Oussama Assaidi

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Chris » vr aug 03, 2012 2:44 pm

Scherrer schreef:Herinneren we ons deze nog:

http://www.vi.nl/nieuws/206182/Assaidi- ... mdaoui.htm

Alsof hij zelf interesse zou hebben in Ajax na deze domme woorden. Los van het feit dat we Boerrigter (en Fischer en Ebecilio en evt zelfs Sulejmani en Sana) hebben voor die positie. Lijkt me niet dat er een reden is om voor Assaidi te gaan.

Een linker centrale verdediger en reservespits zijn veel meer een must.
Dus als Wesley zegt dat z'n broertje een kans verdient in Ajax 1 (begin vorig seizoen) dan is het geen probleem?
Deze woorden zijn snel vergeten als hij bij Ajax kan tekenen.

Eens w.b.t. laatste opmerking.
Chris a.k.a Giiser

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Rijkaard » vr aug 03, 2012 3:22 pm

Ik vind Assaidi vooral een fantastische voetballer, echt weer eentje waarvoor je naar het stadion komt! ik zie hem ook liever dan Narsingh. Uiteraard natuurlijk mits voor de juiste prijs maar zeker een versterking. Ozbilis en ebicilio lozen, is eigen jeugd maar gaan het nooit meer redden. Dan hou je wat blessuregevoelige, (zeer) jonge, of gokjes (Sana) over. Prima dus iemand die er gelijk staat met de nodige bluf en creativiteit!

Ik zie hem in ieder geval graag bij Ajax, brengt creativiteit, variatie en bluf in de ploeg. Hij zal niet de hoofdprijs kosten en er gaan wel verhalen over zijn karakter maar volgens mij heeft hij vorige seizoen gewoon bijna alles gespeeld bij Heerenveen en met succes.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 03, 2012 9:14 pm

Leuke voetballer, maar weinig effectief.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Rijkaard » vr aug 03, 2012 9:22 pm

afgelopen seizoen 10 goals (geen idee hoeveel assists) is voor een buitenspeler van Heerenveen toch erg aardig! daarnaast creeert hij ook ruimte omdat hij wel een man kan passeren. Zoveel hebben we er daar niet van lopen bij Ajax, ik ben misschien in de minderheid maar ik zie hem graag komen!
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 03, 2012 9:29 pm

Hij kan inderdaad zelf iets creëren / beslissen, maar ik denk dat Kolbeinn er gek van wordt. Lopen naar de eerste paal en dan kapt Assaidi de bal weer terug ......
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Rijkaard » vr aug 03, 2012 9:36 pm

Prima! ik heb altijd geleerd dat je 9x voor niets loopt en 1x niet ;) dat hoort bij het spits zijn. Kollbein is bij mij niet heilig, fijn een sterke spits maar iemand die compleet afhankelijk is van anderen is niet ajax waardig. Hierbij zeg ik niet dat Kollbein niet ajax waardig is hoor, want het is een goede spits waar ik vertrouwen in heb maar toch zie ik Assaidi er heel graag bij!
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 04, 2012 4:35 am

Telesport. Narsingh is lekker bezig. Uiteraard staat de europese top te dringen voor Aissaidi :smallgrin.gif:
,,ASSAIDI KLAAR VOOR EUROPESE TOP”


• Oussama Assaidi
Van onze speciale verslaggever
EIND­HO­VEN – PSV-aan­val­ler Lu­ci­a­no Nar­singh raadt zijn oud­ploeg­ge­noot en goe­de vriend Ous­sa­ma As­sai­di een trans­fer naar Ajax af. De Am­ster­dam­se club heeft zich on­langs bij SC Hee­ren­veen ge­meld voor de Ma­rok­kaan­se aan­val­ler, maar schrok van de vraag­prijs.

Vol­gens Nar­singh is voor As­sai­di de tijd rijp om de stap naar het bui­ten­land te ma­ken. Bij­ko­mend voor­deel in dat ge­val is dat PS­V’s gro­te con­cur­rent Ajax er niet ster­ker op wordt. „Het is niet raar dat Ajax be­lang­stel­ling voor hem heeft, want As­sai­di is een van de bes­te vleu­gel­spe­lers in Ne­der­land”, zegt Nar­singh.

„Maar hij kan bij een Ne­der­land­se top­club niet veel meer le­ren. Ik weet ze­ker dat hij een tus­sen­stap bij Ajax kan over­slaan. Daar­om zou ik hem ad­vi­se­ren naar een mooie club in het bui­ten­land te gaan, als die zich meldt. As­sai­di is klaar voor de Eu­ro­pe­se top.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Oussama Assaidi

Bericht door D_skilled » di aug 07, 2012 9:19 pm

Ajax zet door voor Assaidi: in gesprek met Heerenveen

'Ajax zet alles op alles om Oussama Assaidi komend seizoen in Amsterdam te laten spelen. Nadat er zondag contact was met de speler zelf, sprak directeur voetbalzaken Marc Overmars dinsdag opnieuw met een delegatie van SC Heerenveen. Tot dusverre zonder resultaat.

Nadat eerder een transfer van Luciano Narsingh afketste op 'het nieuwe realisme' van Ajax, is het maar zeer de vraag of Overmars zich nu wel slagvaardig toont. Het heeft er veel van weg dat Ajax en SC Heerenveen wel tot een akkoord kunnen komen. De Friezen lijken de vleugelspeler, wiens contract medio 2013 afloopt, wel te willen verkopen. De combinatie van transfersom én het salaris voor Assaidi, is Ajax op dit moment echter nog te gortig.

Dit terwijl Assaidi voor een beduidend lager salaris in De Arena wil gaan voetballen dan hij eerder bij Spartak Moskou en Galatasaray eiste. De Amsterdammer maakte er nooit een geheim van Ajax als een stap hogerop te zien. Wil die droom werkelijkheid worden, dan zal Ajax zich echter flexibeler op moeten stellen.'

Bron: VI

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 07, 2012 9:24 pm

Maar eerst een LCV verdediger svp! :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » di aug 07, 2012 9:47 pm

Als Ajax er nu niet uitkomt met Assaidi en Heerenveen, dan vind ik dat wel een beetje gepruts. Zou wel amateuristisch zijn als ze nu weer in onderhandeling met een club zijn en niet rond komen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door D_skilled » di aug 07, 2012 9:50 pm

Misschien is Heerenveen dit keer niet het probleem, maar de eisen van Raiola en Assaidi? Ik voel een El Hamdaoui-episode all over again aankomen. Die vroeg ook veel salaris en had een veeleisende zaakwaarnemer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58891
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di aug 07, 2012 9:52 pm

Maar dat weet je toch vlug genoeg en ga je naar de volgende ... Overgens zou een LCV toch hoger op Marcs lijstje moeten stan ..

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » di aug 07, 2012 9:59 pm

Volgens mij is de uitspraak dat je wint als je 1 doelpunt meer maakt dan je tegenstander, van Cruijff.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di aug 07, 2012 9:59 pm

Het is dus kennelijk Assaidi of Armenteros. Ik mag tenminste aannemen dat ze die twee niet allebei willen hebben.

Tja, nog even los van de vraag of Assaidi nu de juiste speler voor Ajax is kijk ik vooral raar op van de volgorde van zaken doen. Het vervangen van Vertonghen heeft echt veel meer prioriteit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 08, 2012 5:08 am

Telesport
AJAX AKKOORD MET HEERENVEEN OVER ASSAIDI

• Oussama Assaidi is binnenkort in het shirt van Ajax te bewonderen als de Amsterdamse club rondkomt met de spits zelf. FOTO: MARTIN MOOIJ
Van onze Telesportredactie
HEE­REN­VEEN – Ous­sa­ma As­sai­di (23) kan zijn car­rière voort­zet­ten bij Ajax. De Am­ster­dam­se club be­reik­te mon­de­ling over­een­stem­ming met SC Hee­ren­veen over de af­koop­som van het één jaar door­lo­pen­de con­tract van de vleu­gel­aan­val­ler. „Ik heb een kop kof­fie ge­dron­ken met Marc Over­mars, maar af­ge­spro­ken niet in­hou­de­lijk op het ge­sprek in te gaan”, hul­de tech­nisch di­rec­teur Johan Hans­ma van de Frie­se club zich toch nog in stil­zwij­gen.

Ajax moet nog wel een ak­koord be­rei­ken met As­sai­di, die zon­dag tij­dens het du­el om de Johan Cruijff Schaal op uit­no­di­ging van PS­V’er Lu­ci­a­no Nar­singh aan­we­zig was in de Am­ster­dam Are­nA. Twee da­gen la­ter voer­de zijn zaak­waar­ne­mer Mi­no Rai­ola op sport­park De Toe­komst over­leg met di­rec­teur voet­bal­za­ken Over­mars. Die kreeg door de ver­koop van bui­ten­spe­ler Aras Özb­il­iz wat ex­tra fi­nan­ciële speel­ruim­te.

