Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do aug 09, 2007 10:59 am

@ Demosthenes:
Da's ook weer waar ja. In geval van Drenthe snap ik het ook niet. Maar ik denk dat Feyenoord niet het risico wil lopen een arbitragezaak te verliezen, hoe klein de kans ook. Want dat zou een hoop geld qua transfersom kosten denk ik.

Maar we gaan over tot de orde van de dag. (aldus Nijland) Wie wordt het nu. Cisse... ik hoop het niet. Middelmatige speler. Maar zoals ik al eerder schreef... als Ajax de 9,5 miljoen (aldus de advocaat van Groningen) niet betaald wordt het sowieso een middelmatige speler. Los van het feit of Suarez dat nu ook is of niet.

Ik meen me te herinneren dat van Geel heeft gezegd nu ook over de landsgrenzen te kijken. Dus een Cisse verwacht ik eerlijk gezegd niet. Maar echt veel keus zal er niet meer zijn nu het inmiddels al 9 augustus is, en Ajax niet bereid is de hoofdprijs te betalen voor een speler.
Op naar de vierde ster!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do aug 09, 2007 11:02 am

Deze uitspraak was volkomen te verwachten natuurlijk. Nou MvG kom maar op met je plan B.
En dat is dus precies wat ik bedoel... straks staan we tegen milan in de CL met een Cisse, of een Tim Janssen blah...

Misschien is er nog kleine hoop, want Jan Kollar heeft wel oren naar een overgang naar een nederlandse club. Zowel Twente en AZ willen hem, maar wie weet kan Ajax daar nog een stokje voor steken.
Pompiedom

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 09, 2007 11:02 am

Zlatan Son of God schreef:MVG = WANBELEID
Even afwachten. Stel nou dat ze vandaag nog het Plan B presenteren? Wellicht staat er iemand al een tijdje in de wacht en kan men nu dus deze details rondmaken.

Edit: En wat we met Jan Koller moeten weet ik ook niet. Zie je Jantje al draven op de linkerkant? We zoeken een linksbuiten en geen appie-happie, want die hebben we nu al met Urzaiz.
Laatst gewijzigd door peter op do aug 09, 2007 11:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » do aug 09, 2007 11:02 am

Als AJAX die 9.5 miljoen gaat betalen maken ze zichzelf belachelijk ... zou wel in een deuk liggen als al deze heisa ervoor zou zorgen dat Groningen dit jaar eindigd in het rechter rijtje ..
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 09, 2007 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » do aug 09, 2007 11:05 am

Edit: En wat we met Jan Koller moeten weet ik ook niet. Zie je Jantje al draven op de linkerkant? We zoeken een linksbuiten en geen appie-happie, want die hebben we nu al met Urzaiz
Um, HTC heeft al aangegeven dat ze meer 4-4-2 gaan spelen, en Urzaiz houdt het simpel weg niet een hele wedstrijd uit... dus Koller is best logisch als je het mij vraagt. Maarja is las op het meest foute forum van Ajax dat ze interrese in Samaras hadden.
Pompiedom

Alexander

Bericht door Alexander » do aug 09, 2007 11:09 am

Wat een lachertje dit allemaal. Iedereen wist natuurlijk al dat de AC Suarez niet in het gelijk ging stellen, en gelukkig maar. Ik verwacht trouwens helemaal geen aankoop meer voor morgenmiddag. Ik vind het te gek voor woorden dit beleid, echt een regelrechte schande.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 11:12 am

Maurice schreef:
Edit: En wat we met Jan Koller moeten weet ik ook niet. Zie je Jantje al draven op de linkerkant? We zoeken een linksbuiten en geen appie-happie, want die hebben we nu al met Urzaiz
Um, HTC heeft al aangegeven dat ze meer 4-4-2 gaan spelen, en Urzaiz houdt het simpel weg niet een hele wedstrijd uit... dus Koller is best logisch als je het mij vraagt. Maarja is las op het meest foute forum van Ajax dat ze interrese in Samaras hadden.
Ajax heeft duidelijk gemaakt een speler te zoeken voor de linkerkant. That about rules out Koller.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 11:19 am

Alexander schreef:Wat een lachertje dit allemaal. Iedereen wist natuurlijk al dat de AC Suarez niet in het gelijk ging stellen, en gelukkig maar. Ik verwacht trouwens helemaal geen aankoop meer voor morgenmiddag. Ik vind het te gek voor woorden dit beleid, echt een regelrechte schande.
Volgens mij hebben we nog langer de tijd. Je loopt alleen tegen het probleem aan dat een nieuwe speler niet meer mee mag doen in de voorronde. Maar voor de eventuele poule fase hebben we de tijd tot de 31e als ik me niet vergis.

Niet dat we zo lang moeten wachten maar er is dus nog wel even ruimte om wat te doen.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 11:21 am

Thomas schreef:
Maurice schreef:
Ajax heeft duidelijk gemaakt een speler te zoeken voor de linkerkant. That about rules out Koller.
Ja, dat mag duidelijk zijn. We hebben al een op breekijzer op leeftijd. Als we dus nog wat gaan halen is het een linkerspits, een vervanger voor Davids of heel misschien een verdediger. Een 2e breekijzer is wel zo'n beetje het laatste waar we behoefte aan hebben.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 12:12 pm

Marillion schreef:
Alexander schreef:Wat een lachertje dit allemaal. Iedereen wist natuurlijk al dat de AC Suarez niet in het gelijk ging stellen, en gelukkig maar. Ik verwacht trouwens helemaal geen aankoop meer voor morgenmiddag. Ik vind het te gek voor woorden dit beleid, echt een regelrechte schande.
Volgens mij hebben we nog langer de tijd. Je loopt alleen tegen het probleem aan dat een nieuwe speler niet meer mee mag doen in de voorronde. Maar voor de eventuele poule fase hebben we de tijd tot de 31e als ik me niet vergis.

Niet dat we zo lang moeten wachten maar er is dus nog wel even ruimte om wat te doen.
Kijk maar:

Volgens de regels van de Champions League moet Ajax vandaag voor 24.00 uur de spelerslijst inleveren voor deelname aan de Champions League voorronde. Omdat de transfermarkt nog open is, mag tot een dag voor de wedstrijd (in het geval van Ajax voor dinsdagavond 24.00 uur) nog wijzigingen aangebracht worden in deze lijst. Daarbij is wel de restrictie dat de betreffende nieuwe speler op dat moment door de KNVB ook speelgerechtigd is verklaard voor de Nederlandse competitie.

Bron: AN
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » do aug 09, 2007 12:16 pm

Marillion schreef:
Thomas schreef:
Maurice schreef: Um, HTC heeft al aangegeven dat ze meer 4-4-2 gaan spelen, en Urzaiz houdt het simpel weg niet een hele wedstrijd uit... dus Koller is best logisch als je het mij vraagt. Maarja is las op het meest foute forum van Ajax dat ze interrese in Samaras hadden.
Ja, dat mag duidelijk zijn. We hebben al een op breekijzer op leeftijd. Als we dus nog wat gaan halen is het een linkerspits, een vervanger voor Davids of heel misschien een verdediger. Een 2e breekijzer is wel zo'n beetje het laatste waar we behoefte aan hebben.
Bovendien zal Koller niet als breekijzer willen fungeren. Hij wil Monaco namelijk verlaten omdat hij buiten de basis lijkt te vallen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 09, 2007 12:19 pm

AJAX heeft al anderhalve week de tijd gehad voor haar plan B, maar tot op heden hebben ze nog niks kunnen presenteren. AJAX mag heel blij zijn dat ze op papier een heel makkelijke tegenstander hebben geloot voor de CL, want deze selectie is nog niet goed genoeg voor de top 3 in de Nederlandse competitie.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 12:21 pm

We mogen er toch van uit gaan dat Ajax heeft nagedacht over wat te doen als de commissie Groningen gelijk zou geven. dat zal zijn of groningen alsnog het gevraagde bedrag betalen of een andere speler presenteren. Ik ga er dan ook van uit dat we uiterlijk vanavond die nieuwe linkerspits in huis hebben
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 12:22 pm

Plan A is pas sinds vanmorgen definitief een moeilijk verhaal omdat Suarez niet in het gelijk is gesteld. Ajax heeft hier op gewacht en zal dus nu overstappen naar Plan B of alsnog met Groningen proberen tot een overeenstemming te komen. Misschien is er vanavond al wel nieuws, wie zal het zeggen?
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 12:23 pm

We hebben natuurlijk alle tijd. Babel is ook pas een weekje of 6 weg

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 09, 2007 12:23 pm

Marillion schreef:Plan A is pas sinds vanmorgen definitief een moeilijk verhaal omdat Suarez niet in het gelijk is gesteld. Ajax heeft hier op gewacht en zal dus nu overstappen naar Plan B of alsnog met Groningen proberen tot een overeenstemming te komen. Misschien is er vanavond al wel nieuws, wie zal het zeggen?
Fout, Plan B ging vorige week maandag al in.

jabu

Bericht door jabu » do aug 09, 2007 12:26 pm

Als Suarez nu alsnog komt zal dat weinig tijd meer moeten kosten. De verhoudingen zijn nu duidelijk. Je mag aannemen dat Van Geel in stilte achter de schermen aan een alternatief heeft gewerkt. Dat alternatief zal ongetwijfeld of Spaans zijn (HtC) of (ex-)eredivisie (MvG).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 12:28 pm

Zlatan Son of God schreef:
Marillion schreef:Plan A is pas sinds vanmorgen definitief een moeilijk verhaal omdat Suarez niet in het gelijk is gesteld. Ajax heeft hier op gewacht en zal dus nu overstappen naar Plan B of alsnog met Groningen proberen tot een overeenstemming te komen. Misschien is er vanavond al wel nieuws, wie zal het zeggen?
Maar wie zegt dan dat daar tot op heden helemaal niks mee is gedaan? Daar ga jij gemakshalve maar van uit. Maar voor hetzelfde geld is men er allang mee bezig en heeft Ajax alleen nog gewacht op deze uitspraak.

Het is heel makkelijk om nu alles maar even van de negatieve kant te bekijken maar feit is dat wij geen van allen weten hoe ver Ajax in dit stadium is.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 09, 2007 12:30 pm

LucaS schreef:We mogen er toch van uit gaan dat Ajax heeft nagedacht over wat te doen als de commissie Groningen gelijk zou geven. dat zal zijn of groningen alsnog het gevraagde bedrag betalen of een andere speler presenteren. Ik ga er dan ook van uit dat we uiterlijk vanavond die nieuwe linkerspits in huis hebben
We hebben langer de tijd dan vanavond. En Ajax denkt de nieuwe linkerspits blijkbaar niet nodig te hebben voor de voorronde CL, want Suarez was waarschijnlijk niet fit geweest voor de eerste wedstrijd.

Ik weet niet wat ik er van moet denken, maar het kan natuurlijk prima dat plan B al is ingevoerd. Van de aankopen van Rommedahl en Urzaiz kregen we van tevoren ook niets mee.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 12:33 pm

Het zou ook wel prettig zijn als er een keertje samen getraind zou kunnen worden met de nieuwe linksbuiten, voor de echte wedstrijden beginnen. Nu begrijp ik wel dat babel onverwacht op het laatste moment wegging en dat je op zo'n korte termijn geen wonderen mag verwachten, maar toch! :hypocrite.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 09, 2007 12:34 pm

Marillion schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Maar wie zegt dan dat daar tot op heden helemaal niks mee is gedaan? Daar ga jij gemakshalve maar van uit. Maar voor hetzelfde geld is men er allang mee bezig en heeft Ajax alleen nog gewacht op deze uitspraak.

Het is heel makkelijk om nu alles maar even van de negatieve kant te bekijken maar feit is dat wij geen van allen weten hoe ver Ajax in dit stadium is.
Ja gewoon blijven wachten is geweldig, de eerste wedstrijd is er alleen al binnen een week. En het is geweldig om binnen deze korte tijd deze unknown speler in te passen. Het gaat maar om kwalificatie voor de CL, slechts enkele miljoenen.

AJAX heeft tot op heden nog niks fatsoenlijks gepresenteerd. Ze laten basisspelers vertrekken, maar nemen hier reserves voor terug. Ja ik vind het niet gek dat veel mensen die AJAX een warm hart toedragen ongerust worden. De huidige aankopen stralen weinig ambitie aan. Onbegrijpelijk als je de resultaten van de laatste jaren hebt gezien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 09, 2007 12:38 pm

Slavia moet ook nog wel zonder linksbuiten lukken lijkt mij.

Maar natuurlijk is het beter als je nieuwe spelers eerder binnen hebt. Daar twijfelt niemand aan. In het geval Suarez heeft Ajax er echter voor gekozen om de arbitrage af te wachten, waarschijnlijk omdat men hem toch erg graag wil hebben. Vanwege zijn blessure was de kans dat hij geen voorronde zou kunnen spelen toch al aannemelijk. Als er dan is besloten om te gaan wachten vind ik het persoonlijk een beetje flauw om dan een paar uur na de arbitrage al te gaan zeuren dat er niets gebeurd. That's all....
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » do aug 09, 2007 12:42 pm

Marillion schreef:Slavia moet ook nog wel zonder linksbuiten lukken lijkt mij....
Wellicht wel. Maar gold dat ook niet voor Kopenhagen? Niet echt wedstrijden om risico te nemen, lijkt mij.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 09, 2007 12:43 pm

Gelukkig zei ik al voor de arbitrage dat Suarez zou verliezen en dat wachten onverantwoord was. Overigens zei Henk hetzelfde. In schotland riep hij "a.s. maandag Suarez, of anders plan B"

999

Bericht door 999 » do aug 09, 2007 12:44 pm

LucaS schreef:Het zou ook wel prettig zijn als er een keertje samen getraind zou kunnen worden met de nieuwe linksbuiten, voor de echte wedstrijden beginnen. Nu begrijp ik wel dat babel onverwacht op het laatste moment wegging en dat je op zo'n korte termijn geen wonderen mag verwachten, maar toch! :hypocrite.gif:
Ach, onder de handen van HtC gaat iederen met sprongen vooruit, de progressie spat er van af , volgens Henk dan toch :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Gesloten