Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » za dec 19, 2015 5:22 pm

Zijn er voorbeelden van toptalenten die kapot zijn gemaakt doordat ze te vroeg hun kans kregen?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 19, 2015 5:58 pm

Dolberg is niet voor niks regelmatig geblesseerd. Laat hem volgend jaar maar aansluiten in de voorbereiding en nu een speler huren. Wat mij betreft mag daar flink wat voor uitgetrokken worden: hebben we nodig om kampioen te worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za dec 19, 2015 6:00 pm

Je weet achteraf natuurlijk nooit hoe de loopbaan van een speler zou verlopen als hij pas later zou debuteren.

De vraag voor nu is of de spitspositie goed genoeg is ingevuld voor de tweede seizoenshelft. En als het antwoord op die vraag nee is moet je kijken naar de alternatieven die je in huis hebt. Is een jongen als Dolberg er nu klaar voor? Prima, laat 'm maar spelen. Is 'ie dat niet lijkt me er weinig mis mee om voor de korte termijn een externe oplossing te zoeken. Daar blokkeer je niemand mee. Dolberg kan dan zijn wedstrijden bij Jong Ajax gaan spelen. En bij het eerste elftal heb je dan Milik en de eventuele nieuwe spits. Sanogo stuur je lekker terug naar Arsenal.

Je moet dat natuurlijk alleen doen als je iemand kunt halen die direct een positieve impact kan hebben. Of dat haalbaar is weet ik niet. Maar is er iemand hier op tegen als we de tweede seizoenshelft met een spits zouden spelen die er 10 tot 15 doelpunten in schiet en in het positiespel geen modderfiguur slaat?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » za dec 19, 2015 6:09 pm

Natuurlijk niet, maar met zo iemand gaan Overmars en De Boer niet aankomen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 28, 2015 7:14 am

Telesport
Ajax klopt aan voor Traoré

AMSTERDAM
door Mike Verweij

Ajax onderneemt een poging om Bertrand Traoré (20) te huren van Chelsea. De Londenaren hebben het verzoek van de koploper van de eredivisie in beraad.

Frank de Boer gaf in Telesport al aan dat de Amsterdammers zich deze wintertransferperiode willen versterken met een spits. Met het aantrekken van de loeisterke voetballer uit Burkina-Faso, die eerder op huurbasis indruk maakte bij Vitesse met 13 doelpunten, denkt Ajax de laatste stap naar de landstitel te kunnen zetten.

Daarmee lijkt het vertrouwen in Yaya Sanogo, die van Arsenal wordt gehuurd, opgegeven. De Boer zei dat Sanogo door al zijn blessureleed momenteel maar 45 minuten kan spelen en het de vraag is of dat dit seizoen nog verandert.

Als het aan Ajax ligt, wordt in het huurcontract van Traoré ook een optie tot koop opgenomen, zoals directeur spelerszaken Marc Overmars eerder ook al bij Arek Milik deed. Guus Hiddink lijkt de sleutel in handen te hebben voor de opzienbarende transfer van de oud-jeugdspeler van AJ Auxerre. De kersverse Chelsea-coach wil echter eerst zijn selectie goed in kaart brengen en aan de hand daarvan bepalen of hij Traoré nodig heeft of niet.

Overmars reageert kort op het nieuws van Traoré: „Ik wil niet op namen ingaan.”
Dat zou mooi zijn. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma dec 28, 2015 9:16 am

Heel mooi!
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8594
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » ma dec 28, 2015 10:17 am

Ze zullen wel gewoon uitkomen op Haller. Wat doet Demouge eigenlijk tegenwoordig?

Wouter
Berichten: 19110
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wouter » ma dec 28, 2015 11:08 am

Ajaciedjuh schreef:Telesport
Ajax klopt aan voor Traoré

AMSTERDAM
door Mike Verweij

Ajax onderneemt een poging om Bertrand Traoré (20) te huren van Chelsea. De Londenaren hebben het verzoek van de koploper van de eredivisie in beraad.

Frank de Boer gaf in Telesport al aan dat de Amsterdammers zich deze wintertransferperiode willen versterken met een spits. Met het aantrekken van de loeisterke voetballer uit Burkina-Faso, die eerder op huurbasis indruk maakte bij Vitesse met 13 doelpunten, denkt Ajax de laatste stap naar de landstitel te kunnen zetten.

Daarmee lijkt het vertrouwen in Yaya Sanogo, die van Arsenal wordt gehuurd, opgegeven. De Boer zei dat Sanogo door al zijn blessureleed momenteel maar 45 minuten kan spelen en het de vraag is of dat dit seizoen nog verandert.

Als het aan Ajax ligt, wordt in het huurcontract van Traoré ook een optie tot koop opgenomen, zoals directeur spelerszaken Marc Overmars eerder ook al bij Arek Milik deed. Guus Hiddink lijkt de sleutel in handen te hebben voor de opzienbarende transfer van de oud-jeugdspeler van AJ Auxerre. De kersverse Chelsea-coach wil echter eerst zijn selectie goed in kaart brengen en aan de hand daarvan bepalen of hij Traoré nodig heeft of niet.