Met de ver­koop aan Ajax zou SC Hee­ren­veen voor­ko­men dat de Ma­rok­kaan­se in­ter­na­ti­o­nal na dit sei­zoen trans­fer­vrij het Abe Lenstra Sta­di­on uit­loopt. De Frie­zen slo­ten eer­der al deals met Spar­t­ak Mos­kou en Ga­la­ta­sa­ray over de af­koop­som van As­sai­di, maar za­gen de trans­fers stuk­lo­pen op de per­soon­lij­ke ei­sen. Vo­rig sei­zoen scoor­de As­sai­di in 27 com­pe­ti­tie­du­els 10 keer. Vol­gens de Frie­zen gaat As­sai­di van­daag ge­woon mee naar Boe­ka­rest voor de re­turn te­gen Rapid.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » wo aug 08, 2012 6:58 am

Assaidi / Raiola hebben alle troeven in handen. Nog maar een jaar contract, dus die willen (terecht) geld zien van de kant van Ajax. Dit is nog lang niet beklonken, lijkt me. Heerenveen wil nu wél natuurlijk, want die moeten een vervanger voor Assaidi halen, zo kort voor start eredivisie...

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » wo aug 08, 2012 7:14 am

wimpey schreef:Assaidi / Raiola hebben alle troeven in handen. Nog maar een jaar contract, dus die willen (terecht) geld zien van de kant van Ajax. Dit is nog lang niet beklonken, lijkt me. Heerenveen wil nu wél natuurlijk, want die moeten een vervanger voor Assaidi halen, zo kort voor start eredivisie...
Klopt. Daarnaast geloof ik er niets van dat Ajax de droom is van Assaidi. Die wil toch ook gewoon naar een mooie competitie in het buitenland?

Aan de andere kant: volgens de geruchten schijnt hij nu aan Ajax minder salaris te vragen dan aan die Turken en Russen. Zou me niets verbazen als de instreek van Raiola wordt dat hij genoegen neemt met een lager salaris in ruil voor een lage transfersom.
***

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » wo aug 08, 2012 7:45 am

Alles bij die loose makelaars valt en staat bij premies door door verkoop of CL inkomsten.

Bassie zal niet blij zijn :smallgrin.gif:

Nou nog ff zieken bij Verbeek :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo aug 08, 2012 8:17 am

Assaidi zal Ajax als een stapje hoger zien én een springplank om straks alsnog een transfer naar het buitenland te maken. Hij is pas 23 jaar natuurlijk. Maar goed, dit is nog niet rond hoor.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo aug 08, 2012 8:28 am

Scherrer schreef:
wimpey schreef:Assaidi / Raiola hebben alle troeven in handen. Nog maar een jaar contract, dus die willen (terecht) geld zien van de kant van Ajax. Dit is nog lang niet beklonken, lijkt me. Heerenveen wil nu wél natuurlijk, want die moeten een vervanger voor Assaidi halen, zo kort voor start eredivisie...
Klopt. Daarnaast geloof ik er niets van dat Ajax de droom is van Assaidi. Die wil toch ook gewoon naar een mooie competitie in het buitenland?

Aan de andere kant: volgens de geruchten schijnt hij nu aan Ajax minder salaris te vragen dan aan die Turken en Russen. Zou me niets verbazen als de instreek van Raiola wordt dat hij genoegen neemt met een lager salaris in ruil voor een lage transfersom.
Geen ramp toch?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » wo aug 08, 2012 9:11 am

Ik hoop dat het rond komt met Assaidi maar ik heb me twijfels.

Ik vind Narsingh meer een teamspeler en die gaat voor de voorzet, Assi eerder voor eigen kans.
Het feit dat Ajax eerst voor Nars ging en nu voor Assi zegt ook genoeg.

als hij daar meer afwisseling in zoekt, kan het een topper worden.
AL verwacht ik wel een gedrag a la El Ham / Zlatan
En of dat getrokken wordt door FdB is de vraag
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door D_skilled » wo aug 08, 2012 9:13 am

Sana was het alternatief voor Narsingh en Assaidi voor de blessuregevoelige Boerrigter. Je denkt toch niet dat Assaidi komt om op rechtsbuiten te spelen? Op links is hij namelijk veel beter. Dat heeft Frank de Boer ook in de media gezegd.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo aug 08, 2012 9:33 am

En als Derk fit is dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » wo aug 08, 2012 9:40 am

Dan hebben we twee volwaardige opties op links en Fischer achter de hand (lees: bij Jong Ajax). Ik vind de prioriteit ook niet op links liggen, hoor. Ik zou veel eerder gaan voor een jonge, talentvolle aanvaller. Met Sigthorsson weet je het ook maar nooit en in het centrum is het veel dunner bezaaid.

Assaidi heeft kwaliteiten, maar is bijna 24. Hij zal veel aanvullende eisen hebben, al hebben we daar geen zicht op. Ik vind dat er toch wel een risico aan zit, want ik vraag me af of er nog veel rek zit in die jongen. Voetballen bij Ajax vraagt wel even wat meer van je.

Verder heb je altijd geklooi met die Africa Cup. Die gozer speelt immers voor Marokko.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo aug 08, 2012 9:45 am

Assaidi kan ook op rechts in. Van Miralem kwam ook nooit een voorzet.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie