Ik vind het alleen de moeite waard als die jongen in zichzelf wil investeren en voor langere tijd naar Nederland terug wil komen. Weinig kans dat hij dat doet, gezien zijn salaris.
Moderator: mods
De Boer met zijn 'je moet blij zijn dat je in zo'n mooi stadion mag spelen' is ook niet degene die spelers over de streep trekt.wimpey schreef:Gezien de communicatieskills van Overmars...columbus schreef:Vraag me af hoe zo'n gesprekje verloopt. Iemand echt proberen lekker te maken en te overtuigen da Ajax een goede keuze is of een babbeltje dat ze heb goed kunnen gebruiken omdat we wat dunnetjes in de middenvelders zitten.
De Boer hoopt op een ervaren man, niet per se een verdediger, het liefst een middenvelder. 'Voorin ook, als Lasse weg gaat.'
'Er komen fantastische talenten aan, maar die gaan niet even 40 wedstrijden spelen. Je zult een betere speler klaar moeten hebben.'
'Bij iedere Nederlandse club die het goed doet vertrekken mensen. Wij moeten de juiste combinatie vinden.'
'Je wilt zsm duidelijkheid voor iedereen. De portemonnee is niet afhankelijk van wel of niet CL spelen.'
De Boer: 'Ik sta nog steeds achter de filosofie. Vroeger kwamen er ook nooit drie of vier jonge talenten in de ploeg.'
Een kwalitatief goede LCV lijkt me ook een must. Of gaan we het nieuwe seizoen in met Riedewald en Viergever?De Boer is tevreden over Milik. 'We zijn ons aan het oriënteren, binnenkort volgt een eindoordeel.'
Kan er ook niet veel van.Alexander schreef:Ik heb sterk het idee dat Milik niet mag blijven.
Van spelers die kort voor de transferdeadline gehuurd of gekocht worden weet je dat het in 9 van de 10 gevallen een gok is. Dat wil niet zeggen dat Zimling maatgevend is.Yopi schreef:Jippie, we gaan ervaring kopen. De deur wijd open voor nieuwe Zimlings.
Je kunt het ook anders omschrijven: juist omdat hij alleen op koopjes uit is, kijkt hij in een beperkt gebied.Marillion schreef:Ik haal er eerlijk gezegd vooral uit dat er lokaal is ingekocht. De bedragen zijn voor nationale transfers niet laag. In het buitenland beperken we ons voornamelijk tot jonge spelers voor een relatief laag bedrag en een enkele noodgreep (Poulsen, Zimling en nog wat huurconstructies).
Gezien het geringe succes van transfers en gebaseerd op dit lijstje. Kijken we niet naar een veel te klein gebied?
Het blijft gissen met onze scouting, maar ik vermoed van wel. De wereld houdt echt niet op met Nederland, Skandinavië en Oost-Europa. Wimpey noemde Duitsland en België al. Ik denk zelf dat er daarnaast in Zuid-Amerika ook nog wel betaalbare spelers met voor Ajax toegevoegde waarde te vinden zijn. Vooral die straatjongens daar die goed kunnen voetballen lijken me qua personality heel interessant. Van die typetjes als Suarez, maar dan graag wat minder bijterig.Marillion schreef: Kijken we niet naar een veel te klein gebied?
En wat zullen deze jongens straks bij doorverkoop opleveren? Nog even afgezien van hun bijdrage (?) in de successen en inkomsten van Ajax in het voetjebal? Sinkgraven zie ik in de toekomst nog wel met winst vertrekken. Zivko misschien ook, maar de rest? Sigi was trouwens geen aankoop van FdB/TH?zeux schreef:Gevonden via de Engelse sectie:
Overzicht aankopen Marc Overmars
Bevestigt wel het beeld dat Overmars op koopjes uit is.
Sinkgraven 7 miljoen
vdHoorn 4 miljoen
Moisander 3,5 miljoen
Duarte en Zivkovic: 2,5 miljoen
Viergever 2 miljoen
Rest: 1 miljoen of lager
Zuidema schreef:Het blijft gissen met onze scouting, maar ik vermoed van wel. De wereld houdt echt niet op met Nederland, Skandinavië en Oost-Europa. Wimpey noemde Duitsland en België al. Ik denk zelf dat er daarnaast in Zuid-Amerika ook nog wel betaalbare spelers met voor Ajax toegevoegde waarde te vinden zijn. Vooral die straatjongens daar die goed kunnen voetballen lijken me qua personality heel interessant. Van die typetjes als Suarez, maar dan graag wat minder bijterig.Marillion schreef: Kijken we niet naar een veel te klein gebied?
Ik ben er altijd een groot voorstander van om er voor te zorgen dat de groep compleet is aan het begin van de voorbereiding. Dat gedeelte van het plan spreekt me dus wel aan. Nu de invulling nog.De Boer: 'er worden sowieso spelers aangetrokken, voor einde seizoen willen we selectie klaar hebben'
14 februari 2015
Frank de Boer laat in De Telegraaf weten dat het hem en Ajax nu serieus is met de opvatting dat er routiniers bijgehaald moeten worden. Nog voor het einde van het huidige seizoen moet de club de komst van de routiniers rondmaken. "Nee, of we ons voor de Champions League plaatsen maakt niet uit. Er worden sowieso spelers aangetrokken. Natuurlijk zijn we er al mee bezig. Dat kan niet op het laatste moment, omdat we voor iedereen snel duidelijkheid willen. Aan het einde van het seizoen willen we de selectie klaar hebben."
Bron: AN
Kom er maar in Peter.Marillion schreef:De Boer: 'er worden sowieso spelers aangetrokken, voor einde seizoen willen we selectie klaar hebben'
14 februari 2015
Frank de Boer laat in De Telegraaf weten dat het hem en Ajax nu serieus is met de opvatting dat er routiniers bijgehaald moeten worden. Nog voor het einde van het huidige seizoen moet de club de komst van de routiniers rondmaken. "Nee, of we ons voor de Champions League plaatsen maakt niet uit. Er worden sowieso spelers aangetrokken. Natuurlijk zijn we er al mee bezig. Dat kan niet op het laatste moment, omdat we voor iedereen snel duidelijkheid willen. Aan het einde van het seizoen willen we de selectie klaar hebben."
Bron: AN
+1Marillion schreef:Dat hoeft niet persé het geval te zijn. Als het goed is zoeken we spelers die graag bij Ajax willen komen spelen. Dus geen genante vertoningen zoals die flirt met een aanstaande pensionado als Eto'o maar jongens die al goed genoeg zijn om echt iets toe te voegen maar die tegelijkertijd ook nog een ambitieus groeipad voor zichzelf hebben uitgestippeld. Dat is het type speler waar Ajax op moet mikken.