Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » wo feb 04, 2015 3:23 pm

Omdat De Boer zijn mond niet kan houden. :smallgrin.gif:

Ik vind het alleen de moeite waard als die jongen in zichzelf wil investeren en voor langere tijd naar Nederland terug wil komen. Weinig kans dat hij dat doet, gezien zijn salaris.

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 04, 2015 3:48 pm

wimpey schreef:
columbus schreef:Vraag me af hoe zo'n gesprekje verloopt. Iemand echt proberen lekker te maken en te overtuigen da Ajax een goede keuze is of een babbeltje dat ze heb goed kunnen gebruiken omdat we wat dunnetjes in de middenvelders zitten.
Gezien de communicatieskills van Overmars...
De Boer met zijn 'je moet blij zijn dat je in zo'n mooi stadion mag spelen' is ook niet degene die spelers over de streep trekt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo feb 04, 2015 4:45 pm

Voetballers onder elkaar. Spelers kijken meer op tegen De Boer of Overmars dan tegen de gemiddelde manager.

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 13, 2015 1:40 pm

De Boer hoopt op een ervaren man, niet per se een verdediger, het liefst een middenvelder. 'Voorin ook, als Lasse weg gaat.'
'Er komen fantastische talenten aan, maar die gaan niet even 40 wedstrijden spelen. Je zult een betere speler klaar moeten hebben.'
'Bij iedere Nederlandse club die het goed doet vertrekken mensen. Wij moeten de juiste combinatie vinden.'
'Je wilt zsm duidelijkheid voor iedereen. De portemonnee is niet afhankelijk van wel of niet CL spelen.'
De Boer: 'Ik sta nog steeds achter de filosofie. Vroeger kwamen er ook nooit drie of vier jonge talenten in de ploeg.'
De Boer is tevreden over Milik. 'We zijn ons aan het oriënteren, binnenkort volgt een eindoordeel.'
Een kwalitatief goede LCV lijkt me ook een must. Of gaan we het nieuwe seizoen in met Riedewald en Viergever? :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 13, 2015 1:48 pm

Van een Viergever moet je deze zomer meteen afscheid nemen. Nog een jaar aankloten heeft voor niemand zin.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 13, 2015 2:01 pm

Ik heb sterk het idee dat Milik niet mag blijven.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 13, 2015 2:31 pm

Jippie, we gaan ervaring kopen. De deur wijd open voor nieuwe Zimlings. :1evil.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 13, 2015 2:47 pm

Alexander schreef:Ik heb sterk het idee dat Milik niet mag blijven.
Kan er ook niet veel van.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 13, 2015 3:05 pm

Yopi schreef:Jippie, we gaan ervaring kopen. De deur wijd open voor nieuwe Zimlings. :1evil.gif:
Van spelers die kort voor de transferdeadline gehuurd of gekocht worden weet je dat het in 9 van de 10 gevallen een gok is. Dat wil niet zeggen dat Zimling maatgevend is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 13, 2015 3:23 pm

Volgens mij benadrukt De Boer juist dat ook spelers als Van Rhijn en Veltman ervaring hebben.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr feb 13, 2015 8:44 pm

Ze zullen verder Viergever inderdaad een kans geven als centrale verdediger. Die heeft ook 150+ Eredivisieduels in de benen. Die jongen zal hoe dan een kans krijgen, want daar hebben ze hem voor gehaald.

Snap wel dat hij op het middenveld op zoek is naar een extra optie. Je moet dan wel doorselecteren, want het heeft weinig zin om sommige jongens weer op de bank te zetten. Na de komst van Sinkgraven en met de eventuele komst van een wat meer ervaren middenvelder wordt het voor een Serero en/of een Andersen wel erg lastig. Ik neem namelijk aan dat jongens als Bazoer en vd Beek en eventueel Nouri ook richting die A-selectie gaan. Overigens moeten ze natuurlijk niet aan komen kakken met het niveau Maduro of Krohn Dehli ofzo.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 13, 2015 10:09 pm

Gevonden via de Engelse sectie:

Overzicht aankopen Marc Overmars

Bevestigt wel het beeld dat Overmars op koopjes uit is.

Sinkgraven 7 miljoen
vdHoorn 4 miljoen
Moisander 3,5 miljoen
Duarte en Zivkovic: 2,5 miljoen
Viergever 2 miljoen
Rest: 1 miljoen of lager
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 13, 2015 10:15 pm

Ik haal er eerlijk gezegd vooral uit dat er lokaal is ingekocht. De bedragen zijn voor nationale transfers niet laag. In het buitenland beperken we ons voornamelijk tot jonge spelers voor een relatief laag bedrag en een enkele noodgreep (Poulsen, Zimling en nog wat huurconstructies).

Gezien het geringe succes van transfers en gebaseerd op dit lijstje. Kijken we niet naar een veel te klein gebied?
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » vr feb 13, 2015 10:18 pm

Marillion schreef:Ik haal er eerlijk gezegd vooral uit dat er lokaal is ingekocht. De bedragen zijn voor nationale transfers niet laag. In het buitenland beperken we ons voornamelijk tot jonge spelers voor een relatief laag bedrag en een enkele noodgreep (Poulsen, Zimling en nog wat huurconstructies).

Gezien het geringe succes van transfers en gebaseerd op dit lijstje. Kijken we niet naar een veel te klein gebied?
Je kunt het ook anders omschrijven: juist omdat hij alleen op koopjes uit is, kijkt hij in een beperkt gebied.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 13, 2015 10:30 pm

Marillion schreef: Kijken we niet naar een veel te klein gebied?
Het blijft gissen met onze scouting, maar ik vermoed van wel. De wereld houdt echt niet op met Nederland, Skandinavië en Oost-Europa. Wimpey noemde Duitsland en België al. Ik denk zelf dat er daarnaast in Zuid-Amerika ook nog wel betaalbare spelers met voor Ajax toegevoegde waarde te vinden zijn. Vooral die straatjongens daar die goed kunnen voetballen lijken me qua personality heel interessant. Van die typetjes als Suarez, maar dan graag wat minder bijterig.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 13, 2015 10:53 pm

zeux schreef:Gevonden via de Engelse sectie:

Overzicht aankopen Marc Overmars

Bevestigt wel het beeld dat Overmars op koopjes uit is.

Sinkgraven 7 miljoen
vdHoorn 4 miljoen
Moisander 3,5 miljoen
Duarte en Zivkovic: 2,5 miljoen
Viergever 2 miljoen
Rest: 1 miljoen of lager
En wat zullen deze jongens straks bij doorverkoop opleveren? Nog even afgezien van hun bijdrage (?) in de successen en inkomsten van Ajax in het voetjebal? Sinkgraven zie ik in de toekomst nog wel met winst vertrekken. Zivko misschien ook, maar de rest? Sigi was trouwens geen aankoop van FdB/TH?

Catenaccio.nl liet in een artikel in 2013 al eens zien hoe Ajax in de low-budgetaankopen tot 5 miljoen de afgelopen jaren bij de doorverkoop een fors verlies leed van maar liefst € 45 miljoen. Terwijl de grote aankopen (> 5 miljoen) juist een saldo winst van 20 miljoen euri opleverden. Die winst ging wel weer bijna teniet door Sulejmani, maar dat lijkt me vooral een erg excessief en leerzaam incident. Waarbij immers wel bijzonder veel mis ging op alle fronten en wat Ajax volgens mij niet snel weer zal gebeuren. Over de samenstelling van die lijstjes kan je natuurlijk discussiëren, maar er tekent zich bij die aankopen volgens mij toch wel een patroon af. Wat goed is zal als aankoop zeker wat kosten, maar kan ook weer het nodige opleveren. En goedkoop is wel erg vaak duurkoop. Zie ook:

http://www.catenaccio.nl/ajax-leert-nie ... -verleden/
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » vr feb 13, 2015 11:40 pm

Zuidema schreef:
Marillion schreef: Kijken we niet naar een veel te klein gebied?
Het blijft gissen met onze scouting, maar ik vermoed van wel. De wereld houdt echt niet op met Nederland, Skandinavië en Oost-Europa. Wimpey noemde Duitsland en België al. Ik denk zelf dat er daarnaast in Zuid-Amerika ook nog wel betaalbare spelers met voor Ajax toegevoegde waarde te vinden zijn. Vooral die straatjongens daar die goed kunnen voetballen lijken me qua personality heel interessant. Van die typetjes als Suarez, maar dan graag wat minder bijterig.

Ik heb ook al een keer de Alpenlanden genoemd.

En vergeet de 'B'-teams van grote clubs niet. De door mij al regelmatig aangehaalde Soriano kwam van Barcelona B. Blijkbaar had hij het daar toch niet naar zijn zin en ging naar Salzburg voor 440.000 pond. 112 goals in 126 wedstrijden met 47 assists.
Tweede teams in Engeland, Duitsland. Daar zitten vast meer spelers die 'stuck' zijn. Misschien niet goed genoeg voor de top in die landen, maar wel goed genoeg voor Ajax.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 14, 2015 10:50 am

We gaan als het aan De Boer ligt vlot beginnen met het op peil brengen van de selectie voor volgend jaar:
De Boer: 'er worden sowieso spelers aangetrokken, voor einde seizoen willen we selectie klaar hebben'

14 februari 2015

Frank de Boer laat in De Telegraaf weten dat het hem en Ajax nu serieus is met de opvatting dat er routiniers bijgehaald moeten worden. Nog voor het einde van het huidige seizoen moet de club de komst van de routiniers rondmaken. "Nee, of we ons voor de Champions League plaatsen maakt niet uit. Er worden sowieso spelers aangetrokken. Natuurlijk zijn we er al mee bezig. Dat kan niet op het laatste moment, omdat we voor iedereen snel duidelijkheid willen. Aan het einde van het seizoen willen we de selectie klaar hebben."

Bron: AN
Ik ben er altijd een groot voorstander van om er voor te zorgen dat de groep compleet is aan het begin van de voorbereiding. Dat gedeelte van het plan spreekt me dus wel aan. Nu de invulling nog.
Nil volentibus arduum

De Dominee

Bericht door De Dominee » za feb 14, 2015 10:52 am

De spelers die wij moeten willen gaan niet aan het begin van de zomer tekenen. Ajax is voor hen vaak niet de eerste of enige optie.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 14, 2015 11:03 am

Dat hoeft niet persé het geval te zijn. Als het goed is zoeken we spelers die graag bij Ajax willen komen spelen. Dus geen genante vertoningen zoals die flirt met een aanstaande pensionado als Eto'o maar jongens die al goed genoeg zijn om echt iets toe te voegen maar die tegelijkertijd ook nog een ambitieus groeipad voor zichzelf hebben uitgestippeld. Dat is het type speler waar Ajax op moet mikken.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za feb 14, 2015 11:51 am

Marillion schreef:
De Boer: 'er worden sowieso spelers aangetrokken, voor einde seizoen willen we selectie klaar hebben'

14 februari 2015

Frank de Boer laat in De Telegraaf weten dat het hem en Ajax nu serieus is met de opvatting dat er routiniers bijgehaald moeten worden. Nog voor het einde van het huidige seizoen moet de club de komst van de routiniers rondmaken. "Nee, of we ons voor de Champions League plaatsen maakt niet uit. Er worden sowieso spelers aangetrokken. Natuurlijk zijn we er al mee bezig. Dat kan niet op het laatste moment, omdat we voor iedereen snel duidelijkheid willen. Aan het einde van het seizoen willen we de selectie klaar hebben."

Bron: AN
Kom er maar in Peter.

zeux

Bericht door zeux » za feb 14, 2015 11:57 am

Marillion schreef:Dat hoeft niet persé het geval te zijn. Als het goed is zoeken we spelers die graag bij Ajax willen komen spelen. Dus geen genante vertoningen zoals die flirt met een aanstaande pensionado als Eto'o maar jongens die al goed genoeg zijn om echt iets toe te voegen maar die tegelijkertijd ook nog een ambitieus groeipad voor zichzelf hebben uitgestippeld. Dat is het type speler waar Ajax op moet mikken.
+1

Het zou mooi zijn als Ajax ook bij wat meer gearriveerde spelers weer wat meer op de radar zou komen als springplank naar de Europese subtop of top (sprongen die bijv Eriksen, Vertonghen, Blind hebben kunnen maken via Ajax) of als plek waar een in het slop geraakte veelbelovende carrière weer vlot getrokken kan worden (zo zou iemand als Van Ginkel bijvoorbeeld weer in beeld kunnen komen bij de topclubs, kwestie van één stapje terug om daarna misschien wel grotere stappen vooruit te gaan, in plaats van amechtig proberen te blijven aanklampen in eerste teams van topclubs).

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 14, 2015 3:21 pm

Zal mij benieuwen. Ben ook heel benieuwd wat de Boer en co onder ervaring verstaan. Is dat iemand met 100+ duels in de benen? Of een dertigplusser?
Sowieso afwachten met dergelijke aankopen, al heeft Ajax daar wel een vrij redelijke reputatie. Schone, Moisander en Poulsen waren prima aankopen.

Acht de kans dat we de selectie 'rond' hebben voor het einde van het seizoen overigens nihil. De ervaren jongens (of ze nu 25 of 29 zijn) hebben in de regel betere opties dan Ajax (of willen daar op wachten).

Vervanger voor Moisander kan ik nog wel plaatsen. Milik aantrekken of daar de markt voor op gaan. Serero out en daar een diepte-investering overwegen. Klaar.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 14, 2015 3:35 pm

Ajax heeft behoefte aan een paar broodvoetballers. Het is veel te vrijblijvend, het ambitieniveau is te laag.

Wanneer er niets aan de achterhoede wordt gedaan, weet je nu al dat het niets wordt. En wanneer VMBO-er Overmars het proces van het op peil brengen van de selectie in goede banen moet leiden ook.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za feb 14, 2015 3:55 pm

Ik neem aan dat ze naar oud-Ajacieden gaan kijken. Van der Vaart en zo.

Plaats reactie