Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 21, 2016 11:03 am

Ondertussen voert de 'pa' van Bailey de druk op.... dreigt met de wet '78 waardoor hij voor de resterende looptijd x salaris weg kan. Dus 5x €500-800!? 4M versus de aanbieding van Ajax 11 M, oplopend tot 15M.

Die gaat echt nog wel weg bij Genk, alleen is het naar Ajax!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » zo aug 21, 2016 11:34 am

Ajaciedjuh schreef:Ondertussen voert de 'pa' van Bailey de druk op.... dreigt met de wet '78 waardoor hij voor de resterende looptijd x salaris weg kan. Dus 5x €500-800!? 4M versus de aanbieding van Ajax 11 M, oplopend tot 15M.

Die gaat echt nog wel weg bij Genk, alleen is het naar Ajax!?
En hoe is ie in de kleine ruimte :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 21, 2016 11:36 am

Volgens mij heeft Ajax indertijd bij Defour gezegd zo geen zaken te willen doen. Daarnaast heeft Ajax het probleem dat zonder medeweten van Genk al met de speler us gesproken. Dus bij oorlog heeft ook Ajax een probleem. Naar goed, woensdag verliezen en Bailey, Krul en Zyech zijn binnen een week Ajacied
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » zo aug 21, 2016 11:39 am

LucaS schreef:Volgens mij heeft Ajax indertijd bij Defour gezegd zo geen zaken te willen doen. Daarnaast heeft Ajax het probleem dat zonder medeweten van Genk al met de speler us gesproken. Dus bij oorlog heeft ook Ajax een probleem. Naar goed, woensdag verliezen en Bailey, Krul en Zyech zijn binnen een week Ajacied
Alleen is Krul voorlopig nog niet wedstrijdfit (en hoe fit is hij als hij weer kan spelen?), dus moeten we het voorlopig met Onana doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » zo aug 21, 2016 11:44 am

Op wat voor kwaliteiten zou die Onana gehaald zijn ?
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » zo aug 21, 2016 12:25 pm

Waarschijnlijk omdat hij jong en talentvol was en is. Dat hij nog niet klaar is voor het grote werk was al duidelijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 21, 2016 12:39 pm

Die jongen is ook nog piepjong voor een keeper he, 20 jaar. Kan over een paar jaar misschien best uitgroeien tot een goede keeper, ik weet het niet, maar ik vond hem gisteren niet overtuigen.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 21, 2016 12:56 pm

Gelukkig kon hij terugvallen op de verdedigers voor hem die er alles aan deden om te voorkomen dat hij als debutant in een lastige positie zou komen.

Ik ben heel benieuwd hoe Ajax dit keepersvraagstuk denkt op te lossen. Krul lijkt mij door zijn huidige salaris onhaalbaar. Daarnaast is die jongen volgens mij vaak geblesseerd en vraag ik me af of hij nou het type keeper is waar wij behoefte aan hebben. Hij is ook nog eens niet fit en dus niet direct inzetbaar. Ondertussen staat Cillessen al met anderhalf been in Spanje en is de kans dus vrij groot dat we de komende wedstrijden zijn aangewezen op de onervaren Onana.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 21, 2016 1:23 pm

Ik zou visie tonen en verder kijken dan de komende wedstrijden. Dat Krul nu nog even geblesseerd is, daar moet je doorheen kijken, en is mogelijk ons geluk waardoor we hem misschien kunnen binnenhengelen, al acht ik de kans klein. Voor hetzelfde geld was Cilessen nu geblesseerd, kan altijd een keer gebeuren en zal vroeg of laat een keer gebeuren, dan had je nu dezelfde situatie. Voor die situaties moet je altijd zijn voorbereid. Onana en Boer moeten het beiden kunnen invullen, waarom hebben we ze anders. Ze pakken misschien geen punten voor je, anders waren ze wel eerste keeper geworden, maar als we in paniek raken omdat Boer of Onana een paar weken moet overbruggen, dan is het triest met Ajax gesteld hoor.
Ajax!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 21, 2016 1:29 pm

999 schreef:Op wat voor kwaliteiten zou die Onana gehaald zijn ?

Ik las ergens dat ze bij Barcelona erg verbaasd waren dat Ajax hem haalde, ik meen in het boek van Menno de Galan over de Coup van Cruijff, waarbij hij weer het rapport van Ling citeerde.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 21, 2016 1:33 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik zou visie tonen en verder kijken dan de komende wedstrijden. Dat Krul nu nog even geblesseerd is, daar moet je doorheen kijken, en is mogelijk ons geluk waardoor we hem misschien kunnen binnenhengelen, al acht ik de kans klein. Voor hetzelfde geld was Cilessen nu geblesseerd, kan altijd een keer gebeuren en zal vroeg of laat een keer gebeuren, dan had je nu dezelfde situatie. Voor die situaties moet je altijd zijn voorbereid. Onana en Boer moeten het beiden kunnen invullen, waarom hebben we ze anders. Ze pakken misschien geen punten voor je, anders waren ze wel eerste keeper geworden, maar als we in paniek raken omdat Boer of Onana een paar weken moet overbruggen, dan is het triest met Ajax gesteld hoor.
Als het alleen om het overbruggen van een aantal weken gaat ben ik het met je eens. Je kunt altijd in de situatie komen dat je 2e keeper er in moet. Kunnen we nu een keeper halen die een versterking voor het elftal is dan mag het voor mij een paar weken duren voor hij volledig wedstrijdfit is. Ik heb alleen mijn twijfels of Krul wel die geschikte keeper is.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 21, 2016 1:54 pm

Duke schreef:

Ik las ergens dat ze bij Barcelona erg verbaasd waren dat Ajax hem haalde, ik meen in het boek van Menno de Galan over de Coup van Cruijff, waarbij hij weer het rapport van Ling citeerde.
Er zijn ook verhalen dat ze verontwaardigd waren en zijn contract wilde verlengen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 21, 2016 6:54 pm

Waar en hoever gaat Ajax deze beslissing nemen de supporters willen niet jaren besodemieterd worden anders gaan er weer rellen onstaan en dat mag niet kom eens met ervaring ipv jonkies maar ja wie Westerman :smallgrin.gif: :excited.gif:

Duke

Bericht door Duke » zo aug 21, 2016 6:57 pm

Ajaciedjuh schreef:
Duke schreef:

Er zijn ook verhalen dat ze verontwaardigd waren en zijn contract wilde verlengen.
Klopt, de vraag is alleen wat waar is. Allebei kan niet. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » zo aug 21, 2016 8:17 pm

Heb deze jongen nu enkele wedstrijden zien keepen, maar echt vrolijk wordt ik er niet van.En ach, als het zo een pareltje was had Barcelona hem echt niet laten gaan ...
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » zo aug 21, 2016 8:33 pm

Echte pareltjes spelen niet (lang) bij Ajax, 999.

999

Bericht door 999 » zo aug 21, 2016 8:49 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Echte pareltjes spelen niet (lang) bij Ajax, 999.
Nou, in de meer als 45 jaar dat ik nu AJAX supporter ben heb ik toch veel voetballers lang bij AJAX zien spelen die, als ik ze afzet tegen wat er nu rondloopt bij dit AJAX, gerust pareltjes durf te noemen :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » zo aug 21, 2016 9:05 pm

Zouden de tijden in die 45 jaar niet meer dan een beetje zijn veranderd? :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » zo aug 21, 2016 9:23 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Zouden de tijden in die 45 jaar niet meer dan een beetje zijn veranderd? :hypocrite.gif:
Maar dat zei je niet :ajaxsmiley.gif:
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 23, 2016 6:37 pm

Cruijff schreef:
Mano schreef:
Gaizka1985 schreef:Traore heeft meer ervaring en je weet dat je het hele seizoen van hem op aan kunt.
Minus Africa cup.
En eerst zien, dan geloven (dat scoren)

Aan de andere kant, als hij ze niet maakt, heb je Dolberg nog.
Als hij ze niet maakt, maakt Dolberg ze ook niet want die zit dan toe te kijken vanaf de bank. :blush.gif:
Tot nu toe heb ik 100% gelijk gekregen. Elke minuut die Traore, die helaas slechts 1 seizoentje komt ballen speelt, spelen Dolberg en Cassiera niet.

In thuiswedstrijden had Dolberg er al 3 in liggen in (minder) dan 2 volle wedstrijden. 1 goal tegen PAOK en 2 tegen Roda en daar was hij hard op weg naar een hattrick.

