Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008 (deel II)

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 04, 2008 3:46 pm

Mitea is natuurlijk niet vergelijken met Sulejmani. Mitea is technisch onwijs zwak, terwijl Sulejmani technisch juist vrijwel volmaakt is.
Laatst gewijzigd door Bert op wo jun 04, 2008 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 04, 2008 3:48 pm

Bertje schreef:Sulejmani is natuurlijk niet vergelijken met Sulejmani. Mitea is technisch onwijs zwak, terwijl Sulejmani technisch juist vrijwel volmaakt is.
Je posts worden met de dag cryptischer. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 3:53 pm

Bertje schreef:Sulejmani is natuurlijk niet vergelijken met Mitea. Mitea is technisch onwijs zwak, terwijl Sulejmani technisch juist vrijwel volmaakt is.
Ik maak geen vergelijking kwa kwaliteiten met elkaar, wel het feit dat men ook van Mitea gouden bergen verwachtte op het voetbalveld.Jij en ik weten Bertje dat voetballen bij AJAX een wereld van verschil is, doe je het een paar keer niet goed, zorgen de supporters en de media wel voor dat je verder in je dip komt te zitten.Ik zeg het altijd maar zo, bij AJAX is het speelkwartier afgelopen ... en jij en ik heb in het verleden genoeg talenten na een paar seizoenen afgeschreven zien worden ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 04, 2008 3:58 pm

Ach, wat maakt het nou uit wat men - wie zijn dat eigenlijk? - verwacht? Het gaat erom wat je zelf ziet. Dan was Mitea ook toen al technisch zwak, waardoor hij ook de mogelijkheid niet had om iets van overzicht te ontwikkelen. Zo bijzonder was het gewoon niet. Dat is in het geval van Sulejmani wel anders.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 3:58 pm

Ledezma! Toendertijd 10 miljoen gulden voor betaald (een ongehoord bedrag in die tijd voor een jeugdig talent), na een heroisch gevecht op schiphol met de feyenoord delegatie. Hét talent van Zuid- en midden-Amerika, vergelijkbaar met Ronaldo. :smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 4:03 pm

Bertje schreef:Ach, wat maakt het nou uit wat men - wie zijn dat eigenlijk? - verwacht? Het gaat erom wat je zelf ziet. Dan was Mitea ook toen al technisch zwak, waardoor hij ook de mogelijkheid niet had om iets van overzicht te ontwikkelen. Zo bijzonder was het gewoon niet. Dat is in het geval van Sulejmani wel anders.
Blijkbaar weet jij het dus niet ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 4:04 pm

LucaS schreef:Ledezma! Toendertijd 10 miljoen gulden voor betaald (een ongehoord bedrag in die tijd voor een jeugdig talent), na een heroisch gevecht op schiphol met de feyenoord delegatie. Hét talent van Zuid- en midden-Amerika, vergelijkbaar met Ronaldo. :smallgrin.gif:
Hoeveel was dat per wedstrijd in het 1e :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 4:08 pm

Volgens mij heeft hij nooit in het eerste gespeeld. Hij voetbalt trouwens nog, in de 2e bundesliga

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 4:12 pm

Dag tien miljoen gulden, of hebben we nog de hoofdprijs voor hem gevangen :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 4:14 pm

Zal wel een aankoop van Blind geweest zijn! :hypocrite.gif:
Voor zover ik weet is zijn contract ontbonden en is hij gratis teruggegaan naar Costa Rica (?)

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 4:19 pm

LucaS schreef:Zal wel een aankoop van Blind geweest zijn! :hypocrite.gif:
Voor zover ik weet is zijn contract ontbonden en is hij gratis teruggegaan naar Costa Rica (?)
Daarom, AJAX heeft door de jaren veel talenten binnen gehaald, en velen zijn mislukt, of er kwam niet uit wat men verwacht had.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 04, 2008 4:20 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:Sulejmani is natuurlijk niet vergelijken met Mitea. Mitea is technisch onwijs zwak, terwijl Sulejmani technisch juist vrijwel volmaakt is.
Ik maak geen vergelijking kwa kwaliteiten met elkaar, wel het feit dat men ook van Mitea gouden bergen verwachtte op het voetbalveld.Jij en ik weten Bertje dat voetballen bij AJAX een wereld van verschil is, doe je het een paar keer niet goed, zorgen de supporters en de media wel voor dat je verder in je dip komt te zitten.Ik zeg het altijd maar zo, bij AJAX is het speelkwartier afgelopen ... en jij en ik heb in het verleden genoeg talenten na een paar seizoenen afgeschreven zien worden ..
Precies. Ervaring hebben we nodig! Met Stam, Davids en Perez word je namelijk wel kampioen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 04, 2008 4:26 pm

Ervaring hebben we ook nodig. En geen enkele aankoop is een garantie op een kampioenschap

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 04, 2008 4:27 pm

LucaS schreef:Ervaring hebben we ook nodig. En geen enkele aankoop is een garantie op een kampioenschap
Sorry, je vergist je. Kwaliteit hebben we nodig.

Het grote afzeiken van jonge spelers is weer begonnen hoor. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 04, 2008 4:37 pm

LucaS schreef:Zal wel een aankoop van Blind geweest zijn! :hypocrite.gif:
Nee, was een 'ontdekking' van Gerard van der Lem. Die had hem gezien toen hij met Ajax 2 deelnam aan een of ander toernooi, ik dacht in de VS.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 04, 2008 4:57 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
Precies. Ervaring hebben we nodig! Met Stam, Davids en Perez word je namelijk wel kampioen.
Met van Bronckhorst, Makaay, de Cler en Landzaat kun je misschien bij de eerste 5 eindigen. Ervaring my ass. Dat hele verhaal moet maar eens in de prullenmand verdwijnen. Alsof Zlatan, Sneijder, v/d Vaart, de Jong, Maxwell, Trabelsi en Chivu zoveel ervaring hadden. :biggrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 5:51 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
Zeg site admin, kun je me effe aanwijzen waar ik het over ervaring heb ?.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 04, 2008 6:02 pm

Ik heb het daarover.

De zaken die jij opnoemt zijn niet exclusief voor jonge spelers. Japie Stam en Ogararu zijn ook keihard door het ijs gezakt bij Ajax.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 04, 2008 6:07 pm

Voetske, ik heb meer vertrouwen in de voetbalkennis van Johnk dan in die van jou. Johnk riep ergens in september al dat Sulejmani een prima voetballer voor Ajax zou zijn. Daarna is die jongen alleen maar beter gaan voetballen. Persoonlijk denk ik dat een voorhoede; Sulejmani - Huntelaar - Suarez om te smullen is.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 04, 2008 6:14 pm

Ik denk dat iedereen Sulejmani een goede voetballer vind. Daar gaat de discussie ook niet om.

En aan 3 goede spelers in de voorhoede en stront in de verdediging en bagger op het middenveld heb je ook niet veel.

Ik ben nu gewoon blij als er een spelmaker bij komt, De Zeeuw, en een verdediger; Douglas.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 04, 2008 6:16 pm

Dat zeg ik toch ook niet Rishi? Het gaat er alleen om dat Ajax het niet moet nalaten als het een toptalent kan binnenhalen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 04, 2008 6:18 pm

Oke, my bad. Ik ben het met je eens. Alleen is nu de vraag of Ajax toptalenten moet gaan binnenhalen voor 18 miljoen.

Zlatan was een topper destijds en werd verkocht voor 16. Sneijder werd verkocht voor maar 27. Dat waren beide toppers. Spelers van internationale klasse.

Sulejmani kan ook op dat niveau komen, dat zie ik ook wel, alleen is 18 miljoen gewoon heel veel geld.

Maar ik ben blij hoor. Sulejmani is een T O P P E R!
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » wo jun 04, 2008 6:21 pm

Laat ik het zo zeggen. Sulejmani is en een topper en het zou betekenen dat je voor de linksbuiten ook eindelijk een fatsoenlijke speler hebt. Met zo'n voorhoede ga ik hier op AT een pool beginnen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 04, 2008 6:24 pm

Ja voorin ben je nu wel klaar. Zeker met een Cvitanich, Martina, Rommedahl en Kennedy... Moet wel goedkomen.

Op het middenveld zie ik het het somberst...
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 6:28 pm

Jöhnk schreef:Ik heb het daarover.

De zaken die jij opnoemt zijn niet exclusief voor jonge spelers. Japie Stam en Ogararu zijn ook keihard door het ijs gezakt bij Ajax.
Onzin, je ze er ook nog eens onder
Het grote afzeiken van jonge spelers is weer begonnen hoor.
... en dan begrijp ik dus niet waar jij het over hebt.

Wat Stam betreft vind ik het wel mee vallen, Ogararu is een ander verhaal.Maar ook daar waren de reacties toch overwegend positief toen ie werdt gekocht, want hij deed het goed in roemenië.

Verder heb ik het nergens over ervaring, of dat Sulejmani meer kans maakt om door de mand te zakken dan oudere spelers.Wat ik wel zeg is dat ie duidelijk talent had in wedstrijden die ik heb gezien dit jaar in de eredivisie, maar dat hadden zoveel spelers die naar AJAX zijn gekomen op jonge leeftjd ook, om vervolgens het niet aan te kunnen.

Dat en, zoals het er nu naar uitziet 18 miljoen aan tranfergeld, dan mag ik toch hopen dat iedereen wel heel erg overtuigd is dat ie gaat slagen, nog anders gezegt, waar zet je de grens ?, 20 miljoen voor dit talent, 25 miljoen ? voor een speler die niet heeft aangetoond dat ie dit ook over een langere termijn kan volhouden, op een ander nivo waar heel andere spelregels tellen.Met als voorbeeld er bij gehaald Mitea die dribbelde ook iedereen turenluurs, was het super-talent voor velen.

Daarnaast ( en dat leg ik ook uit ) vraag ik me af waarom het zo lang moet duren.Hoe AJAX tegen deze mega-transfer ( voor een speler op deze leeftijd ) aankijkt.Denkt men eens een keer niet aan overhouden, maar aan b.v. kiet spelen en hoest men dit bedrag op, maar wel dat zodadelijk hopelijk blijkt dat deze speler voor onze selectie wel een verschil gaat maken.Want als je nu inkoopt voor 18 miljoen, zal ie, wil je er winst op maken toch vlug zo'n 24-26 miljoen moeten gaan opbrengen.

Daarbij vraag ik me dus hardop af waarom het ( alweer ) nog niet rond is.Als van Basten zegt dat het kapitaal op hetveld moet staan, dan moet je ook niet gaan zeuren over een miljoentje meer of minder.Zeker niet nu de geruchten steeds sterker worden dat meer clubs interessen beginnen te krijgen ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo jun 04, 2008 6:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Gesloten