Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Kaboem » ma jul 06, 2009 11:19 am

Als je verstandig bent wel ja!

Een club moet bepalen wat ze een bepaalde speler maximaal waard vinden en daar moet je niet overheen gaan!
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 11:25 am

Dat lijkt me onhandig werken. Je kunt zeggen: Sulejmani is acht miljoen waard, we willen niet op zestien komma zoveel uitkomen. Maar als je Sulejmani echt een wereldtalent vindt, kun je hem moeilijk laten lopen als hij een paar ton meer kost dan je had begroot.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Harm » ma jul 06, 2009 11:26 am

Nu zeg je twee verschillend dingen:
1) Je geeft niet meer uit dan 8 miljoen voor een speler en geeft dus geen 8,1 miljoen uit.

2) Je bepaalt dat je een speler 8,1 miljoen waard vindt en geeft het wel uit.

Je kunt niet stellen dat er nooit meer een speler in de eredivisie voetbalt die een binnenlandse transfer van meer dan 8 miljoen rechtvaardigt.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Kaboem » ma jul 06, 2009 11:27 am

Dan zul je dat geld weer bij een ander eraf moeten halen. Onhandig? Ach, mijn ervaring leert mij dat het prima werkt op die manier.
Bertje for President!

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 11:29 am

Zo bedoelde ik het ook Harm. Zei het misschien onduidelijk. Als Ajax-zijnde moet je bepalen wat een speler waard is, hoe je die speler ziet en wat je met die speler van plan bent. Op grond daarvan bepaal je zijn waarde. En daar moet je gewoon niet van afwijken. Als Afellay naar Ajax zou willen komen en PSV vraagt 10 miljoen voor hem moet je dat natuurlijk betalen. Of een Gomes, Farfan (toen ie nog goed was) of omgekeerd een Zlatan, Chivu e.d.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 11:37 am

Met Sulejmani is het uit de hand gelopen. Voor een dergelijk bedrag moet Ajax vérkopen, niet kopen. Blijkbaar was er niemand die zei: ho, stop, zo doen we dat niet. Ik kan me voorstellen dat ze daar spijt van hebben, want nu zitten ze ermee. Je moet er niet aan denken dat Sulejmani mislukt bij Ajax.

Maar het maximumbedrag op acht miljoen precies leggen voor welke speler dan ook, lijkt me het andere uiterste. Dat werkt niet. Al is het maar omdat andere clubs weten dat ze met acht miljoen en een beetje Ajax overboden hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Kaboem » ma jul 06, 2009 11:39 am

Nogmaals: je moet een max bedrag per speler bepalen. Zo bepaal je ook de haalbaarheid van de gescoutte spelers. En zo laat je je niet verleiden om op te bieden tegen een andere club.
Bertje for President!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 11:42 am

Kaboem schreef:Nogmaals: je moet een max bedrag per speler bepalen. Zo bepaal je ook de haalbaarheid van de gescoutte spelers. En zo laat je je niet verleiden om op te bieden tegen een andere club.
Vind ik ook. Beetje lastig om het met jou eens te zijn, maar zo zie ik het ook.

Betekent wel dat je dus níet kunt zeggen dat je voor welke speler in de eredivisie dan ook maar zoveel wilt bieden. Want dat hangt dus van de waarde van de speler af. Wel kun je natuurlijk een richtlijn aanhouden. Iets in de trant van: tien miljoen is al heel erg veel, dus aan transfersommen hoog in de dubbele cijfers doen we niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 11:42 am

Dan zijn we het er toch over eens?

Sulejmani is dan weer een ander onderwerp. Want van hem weten we niet of Ajax zijn waarde schatte op 16 miljoen of dat Ajax zijn waarde schatte op 10 miljoen maar hoopte dat het aankoopbedrag het uiteindelijk toch waard zou zijn..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 11:46 am

Volgens mij wilde Van Basten Sulejmani koste wat kost hebben. Daar heeft Heerenveen handig gebruik van gemaakt. Die jongen was natuurlijk geen zestien miljoen waard. Dat hadden ze bij Ajax kunnen bedenken als ze even hadden nagedacht.

Kijk, ik begrijp daarom wel dat VDB af wil van emotie-aankopen. Daar heeft Ajax er een paar van gedaan (Machlas, Kinkladze, Sulejmani) en het werd elke keer een mislukking. Maar je moet wel speelruimte hebben, dus alles dichttimmeren gaat ook weer niet. De waarheid ligt in het midden.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 12:10 pm

@ Joey:

Wanneer de Sulejmani van Heerenveen zijn lijn had kunnen doortrekken bij Ajax en Ajax geen MVB als trainer had gehad en we kampioen waren geworden... Was hij dan die 16 miljoen waard geweest? Suarez kan ook verkocht worden voor minimaal 25 miljoen en als Sulejmani ook zo een bedrag zou opleveren is dat toch prima?

We vinden allemaal dat MVB er een zooitje van heeft gemaakt.. misschien dat daarom die Sulejmani er niet veel van bakte? Ik ben het met je eens dat Sulejmani een smak geld gekocht heeft maar ik moet het niet doen maar doe het toch; ALS hij al op 70% van zijn kunnen had gespeeld hadden we een fantastische speler erbij gehad..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 12:30 pm

Rishi schreef:|@ Joey:

Wanneer de Sulejmani van Heerenveen zijn lijn had kunnen doortrekken bij Ajax en Ajax geen MVB als trainer had gehad en we kampioen waren geworden... Was hij dan die 16 miljoen waard geweest?
Je zegt het zelf al, áls...áls... Vaak wordt gedaan alsof je een kampioenschap kunt kopen, maar dat is meestal niet zo. Anders had Chelsea inmiddels een paar keer de CL gewonnen.
En zoals je zelf ook zegt: het hangt niet van één speler af. Het hangt van zoveel factoren af: de kwaliteit van de basis, de kwaliteit van de bank, de vaardigheden van de trainer, de bereidheid van de spelers om voor elkaar te werken, enz. Als je jaar in jaar uit de hoogste begroting hebt en geen kampioen wordt, zal er iets scheef zitten. Dat los je niet op door één speler te halen, hoe goed ook.
Suarez kan ook verkocht worden voor minimaal 25 miljoen en als Sulejmani ook zo een bedrag zou opleveren is dat toch prima?
Ook dit is dus weer hypothese. Het zou kunnen, dan slaken ze bij Ajax een zucht van verlichting, maar het zou ook kunnen van niet. Je loopt vooruit op inkomsten die er misschien niet komen. Supporters roepen graag dat je moet investeren en dan pas kunt oogsten, maar het moet wel verantwoord blijven.

Weet je waarom ik het een probleem vind? Omdat een club, door een buitenproportionele transfersom voor een speler te betalen, de gevangene van die speler wordt. Sulejmani móet spelen, want dat geld móet terug. Dat is niet gezond. Als Sulejmani met een vette pens rondloopt en niet echt zin heeft om te voetballen, moet Martin Jol hem naar Jong Ajax kunnen schoppen, dan moet hij niet vastzitten aan de transferwaarde van de speler. Je moet altijd zorgen dat de spelers een verantwoorde transferwaarde hebben. Waar de grens ligt, hangt van de mogelijkheden van een club af. Bij PSV bijvoorbeeld zaten ze in het verleden zwaar omhoog met Kezman en nu weer met Lazovic. Lazovic kostte geloof ik zeven miljoen. Dat was, gezien de financiële speelruimte van PSV (en de kwaliteiten van de speler) gewoon teveel. Voor Ajax kan een speler van zeven miljoen daarentegen een verantwoorde investering zijn, omdat Ajax meer financiële speelruimte heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 12:46 pm

joey schreef:
Rishi schreef:|@ Joey:

Wanneer de Sulejmani van Heerenveen zijn lijn had kunnen doortrekken bij Ajax en Ajax geen MVB als trainer had gehad en we kampioen waren geworden... Was hij dan die 16 miljoen waard geweest?
Je zegt het zelf al, áls...áls... Vaak wordt gedaan alsof je een kampioenschap kunt kopen, maar dat is meestal niet zo. Anders had Chelsea inmiddels een paar keer de CL gewonnen.
En zoals je zelf ook zegt: het hangt niet van één speler af. Het hangt van zoveel factoren af: de kwaliteit van de basis, de kwaliteit van de bank, de vaardigheden van de trainer, de bereidheid van de spelers om voor elkaar te werken, enz. Als je jaar in jaar uit de hoogste begroting hebt en geen kampioen wordt, zal er iets scheef zitten. Dat los je niet op door één speler te halen, hoe goed ook.
Suarez kan ook verkocht worden voor minimaal 25 miljoen en als Sulejmani ook zo een bedrag zou opleveren is dat toch prima?
Ook dit is dus weer hypothese. Het zou kunnen, dan slaken ze bij Ajax een zucht van verlichting, maar het zou ook kunnen van niet. Je loopt vooruit op inkomsten die er misschien niet komen. Supporters roepen graag dat je moet investeren en dan pas kunt oogsten, maar het moet wel verantwoord blijven.

Weet je waarom ik het een probleem vind? Omdat een club, door een buitenproportionele transfersom voor een speler te betalen, de gevangene van die speler wordt. Sulejmani móet spelen, want dat geld móet terug. Dat is niet gezond. Als Sulejmani met een vette pens rondloopt en niet echt zin heeft om te voetballen, moet Martin Jol hem naar Jong Ajax kunnen schoppen, dan moet hij niet vastzitten aan de transferwaarde van de speler. Je moet altijd zorgen dat de spelers een verantwoorde transferwaarde hebben. Waar de grens ligt, hangt van de mogelijkheden van een club af. Bij PSV bijvoorbeeld zaten ze in het verleden zwaar omhoog met Kezman en nu weer met Lazovic. Lazovic kostte geloof ik zeven miljoen. Dat was, gezien de financiële speelruimte van PSV (en de kwaliteiten van de speler) gewoon teveel. Voor Ajax kan een speler van zeven miljoen daarentegen een verantwoorde investering zijn, omdat Ajax meer financiële speelruimte heeft.
Tuurlijk hangt een kampioenschap niet af van 1 speler maar met een Sulejmani in vorm hadden we een hoop punten meer gehad.. Verder ben ik het wel eens met je verhaal
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » ma jul 06, 2009 12:59 pm

Maar dat is het juist. Sulejmani kan geblesseerd raken, uit vorm zijn, in de kroeg hangen, slecht liggen in de groep, enz. Natuurlijk heb je met Sulejmani meer kans op succes dan met Rommedahl, maar er zijn geen garanties.
Voetbal is géén computerspelletje. Je hebt met mensen van doen. En mensen kunnen zich altijd anders gedragen dan je had gedacht. En zelfs als aan alle voorwaarden is gedaan, kan het nog zijn dat het er niet uitkomt. Waarom werd het Ajax van LVG (dat met Bergkamp, Jonk, Frank de Boer, Pettersson, Vink, Schip, Winter, enz) geen kampioen en werd het in de uefa-cup uitgeschakeld door Auxerre? Achteraf kun je het je amper voorstellen, maar het gebeurde toch.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door brigade zuid » ma jul 06, 2009 2:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zie alleen maar voordelen: Elia ontpopt zich als draaikont en kennelijk mentaal niet zo sterk, en daarvan heeft Ajax er al genoeg. Bovendien houden we 10 miljoen in onze zak om de verdediging eens goed mee op poten te zetten.
We zijn met zn allen blij maar toch is het een nederlaag voor AJAX want ze wouden hem graag hebben. Verder goed uitgespeeld door Munsterman, hij heeft zich niet gek laten maken en heeft nu meer dan AJAX bood en niet in van die rare termijnen (vermoed ik).

Lionel
Berichten: 47287
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Eljero Elia

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 2:09 pm

Het zou me niks verbazen als die bloedhond een nog slechtere deal heeft geaccepteerd van HSV... En ondanks dat ik hem een bloedhond vind heb ik toch wel een beetje respect voor die man :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Eljero Elia

Bericht door Michael_B » ma jul 06, 2009 2:43 pm

brigade zuid schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zie alleen maar voordelen: Elia ontpopt zich als draaikont en kennelijk mentaal niet zo sterk, en daarvan heeft Ajax er al genoeg. Bovendien houden we 10 miljoen in onze zak om de verdediging eens goed mee op poten te zetten.
We zijn met zn allen blij maar toch is het een nederlaag voor AJAX want ze wouden hem graag hebben. Verder goed uitgespeeld door Munsterman, hij heeft zich niet gek laten maken en heeft nu meer dan AJAX bood en niet in van die rare termijnen (vermoed ik).
Ajax verloren? Ajax heeft voor zichzelf een grens gesteld en heeft zich daar niet overheen laten duwen. Niks verloren, juist gewonnen.

Overigens betaalt HSV in twee termijnen, iets wat Ajax ook heeft aangeboden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door Thijs » ma sep 28, 2009 4:27 pm

Eljero Elia: 'Spelen bij Ajax blijft mijn droom'

Door Edwin Struis

Hij werd weggestuurd bij Ajax, degradeerde met ADO Den Haag, maar nu is Eljero Elia (22, foto) Flankengott in Hamburg. Sportweek vertoefde rond de topper HSV-Bayern in het kielzog van de revelatie van Oranje en de Bundesliga.

Gedurende de afgelopen transferperiode stond Elia, toen nog in dienst van FC Twente, in de belangstelling van Ajax. Uiteindelijk verkaste de aanvaller naar Hamburger SV. Toch wil de international ooit nog voor Ajax spelen.

Elia: “Ik sprak Marco van Basten onlangs nog op het Voetbalgala, hij wilde me graag naar Amsterdam halen, maar anderen overtuigden hem ervan dat vooral de verdediging versterkt moest worden. Toen kochten ze Robbie Wielaert. Op de een of andere manier komt er altijd wat tussen. Maar spelen voor Ajax blijft mijn droom. Ik zou later in mijn carrière daar graag nog eens willen voetballen. Terwijl ik niet eens een Amsterdammer ben. Maar Haagse en Amsterdamse bluf ontlopen elkaar niet veel.”
Sportweek.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12867
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Eljero Elia

Bericht door Liberty » ma sep 28, 2009 4:28 pm

Jammer jongen, maar je hebt je kans gekregen. Word maar zeer gelukkig in Duitsland, zou ik zo zeggen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Toppie » ma sep 28, 2009 5:42 pm

Hadden we ipv Sulejmani Elia, Douglas gehaald en de Zeeuw waren we klaar geweest en waren de corners ook voor ons interessant

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eljero Elia

Bericht door LucaS » ma sep 28, 2009 5:46 pm

Blablabla, als hij naar Ajax had gewild had ie zijn poot stijf moeten houden
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Eljero Elia

Bericht door Vedette-10- » ma sep 28, 2009 6:01 pm

niks

Plaats reactie