Resultaten sinds de entree van Traoré:

Ajax-Roda JC 2-2
Ajax-FK Rostov 1-1
Ajax-Willem II 1-2

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di aug 23, 2016 8:44 pm

Wat een gelul met die " Krul ".. Fit ja maar wanneer wedstrijd fit ?.. gaat ook weer een aantal wedstrijden overheen..Kost Ajax nog meer punten.. Ajax is geen huur club.. ala Vitesse..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 24, 2016 7:11 am

mattie schreef:Wat een gelul met die " Krul ".. Fit ja maar wanneer wedstrijd fit ?.. gaat ook weer een aantal wedstrijden overheen..Kost Ajax nog meer punten.. Ajax is geen huur club.. ala Vitesse..
Wel volgens Marcooooooooooo :blush.gif:

Duke

Bericht door Duke » wo aug 24, 2016 7:25 am

Ajax heeft Tim Krul binnen
Vandaag, 00:45
Tim Krul (28) speelt dit seizoen definitief op huurbasis voor Ajax. De Amsterdammers bereikten in de aanloop naar het uitduel met FK Rostov van woensdagavond overeenstemming met Newcastle United over de overstap van de doelman. Hij volgt in de Amsterdam ArenA de naar FC Barcelona vertrekkende Jasper Cillessen op.

Op zijn beurt kwam Krul een contractverlenging van een jaar overeen met de Magpies, tot de zomer van 2018. Dat was een voorwaarde voor de Engelsen, omdat de Hagenaar anders volgend jaar transfervrij St. James’ Park zou uitlopen.

Bij Ajax hoopt Krul, die volledig is hersteld van zijn kruisbandblessure en na de interlandweek in september wedstrijdfit is, zijn plaats in Oranje te heroveren.

Eredivisiedebuut
Door de verhuur aan Ajax staat Krul op 28-jarige leeftijd voor zijn debuut in de eredivisie. De keeper vertrok als 17-jarig talent naar Engeland en kwam zodoende nooit eerder op het hoogste Nederlandse niveau uit.

Beslissing
In het Olimp-2-stadion kwam de naam van Krul de dag voor FK Rostov-Ajax niet ter sprake, omdat de afronding van de deal nog wel enkele dagen leek te gaan duren. Tijdens de persconferentie, die door het ontbreken van een Nederlands sprekende tolk volledig in het Engels en Russisch werd gehouden, passeerde wel de naam van Kruls voorganger Cillessen. "Het feit dat hij hier is, betekent dat Jasper nog Ajax-speler is. De beslissing of hij keept, heb ik al genomen, maar zal ik eerst mijn spelers vertellen”, aldus trainer Peter Bosz.

Basisplaats
De verwachting is dat de international ’gewoon’ speelt, want waarom zou Bosz hem anders meenemen? Een basisplaats zou Cillessen de kans geven zijn fout in het thuisduel recht te zetten, Ajax de groepsfase van de Champions League in te helpen en Amsterdam als held te verlaten. Nog voor het weekeinde wordt zijn definitieve vertrek (voor vijf jaar) naar FC Barcelona verwacht.

Verder had de korte persconferentie weinig om het lijf. Bertrand Traoré zei vandaag op dezelfde hitte te hopen als gisteren en Bosz speelde de rust zelve. „De druk op deze wedstrijd tegen Rostov heeft niks te maken met de nederlaag tegen Willem II. Iedereen binnen Ajax weet dat dit een heel belangrijke wedstrijd is om de groepsfase van de Champions League te bereiken.”
www.telegraaf.nl

Salvador Dali

Mano

Bericht door Mano » wo aug 24, 2016 8:17 am

Slim van en voor alle partijen.

Krul krijgt een kans om zich weer opnieuw te tonen.
Ajax neemt weinig risico met een keeper die terugkomt van een blessure en heeft bij succes 'maar' 1 jaar contract af te betalen. Hetzelfde dus als wanneer ze nu zouden kopen.
Newcastle ziet zijn keeper speeltijd krijgen en als deze bij Ajax wil blijven, pakken ze toch nog wat transfergeld ivm 1 jaar contract.

everybody happy!
als Krul niet voldoet of zijn blessure terugkeert, heeft Ajax alleen de kosten van 1 jaar salaris en Newcastle heeft hem nog een jaar in de boeken.

kan niks anders zeggen dan :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 25, 2016 8:02 pm

#Ajax bevestigt de komst van Tim Krul, op huurbasis, tot de zomer van 2017.

http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel ... r-ajax.htm

Welkom Krul.

Plaats reactie