Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Andrei Demtsjenko, was een aankoop van Louis van Gaal. Maar die heeft nooit bij Twente gespeeld hoor. Dan ben je denk ik in de war met Youri Petrov. Die heeft bij Twente gespeeld en heeft ooit bij Ajax op de shortlist gestaan en is dacht ik zelfs op proef geweest. Als ik me niet vergis gingen we toen uiteindelijk voor Finidi.
Nil volentibus arduum
We hebben er twee: Urby en Wiel.Peter schreef:Prima. Als het een nummer 10 is en als hij geen exceptioneel talent is, dan moeten we hem gewoon laten lopen. We komen om in de spelers op die positie. Ajax moet zich juist oriënteren op andere posities. Vooral jonge, goede backs zijn nergens te vinden, zo lijkt het.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
En dat kunnen ze dus niet. In verdedigend opzicht zijn het twee dramaspelers.LucaS schreef:Nee, maar het lijkt erop dat van Basten met name de mensen in het midden wil laten opbouwen/doorschuiven. Dat betekent volgens mij dat je backs meer moeten verdedigen en moeten kunnen knijpen.
Het stinkt aan alle kanten!
Mwah, Van der Wiel is verdedigend maar zwak en ik weet ook niet of hij de discipline heeft om sober te spelen. Ik heb begrepen dat hij verdedigen niet zo interessant vindt.LucaS schreef:Van der Wiel en Vermaelen moeten dat wel kunnen. Vermaelen in ieder geval. Emanuelson in ieder geval zeker niet
Ik zie in V.d.Wiel eerder een centrale verdediger i.p.v. een back. De backpositie is bij Ajax wat mij betreft zwak bezet. We hebben eigenlijk niet één speler die er echt voldoet.
Wat dat betreft kan ik me prima vinden in de opmerking van Peter dat we op die positie wel eens wat zouden mogen scouten. Want uit de opleiding komen ze ook niet. Vorig jaar stond ik een paar keer bij de B1 te kijken. De rechtsback stond toen in één wedstrijd gewoon meerdere keren aan de buitenkant te dekken. Ik wist niet wat ik zag....
Wat dat betreft kan ik me prima vinden in de opmerking van Peter dat we op die positie wel eens wat zouden mogen scouten. Want uit de opleiding komen ze ook niet. Vorig jaar stond ik een paar keer bij de B1 te kijken. De rechtsback stond toen in één wedstrijd gewoon meerdere keren aan de buitenkant te dekken. Ik wist niet wat ik zag....
Nil volentibus arduum
O, dat is heel gewoon hoor, op de Toekomst.Marillion schreef:De rechtsback stond toen in één wedstrijd gewoon meerdere keren aan de buitenkant te dekken. Ik wist niet wat ik zag....
Jeugdelftallen moeten standaard met een driemansverdediging spelen om ervoor te zorgen dat de verdedigers onder druk komen te staan, want daar leren ze van. Dat gebeurt dus niet.
- Ajaciedjuh
Ajax test 'niet onaardige' Grigalava af
16/01/2009 09:52
Gia Grigalava heeft de technische staf van Ajax niet kunnen overtuigen. De Russische verdediger was begin januari neergestreken in Amsterdam voor een stage.
'Gia is tien dagen op proef geweest en heeft twee wedstrijden gespeeld', zegt manager technische zaken Danny Blind in De Telegraaf. 'Dat deed hij niet onaardig, maar niet voldoende.'
De negentienjarige Grigalava staat onder contract van FK Rostov, dat komend seizoen op het hoogste niveau in Rusland gaat acteren. De verdediger begon 25 keer in de basis en scoorde twee keer. Ook de Russische topclubs CSKA Moskou en Spartak Moskou zouden interesse hebben in Grigalava.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10