Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr jan 30, 2015 1:28 pm

Lionel schreef:Overmars mag van mij weg. Koekenbakker eerste klas. Helemaal na zijn opmerking in de rust :excited.gif:
+1. Een opperdombo. Ken hem een beetje van vroeger. Domste jochie van de klas. Geen belemmering om directeur bij Ajax te worden. :excited.gif:

Ajax zal wel weer voor Pröpper gaan. En dat komt voor de wedstrijd van a.s. weekend ook nog wel in de media.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr jan 30, 2015 1:39 pm

zeux schreef:
beelzebub schreef:Of nog dichter bij huis, tegen wie spelen we aanstaande zondag en krijgen we daarna niet meer dit seizoen? Juist. Vejinovic dus. :ajaxsmiley.gif:
Ik las deze winter een stuk dat hij het goed doet bij Vitesse, maar zie die nagenoeg nooit spelen. Is het wat? En dan: is het wat voor Ajax?

Zo goed hem ik 'm niet bekeken. Puur op de cijfers doet hij het goed.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 30, 2015 1:43 pm

Hadden ze nou niet eens wat eerder kunnen handelen? Zal wel weer niet lukken en krijgen we weer huilverhalen in de media.

Zou me trouwens niet verbazen als Vaart komt. Versterking voor middenveld en spits. Ik heb het flauwe vermoeden dat Boer niet tevreden is over Milik.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 30, 2015 1:51 pm

wimpey schreef:
Ajax zal wel weer voor Pröpper gaan. En dat komt voor de wedstrijd van a.s. weekend ook nog wel in de media.
Heel goed denkbaar. En wederom kansloos.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » vr jan 30, 2015 1:59 pm

Bizarre gang van zaken op dit late moment...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jan 30, 2015 2:10 pm

En Overmars zal dan wel uiteindelijk 0.5 miljoen bieden en zich dan afvragen waarom het niet lukt..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 30, 2015 2:20 pm

zeux schreef:Ik las deze winter een stuk dat hij het goed doet bij Vitesse, maar zie die nagenoeg nooit spelen. Is het wat? En dan: is het wat voor Ajax?
Vejinovic is een prima speler bij balbezit, met zijn trap is hij ook een meerwaarde bij dode spelmomenten.
Bij balverlies is hij kwetsbaar, verdedigend is hij niet sterk en zijn loopvermogen is niet geweldig.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 30, 2015 2:31 pm

De Boer: 'Kans op een ervaren aankoop is vrij klein'

Ajax-trainer Frank de Boer heeft vrijdag laten weten dat de kans dat de Amsterdammers deze transferperiode nog een aankoop gaan doen niet groot is. Mocht die er wél komen, dan haalt De Boer het liefst een middenvelder.

Op de persconferentie in aanloop naar het duel bij Vitesse van komende zondag, besprak de oefenmeester onder meer de column in Voetbal International van zijn broer Ronald. Die sprak over 'broodnodige versterkingen'. De Ajax-trainer wilde daar niet aan. 'Ik begrijp zijn insteek, maar je moet ook heel goed kijken naar wat je al in je selectie hebt. Als je die versterkingen gaat halen, wie sta je dan in de weg?' Hij doelde daarmee op de jonge talenten in zijn selectie.

'Ga je voor talent? Laat je hen minuten maken en ervaring opdoen? Of ga je voor een ervaren speler. Die afweging moet je altijd maken, dat is balanceren op een dun koordje.' Toch houdt hij zijn oren en ogen open. 'Natuurlijk oriënteren we ons. In eerste instantie kijk ik naar het middenveld. Als we iemand zien die we goed kunnen gebruiken, dan zullen we dat zeker niet nalaten. Maar we doen niet zomaar paniekaankopen. De kans dat er een ervaren speler bijkomt is vrij klein. Het moet iemand zijn met een combinatie van ervaring en kwaliteit. Dat is gewoon lastig.'

Bovendien heeft De Boer volop vertrouwen in zijn huidige selectie. 'Het is gewoon een kwestie van overtuiging, uitstralen dat we een goede groep hebben. Dat hebben we genoeg bewezen, maar de laatste wedstrijden waren niet ideaal voor het zelfvertrouwen. Met jonge jongens kun je accepteren dat het misschien fout afloopt, dat is inherent aan jong en grillig zijn. Ze moeten ook leren om dit soort momenten een plekje te geven. Als je ze niet opstelt, weten ze ook nooit hoe het in de grote mannen-wereld gaat.'

VI
Tsja. Combinatie van ervaring en kwaliteit en dan in de zomer uitkomen bij Zimling. Ik weet niet, hoor...

