Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 10:03 am

Arthur schreef:Zolang de vereniging het voor het zeggen houdt zul je altijd met amateurisme te maken hebben. Toen we zakelijke types als Kales of Fontein aan het roer hadden ging het er net zo aan toe.

Hoezo? Je kan toch ook gewoon professionals aanstellen die een helder en effectief beleid formuleren en die vervolgens implementeren? Dat de selectie voor de zoveelste jaar op rij niet op tijd in orde is (dat de spelers dat zelf bij de TD moeten aanstippen is toch sci-fi absurd??!) lijkt mij absoluut niet inherent aan het feit dat de vereniging het voor het zeggen houdt. Een beetje een professionele directeur laat zoiets nooit gebeuren. Laat staan keer op keer, op weer nog een keer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 10:09 am

Dat vraag ik me inmiddels af. Het lukt niemand om van Ajax een goed geleide club te maken vanwege het gekonkel, de zogenaamde slangentuin.

In elk geval zou die sjeik het hele old boys network op een zijspoor zetten. Dat is ook precies waarom ze er bij Ajax niet voor zijn. Op het moment dat er een goede manager komt met de macht om de Henrich'jes en de Van Osjes naar de bejaardentribune te verwijzen, zijn er een paar hun hobby kwijt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » ma aug 14, 2017 10:10 am

Mr. Ajax schreef:Hoezo? Je kan toch ook gewoon professionals aanstellen die een helder en effectief beleid formuleren en die vervolgens implementeren? Dat de selectie voor de zoveelste jaar op rij niet op tijd in orde is (dat de spelers dat zelf bij de TD moeten aanstippen is toch sci-fi absurd??!) lijkt mij absoluut niet inherent aan het feit dat de vereniging het voor het zeggen houdt. Een beetje een professionele directeur laat zoiets nooit gebeuren. Laat staan keer op keer, op weer nog een keer.
Als dit zo makkelijk is, waarom hebben we dan letterlijk nog nooit een TD gehad die zo functioneerde? Ondanks de hele waslijst aan directeuren en TD's die de revue zijn gepasseerd?

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma aug 14, 2017 10:17 am

Yopii schreef:Dat vraag ik me inmiddels af. Het lukt niemand om van Ajax een goed geleide club te maken vanwege het gekonkel, de zogenaamde slangentuin.
Kuil, Yoop. :hypocrite.gif:
Op het moment dat er een goede manager komt met de macht om de Henrich'jes en de Van Osjes naar de bejaardentribune te verwijzen, zijn er een paar hun hobby kwijt.
Ik las dat Orejuela bij Lerby vastligt. Dan is de logische vraag wie er bij Ajax verdient aan het feit dat Lerby die jongen bij Ajax onder brengt. Of denk ik dan te cynisch?

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 10:24 am

Arthur schreef:
Mr. Ajax schreef:Hoezo? Je kan toch ook gewoon professionals aanstellen die een helder en effectief beleid formuleren en die vervolgens implementeren? Dat de selectie voor de zoveelste jaar op rij niet op tijd in orde is (dat de spelers dat zelf bij de TD moeten aanstippen is toch sci-fi absurd??!) lijkt mij absoluut niet inherent aan het feit dat de vereniging het voor het zeggen houdt. Een beetje een professionele directeur laat zoiets nooit gebeuren. Laat staan keer op keer, op weer nog een keer.
Als dit zo makkelijk is, waarom hebben we dan letterlijk nog nooit een TD gehad die zo functioneerde? Ondanks de hele waslijst aan directeuren en TD's die de revue zijn gepasseerd?

Ik volg je logica niet zo. We hebben een heleboel directeuren gehad die stuk voor stuk zijn gefaald (even grof gesteld), dus moet het aan de organisatie liggen? Misschien waren het gewoon stuk voor stuk ruk directeuren? Als je die namen op die waslijst even afgaat dan is dat niet eens zo'n gekke conclusie, lijkt me.

Als Overmars vorig jaar mei (of daarvoor zelfs) zich voorneemt om meteen aan de slag te gaan om te zorgen dat Ajax uiterlijk half juli de selectie klaar heeft (met goed uitgedachte, praktische plannen m.b.t. spontane mutaties die t/m 1 september kunnen plaatsnemen), dan sta je er vandaag een heel stuk anders voor. Als je echter elke keer pas nadat er de nodig wedstrijden en punten verloren gaan je opeens als doel stelt om binnen een paar dagen die selectie rond te krijgen, dan ben je toch gewoon een incompetente beunhaas? Heeft niks met organisatie te maken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 10:27 am

Wie zijn oren niet laat hangen naar het OBN wordt van binnenuit ondermijnd.

