Maher?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo mei 15, 2013 7:29 am

Ik denk het niet. Misschien wel dat er clubs heel concreet zijn voor Siem.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Duke » wo mei 15, 2013 7:45 am

Betrouwbaar genoeg voor een eigen topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door InnerHarbour » wo mei 15, 2013 7:49 am

Ah de eerste van het off-season, leuk. :biggthumpup.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Yopi » wo mei 15, 2013 8:09 am

Volgende.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » wo mei 15, 2013 8:17 am

Vitesse heeft weinig te willen als Van Ginkel herrie gaat schoppen. En als het aan mij ligt gaat hij maar lekker herrie trappen. Clubs haten ons toch al. Maakt nu ook niks meer uit :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Marillion » wo mei 15, 2013 8:22 am

Ze hoeven natuurlijk niet te verkopen. Ik snap ook wel dat Vitesse hem niet graag naar Ajax ziet gaan. Ze hebben de ambitie om voor de titel te spelen. Dan verkoop je niet graag je beste middenvelder aan de regerend landskampioen.

Voor een speler als Van Ginkel mag Ajax best een mooie transfersom neerleggen. Maar het moet wel binnen de nieuwe koers passen. Dus niet panikeren en alsnog de hoofdprijs betalen. Dat zal ook niet gebeuren want dan ligt de nieuw opgebouwde reputatie gelijk aan diggelen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » wo mei 15, 2013 8:32 am

Deden ze vorig jaar ook niet bij Narsingh en zullen ze nu ook niet doen. Gelukkig maar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door gaizka » wo mei 15, 2013 9:16 am

Marillion schreef:Ze hoeven natuurlijk niet te verkopen. Ik snap ook wel dat Vitesse hem niet graag naar Ajax ziet gaan. Ze hebben de ambitie om voor de titel te spelen. Dan verkoop je niet graag je beste middenvelder aan de regerend landskampioen.

Voor een speler als Van Ginkel mag Ajax best een mooie transfersom neerleggen. Maar het moet wel binnen de nieuwe koers passen. Dus niet panikeren en alsnog de hoofdprijs betalen. Dat zal ook niet gebeuren want dan ligt de nieuw opgebouwde reputatie gelijk aan diggelen.
6 tot 8 miljoen direct betalen en een clausule in zijn contract dat Vitesse een bepaald percentage (20%) krijgt bij een volgende transfer. Dat lijkt mij een reeel en verantwoord bod.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » wo mei 15, 2013 9:19 am

Maar ik twijfel of Vitesse daar akkoord mee gaat. Die raken Bony ook al kwijt. En wat huurlingen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door mattie » wo mei 15, 2013 10:35 am

Rishi schreef:Maar ik twijfel of Vitesse daar akkoord mee gaat. Die raken Bony ook al kwijt. En wat huurlingen.
Die club leeft al jaren op "huurlingen" van chelsea..

Vermoedelijk is De Jong het meest actueel met verkoop..

Alderweireld zal wel intern opgevolgd worden..

voor Eriksen klopt ajax aan bij AZ.. Lijkt mij algemeen bekend.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door peter » wo mei 15, 2013 11:20 am

Bijzondere stellingname van Vitesse, zeg. Vorig jaar hebben we netjes zaken met ze gedaan (Janssen) en nu 'verkopen ze niet aan Ajax'? Prima natuurlijk, maar krijgen ze het daar niet wat te hoog in de bol? Ik wens ze in ieder geval veel succes met Havenaar, Reis en Ibarra volgend jaar. Geduchte concurrent. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door mattie » wo mei 15, 2013 2:22 pm

Een club kan zoveel willen.. Maar soms terecht en soms onterecht.. Speler bepaald waar zijn toekomst ligt.. En laat Ajax nou net ff CL spelen.. Meer aanzien hebben dan die club uit Gelderland.. Die club stort in op het moment dat de geld kraan dicht gaat daar.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Baseman » do mei 16, 2013 8:45 am

Volgens de Ajax-directeur is het nog maar de vraag of het beleid van Vitesse werkt. „Ik denk in elk geval dat wij daar als oud-topvoetballers bij Ajax beter mee omgaan. Wij proberen met onze spelers mee te denken en met de betreffende transfers samen een traject in te gaan.
Zo is dat, zie Sulejmani maar voor een geweldig voorbeeld hoe goed Ajax met hun spelers omgaat...
Ik heb begrip voor het niet willen opstellen van spelers die transfervrij gaan vertrekken (ondanks het geldige contract dat de speler heeft), maar ik vind het wel apart om dan te denken dat je wel even kunt bepalen hoe andere clubs met hun spelers moeten omgaan.

Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat Vitesse hun grote talent niet wil verkopen aan Ajax, daarmee worden ze zelf verzwakt en een concurrent versterkt.
Rishi schreef:Vitesse heeft weinig te willen als Van Ginkel herrie gaat schoppen. En als het aan mij ligt gaat hij maar lekker herrie trappen. Clubs haten ons toch al. Maakt nu ook niks meer uit
Dus als een Ajacied hetzelfde doet ga jij het ook prima vinden? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Marillion » do mei 16, 2013 8:56 am

Inderdaad, laat Ajax zich gewoon bemoeien met het eigen beleid. Wij gaan niet over de gang van zaken bij Vitesse.

Ik zou een speler met een aflopend contract overigens gewoon opstellen als hij daar op basis van zijn kwaliteiten aanspraak op zou maken hoor. Waarom een seizoen lang geen gebruik maken van een basisspeler met een geldig contract? Je moet 'm toch ook gewoon betalen. Het is een illusie om te denken dat je op deze manier kunt afdwingen dat je altijd een mooie transfersom zult ontvangen of dat de speler een nieuw contract tekent.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » do mei 16, 2013 8:57 am

Sulejmani leeft niet voor de sport. Denk je nou echt dat Eriksen volgend jaar niet wordt opgesteld als hij niet bijtekent?