Overmars reageert kort op het nieuws van Traoré: „Ik wil niet op namen ingaan.”
Dat zou mooi zijn. :biggthumpup.gif:
Ajax=Chelsea 2 :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10343
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma dec 28, 2015 11:27 am

Traore alleen doen als er een optie bij zit. Verder wel gewoon een goede speler.

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma dec 28, 2015 11:33 am

Al huren we hem alleen. Met hem erbij word je kampioen. Topper.

AEG/Fischer/Younes/Cerny/Traore vind ik wel interessant. Milik vind ik echt een prutser. Ongelooflijk slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma dec 28, 2015 11:40 am

Wouter schreef:Ajax=Chelsea 2 :hypocrite.gif:
:smile-ajax.gif:
YNWA

Wouter
Berichten: 19110
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wouter » ma dec 28, 2015 12:04 pm

Lionel schreef:Al huren we hem alleen. Met hem erbij word je kampioen. Topper.

AEG/Fischer/Younes/Cerny/Traore vind ik wel interessant. Milik vind ik echt een prutser. Ongelooflijk slecht.
Vind ik ietwat overdreven. Bij Vitesse speelde hij het eerste halfjaar volkomen ruk (als buitenspeler). In de tweede seizoenshelft posteerde Bosz hem in de spits en ging het wel lopen. Traore kan wel aardig voetballen maar een absolute topper zou ik hem nog niet noemen.

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma dec 28, 2015 12:09 pm

Hij wordt ook gehaald als spits.

Ajax staat nu bovenaan met Milik. Met Traore ga je er gewoon op vooruit.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma dec 28, 2015 12:58 pm

Lionel schreef:Heel mooi!
Waarom zou the farmer Ajax gaan helpen in de titelrace? En wil die jongen zelf naar Ajax? :confused.gif:

Wat is Overmars' plan B? Zou dat er überhaupt zijn? Na Zimling, Sanogo en Heitinga wordt het ijs dun voor de heren. Voor ze weer een kneus halen, wil ik ze nogmaals op de kwaliteiten van ene Dolberg wijzen.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rednose » ma dec 28, 2015 1:25 pm

wimpey schreef: Wat is Overmars' plan B?
Kluivert scoort nog steeds en mooi ook!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma dec 28, 2015 10:32 pm

Stel dat het concreet zou worden. Wat is dan het plan met het elftal in de tweede seizoenshelft? Traore is nogal een ander type in vergelijking met Milik.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door roelf » di dec 29, 2015 1:17 am

Wel grappig dat het falen van Sanogo dus eigenlijk door blessures komt.

Sent from my SM-P601 using Tapatalk

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di dec 29, 2015 10:23 am

Marillion schreef:Stel dat het concreet zou worden. Wat is dan het plan met het elftal in de tweede seizoenshelft? Traore is nogal een ander type in vergelijking met Milik.
Hiddink had gisteren Pedro in de spits staan. Die laat Traore echt niet zomaar gaan. En zeker niet naar het in zijn Eindje gehate 020.

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di dec 29, 2015 10:30 am

Diego Costa was toch geblesseerd?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di dec 29, 2015 10:35 am

Lionel schreef:Diego Costa was toch geblesseerd?
Geschorst.

Alexander
Berichten: 8594
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » di dec 29, 2015 10:53 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:Stel dat het concreet zou worden. Wat is dan het plan met het elftal in de tweede seizoenshelft? Traore is nogal een ander type in vergelijking met Milik.
Hiddink had gisteren Pedro in de spits staan. Die laat Traore echt niet zomaar gaan. En zeker niet naar het in zijn Eindje gehate 020.
Hazard stond in de spits.

Traore zit in ieder geval gewoon bij de selectie van Chelsea. Uitgesloten dat die naar Ajax komt dus.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » di dec 29, 2015 11:22 am

Mag toch hopen dat het lijssie van Marc nu wel is doorgesproken. Of is het weer een lijstje met namen waarvan je van te voren al weet dat er niemand interesse heeft? Zou Marc triomfantelijk zijn lijstje in het maandagochtendoverleg inbrengen? 'Ja we hebben interesse in Lens, Traoré en Siem de Jong'. Drie telefoontjes later blijkt dat Lens geen interesse heeft en zijn Chelsea en Newcastle niet bereid om de speler in kwestie te laten gaan.

Het zou me allemaal maar niks verbazen.

Alexander
Berichten: 8594
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Alexander » di dec 29, 2015 11:25 am

Weddenschapje dat we uitkomen bij Haller of Weghorst?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di dec 29, 2015 12:16 pm

Haller gaan ze zeker naar informeren maar die is denk ik te duur. Ik begreep tenminste dat Utrecht 10 miljoen wil hebben. Dat gaat Ajax niet betalen.

Of Traore uberhaupt haalbaar is zal volledig afhangen van de plannen bij Chelsea. Hij heeft tot op heden nauwelijks mogen spelen. Misschien heeft Hiddink plannen met hem maar het kan ook zomaar zijn dat ze daar besluiten om in de winterstop geld op tafel te leggen voor een aantal nieuwe spelers. Het kan zomaar zijn dat er dan geen plaats meer voor hem is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di dec 29, 2015 12:44 pm

Die gaan echt nog wel een spits halen. Alex Terreira ofzo. Dan kan Traore het schudden.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie