Isaac Cuenca

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door wimpey » zo feb 10, 2013 2:05 pm

Ik ook. Zo'n debuut geeft het cachet. Anders is het Ajax - Roda. :smallgrin.gif:

Niet te licht over denken trouwens, zie vorig seizoen. Dé wedstrijd van good old Lorro! :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Demosthenes » zo feb 10, 2013 2:21 pm

Ajaciedjuh schreef:Verwachtingspatroon is zo hoog, dat het bijna alleen maar tegen kan vallen. Cuenca is er ook lang uit geweest. Heeft alleen een oefenwedstrijdje gespeeld met Barca na zijn blessure.
Is indekken.

Je kunt ook zeggen dat als het debuut een succes is, dat logisch is voor iemand met die kwaliteiten en als het mislukt dat hij te weinig heeft getraind.

Ik zie wel, het zou toch fantastisch zijn als hij zijn man een paar keer uitspeelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Demosthenes » zo feb 10, 2013 2:21 pm

Ajaciedjuh schreef:Verwachtingspatroon is zo hoog, dat het bijna alleen maar tegen kan vallen. Cuenca is er ook lang uit geweest. Heeft alleen een oefenwedstrijdje gespeeld met Barca na zijn blessure.
Is indekken.

Je kunt ook zeggen dat als het debuut een succes is, dat logisch is voor iemand met die kwaliteiten en als het mislukt dat hij te weinig heeft getraind.

Ik zie wel, het zou toch fantastisch zijn als hij zijn man een paar keer uitspeelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Demosthenes » zo feb 10, 2013 5:42 pm

Van AS
Isaac Cuenca maakte vanmiddag zijn debuut in de wedstrijd Ajax - Roda JC. De Catalaan werd in de tweede helft gewisseld, maar was eerder belangrijk met een assist bij de 1-1. Ondanks het gelijkspel tegen de ploeg uit Kerkrade heeft hij genoten van zijn debuut.

Op zijn Twitter pagina laat Cuenca het volgende weten: 'Helaas hebben we vandaag niet kunnen winnen. Hoe dan ook, de sfeer in de ArenA was fantastisch. Ik hoop dat ik de club kan helpen in alle wedstrijden die er dit seizoen nog komen gaan'.
In de wedstrijdtopic werd geschreven over de stilte in de Arena!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Arthur » zo feb 10, 2013 6:06 pm

Hij is Nou Camp gewend, dus dan was zelfs dit fantastisch.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door wimpey » zo feb 10, 2013 7:05 pm

Gozer viel me niet mee trouwens. Ging liever de actie aan met de kop omlaag dan direct te spelen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Michael_B » zo feb 10, 2013 7:09 pm

Idem hier.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Kilroy » ma feb 11, 2013 7:18 am

Even wennen, maar die kerel heeft zeker wat in huis. Moet zeker wat vertrouwen opdoen na een lange blessure. Niet te snel oordelen ajb, one way or the other. Als vd Wiel die bal op Blind gegeven had ware ze hem nu nog in Leeuwarden aan het zoeken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door InnerHarbour » ma feb 11, 2013 8:11 am

wimpey schreef:Gozer viel me niet mee trouwens. Ging liever de actie aan met de kop omlaag dan direct te spelen.
Tja hij wordt niet voor niets aan Ajax uitgeleend, hij staat er om bekend dat hij zijn acties te ver wil doorvoeren en dat kwam er gisteren ook uit. Heb er niet zo’n probleem mee maar ik was vroeger dan ook een grote fan van Tscheu La, man zoals die tegenstanders kon laten omvallen, konden/kunnen er niet veel. Was het altijd effectief: nee maar het was wel genieten.
YNWA

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door wimpey » ma feb 11, 2013 8:52 am

Kilroy schreef:Even wennen, maar die kerel heeft zeker wat in huis. Moet zeker wat vertrouwen opdoen na een lange blessure. Niet te snel oordelen ajb, one way or the other.
Je ziet dat ie wat 'heeft'. Maar je zag gister ook dat ie de neiging heeft om de actie te ver door te drijven. En qua ritme (logisch) is ie er na een lange blessure ook nog niet. Hij was wel veel beter dan Lukoki. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Marillion » ma feb 11, 2013 9:28 am

Tegen de tijd dat hij zijn ritme weer te pakken heeft zit 'ie weer in Barcelona.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Demosthenes » di feb 12, 2013 4:24 pm

Marillion schreef:Tegen de tijd dat hij zijn ritme weer te pakken heeft zit 'ie weer in Barcelona.
Hij zal om die reden zijn uitgeleend of Barcelona hoopt op een "Guidetti-seizoen" en een koper.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Arthur » di feb 12, 2013 7:58 pm

Ach, zelfs zonder ritme is hij beter dan de alternatieven.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Dubbel » di feb 12, 2013 8:42 pm

Arthur schreef:Ach, zelfs zonder ritme is hij beter dan de alternatieven.
Hij beviel me goed afgelopen zondag. Redde ook nog het punt. Nu al onze beste vleugelspits, terwijl hij ritme mist en in een totaal nieuwe omgeving voetbalt. Hopelijk blijft hij fit want 'de alternatieven' hebben minstens nog wat tijd nodig.
InnerHarbour schreef:Heb er niet zo’n probleem mee maar ik was vroeger dan ook een grote fan van Tscheu La, man zoals die tegenstanders kon laten omvallen, konden/kunnen er niet veel. Was het altijd effectief: nee maar het was wel genieten.
:biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » wo feb 13, 2013 9:17 am

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Gozer viel me niet mee trouwens. Ging liever de actie aan met de kop omlaag dan direct te spelen.
Tja hij wordt niet voor niets aan Ajax uitgeleend, hij staat er om bekend dat hij zijn acties te ver wil doorvoeren en dat kwam er gisteren ook uit. Heb er niet zo’n probleem mee maar ik was vroeger dan ook een grote fan van Tscheu La, man zoals die tegenstanders kon laten omvallen, konden/kunnen er niet veel. Was het altijd effectief: nee maar het was wel genieten.
Zaalvoetballer?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door InnerHarbour » wo feb 13, 2013 9:19 am

Als je Tscheu La ooit had zien spelen had je deze vraag niet gesteld.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Yopi » wo feb 13, 2013 9:38 am

wimpey schreef:Je ziet dat ie wat 'heeft'. Maar je zag gister ook dat ie de neiging heeft om de actie te ver door te drijven.
Stout van Isaac, maar hij hééft tenminste een actie. Daarmee kan hij voor verwarring zorgen waarvan de anderen profiteren. Zie de gelijkmaker.
In de jeugd van Barcelona mogen ze pingelen, dan zijn er altijd een paar bij die van geen ophouden weten. Deulodeu is nog veeel erger. Misschien hoort het wel bij dit type speler. Zie Arjen Robben. Een pingelaar die steeds braaf de bal afgeeft wordt nooit een echt goede pingelaar. Probleem is wel dat een pingelaar buitencategorie moet zijn om in de top mee te kunnen. Bovendien moet hij wel overzicht hebben, dat is vaak het zwakke punt.

En qua ritme (logisch) is ie er na een lange blessure ook nog niet.
Duidelijk, zei hij zelf ook. Maar dat probleem lost zichzelf wel op met twee wedstrijden in de week.
Hij was wel veel beter dan Lukoki. :blush.gif:
Tja, dat kan al snel.

Ik denk dat we wel iets aan die jongen kunnen gaan hebben, zeker in de eredivisie.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » wo feb 13, 2013 9:57 am

Die Defouleu is pas een talent. Wat een dribbelaar. Over vier jaar staat hij in de basis bij Barca.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Yopi » wo feb 13, 2013 10:08 am

Alleen die naam, hè? Het is Deulofeu, lees ik net. :blush.gif:

Die jongen is Arjen Robben 2. Gekmakend.

Bij Barcelona leiden ze spelers met een individuele actie op. Dat wil ik bij ons ook zien!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » wo feb 13, 2013 10:38 am

EK -19 gezien? Wat een gast! Ik vind hem alleen een mooiere dribbelaar dan Arjen Robben. Deze jongen heeft meer overzicht en techniek dan Robben had op die leeftijd.

Ajax moet inderdaad meer technische voetballers afleveren. Een spits die een man kan uitspelen. Een vleugelspeler die 1. snel is en 2. afgeremd moet worden in het acties maken. Het eerste wat Lukoki doet als hij de bal heeft is kijken of Van Rhijn vrij staat :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Yopi » wo feb 13, 2013 11:01 am

Nou, nou... EK-19 is een niveau van niets, in de echte top gaat het heel anders.

De spelers bij ons in de jeugd is jarenlang geleerd dat ze moeten rondspelen, rondspelen, rondspelen. Dan kweek je twijfelaars die bij weerstand de bal snel naar iemand anders spelen.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » wo feb 13, 2013 11:15 am

Klopt. Maar het gemak waarmee hij daar spelers passeerde... Dat zie ik Lukoki niet doen!

Kishna was mijn hoop. Helaas veel pech die jongen.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Demosthenes » wo feb 13, 2013 1:25 pm

In de jeugd een man passeren is vaak niet het probleem, je speelt meestal tegen een back die de eredivisie/eerste divisie niet haalt. Speel je in de eredivisie, dan speel je tegen de beste backs uit de leeftijdscategorie 18-35, dat zijn achttien lichtingen, je zou dus in theorie steeds tegen de beste back uit zijn lichting kunnen spelen, die passer je niet zo maar.

Een speler van Barcelona die over een paar weken negentien wordt, staat in de basis als hij 23 jaar is, een luxe die Ajax zich niet kan veroorloven, is een speler 23 en goed dan is hij al weg of gaat hij weg. Die speler van barcelona mag nu nog vier jaar leren?
Ajax moet inderdaad meer technische voetballers afleveren.
Volledig mee eens. Wil je echter optimaal gebruik maken van je techniek, dan moet je die toepassen met een hogere snelheid dan waarin Ajax nu speelt, dan worden er fouten gemaakt, weet je waar je je op moet richten. De A1 lees ik steeds, is een verloren lichting, maar over de B1 lees ik dat niet, waarom speelt de B1 niet in dat hoge tempo?
Een spits die een man kan uitspelen.
Volledig mee eens, maar waar haal je die vandaan? Die leid je zelf op? Ik hoop het. De aankopen Van Kessel en Walian (B1) behoren niet tot dat type spits, Hoesen en Sigthorsson ook niet.
Een vleugelspeler die 1. snel is en 2. afgeremd moet worden in het acties maken.
Volledig mee eens, maar zo'n moeilijk onderdeel, want bij Ajax moet je er eigenlijk al staan als je 18/19 bent, kun je je helaas niet veel fouten meer permitteren. Uitlenen van buitenspelers? gebeurt niet. Bechan en Martina dolden in de jeugd regelmatig een back, maar voetballen ze nog?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Lionel » wo feb 13, 2013 1:33 pm

Met je eens hoor. Maar het moet wel de intentie zijn. En desnoods verhuur je zo een speler een jaar of 2. Als er nu maar iets aan gedaan wordt.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Isaac Cuenca

Bericht door Yopi » wo feb 13, 2013 1:37 pm

Bechan en Martina konden er geen hout van.

Een jeugdspeler leert soms meer van een wedstrijd waarin het niet goed gaat dan van een wedstrijd waarin het op rolletjes loopt. Hoe hoger de weerstand, hoe meer fouten spelers maken en hoe meer ze (zouden kunnen) leren. Zo moet je een pingelaar niet verbieden te pingelen maar hem zijn gang laten gaan. Maar hem tegelijkertijd in situaties brengen waarin hij omhooggeschopt wordt of dom balverlies lijdt als hij de verkeerde keuze maakt.

Plaats reactie