Als een speler hogerop kan moet je hem die kans gunnen. Ajax heeft, op Frank en Ronald na, nooit moeilijk gedaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Marillion » do mei 16, 2013 9:00 am

Rishi schreef:Sulejmani leeft niet voor de sport. Denk je nou echt dat Eriksen volgend jaar niet wordt opgesteld als hij niet bijtekent?
Dat laatste is onlangs volgens mij wel zo gesteld. Maar ik geloof er niets van. Je gaat niet één van je beste spelers een seizoen lang op de tribune zetten. Dat kost je punten en zou waanzin zijn. Het moet om kwaliteit gaan, en dan komt zo'n Sulejmani er inderdaad niet aan te pas.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door gaizka » do mei 16, 2013 9:07 am

Marillion schreef:
Rishi schreef:Sulejmani leeft niet voor de sport. Denk je nou echt dat Eriksen volgend jaar niet wordt opgesteld als hij niet bijtekent?
Dat laatste is onlangs volgens mij wel zo gesteld. Maar ik geloof er niets van. Je gaat niet één van je beste spelers een seizoen lang op de tribune zetten. Dat kost je punten en zou waanzin zijn. Het moet om kwaliteit gaan, en dan komt zo'n Sulejmani er inderdaad niet aan te pas.
Ik denk wel dat dit gaat gebeuren mocht Eriksen niet bijtekenen. Dit beleid werkt namelijk alleen als het voor iedere speler van toepassing is. Net als Ajax heeft laten zien geen gekke bedragen meer te betalen voor spelers verwacht ik dat ze hier ook rechtlijnig in zullen optreden, ongeacht de speler.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Baseman » do mei 16, 2013 9:08 am

Marillion schreef:Ik zou een speler met een aflopend contract overigens gewoon opstellen als hij daar op basis van zijn kwaliteiten aanspraak op zou maken hoor. Waarom een seizoen lang geen gebruik maken van een basisspeler met een geldig contract? Je moet 'm toch ook gewoon betalen. Het is een illusie om te denken dat je op deze manier kunt afdwingen dat je altijd een mooie transfersom zult ontvangen of dat de speler een nieuw contract tekent.
Mee eens :biggthumpup.gif:
Ik kan de harde woorden van Frank de Boer hierover wel begrijpen, maar als puntje bij paaltje komt kan ik me niet voorstellen dat hij een betere speler toch op de tribune zet.
Rishi schreef:Denk je nou echt dat Eriksen volgend jaar niet wordt opgesteld als hij niet bijtekent?
Frank de Boer heeft onlangs gezegd dat een speler met een contract voor maar 1 jaar of wordt verkocht of op de trubine mag gaan zitten.
Dus in theorie kan Eriksen speeltijd vergeten als hij niet wordt verkocht en daarna niet bijtekent.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » do mei 16, 2013 9:09 am

Dit jaar, PSV-Ajax.. Denk je nou echt dat Eriksen niet had gespeeld als Ajax kampioen kan worden? Natuurlijk had Eriksen wel gespeeld. En Eriksen is als het goed is, volgend jaar nog beter.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Marillion » do mei 16, 2013 9:11 am

gaizka schreef:
Marillion schreef:
Rishi schreef:Sulejmani leeft niet voor de sport. Denk je nou echt dat Eriksen volgend jaar niet wordt opgesteld als hij niet bijtekent?
Dat laatste is onlangs volgens mij wel zo gesteld. Maar ik geloof er niets van. Je gaat niet één van je beste spelers een seizoen lang op de tribune zetten. Dat kost je punten en zou waanzin zijn. Het moet om kwaliteit gaan, en dan komt zo'n Sulejmani er inderdaad niet aan te pas.
Ik denk wel dat dit gaat gebeuren mocht Eriksen niet bijtekenen. Dit beleid werkt namelijk alleen als het voor iedere speler van toepassing is. Net als Ajax heeft laten zien geen gekke bedragen meer te betalen voor spelers verwacht ik dat ze hier ook rechtlijnig in zullen optreden, ongeacht de speler.
Stel, we zetten Eriksen op de bank want hij wil niet verlengen. Vervolgens stellen we een vervanger op, die presteert slecht, en we verliezen twee of drie keer op rij. Laten we Eriksen dan lekker zitten? Ik geloof daar helemaal niets van. Zo werkt het gewoon niet.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » do mei 16, 2013 9:15 am

Precies.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Lionel » do mei 16, 2013 9:15 am

Dan de vraag: Wordt er een vervanger gehaald voor Eriksen als hij dus niet bijtekent?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marco van Ginkel

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 16, 2013 9:18 am

M.b.t. contract is het wat mij betreft simpel: je bent beide met het volle verstand het contract aangegaan, dus zul je dat (beiden) moeten accepteren en respecteren.

Wil een speler niet verlengen, dan heeft de club uiteraard het recht om een andere speler op te stellen, met het oog op de toekomst. Maar om deze speler per definitie op de bank te zetten, is belachelijk.

Terug naar Van Ginkel: ik zou het toejuichen als hij zou komen. Ervan uitgaande dat zowel Siem en Eriksen vertrekken, kun je dat niet met Serero/Klaassen en Maher invullen. Ik zie nog liever Van Ginkel komen, dan Maher. Het wordt anders wel erg 'licht' op het middenveld (naast dat ik twijfels heb over de mentaliteit van Maher).

Ik ben benieuwd naar plan B.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie