Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

wimpey

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr jun 21, 2013 9:52 pm

Columbus schreef: Ik krijg echter nu een beetje het gevoel dan Ajax voor een duppie op de eerste rij wil zitten.
Ik niet. Interesse in Van Ginkel en Chadli, maar hun clubs doen spastisch wanneer Ajax zich meldt. Interesse in Djuricic, maar die wilde niet omdat Ajax niet met een '10' speelt. Interesse in Assaidi, maar die wil als local hero van Heerenveen met stip de best betaalde Ajacied worden... Ajax vaart z'n eigen koers en heeft nu een TD die niet als eeen Groupie achter 'the catch of the day' aanhuppelt. Prima.

Ik vermoed dat Ajax Duarte voor rechtsbuiten wil, dat we Cuenca terug zullen zien. En hopelijk haalt Ajax een gedegen opvolger voor Alderweireld. Wanneer Eriksen dan ook nog zo vriendelijk zou zijn om te blijven (en geen sporen van pest in z'n lijf / verzadiging vertoont), ziet het er gewoon weer prima uit. We hebben met Boilesen, Klaassen, Meleg, Andersen en Serero immers ook nog spelers die we vorig seizoen amper of niet gezien hebben in Ajax-1.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 21, 2013 10:03 pm

Duarte op rechtsbuiten? Zijn Sparta-tijd ligt ver achter hem, hoor. Als je Duarte haalt, dan moet je hem opstellen als linkshalf.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 21, 2013 11:15 pm

Bedoel je Josefzoon, Wimpey?
IK GELOOF!!!!!!

columbus

Bericht door columbus » vr jun 21, 2013 11:32 pm

wimpey schreef:
Columbus schreef: Ik krijg echter nu een beetje het gevoel dan Ajax voor een duppie op de eerste rij wil zitten.
Ik niet. Interesse in Van Ginkel en Chadli, maar hun clubs doen spastisch wanneer Ajax zich meldt. Interesse in Djuricic, maar die wilde niet omdat Ajax niet met een '10' speelt. Interesse in Assaidi, maar die wil als local hero van Heerenveen met stip de best betaalde Ajacied worden... Ajax vaart z'n eigen koers en heeft nu een TD die niet als eeen Groupie achter 'the catch of the day' aanhuppelt. Prima.

Ik vermoed dat Ajax Duarte voor rechtsbuiten wil, dat we Cuenca terug zullen zien. En hopelijk haalt Ajax een gedegen opvolger voor Alderweireld. Wanneer Eriksen dan ook nog zo vriendelijk zou zijn om te blijven (en geen sporen van pest in z'n lijf / verzadiging vertoont), ziet het er gewoon weer prima uit. We hebben met Boilesen, Klaassen, Meleg, Andersen en Serero immers ook nog spelers die we vorig seizoen amper of niet gezien hebben in Ajax-1.
Ook ik ben zeker blij dat de huidige TD niet achter iedere hype aangaat. Ook erg tevreden dat Ajax een salarisplafond heeft ingevoerd. Maar er is ook ergens een middenweg. Als je grotere spelers vertrekken en je hebt niet direct een vervanger in huis dan kan een investering echt geen kwaad. Wanneer je dan kijkt naar een Maher dan is 8 miljoen echt geen verkeerd bedrag. Jonge, zeer talentvolle speler en international is spe. Bovendien speler die er direct zal staan. Bij de eventuele vervangers die al in de selectie rondlopen heb dat gevoel veel minder.

Kortom, wanneer je iets meer in de buidel tast (rond de 8/9 miljoen) voor spelers van het kaliber van Ginkel en Maher is dat echt niet gek.

Mocht de Jong en Eriksen blijven zou dat mooi zijn. Ben dan wel benieuwd of de stoere spierballentaal van "niet bijtekenen, niet spelen" lang stand zal houden.

