Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 11:51 am

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Ja daar is hij weer 80 miljoen op de bank, kopen! :smallgrin.gif:

WIE DAN ? Geef nou eens antwoord op die vraag, welke internationale speler van 27 die Ajax direct beter maakt komt in de Nederlandse competitie spelen voor minder dan een miljoen, liefst 3 stuk want we kunnen er een en elke linie gebruiken. :biggrin.gif:

En weer die suggestie dat ik 80 miljoen uit zou willen geven...

Helaas ben je vooral goed in verbaal rammen, maar minder goed in het zien van nuances.
En weer geen antwoord, thanks for making my point. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 11:55 am

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:
Het heeft niets met opgeven te maken maar alles met realisme. Het laatste transfernieuws nog een beetje gevolgd? Alles maar dan ook alles wat ook maar een beetje kan voetballen wordt weggekocht door Engeland Frankrijk Duitsland Italië of Spanje. Door de jaren heen was alles wat er ook maar een beetje boven uitstak zo weg bij Ajax. En nu is het zelfs zo erg dat een middelmatige voetballer als DeLay Blind in de belangstelling staat.

Het is volkomen onrealistisch te denken dat Ajax of welke Nederlandse club dan ook terugkeert aan de Europese top. Zelf opleiden jong kopen en kampioen worden, derde worden in je cl groep of een keer met heel veel mazzel doorgaan, meer zit er echt niet in als de financiële verhoudingen in Europa zo blijven.
Niemand zegt dat het makkelijk is.

Maar je gelooft dus uiteindelijk ook niet in de missie van Cruijff.
En daar is de heisa vier jaar geleden wel mee begonnen: de missie om terug te komen aan de Europese (sub)top.
Onderdeel van de door jou zo gehate revolutie waar je vriend die achterbakse doorgeleerde professor buitenspel werd gezet. Nationaal gaat het prima 4 kampioenschappen en een 5de onderweg, jammer he. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 12:00 pm

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Oh jij denkt dat Ajax ze wel kent maar zoiets heeft van, we kennen ze wel, ze willen wel komen maar we doen het lekker niet, we willen niet sterker worden............ :drecul.gif:
Jij vindt de scouting van Ajax goed functioneren dus?
Naar behoren,
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 12:08 pm

InnerHarbour schreef:
Nationaal gaat het prima 4 kampioenschappen en een 5de onderweg, jammer he. :hypocrite.gif:
Dat was niet het vertrekpunt van de 'revolutie'. Dat was: terug naar de Europese (sub)top.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 12:09 pm

InnerHarbour schreef:

En weer geen antwoord, thanks for making my point. :biggthumpup.gif:
Nu nog iedereen die op dit forum post dat er versterkingen moeten komen agressievig benaderen en je bent een stuk geloofwaardiger. :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » ma aug 04, 2014 12:13 pm

InnerHarbour schreef:Nationaal gaat het prima 4 kampioenschappen en een 5de onderweg, jammer he. :hypocrite.gif:
Met zaadvoetbal, ben blij dat ik geen seizoenskaart meer heb.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 12:18 pm

@ Zeux Ik heb die vraag al vaker in het algemeen gepost, komt geen antwoord op, niet van jou niet van andere. Snap ik best want als die gasten er zijn haalt Ajax ze wel. De Boer wil ze echt wel hebben.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 12:19 pm

Ik kan me nog herinneren dat de waarde van ex-spelers als Overmars, Bergkamp enz. ertoe zou leiden dat hun contacten zouden zorgen voor het aantrekken van goede spelers, Barcelona werd genoemd, Arsenal, MU, maar tot nu toe heeft dat Cuenca en Bojan opgeleverd, spelers die niets brachten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 12:39 pm

InnerHarbour schreef:@ Zeux Ik heb die vraag al vaker in het algemeen gepost, komt geen antwoord op, niet van jou niet van andere. Snap ik best want als die gasten er zijn haalt Ajax ze wel. De Boer wil ze echt wel hebben.
Hoe kan het dat Groningen Suarez vond.
Hoe kan het dat Heerenveen FinnBogasson vond.

Ajax wist in het verleden Ibrahimovic te vinden.

Wat jij zegt, is dat er in heel Scandinavië, in heel Oost-Europa, in heel Latijns Amerika voor Ajax niets te vinden is dat een versterking kan zijn voor wat er nu in de selectie rondloopt, door de concurrentie (geldbeurs) in Engeland, Spanje, Duitsland, Italië en Frankrijk.

Ja, ik vind dat heel erg moeilijk te geloven dat zulke grote gebieden met een voetbalcultuur niets op kunnen leveren voor Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 12:45 pm

zeux schreef:Hoe kan het dat Groningen Suarez vond.
Hoe kan het dat Heerenveen FinnBogasson vond.

Ajax wist in het verleden Ibrahimovic te vinden.

Wat jij zegt, is dat er in heel Scandinavië, in heel Oost-Europa, in heel Latijns Amerika voor Ajax niets te vinden is dat een versterking kan zijn voor wat er nu in de selectie rondloopt,
Mee eens. Natuurlijk zijn die spelers nog te vinden.

Maar ga niet net doen alsof dat heel inventief scouten is. Die spelers kosten X miljoen, Ibrahimovic in euro's zelfs 9 miljoen. Niet zelden flopt een aankoop van 9 miljoen. Bij Ajax mislukte zelfs een aankoop van ruim 16,25 miljoen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 12:52 pm

@ Zeux Zlatan en Suarez waren 19 toen zij naar Groningen en Ajax kwamen, jonge spelers haalt Ajax juist nog steeds so what is your point? Het gaat om die internationaal gelouterde spelers die niet komen.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » ma aug 04, 2014 12:59 pm

Finnbogasson is natuurlijk een slecht voorbeeld. Als Ajax die had 'gescout' en gehaald, dan had ik nog maar moeten zien of die jongen het zou halen.

Verder moeten we het nu ook niet overdramatiseren. Scouting zegt namelijk nog niks over de spelers die bij Ajax-1 zitten. Je kunt dus ook nooit roepen dat de scouting 'ruk is'. Weet jij veel waar de scouting mee aan komt zetten.

Natuurlijk mag je het aankoopbeleid wel verfoeien. Al vind ik dat we daar ook niet 'underperformen'. Uiteraard worden de pareltjes van andere clubs als meetlat gebruikt, maar in dat kader was Suarez natuurlijk voor Ajax ook een uitstekende aankoop. Als je zo'n jongen rechtstreeks uit Uruguay haalt, dan is het ook nog maar even te zien of hij het haalt (al denk ik dat het bij Suarez wel het geval is). Bij Groningen heeft men ook Magnasco, Texeira, Matias Jones, Luciano Silva op de payroll gehad. Jongens die niet weten of de bal vierkant of rond is.

Voor dit jaar even kijken hoe Milik, Viergever, Muric, Zivkovic presteren. Ik vind vooral dat we wat eerder afscheid moeten nemen van jongens als De Sa, Ligeon, Lukoki, Dijks. Eigen jeugd, maar vooral ook eigen jeugd die echt niets extra's brengt. Bij veel van bovenstaande jongens ontbreekt iedere vorm van basis. Bizar.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 1:00 pm

InnerHarbour schreef:@ Zeux Zlatan en Suarez waren 19 toen zij naar Groningen en Ajax kwamen, jonge spelers haalt Ajax juist nog steeds so what is your point? Het gaat om die internationaal gelouterde spelers die niet komen.
In de vier jaar die het 'nieuwe beleid' nu bezig is, is er nog geen van die jonge spelers wezenlijk tot het niveau Ajax 1 gekomen. Volgens mij is Fischer de enige die in de buurt kwam.
Ik vind dat een magere oogst.

Maar in al die gebieden die ik noemde is dus volgens jou inderdaad helemaal niets voorhanden met enige ervaring dat een directe versterking kan zijn? Het gaat om misschien twee, hooguit drie spelers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 1:02 pm

peter schreef:Finnbogasson is natuurlijk een slecht voorbeeld. Als Ajax die had 'gescout' en gehaald, dan had ik nog maar moeten zien of die jongen het zou halen.
Wat zeg je nou precies? Dat Ajax minder in staat is om een speler op eredivisie-niveau te laten performen dan Heerenveen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 1:16 pm

Er zijn er zat zeker in Latijns America internationaal ervaren spelers van rond de 27 jaar alleen komen die niet naar Ajax. Dat is het hele punt onbetaalbaar of ze verdienen hier in Nederland niet genoeg.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma aug 04, 2014 1:16 pm

Natuurlijk is dat zo. Heerenveen speelt op de counter.

Finnbogasson had het bij Ajax niet gered.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » ma aug 04, 2014 1:21 pm

zeux schreef:
peter schreef:Finnbogasson is natuurlijk een slecht voorbeeld. Als Ajax die had 'gescout' en gehaald, dan had ik nog maar moeten zien of die jongen het zou halen.
Wat zeg je nou precies? Dat Ajax minder in staat is om een speler op eredivisie-niveau te laten performen dan Heerenveen?
Ik zeg precies datgene wat er staat. In het spelconcept van Ajax, de druk van Ajax, de grote concurrentie van Ajax zie ik een transfer van iemand van toentertijd 23 van Helsingborg (die mislukt is bij Lokeren) niet zo snel slagen. Er zit nog wel een verschil tussen Heerenveen en Ajax, mocht je daar aan twijfelen. Jij denkt dat een hit bij een subtoppertje, een gemiste kans betekent voor Ajax. Zo werkt het niet. Spelers groeien, spelers hebben stapjes nodig, spelers hebben vertrouwen nodig etc. Daarom is het scouten ook een vak apart.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 1:51 pm

InnerHarbour schreef:Er zijn er zat zeker in Latijns America internationaal ervaren spelers van rond de 27 jaar alleen komen die niet naar Ajax. Dat is het hele punt onbetaalbaar of ze verdienen hier in Nederland niet genoeg.
Dus het antwoord op mijn vraag is: nee. Er loopt niets in de voetbalgebieden Scandinavië, Oost-Europa en Latijns-Amerka waar Ajax meteen iets aan heeft en dat betaalbaar is (transfersom, salaris).

