Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 06, 2013 10:12 am

Toelichting FdB
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Aankopen-moe ... g-zijn.htm

Opvallend:
- geen sterke onderbouwing tov de buitenspelers. Ola John was bijna rond, maar door blessures teamgenoten ging dat niet door. Elia is geïnformeerd, maar niet zo serieus (waarom informeer je dan?). Er zitten grote talenten in de A1 aan te komen, 4 zelfs. Filosofie is dat nieuwe spelers echt toegvoegde waarde moeten hebben, maar dat jeugd altijd voor gaat. Resumé!?, Ola voegde wel wat toe, maar Elia niet (waar ik het overigens mee eens ben).
- FdB merkt expliciet op dat ze het met deze groep moeten doen tot aan de winterstop. Ik krijg het gevoel dat ze in de winterstop alsnog de buitenspeler willen halen (Ola John?).
- De Sa wordt wel genoemd, maar Meleg niet.

Wie zij de 4 buitenspelers van A1? Kishna, Dekker, El Ghazi en Acolatze!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » vr sep 06, 2013 10:41 am

Dekker speelt in de A2. Ik zou eerder denken aan Sheraldo Becker.
Laatst gewijzigd door Bert op vr sep 06, 2013 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » vr sep 06, 2013 10:42 am

De belangstelling voor Elia was minder serieus, zegt hij.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 06, 2013 10:45 am

Bert schreef:Dekker speelt in de A2. Ik zou eerder denken aan Sheraldo Becker.
:biggthumpup.gif: , die hoort zeker bij de 4.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » vr sep 06, 2013 10:59 am

Wie zij de 4 buitenspelers van A1? Kishna, Dekker, El Ghazi en Acolatze!?
Dekker is nog B-junior, is van 22 maart 1997 en is volgens http://www.ofc-oostzaan.nl/info/knvb-leeftijdsgrens dan eerstejaars-B. Hij is meer een authentiek buitenspeler, gaat buitenom e.d. Ik denk niet dat FdB/het TH hem dan op links zal zetten, hij zal wel aan rechtsbuiten denken. Gino Dekker en Abdelhek Nouri (ook uit 1997) waren vorig jaar de smaakmakers in de B1.

Kishna is er bijna twee jaar tussenuit geweest, komt hij ooit op het oude niveau? In dat geval wordt het smullen, "je ziet aan één beweging" dat die jongen kan/kon voetballen.

El Ghazi? Is geblesseerd, heeft nauwelijks voor Ajax gespeeld, stond bij Sparta niet altijd in de basis van de A1.

Acolatze? Zou kunnen, maar heeft hij iet dat andere spelers niet hebben?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » do nov 21, 2013 3:03 pm

Hmmz. Werkt dit niet prijsopdrijvend? Voor z'n WK kansen zou het beter zijn.
www.nusport.nl
De Boer: 'Ola John is nummer één op mijn verlanglijst'

Ola John staat bovenaan de lijst van mogelijke versterkingen voor Ajax in de winterstop.

"John is nummer één op mijn verlanglijstje", zegt trainer Frank de Boer tegen AT5.

''We hebben momenteel niet de klassieke links- en rechtsbuiten. Ik zie John daarom graag naar Amsterdam komen.''

Ajax probeerde in augustus de 21-jarige buitenspeler van Benfica al te huren. De Portugese club liet echter vlak voor het einde van de transferperiode weten dat het toch niet wilde meewerken aan een tijdelijk vertrek van John, omdat andere vleugelaanvallers van Benfica geblesseerd waren.

John maakte in de zomer van 2012 de overstap van FC Twente naar Benfica. In zijn eerste seizoen in Lissabon kwam hij tot 22 wedstrijden. Dit seizoen kwam de eenmalig international pas vier keer in actie.

Door: ANP/NUsport

Beeld: ProShots
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door ferry » do nov 21, 2013 3:18 pm

Dat gaat allemaal niet door, want Frank's lijstje is niet langer het lijstje van de directie! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » do nov 21, 2013 3:22 pm

Ferry schreef:Dat gaat allemaal niet door, want Frank's lijstje is niet langer het lijstje van de directie! :hypocrite.gif:
Je bent me voor! :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » do nov 21, 2013 3:29 pm

Ferry schreef:Dat gaat allemaal niet door, want Frank's lijstje is niet langer het lijstje van de directie! :hypocrite.gif:
Je draait het om.

Zodra een directeur (Kinsbergen, Sar) "het lijstje van Frank is ons lijstje" roept, dan is ie net als Boog de sigaar.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 21, 2013 5:20 pm

Als FdB dit zo expliciet noemt, dan is het denk ik al (bijna) rond.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rednose » do nov 21, 2013 9:41 pm

Ajaciedjuh schreef:Als FdB dit zo expliciet noemt, dan is het denk ik al (bijna) rond.
Hopen dat je gelijk hebt, anders is door de uitspraak van De Boer de prijs verdubbeld.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door DelToro » do nov 21, 2013 9:45 pm

Gaat neem ik aan om een huurovereenkomst. Die prijs moet t probleem niet zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » do nov 21, 2013 11:37 pm

Paniekhuur lijkt het wel ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » vr nov 22, 2013 8:01 am

AD:
Ajax kan streep zetten door Ola John

Volgens het Algemeen Dagblad kan Ajax een streep zetten door de komst van Ola John in de winterstop. Ondanks dat de buitenspeler nauwelijks aan spelen toekomt, zou Benfica de buitenspeler niet willen laten gaan. Daarnaast ziet John een terugkeer naar de eredivisie als een stap terug, zo weet de krant. As hij toch zou vertrekken, zou de aanvaller liever naar de Premier League of de Bundesliga gaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr nov 22, 2013 8:15 am

Als de bron het AD is... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » vr nov 22, 2013 8:29 am

wimpey schreef:Als de bron het AD is... :smallgrin.gif:
Hij komt dus! :ajaxsmiley.gif:

Hier het volledige artikel:
Ajax kan Ola John wel vergeten

Ajax kan een streep zetten door de naam van Ola John. Trainer Frank de Boer stelde gisteren dat de Amsterdammers nog altijd geïnteresseerd zijn in de vleugelaanvaller van Benfica. De kans is echter klein dat John komende winter naar Amsterdam komt.

Hoewel de voormalige Twente-speler in Lissabon nauwelijks aan de bak komt, laat de Portugese club hem vooralsnog niet gaan. Daarnaast ziet hij Nederland als een stap terug en zou hij liever in de Bundesliga of Premier League aan de slag gaan.

John had aanvankelijk nog hoop op deelname aan het WK sinds hij in februari van dit jaar debuteerde in het Nederlands elftal. De 21-jarige aanvaller raakte bij Benfica echter op een zijspoor. Ajax wilde hem afgelopen zomer tegen het einde van de transferdeadline halen, omdat de club na het afscheid van Ryan Babel (Kasimpasa SK), Derk Boerrigter (Celtic), Miralem Sulejmani (Benfica), Isaac Cuenca (terug naar FC Barcelona) en Jody Lukoki (Cambuur) niet heel dik in de (buiten)aanvallers zat. De pech was echter dat de Argentijn Eduardo Salvio op dat moment geblesseerd raakte aan zijn knie en John niet weg mocht. Ook Everton dong toen naar de gunsten van John, die echter zijn kans rook bij Benfica.

Nu, bijna drie maanden later, is de situatie van de eenmalig international echter onveranderd. John kwam in de competitie slechts in vier duels in actie en speelde bij elkaar nog geen twee hele wedstrijden, 134 minuten. In het tweede elftal kan de Nederlander niet voetballen, omdat hij niet voor die competitie is ingeschreven. Toch wil Benfica een toekomst met John nog niet opgeven. De Portugese club betaalde in de zomer van 2012 liefst tien miljoen euro aan Twente. John tekende voor vijf jaar en leek een gouden periode tegemoet te gaan. ,,Benfica is een bewuste keus. Hier krijg ik als jonge speler de kans me verder te ontwikkelen. Dat is voor mij heel belangrijk," zei hij bij zijn vertrek.

Ajax zal niet schromen in de winterstop de transfermarkt op te gaan om de kans op de vierde landstitel op een rij te vergroten. De club maakt een wisselvallig seizoen door, maar heeft nog altijd goede kans op Europese overwintering.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » vr nov 22, 2013 9:01 am

Ik vind het wel opvallend dat De Boer altijd zo open is over mogelijke transfers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr nov 22, 2013 9:04 am

Ik weet niet wat er nu wel en niet waar is. Maar het is voor John wat mij betreft wel graag of niet hoor. Ajax zou voor hem een kans kunnen zijn om weer te voetballen en zich zo richting het WK te spelen. Maar als we hier moeten gaan wachten tot het laatste moment of er misschien nog één of andere Engelse of Duitse club voorbij komt dan bekijkt 'ie het maar.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr nov 22, 2013 9:19 am

Inderdaad. Luuk de Jong hoef ik ook niet te zien. Die vindt de Nederlandse competitie een stap omlaag... Hoe kan je dat nou vinden als je niks speelt in Duitsland? Idioot. Lekker wegblijven en wegrotten op de bank.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » vr nov 22, 2013 9:24 am

Dat is in zijn algemeenheid het grote risico met spelers die een stap naar een grote competitie maken en dan terugkeren. Ze zien het vaak vooral als een degradatie. Als dat je gevoel is bij een overstap dan kun je beter daar blijven om je geld te tellen. Dan heeft Ajax er niets aan.

Maar goed, dit is wat speculatie. Ik weet niet hoe die jongens er in staan.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » vr nov 22, 2013 10:05 am

Ik maak uit dat artikel niet op dat Ajax de komst van John wel kan vergeten. Volgens mij hebben ze die jongen of zijn zaakwaarnemer niet eens gesproken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » vr nov 22, 2013 7:31 pm

Het is natuurlijk pas betrouwbaar als het in de T staat.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door ferry » za nov 23, 2013 4:00 pm

toch Luuk de Jong?
Ajax onderzoekt de mogelijkheid om spits Luuk de Jong in de winterstop naar Ajax te halen. Dat zei Jeroen Slop, financieel directeur van Ajax, zaterdag bij TROS In Bedrijf op Radio 1.
'Dat is voor de winterperiode zeker een mogelijkheid die wordt onderzocht', aldus Slop.

Het is voor het eerst dat Ajax openlijk meldt dat het de 23-jarige spits van Borussia Mönchengladbach naar Amsterdam wil halen. De Jong zou mogelijk het spitsenprobleem van Ajax kunnen oplossen nu eerste spits Kolbeinn Sigthorsson en 'noodoplossing' Siem de Jong geblesseerd raakten tijdens de afgelopen interland-periode.

Bij Borussia Mönchengladbach komt De Jong (7 interlands) weinig aan spelen toe. Daar zou bij Ajax, waar zijn broer Siem speelt, verandering in kunnen komen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 23, 2013 4:29 pm

:biggthumpup.gif: prima spits voor Ajax. Hopelijk met optie tot koop. Hij zal helaas weinig ritme hebben. Maar eerst een rechtsbuiten svp!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » za nov 23, 2013 4:41 pm

Ik hoef hem hier niet te zien. Geef Hoesen eens een keertje een eerlijke kans om zich te laten zien. Als je Hoesen net zo lang laat staan als dat er met de falende Sigthorsson is gedaan, heb je een topspits in huis.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie