Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door Scherrer » ma jul 06, 2009 6:43 am

Zou kunnen.

Maar als - en ik zeg als - het echt zo is dat Ajax hem heeft gevraagd een transfer te forceren en dwars te gaan liggen vind ik dat echt walgelijk. Dat is echt geen niveau, Ajax-onwaardig.
***

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 06, 2009 7:00 am

Volgens mij zei hij gisteren nog in een interview dat hij het nodig vond om te forceren (t.b.v. HSV <> artikel in AD 'Munsterman maakt mij kapot'). Zouden die dat ook hebben gezegd!?
Toen had hij er blijkbaar geen problemen mee.

Dat maakt hem op zijn minst weinig geloofwaardig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door 999 » ma jul 06, 2009 7:22 am

Wat een ontzettende lul is dit ventje.Staat eerst een tijdje lang te tetteren dat ie naar AJAX wil.Daarna staat ie een tijdje lang te tetteren dat Munsterman de zaak aan het tegenhouden is, en nu weet dit lulletje te vertellen dat als AJAX hem echt wilde hebben ze wel veel meer als acht miljoen hadden geboden.Hoeveel dan ?.Tien, vijftien miljoen ?.

Ik krijg steeds meer het idee dat Munsterman en dit eikeltje er alleen maar op uit zijn geweest om AJAX te kakken te zetten.

Afijn, Fc Twente moet zo maar lekker doorgaan, hoogmoed komt voor de val.Let maar op ..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Aristides » ma jul 06, 2009 8:39 am

Fc Twente moet zo maar lekker doorgaan, hoogmoed komt voor de val.Let maar op .
Ik hoop dat dit heel snel gebeurt.

Elia kon twee jaar geleden naar Ajax, maar toen durfde hij het niet aan; afgelopen winter "was hij er niet aan toe"? Ben blij dat hij naast Castelen mag voetballen, voor dat enorme bedrag moet er een betere voetballer te halen zijn, als niemand zich aandient vanuit de eigen opleiding (zoals nu), uitgaande van het feit dat er op die positie een speler nodig is, wat ik, gezien de 4-4-2 geluiden betwijfel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Tulipany z Amsterdamu
Berichten: 97
Lid geworden op: di jul 08, 2008 5:00 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » ma jul 06, 2009 8:42 am

Ben echt blij dat Ajax niet over de streep is gegaan. Doet me deugd, want ik had verwacht dat we toch wel weer zouden buigen voor Twente.

En laat ik het maar niet over de uitspraken van Eljero zelf hebben. Lopen elkaar allemaal op te naaien daar bij Twente.

Fijn dat het nu voorbij is in ieder geval. 100 keer liever Mickey :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 8:55 am

Jol ging toch weg omdat er geen geld was voor aankopen?

Elia binnengehaald, Ze Roberto verdient ook niet een modaal salaris, Huntelaar is nu nog te duur maar in Hamburg zullen ze toch ook wel begrijpen dat die minimaal 15 moet kosten...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Eljero Elia

Bericht door Jinne » ma jul 06, 2009 9:09 am

Misschien verdiende Jol wel een kapitaal daar samen met die Beiersdorfer.

Hoe dan ook: Elia naar HSV! :headbang.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 06, 2009 9:14 am

Ik zie alleen maar voordelen: Elia ontpopt zich als draaikont en kennelijk mentaal niet zo sterk, en daarvan heeft Ajax er al genoeg. Bovendien houden we 10 miljoen in onze zak om de verdediging eens goed mee op poten te zetten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 9:15 am

Scherrer schreef:Maar als - en ik zeg als - het echt zo is dat Ajax hem heeft gevraagd een transfer te forceren en dwars te gaan liggen vind ik dat echt walgelijk. Dat is echt geen niveau, Ajax-onwaardig.

Mee eens. En ik sluit het helaas niet uit. Kijk maar naar wat er met Suarez, Silva en Wielaert gebeurd is. Het heeft er toch alle schijn van dat die hun transfer zelf hebben moeten forceren.

Het gebeurt wel vaker (Zlatan naar Juventus is het ultieme voorbeeld), maar het is te stuitend voor woorden.
Het stinkt aan alle kanten!

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door jamie » ma jul 06, 2009 9:25 am

En de Boertjes naar Barca....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 9:30 am

Yep, dat was blijkbaar niet tegen de Principes van LvG. :excited.gif:
Die jongens kon je natuurlijk niets kwalijknemen. Welke speler wil er niet naar Barcelona? Maar de speler krijgt de zwarte piet, alleen omdat de club niet wil betalen. Het is een misselijk manier om te bereiken dat je korting krijgt. We hebben zelf gezien met Zlatan hoe het dan gaat. Dat moet je niet willen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 06, 2009 9:43 am

Jullie kunnen daar nog oprecht verontwaardigd van worden? Ik dacht dat het inmiddels in de jungle die voetbal heet, al een redelijk geaccpeteerd verschijnsel was...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 10:01 am

Dus dat moeten we normaal vinden?

Toen Zlatan het deed, was het huis te klein.
Het stinkt aan alle kanten!

cedric.slider
Berichten: 11
Lid geworden op: di jun 26, 2007 6:15 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door cedric.slider » ma jul 06, 2009 10:27 am

Het is toch aan de speler om een eventuele arbitragezaak aan te spannen? Als middel om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten vind ik het inderdaad misselijk om een speler aan te sporen ruzie te maken bij zijn club. Maar als die club veel te veel geld vraagt, vind ik het alleen maar logisch als de geïnteresseerde club zegt: sorry jongen, we willen je graag hebben, maar dit bedrag is voor ons niet verantwoord, dus het is nu aan jou als je daar weg wilt komen.

Het geval Elia lijkt me ergens tussen deze uitersten in te zitten, omdat HSV nu heeft aangetoond dat de eisen van Munsterman wel degelijk marktconform waren. Maar feit is dat het tussen Munsterman en Elia niet is gegaan zoals in de winterstop was afgesproken. Dan kan ik me voorstellen dat Ajax tegen hem zegt: als afspraken niet nagekomen worden, mag je best boos worden. Het lijkt me in ieder geval een situatie die je niet zo maar over een kam kan scheren met die van Zlatan destijds.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Daily Blind » ma jul 06, 2009 10:27 am

Jinne schreef:Misschien verdiende Jol wel een kapitaal daar samen met die Beiersdorfer.

Hoe dan ook: Elia naar HSV! :headbang.gif:
Jol verdient (krijgt) nu ook een kapitaal, maarliefst 5 miljoen euro per jaar.. dat is 5x zoveel dan Been of Rutten krijgt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 10:33 am

cedric.slider schreef:|Het geval Elia lijkt me ergens tussen deze uitersten in te zitten, omdat HSV nu heeft aangetoond dat de eisen van Munsterman wel degelijk marktconform waren.
Ja, dat is helaas zo. En dus had Munsterman gelijk. Eerlijk is eerlijk. Munsterman had het recht om te wachten of er een beter bod kwam. Pas op het moment dat hij een marktcomform bedrag had afgewezen en Elia had gedwongen om bij Twente te blijven alleen omdat het bod van Ajax kwam, had je hem kunnen beschuldigen van onoirbaar gedrag.

Ter vergelijking: Ajax wees destijds het bod van Valencia voor Sneijder ook af. Sneijder boos. Maar later betaalde Madrid meer voor Sneijder, en Sneijder wilde nog liever naar Madrid, dus toen kreeg Van Geel achteraf gelijk. Hij nam wel een risico natuurlijk, want als er geen grote club was gekomen die over het bod van Valencia was heengegaan, had hij met een gefrustreerde speler gezeten. Zulke dingen juist inschatten is dus de kunst.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jul 06, 2009 10:38 am

Zlatan Son of God schreef:
Jinne schreef:Misschien verdiende Jol wel een kapitaal daar samen met die Beiersdorfer.

Hoe dan ook: Elia naar HSV! :headbang.gif:
Jol verdient (krijgt) nu ook een kapitaal, maarliefst 5 miljoen euro per jaar.. dat is 5x zoveel dan Been of Rutten krijgt.
Is dat zo? 5 miljoen? Bron?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door 999 » ma jul 06, 2009 10:45 am

Zlatan Son of God schreef:
Jinne schreef:Misschien verdiende Jol wel een kapitaal daar samen met die Beiersdorfer.

Hoe dan ook: Elia naar HSV! :headbang.gif:
Jol verdient (krijgt) nu ook een kapitaal, maarliefst 5 miljoen euro per jaar.. dat is 5x zoveel dan Been of Rutten krijgt.
Bron ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 11:06 am

Overigens meldt Bild dat Elia 8,5 miljoen gekost heeft. Mocht dat het geval zijn, dan heeft Elia gelijk en wilde Ajax hem niet echt. Want op een half miljoen laat je het niet afketsen.

http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... m-hsv.html
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Harm » ma jul 06, 2009 11:12 am

Wie zegt dat Ajax het af heeft laten ketsen? Misschien wilde Ajax best tot 8,5 miljoen gaan, maar heeft Mosterdgas Ajax die kans nooit geboden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 11:13 am

Mwah, VDB riep héél hard dat geen enkele speler meer waard is dan acht miljoen.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Kaboem » ma jul 06, 2009 11:16 am

joey schreef:Overigens meldt Bild dat Elia 8,5 miljoen gekost heeft. Mocht dat het geval zijn, dan heeft Elia gelijk en wilde Ajax hem niet echt. Want op een half miljoen laat je het niet afketsen.
En vervolgens schroeven we het weer met een extra 0.5 miljoen op omdat 2 partijen tegen elkaar opbieden... zo is het einde zoek natuurlijk. Ergens moet een grens worden getrokken, toch?!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Harm » ma jul 06, 2009 11:17 am

joey schreef:Mwah, VDB riep héél hard dat geen enkele speler meer waard is dan acht miljoen.
Zou Sulejmani daarom het formaat van 2 spelers moeten krijgen?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 11:17 am

Mee eens! VD Boog wilt een grens trekken en die is nu gesteld. Prima zaak..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 11:18 am

De grens van acht miljoen is willekeurig natuurlijk. Stel je kunt een wereldtalent krijgen maar hij kost 8,1 miljoen, houd je dan vast aan die grens?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie