Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Ik ben wel voorstander van de komst van Nigel de Jong. Wat wimpey zegt, De Jong brengt iets waar dit team heel erg veel behoefte aan heeft: winnaarsmentaliteit en hardheid. Hij zal ongetwijfeld niet meer zo goed zijn als in 2014, maar toen vond ik 'm op zijn gebied wel echt wereldtop. Hij is wel van een ander niveau dan Andre Ooijer, Westermann, Heitinga of Hofland die in hun prima niet eens top Eredivisie waren.
Blijft bizar dat Overmars & co. telkens acteren alsof het seizoen pas 1 september begint. Alsof we dus in juli eigenlijk al voor het grote gedeelte het gezicht van het seizoen moeten bepalen.
Je ligt inmiddels uit Europa en 3 verliespunten achter op de concurrentie, en nu stromen er spelers binnen...
Je ligt inmiddels uit Europa en 3 verliespunten achter op de concurrentie, en nu stromen er spelers binnen...

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
ja maar wel B-keus allemaal op Wober na...
Huntelaar gehaald als backup
Orejuela was eigenlijk al afgeserveerd, maar Overmars raakte in paniek, moet nog maar zien of deze uberhaupt aan spelen zal toekomen.
Wober was gescout en al eerder rondgeleid, dus hij stond hoog op het lijstje (weet niet of hoger dan die hartpatient)
Johnson was echt niet gekomen als Richarlison hier had gespeeld
Siem de Jong was een koopje en gehaald als Backup van .... geen idee.
Nigel de Jong, als die komt dan is dat vooral omdat Linse dat zo graag wil...
6 spelers, eentje gehaald met de gedachte dat het een basisspeler zou zijn...
Huntelaar gehaald als backup
Orejuela was eigenlijk al afgeserveerd, maar Overmars raakte in paniek, moet nog maar zien of deze uberhaupt aan spelen zal toekomen.
Wober was gescout en al eerder rondgeleid, dus hij stond hoog op het lijstje (weet niet of hoger dan die hartpatient)
Johnson was echt niet gekomen als Richarlison hier had gespeeld
Siem de Jong was een koopje en gehaald als Backup van .... geen idee.
Nigel de Jong, als die komt dan is dat vooral omdat Linse dat zo graag wil...
6 spelers, eentje gehaald met de gedachte dat het een basisspeler zou zijn...
- Cluijffert
Los van de discussie of het Nigel de Jong iets toevoegt, maar dit is natuurlijk een gevalletje mosterd na de maaltijd.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
- Ajaciedjuh
Geen Nigel
Telesport:

Telesport:
Initiatief lag dus bij Nigel.Ajax ziet af van De Jong
Auteur
Mike Verweij
Een middenveld met De Jong, De Jong en De Jong zit er dit jaar toch niet in bij Ajax. Waar de club op korte termijn Siem de Jong (28) als aanwinst presenteert, zette de technische leiding een streep door de naam van Nigel de Jong (32).
Afgelopen weekeinde voerde De Jongs zaakwaarnemer Rodger Linse een tweede gesprek met Ajax over de transfer van de routinier van Galatasaray naar de club waar hij als profvoetballer begon.
Edwin van der Sar zegde Linse toe de komst van De Jong te bespreken. Na het technisch overleg van maandagochtend werd de komst van de 81-voudig international toch niet nodig geacht.
Siem de Jong
Daartegenover staat dat de transfer van Siem de Jong is afgerond. De viervoudig landskampioen (onder Frank de Boer) tekent voor drie jaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Had veel liever Nigel de Jong gehad in plaats van Siem. Verdedigende middenvelders hebben we niet. Totaal onlogische keuze weer.
- Ajaciedjuh
Vind ik niet. We hebben juist een dynamische, scorende middenvelder nodig.
Donny wordt nr 1 op de 6, met daarachter Eiting.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
2 kinderen. Je zou ook eens een leider vastleggen of iemand die de boel tijdens trainingen op scherp zet.Ajaciedjuh schreef: Donny wordt nr 1 op de 6, met daarachter Eiting.

Zou Wöber daar uiteindelijk ook nog terecht kunnen komen? Als ik lees welke kwaliteiten hem allemaal worden toegedicht dan moet hij dat kunnen. Zal niet het plan zijn, maar wie weet hoe het loopt.Ajaciedjuh schreef:Vind ik niet. We hebben juist een dynamische, scorende middenvelder nodig.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
Hmm, merk dat ik het toch jammer vind dat Nigel niet komt. Zoals Wimpey al zei een echte winnaar en een vent. Kunnen we wel gebruiken, mits geen gegarandeerde basisplaats.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Jammer! Het "technische overleg" heeft gesproken. Ze ze zo zitten, "wat doen we?", "we hebben nog een wat junioren wat beloofd...". Zucht, een beetje fysiek en gif had niet misstaan is het kleuterkorps van Ajax.
Nou ja, wordt er een keer een paniekaankoop niet gedaan, is het weer niet goed. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Inderdaad, je kunt er over discussiëren maar er zijn genoeg redenen om niet met Nigel in zee te gaan.
En ook om het wel te doen, toch?Iniesta schreef:Inderdaad, je kunt er over discussiëren maar er zijn genoeg redenen om niet met Nigel in zee te gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Zeker, persoonlijk zou ik er niet voor zijn, maar zie de argumenten voor ook wel.
Ik zie de argumenten voor zijn komst ook wel. Alleen betwijfel ik of Nigel de Jong de oplossing voor dat probleem is. Vergeet niet dat hij kennelijk aan het zoeken is naar een nieuwe club. Oftewel, waar hij zat wilden ze hem niet meer hebben. Spelers op hun retour zijn altijd een groot risico. Ik had wel zijn duelkracht en onverzettelijkheid willen hebben maar dan het liefst bij een speler die nog wat meer perspectief heeft.
We zijn nu allemaal natuurlijk hartstikke ontevreden door de resultaten. Maar als Ajax een maand geleden met Nigel de Jong was gekomen dan waren ze hier vrij massaal afgemaakt omdat ze zouden kiezen voor een oude bekende.
We zijn nu allemaal natuurlijk hartstikke ontevreden door de resultaten. Maar als Ajax een maand geleden met Nigel de Jong was gekomen dan waren ze hier vrij massaal afgemaakt omdat ze zouden kiezen voor een oude bekende.
Nil volentibus arduum
-
En hadden we nu wellicht niet met de handen in het haar gezeten omdat we ons "gewoon" gekwalificeerd hadden voor een Europees toernooi.
Tja, zeg het maar. Ik ben van mening dat we die kwalificatie met deze groep ook wel hadden mogen afdwingen. Hoeveel spelers heeft Rosenborg nou die wij graag zouden willen hebben?
Maar dat gebrek aan duelkracht, onverzettelijkheid en persoonlijkheid in de selectie zie ik ook wel. Als het tegenzit hebben we niemand die de wedstrijd met die eigenschappen kan kantelen of in het slot kan gooien. Ook daar missen we Sanchez.
Maar dat gebrek aan duelkracht, onverzettelijkheid en persoonlijkheid in de selectie zie ik ook wel. Als het tegenzit hebben we niemand die de wedstrijd met die eigenschappen kan kantelen of in het slot kan gooien. Ook daar missen we Sanchez.
Nil volentibus arduum
Aan de andere kant is het nou ook weer niet zo dat de selectie van vorig seizoen uitblonk in persoonlijkheid, onverzettelijkheid en duelkracht. Sanchez idd. Klaassen ook wel, maar in mindere mate vind ik hoor. Die missen we m.i. meer qua type voetballer dat hij is (harde werker, slimheid, scorend vermogen) dan echt het leiderschap.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Vorig seizoen was dat ook gewoon al een probleem. We hebben toen ook geen enkele prijs gewonnen. Maar met het vertrek van die mannen is dat nog groter geworden.
Nil volentibus arduum
-
Vorig seizoen was overigens wel onvergetelijk. Onze 10e Europese finale.
Ah, was dat vorig seizoen. Staat me vrij weinig meer van bij.

Nil volentibus arduum
Sandro_Calaaabro schreef:Aan de andere kant is het nou ook weer niet zo dat de selectie van vorig seizoen uitblonk in persoonlijkheid, onverzettelijkheid en duelkracht. Sanchez idd. Klaassen ook wel, maar in mindere mate vind ik hoor. Die missen we m.i. meer qua type voetballer dat hij is (harde werker, slimheid, scorend vermogen) dan echt het leiderschap.
Klaassen was geen leider maar een (hard) meewerkend voorman. Als je geen leider in je selectie hebt, is dat je beste keuze.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Giacomo Puccini
Het blijft de laatste dagen stiller dan ik had verwacht, zowel qua aankopen als qua verkopen. Op hoop van zege dan maar.
Vorig seizoen werd Feyenoord kampioen. Ten opzichte van vorig seizoen is de selectie van Ajax sterk verzwakt, en een ervaren, voor Ajax ideale trainer is ingewisseld voor de coach van Telstar. Daarentegen heeft Feyenoord op de transfermarkt wel slagvaardig gehandeld. Toch knap hoe de met afstand rijkste club van Nederland, 3 maanden geleden nog Europa League finalist, zich in de Eredivisie in een underdog positie weet te manouvreren
Vorig seizoen werd Feyenoord kampioen. Ten opzichte van vorig seizoen is de selectie van Ajax sterk verzwakt, en een ervaren, voor Ajax ideale trainer is ingewisseld voor de coach van Telstar. Daarentegen heeft Feyenoord op de transfermarkt wel slagvaardig gehandeld. Toch knap hoe de met afstand rijkste club van Nederland, 3 maanden geleden nog Europa League finalist, zich in de Eredivisie in een underdog positie weet te manouvreren

Ajax!
Als de aankopen een beetje kunnen voetballen hebben we met afstand de beste selectie hoor. Van de Feyenoorders hoef ik alleen Karim El Ahmad is bij ons. Van PSV Lozano en Van Ginkel.
IK GELOOF!!!!!!