Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma mei 30, 2016 12:05 am

Hij is 28, kennelijk multi inzetbaar en zal niet duur zijn. Tja Bosz zal hem wel kennen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma mei 30, 2016 7:24 am

O jee, een echte Jood, uit Israel nota bene, als dat maar goed gaat.............
YNWA

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma mei 30, 2016 7:54 am

WP_LeGeNd schreef:Hij is 28, kennelijk multi inzetbaar en zal niet duur zijn. Tja Bosz zal hem wel kennen.

De beste man net even geyoutuubt. Die filmpjes zeggen niets maar wat ik wel zag is dat hij altijd in beweging is.
Geen spitsen goals maar vanachter de spits vandaan.... een ouwewetse 10 zeg maar
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 30, 2016 8:22 am

Mano schreef:
WP_LeGeNd schreef:Hij is 28, kennelijk multi inzetbaar en zal niet duur zijn. Tja Bosz zal hem wel kennen.

De beste man net even geyoutuubt. Die filmpjes zeggen niets maar wat ik wel zag is dat hij altijd in beweging is.
Geen spitsen goals maar vanachter de spits vandaan.... een ouwewetse 10 zeg maar
Ik vind het niet echt een ouderwetse 10, maar zou niet zo snel een positie voor hem kunnen benoemen binnen het 'klassieke' Ajax-stijl. Zwerft inderdaad vrijwel de hele wedstrijd tussen de linies, is een slimme speler. Niet uitzonderlijk snel of sterk, wel heel slim, vooral in het positie kiezen. Blijft ook tot de allerlaatste seconde 100% gefocust en op jacht naar een goal, of ie nou met 1-0 voorstaat of met 5-0. Scoort dan ook altijd en overal.

Toch ben ik niet overtuigd dat ie genoeg extra's toevoegt. Zou ook niet zo snel weten waar ie terecht moet in het elftal.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 30, 2016 8:57 am

Gaat om salaris volgens de media hiero. Hij zal kennelijk best flink moeten inleveren wilt ie bij Ajax komen spelen. :smallgrin.gif: :blush.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma mei 30, 2016 9:09 am

Mr. Ajax schreef:
Mano schreef:
WP_LeGeNd schreef:Hij is 28, kennelijk multi inzetbaar en zal niet duur zijn. Tja Bosz zal hem wel kennen.

De beste man net even geyoutuubt. Die filmpjes zeggen niets maar wat ik wel zag is dat hij altijd in beweging is.
Geen spitsen goals maar vanachter de spits vandaan.... een ouwewetse 10 zeg maar
Ik vind het niet echt een ouderwetse 10, maar zou niet zo snel een positie voor hem kunnen benoemen binnen het 'klassieke' Ajax-stijl. Zwerft inderdaad vrijwel de hele wedstrijd tussen de linies, is een slimme speler. Niet uitzonderlijk snel of sterk, wel heel slim, vooral in het positie kiezen. Blijft ook tot de allerlaatste seconde 100% gefocust en op jacht naar een goal, of ie nou met 1-0 voorstaat of met 5-0. Scoort dan ook altijd en overal.

Toch ben ik niet overtuigd dat ie genoeg extra's toevoegt. Zou ook niet zo snel weten waar ie terecht moet in het elftal.
Of het 'm wordt, boeit me niet. Ik ken de speler er niet goed genoeg voor.
ik hoop dat dit aangeeft dat Bosz van plan is Ajax weer beweeglijker te maken. Het Ajax van de laatste 3 seizoenen was stug, saai en stilstaand voetbal.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma mei 30, 2016 12:01 pm

Gescout als opvolger van Klaassen?

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 30, 2016 12:05 pm

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 30, 2016 12:08 pm

WP_LeGeNd schreef:Gescout als opvolger van Klaassen?

Zou ik niet doen. Het loopvermogen en het energieke van Klaassen vang je niet op met Zahavi. Die kan je beter of als 'valse' spits opstellen, of vanaf de flank naar binnen laten trekken.

Heb een beetje het gevoel dat Bosz per se eentje meer naar Amsterdam wilt nemen. Zie namelijk niet echt waar Zahavi zou kunnen/moeten passen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 30, 2016 2:28 pm

Reservespits en stand-in van Milik of diens opvolger.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Thom » di mei 31, 2016 4:05 pm

InnerHarbour schreef:O jee, een echte Jood, uit Israel nota bene, als dat maar goed gaat.............
??! bedoelt u?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di mei 31, 2016 7:39 pm

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Bosz beloofd had geen spelers mee te zullen nemen naar Ajax toe?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di mei 31, 2016 7:45 pm

Ik ken deze speler niet maar gemiddeld genomen ben ik er niet zo'n voorstander van om spelers mee te nemen.

Het wekt toch de indruk van een beperkte kennis van de markt. Ik bedoel, hoe groot is nu de kans dat de ideale Ajax spits toevallig daar speelt waar Bosz nu werkt? Liever zie ik dat we de scoutingslijst erbij pakken en bovenaan beginnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di mei 31, 2016 9:20 pm

Ik weet niet of ik dat met je eens ben, Marillion. Zulke goede ervaringen hebben we niet met de scoutingslijst. Ik ben allang blij dat ze niet weer met iemand van AZ of Groningen aankomen. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di mei 31, 2016 9:48 pm

Bij dat soort transfers is het ook maar de vraag of er naar scoutingsrapporten is gekeken. Overigens mogen ze van mij best nog een keer een speler van de categorie Suarez uit Groningen halen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » di mei 31, 2016 10:05 pm

Ik begrijp wel dat dat vaak gebeurt. Een scoutingsrapport is natuurlijk nooit zo compleet als de indruk die je krijgt als je iemand langere tijd van heel dichtbij meemaakt. De valkuil daarbij is dat je méér in zo'n speler gaat zien dan terecht zou zijn, puur omdat je hem beter kent, dat wel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » di mei 31, 2016 10:53 pm

Ja maar zoals Marillion aangeeft , wel erg toevallig dat de ideale spits net bij de club van de nieuwe trainer voetbalt.
Geeft met name het stuitende amateurisme weer binnen Ajax/voetbalwereld.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » wo jun 01, 2016 6:49 am

Ik denk dat spelers die echt het verschil maken niet meer zijn te betalen. Het gaat er om dat alle linies dubbel en goed bezet zijn met spelers die het nivo aan kunnen en het spel beter maken. Dat is denk het moeilijkste en zelfs Pisvee heeft dat ook niet voor elkaar elke week in de NL competitie. Het wordt een hell of a job, om al het gemor al na 2 of 3 weken te horen in de Arena. PB krijgt het denk ik heel zwaar.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cluijffert » wo jun 01, 2016 6:56 am

Volgens mij is Bosz z'n trackrecord inzake succesvol spelers scouten bepaald niet beter dan bij De Boer...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Chris » wo jun 01, 2016 7:02 am

Cluijffert schreef:Volgens mij is Bosz z'n trackrecord inzake succesvol spelers scouten bepaald niet beter dan bij De Boer...
Hoeveel trainers zijn er wél met een goed trackrecord?
Chris a.k.a Giiser

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » wo jun 01, 2016 7:38 am

Duke schreef:Ik weet niet of ik dat met je eens ben, Marillion. Zulke goede ervaringen hebben we niet met de scoutingslijst. Ik ben allang blij dat ze niet weer met iemand van AZ of Groningen aankomen. :blush.gif:
Wat dat laatste betreft, zou ik nog even afwachten, je weet maar nooit.

Hoorde vanochtend dat er maar twee spelers uit de eredivisie op het EK te zien zijn, Milik en iemand van Willem II. Het geeft aan waar de eredivisie nu staat. Er doen 24 landen mee, totaal ruim 450 voetballers? Ruim 0,5% voetbalt in Nederland. Welke topper komt er naar de eredivisie? Een scoutingslijst is leuk, als er maar spelers op staan die en betaalbaar zijn en in Nederland willen spelen en Ajax beter laten voetballen. Ik vrees dat het een erg korte lijst is.

Ajax moet het hebben van jonge spelers die hier willen spelen, met al hun gebreken, spelers die over vier jaar op het EK spelen (en jaren erna?) De fouten maken ze bij Ajax, daarna een trede hoger en als het lukt, daarna de top.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » wo jun 01, 2016 7:44 am

Demosthenes schreef: Er doen 24 landen mee, totaal ruim 450 voetballers? Ruim 0,5% voetbalt in Nederland.
Ik lees dat er 23 man per selectie gaan, dus 552 voetballers. Dan wordt het 0,36%.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » wo jun 01, 2016 8:36 am

Thom schreef:
InnerHarbour schreef:O jee, een echte Jood, uit Israel nota bene, als dat maar goed gaat.............
??! bedoelt u?
Je komt uit Den Haag, heb je daar onder een steen geleefd? Een opelijk Israëliër die moet gaan leven in een anti Israel-pro Palestijnen klimaat. Een zorgvuldig door links gecreëerd klimaat en overgenomen en gekoesterd door een zeer grote Islamitische vertegenwoordiging.

Ik zou als ik hem was maar een ander land opzoeken om te wonen en te werken. Het voetbal zal hier niet veel beter zijn en het geld.... een veel scorende spits zal daar toch ook wel zijn munten kunnen verdienen.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Sandro » wo jun 01, 2016 10:07 am

Iniesta schreef:Ja maar zoals Marillion aangeeft , wel erg toevallig dat de ideale spits net bij de club van de nieuwe trainer voetbalt.
Geeft met name het stuitende amateurisme weer binnen Ajax/voetbalwereld.
Tja dat is dan misschien die valkuil waar ik het over had. Maar ik weet niet in hoeverre dit een eis van Bosz zou zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 01, 2016 10:25 am

InnerHarbour schreef:
Thom schreef:
InnerHarbour schreef:O jee, een echte Jood, uit Israel nota bene, als dat maar goed gaat.............
??! bedoelt u?
Je komt uit Den Haag, heb je daar onder een steen geleefd? Een opelijk Israëliër die moet gaan leven in een anti Israel-pro Palestijnen klimaat. Een zorgvuldig door links gecreëerd klimaat en overgenomen en gekoesterd door een zeer grote Islamitische vertegenwoordiging.

Ik zou als ik hem was maar een ander land opzoeken om te wonen en te werken. Het voetbal zal hier niet veel beter zijn en het geld.... een veel scorende spits zal daar toch ook wel zijn munten kunnen verdienen.
Je kan ook overdrijven IH. Nog even en de Joden kunnen geen stap meer in Nederland zetten, of ze worden gestenigd? Hij hoeft niet perse in de Schilderswijk te gaan wonen.

Plaats reactie