Check.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 2:14 pm

Ga jij nog antwoord geven op mijn originele vraag of geef je gewoon ronduit toe dat je geen idee hebt? Je speel namelijk al uren verstoppertje
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 2:19 pm

InnerHarbour schreef:Ga jij nog antwoord geven op mijn originele vraag of geef je gewoon ronduit toe dat je geen idee hebt? Je speel namelijk al uren verstoppertje
Ik heb die vraag al meermalen beantwoord.

En ja, ik geef eerlijk toe dat ik geen namen weet. Ik ben geen scout. Ik verblijf niet professioneel in de voetbalwerelden van Scandinavië, Oost-Europa en Latijns-Amerika om daar te kijken wat voorhanden is.

Ik stel vooral vragen vanuit een ongeloof dat in die gebieden niets te vinden zou zijn dat bij Ajax past en haalbaar is.

Ik probeer met mijn vragen dus antwoorden te vinden voor mijn verbazing.

Tegenover mijn erkende niet-weten, poneer jij jouw absolute wel-weten.

Blijkbaar heb jij wél volledig inzicht in wat bij Scandinavische, Oost-Europese en Latijnsamerikaanse clubs rondloopt.
Want jij weet dat er helemaal niets tussen zit dat haalbaar is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 2:30 pm

zeux schreef:


En ja, ik geef eerlijk toe dat ik geen namen weet.
Oké hier had je kunnen ophouden, de rest is window dressing.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 2:43 pm

InnerHarbour schreef:
zeux schreef:
En ja, ik geef eerlijk toe dat ik geen namen weet.
Oké hier had je kunnen ophouden, de rest is window dressing.
Op AT heb ik heel wat posters met namen zien komen, maar posters kennen de markt niet; het is niet moeilijk om op een jeugdwk Messi te noemen (Piet de Visser, toen het jeugdwk in Nederland was, als ik me het goed herinner), Ton Pronk zat toen nog bij de scouting en zei eerlijk dat Ajax niet hoeft te scouten bij Argentinië, die spelers zijn al ondergebracht (toen al), hij keek wel naar de ontwikkeling van spelers bij Gabon (volgens mij deed dat land toen mee) Wie van ons volgt de jeugd in Gabon? In Ghana hebben Ajax en Feyenoord geprobeerd een opleiding op te bouwen, is mislukt.

Ajax had een scout in België, Vermalen t/m Vertonghen kwamen, de scout verdween en de Belgische talenten kwamen niet meer, ze zaten ineens bij Anderlecht (de keren dat ik Leyder heb zien voetballen viel hij me niet mee)

Ajax had Ulderink als scout voor Frankrijk, maar geen talent gezien of moet je daar niet scouten? Schilcher was scout voor Midden-Europa, is hij dat nog steeds? Heeft nog niet veel opgeleverd. Scouten is lastig, kun je niet van een AT'er verwachten, wel van een club met de ambitie in 2016-2018 aan de Europese top te staan, daar mag je meer van verwachten dan "het bord op schoot", al moet ik toegeven dat Milik, Sana enz. niet zo zijn gevonden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 2:55 pm

InnerHarbour schreef:
zeux schreef:


En ja, ik geef eerlijk toe dat ik geen namen weet.
Oké hier had je kunnen ophouden, de rest is window dressing.
Je hebt er geen weerwoord op. Dat is iets anders.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma aug 04, 2014 2:56 pm

InnerHarbour schreef:
zeux schreef:


En ja, ik geef eerlijk toe dat ik geen namen weet.
Oké hier had je kunnen ophouden, de rest is window dressing.
Je hebt er geen weerwoord op. Dat is iets anders.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door gaizka » ma aug 04, 2014 3:06 pm

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Ga jij nog antwoord geven op mijn originele vraag of geef je gewoon ronduit toe dat je geen idee hebt? Je speel namelijk al uren verstoppertje
Ik heb die vraag al meermalen beantwoord.

En ja, ik geef eerlijk toe dat ik geen namen weet. Ik ben geen scout. Ik verblijf niet professioneel in de voetbalwerelden van Scandinavië, Oost-Europa en Latijns-Amerika om daar te kijken wat voorhanden is.

Ik stel vooral vragen vanuit een ongeloof dat in die gebieden niets te vinden zou zijn dat bij Ajax past en haalbaar is.

Ik probeer met mijn vragen dus antwoorden te vinden voor mijn verbazing.

Tegenover mijn erkende niet-weten, poneer jij jouw absolute wel-weten.

Blijkbaar heb jij wél volledig inzicht in wat bij Scandinavische, Oost-Europese en Latijnsamerikaanse clubs rondloopt.
Want jij weet dat er helemaal niets tussen zit dat haalbaar is.
Het lijkt mij ook wel dat in die landen/gebieden spelers rondlopen die interessant zijn voor Ajax. In pakweg de 2e divisie van Frankrijk moeten toch ook jonge, talentvolle voetballers rondlopen?

Plaats reactie