Mano

Bericht door Mano » vr jan 30, 2015 2:46 pm

Peter schreef:
De Boer: 'Kans op een ervaren aankoop is vrij klein'

Op de persconferentie in aanloop naar het duel bij Vitesse van komende zondag, besprak de oefenmeester onder meer de column in Voetbal International van zijn broer Ronald. Die sprak over 'broodnodige versterkingen'. De Ajax-trainer wilde daar niet aan. 'Ik begrijp zijn insteek, maar je moet ook heel goed kijken naar wat je al in je selectie hebt. Als je die versterkingen gaat halen, wie sta je dan in de weg?' Hij doelde daarmee op de jonge talenten in zijn selectie.

'Ga je voor talent? Laat je hen minuten maken en ervaring opdoen? Of ga je voor een ervaren speler. Die afweging moet je altijd maken, dat is balanceren op een dun koordje.' Toch houdt hij zijn oren en ogen open. 'Natuurlijk oriënteren we ons. In eerste instantie kijk ik naar het middenveld. Als we iemand zien die we goed kunnen gebruiken, dan zullen we dat zeker niet nalaten. Maar we doen niet zomaar paniekaankopen. De kans dat er een ervaren speler bijkomt is vrij klein. Het moet iemand zijn met een combinatie van ervaring en kwaliteit. Dat is gewoon lastig.'

Bovendien heeft De Boer volop vertrouwen in zijn huidige selectie. 'Het is gewoon een kwestie van overtuiging, uitstralen dat we een goede groep hebben. Dat hebben we genoeg bewezen, maar de laatste wedstrijden waren niet ideaal voor het zelfvertrouwen. Met jonge jongens kun je accepteren dat het misschien fout afloopt, dat is inherent aan jong en grillig zijn. Ze moeten ook leren om dit soort momenten een plekje te geven. Als je ze niet opstelt, weten ze ook nooit hoe het in de grote mannen-wereld gaat.'

VI
Tsja. Combinatie van ervaring en kwaliteit en dan in de zomer uitkomen bij Zimling. Ik weet niet, hoor...
Ik word zo f@kking moe van die uitspraak. Een talent bij ajax mag absoluut geen concurrentie hebben.. Als ze oud genoeg zijn stellen we ze lekker op in Ajax 1, kunnen ze ervaring opdoen!!
Als je talent stuurloos in een elftal dumpt, wordt het niks. Daar moeten echte kerels omheen staan waar ze zich aan op kunnen trekken :1evil.gif:
En als iemand in de weg staat dan is het aan het talent om hem te verslaan en de concurrentie aan te gaan.
DAN krijg je pas talent!!

zijn allemaal smoesjes van een stelletjes nitwits die zichzelf TH noemen.
:blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 30, 2015 3:03 pm

Peter schreef:Tsja. Combinatie van ervaring en kwaliteit en dan in de zomer uitkomen bij Zimling. Ik weet niet, hoor...
Jawel, je weet het wel. Morten zal een belletje krijgen. Weet zo effe 1-2-3 geen uitgerangeerde Deen. Dan wordt het al lastig voor het TH.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 30, 2015 3:09 pm

Denken jullie dan dat er iemand komt? Als ik De Boer zo hoor lijkt me dat twijfelachtig, hoor.

Het is een stuk gemakkelijker als je Mendes even kunt bellen...

http://www.vi.nl/premium-kennismaking/t ... nsfers.htm

Duke

Bericht door Duke » vr jan 30, 2015 3:12 pm

Ach, de kans op een echte versterking is toch klein, dan kun je maar beter niets doen.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 30, 2015 3:25 pm

Yopi schreef: Het is een stuk gemakkelijker als je Mendes even kunt bellen...
Zonder Mendes kun je enkel niveau Zimling krijgen? :confused.gif:

Die lui doen hun huiswerk niet. En misschien zien ze het gewoon niet. Zorgelijk. Niet goed genoeg voor een club van het niveau Ajax i.i.g.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr jan 30, 2015 3:40 pm

Overmars is gewogen en te licht bevonden. Bij spelers betekent dat doorselecteren en dus wieberen. Ik zie niet in waarom dat bij het technisch hart anders is.

Wimpey's beeldspraak van een technisch hart met lekkende hartklep vind ik goed op z'n plaats. Tijd om Overmars te vervangen voor een nieuwe hartklep.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 30, 2015 3:43 pm

Het is wel lastig. Combinatie van factoren: relatief laag salaris, matige competitie, makelaar mag niet 'meepraten', enz.

Bij Ajax hopen ze dat de grote jongens t.z.t. naar huis komen. Maar die grote jongens zitten allang bij makelaars met andere belangen.

Ajax moet niet huren, vind ik. Dat schiet niet op.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 30, 2015 3:51 pm

Alleen interessant als er een optie tot koop bij zit.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 30, 2015 4:02 pm

Scherrer schreef:Overmars is gewogen en te licht bevonden. Bij spelers betekent dat doorselecteren en dus wieberen. Ik zie niet in waarom dat bij het technisch hart anders is.

Wimpey's beeldspraak van een technisch hart met lekkende hartklep vind ik goed op z'n plaats. Tijd om Overmars te vervangen voor een nieuwe hartklep.

Waar zit het probleem dan? Dat moet je eerst weten.

Ligt het aan de scouting? Aan het gebrekkige netwerk van Overmars? Aan zijn beoordelingsvermogen? Heeft Overmars wel speelruimte? Wie beslist wat?
Is Ajax te zuinig/te principieel/te fundamentalistisch wat de jeugd betreft? Ik lees steeds dat ze de jeugd voorrang willen geven en in principe is dat ook goed. Leggen ze de lat niet te hoog, waardoor ze overal naast grijpen en uiteindelijk uitkomen bij goedkope noodoplossingen?

Als ik naar de concurrentie kijk, dan zie ik dat F. het zoekt in afdankertjes, dat Twente openlijk in zee gegaan is met Doyen, en dat PSV steeds zaken doet of zaken wil doen met clubs uit het Doyen-netwerk, iets waar ik van Baseman geen conclusies aan mag verbinden. :hypocrite.gif: Ik vraag me af of het überhaupt nog mogelijk is om los van dergelijke netwerken spelers met een behoorlijke reputatie naar Nederland te halen, een enkele uitzondering daargelaten.

Als jij de antwoorden weet...

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 30, 2015 4:22 pm

Overmars en Ajax hebben bij het aantrekken van enkele jeugdspelers laten zien dat zaken doen met schimmige zaakwaarnemers geen enkel probleem is, dus dat mag het probleem niet zijn.

Een groter probleem lijkt me een gebrekkige inschatting van spelers en voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten. Ook lijkt men bij Ajax het doorschuiven van jeugdspelers veel te belangrijk te vinden, dat zou namelijk geen belemmering mogen zijn om een fatsoenlijke (oudere/minder jonge) speler te halen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 30, 2015 4:47 pm

Baseman schreef:Ook lijkt men bij Ajax het doorschuiven van jeugdspelers veel te belangrijk te vinden, dat zou namelijk geen belemmering mogen zijn om een fatsoenlijke (oudere/minder jonge) speler te halen.
Precies. Overmars redeneert ik haal Vejinovic (bijvoorbeeld) maar niet, want dan loopt ie Bazoer in de weg. Dan denk ik: Nou en?! Als Bazoer over twee jaar zo goed is speelt ie hem vanzelf uit het elftal.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 30, 2015 4:55 pm

Yopi schreef: Waar zit het probleem dan? Dat moet je eerst weten.

PSV steeds zaken doet of zaken wil doen met clubs uit het Doyen-netwerk,
De scouting is Overmars' pakkie an. Ik heb het gevoel dat die gast echt clueless is. De spelers die ie niét weet binnen te halen is m.i. niet eens het probleem. Dat zijn de spelers die hij wel naar Ajax haalt. :excited.gif:

Nergens staat vastgelegd dat psv geen zaken mag doen met Sporting, Valencia, Chelsea en City. Ik zie bij psv Gerbrands, Brands en Langeler. Nobodies in het internationale voetbal. Maar ze hebben hun winkel dit seizoen beter op orde dan Sar, Overmars, Bergkamp en Jonk.

Arthur

Bericht door Arthur » vr jan 30, 2015 4:57 pm

wimpey schreef:Maar ze hebben hun winkel dit seizoen beter op orde dan Sar, Overmars, Bergkamp en Jonk.
Volgens mij doet Jonk het vrij goed met de opleiding. Ik word in ieder geval wel vrolijk als ik de wekelijkse beelden voorbij zie komen op Ajax tv.
Bergkamp is volgens mij een prima assistent.
Sar kan ik niet beoordelen omdat ik niet weet wat hij doet en wat hij aan Kinsbergen overlaat.

Overmars is de enige die overduidelijk faalt.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr jan 30, 2015 5:09 pm

Wat dacht je van je sociale verplichting naar je supporters toe.. het veld spel is een schande
Weer op zoek naar een Interim coach..

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 30, 2015 5:17 pm

Het kankeren wordt hier tot een kunst verheven. :smallgrin.gif:
YNWA

Rednose

Bericht door Rednose » vr jan 30, 2015 6:29 pm

Tja....dit zagen we dus ook al weer jaren aankomen dus het is terecht dat er wordt gekankerd.
Ik verbaas me er alleen over dat het het zo lang duurde.
Ik baal er al tijden van dat er geen balans in het elftal zit, en ja, dan maar wat extra betalen.
Ik ga vanavond gewoon lekker naar die docu over Jari kijken, kon ik lekker met korting krijgen (er schuilt een klein Overmarsje in me) :smile-ajax.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Duke

Bericht door Duke » vr jan 30, 2015 10:15 pm

Berichten over Sinkgraven verplaatst naar zijn eigen topic.

Salvador Dali

Plaats reactie