Sommigen hebben of hadden ook zakelijke belangen. Denk aan de commerciële waarde van het logo (Rolf Leeser).

Ook niet best is het feit dat oud-bestuursleden erelid kunnen worden. Zo krijgen ze de kans om hun erfenis in stand te houden en hun opvolger (s) het leven zuur te maken (logo, stadion).

Laat de leden feesten en partijen organiseren en verder niets.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » ma aug 14, 2017 10:29 am

Mr. Ajax schreef:
Arthur schreef:
Als dit zo makkelijk is, waarom hebben we dan letterlijk nog nooit een TD gehad die zo functioneerde? Ondanks de hele waslijst aan directeuren en TD's die de revue zijn gepasseerd?
Ik volg je logica niet zo. We hebben een heleboel directeuren gehad die stuk voor stuk zijn gefaald (even grof gesteld), dus moet het aan de organisatie liggen? Misschien waren het gewoon stuk voor stuk ruk directeuren?
De vraag die je moet stellen is waarom Ajax stuk voor stuk ruk directeuren heeft gehad. Is dat toeval of ligt dat aan de organisatie? Ik weet wel wat ik waarschijnlijker vind.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 14, 2017 10:33 am

Arthur schreef:
Mr. Ajax schreef:
Arthur schreef:
Als dit zo makkelijk is, waarom hebben we dan letterlijk nog nooit een TD gehad die zo functioneerde? Ondanks de hele waslijst aan directeuren en TD's die de revue zijn gepasseerd?
Ik volg je logica niet zo. We hebben een heleboel directeuren gehad die stuk voor stuk zijn gefaald (even grof gesteld), dus moet het aan de organisatie liggen? Misschien waren het gewoon stuk voor stuk ruk directeuren?
De vraag die je moet stellen is waarom Ajax stuk voor stuk ruk directeuren heeft gehad. Is dat toeval of ligt dat aan de organisatie? Ik weet wel wat ik waarschijnlijker vind.
Dat is een zeer relevante maar toch aparte discussie. Ik geloof niet dat iemand binnen de organisatie Ajax expres saboteert. Wat ik hierboven schreef lijkt me toch echt de absolute basis voor een TD.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 10:43 am

Zelf zien ze het niet als saboteren, want ze houden o zo veel van Ajax. Helaas hebben ze een hoge dunk van hun eigen inzichten, zelfs van hun voetbalverstand. We hebben het wel over mensen die Cruijff en Van Gaal hebben binnengehaald en vervolgens buiten gezet. Omdat ze dachten dat ze het beter wisten. :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

Wie zijn deze mensen zonder Ajax? Wie had er ooit de biografie van Uri Coronel willen lezen als hij het niet tot voorzitter had geschopt?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » ma aug 14, 2017 10:47 am

Ik denk dat 'bewust saboteren' ook te ver gaat. Waar het in mijn ogen op neerkomt is dat niet alles en iedereen binnen de club het optimaal laten presteren van Ajax 1 als allerhoogste prioriteit beschouwt.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » ma aug 14, 2017 11:22 am

wimpey schreef:
Yopii schreef:Dat vraag ik me inmiddels af. Het lukt niemand om van Ajax een goed geleide club te maken vanwege het gekonkel, de zogenaamde slangentuin.
Kuil, Yoop. :hypocrite.gif:
Op het moment dat er een goede manager komt met de macht om de Henrich'jes en de Van Osjes naar de bejaardentribune te verwijzen, zijn er een paar hun hobby kwijt.
Ik las dat Orejuela bij Lerby vastligt. Dan is de logische vraag wie er bij Ajax verdient aan het feit dat Lerby die jongen bij Ajax onder brengt. Of denk ik dan te cynisch?
Neres, die nieuwe Braziliaanse spits, Orejuela en volgens mij ook Cassiera komen allemaal uit hetzelfde netwerkje. Het behoeft geen twijfel dat Overmars hieraan verdiend.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 14, 2017 11:29 am

Welja, doe er nog maar een aanname bij. :excited.gif:

Het zakenleven werkt overal hetzelfde. Je bouwt relaties op met bepaalde leveranciers. Als ze presteren bouw je die relatie uit. Elkaar goed kennen (wat is de behoefte, welke type spelers passen), is een voordeel. Wel belangrijk is dat je niet op 1 paard wet. Netwerk vergroten (aanbod) en scherp houden is belangrijk. Afhankelijk van 1 leverancier is veel te risicovol.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma aug 14, 2017 11:31 am


Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » ma aug 14, 2017 11:40 am

Ajaciedjuh schreef:Welja, doe er nog maar een aanname bij. :excited.gif:

Het zakenleven werkt overal hetzelfde. Je bouwt relaties op met bepaalde leveranciers. Als ze presteren bouw je die relatie uit. Elkaar goed kennen (wat is de behoefte, welke type spelers passen), is een voordeel. Wel belangrijk is dat je niet op 1 paard wet. Netwerk vergroten (aanbod) en scherp houden is belangrijk. Afhankelijk van 1 leverancier is veel te risicovol.
Je bent redelijk naïef.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 14, 2017 1:38 pm

Alexander schreef:
Ajaciedjuh schreef:Welja, doe er nog maar een aanname bij. :excited.gif:

Het zakenleven werkt overal hetzelfde. Je bouwt relaties op met bepaalde leveranciers. Als ze presteren bouw je die relatie uit. Elkaar goed kennen (wat is de behoefte, welke type spelers passen), is een voordeel. Wel belangrijk is dat je niet op 1 paard wet. Netwerk vergroten (aanbod) en scherp houden is belangrijk. Afhankelijk van 1 leverancier is veel te risicovol.
Je bent redelijk naïef.
Jij houdt van allerlei complotten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Thom » di aug 15, 2017 10:29 am

Jij moet niet van die insinuaties doen als je niet weet of het waar is. In feite beschuldig je Marc Overmars van het binnenhalen van spelers om er zelf beter van te worden. Dat vind ik niet kunnen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » di aug 15, 2017 10:39 am

Is op dit forum gewoon, Jol werd daar ook van beschuldigd zonder bewijs.
YNWA

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 15, 2017 10:53 am

Je bedoelt Jol die klantjes binnenhaalde van Raiola? Dat zeehondje, Zé Weetikveel en dikke Mido? :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Bij Jol ligt het er dik bovenop. Hij deed niet eens meer zijn best om te verhullen dat zijn belangen en die van Raiola boven die van Ajax gingen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » di aug 15, 2017 10:54 am

InnerHarbour schreef:Is op dit forum gewoon, Jol werd daar ook van beschuldigd zonder bewijs.
Jij zegt ook dat LFC een grote club is maar dat hebben ze ook al jaren niet meer bewezen :hypocrite.gif:

Maar serieus, mensen nemen vaak maar wat aan (vooral als het in hun straatje past), daar doe je niet zo heel veel aan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » di aug 15, 2017 11:01 am

Ja hoor jij als mod zou wel degelijk wat aan die beschuldig over het aannemen van munten zonder bewijs kunnen doen.
YNWA

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » di aug 15, 2017 11:07 am

Yopii schreef:Je bedoelt Jol die klantjes binnenhaalde van Raiola? Dat zeehondje, Zé Weetikveel en dikke Mido? :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Bij Jol ligt het er dik bovenop. Hij deed niet eens meer zijn best om te verhullen dat zijn belangen en die van Raiola boven die van Ajax gingen.
De periode Jol is toch wel het dieptepunt geweest he. Hoe zou het met die Fin zijn en die dikke linksback?

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 15, 2017 11:08 am

Die Jol is een engnek. En een matige trainer die nooit iets wint.

Boeit hem waarschijnlijk ook niet, zolang hij zijn zakken maar vult.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » di aug 15, 2017 11:12 am

Gênant dat hij daar zo de ruimte voor kreeg. Dan heb ik nog liever Overmars, Bergkamp en Keizer.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di aug 15, 2017 11:25 am

Die Zé Eduardo was nog niet goed genoeg voor Emmen. Toch moest meedoen met de A1, op de plek van een speler die wel kon voetballen.

https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... amily.html

Zéhondje, Tainio, en niet te vergeten Atouba. Mido, met zijn buik op zijn knieën. Onverbloemde vriendendiensten op kosten van de zaak.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di aug 15, 2017 11:33 am

Yopii schreef: Onverbloemde vriendendiensten op kosten van de zaak.
Broer Cock niet te vergeten. Heeft scout Hasaert (Jan, Toby e.c.) nog naar Anderlecht verjaagd.

Die Hagenees die JA mocht gaan trainen, vd Dussen?

Paste in de tijd dat die malafide Boog de scepter mocht zwaaien.

Plaats reactie