Zijn jullie van mening dat wanneer de selectie in takt zou blijven er zo wie zo wat bij moet komen? M.i. moet er echt kwaliteit bij voor de rechtsbuitenpositie.

We zullen het wel zien...

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 21, 2013 11:57 pm

Eriksen en Toby gaan heus niet op de bank of tribune zitten.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jun 22, 2013 12:03 am

Dat bepalen zij niet.
Zullen we even rustig afwachten wat ze bij Ajax van plan zijn?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 22, 2013 12:09 am

Maher is een uitstekende speler, maar niet de verlosser. Hij is erg creatief (en Ajax kan wel wat creativiteit gebruiken) maar in combinatie met de huidige spelers ook moeilijk in te passen. Bovendien is Maher nog vrij grillig. Al met al lijkt hij me geen acht (laat staan tien) miljoen waard. Dergelijke bedragen betaalde Ajax voor Huntelaar en Suarez, maar zij waren zo in te passen. Dat geldt voor Maher niet.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 8:22 am

Columbus schreef: Kortom, wanneer je iets meer in de buidel tast (rond de 8/9 miljoen) voor spelers van het kaliber van Ginkel en Maher is dat echt niet gek.
Als de berichten kloppen was Ajax bereid om een bedrag uit die categorie te betalen voor Van Ginkel. Alleen bleek dat (voorlopig?) niet genoeg omdat Vitesse niet graag aan Ajax verkoopt. In Maher heeft men kennelijk geen interesse. Wel een uitstekende speler maar niet het type dat men nodig denkt te hebben. Is jou probleem niet dat je gewoon persé Maher naar Ajax wil zien komen ipv naar PSV?

Misschien loopt het straks nog wel anders als Eriksen vertrekt en komt Van Ginkel alsnog als Chelsea een andere keuze maakt. Het alternatief is dat Ajax dus voor dat type speler naar een ander zal kijken. Die ander is dan alleen niet Maher.
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » za jun 22, 2013 8:40 am

Het vreemde is dat Ajax eerst wel geïnteresseerd in Maher leek.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 8:45 am

Ja, maar zeer waarschijnlijk als alternatief voor De Jong. En als die nu niet vertrekt heb je dus geen vacature.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » za jun 22, 2013 8:46 am

Marillion schreef:In Maher heeft men kennelijk geen interesse. Wel een uitstekende speler maar niet het type dat men nodig denkt te hebben. Is jou probleem niet dat je gewoon persé Maher naar Ajax wil zien komen ipv naar PSV?
Dat lijkt mij de kern van het probleem. Maher niet willen hebben terwijl hij op een presenteerblaadje gaat liggen bevestigt het beleid van de laatste jaren: Het TH wil geen techniek en creativiteit, drang naar voren, gogme, spelinzicht en gif, het TH wil middelmatige onetrickpony's om de bal fantasieloos heen en weer te schuiven en alle posities degelijk ingevuld zijn. Het systeem moet het doen, hopen op wederom falende concurrentie en we kunnen kampioen worden, maar de ambitie om het systeem in te vullen met betere spelers die Europese topclubs het vuur wel aan de schenen zouden kunnen leggen ontbreekt.

Dus behalve dat Maher een gemis is voor de liefhebber en voor de ambitie komend seizoen, is het ook een bevestiging dat het TH de volgende stap helemaal niet wil zetten en dat ze ook niet het oog voor talent en de besluitvaardigheid daartoe hebben.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 22, 2013 8:51 am

Le T. schreef: Dus behalve dat Maher een gemis is voor de liefhebber en voor de ambitie komend seizoen, is het ook een bevestiging dat het TH de volgende stap helemaal niet wil zetten en dat ze ook niet het oog voor talent en de besluitvaardigheid daartoe hebben.
Prachtig, hulde... Effe een klein voetbaltestje, Le T: hoe en waar zou je Maher in Ajax-1 inpassen en door welke spelers zou je hem omringen?

Le T.

Bericht door Le T. » za jun 22, 2013 1:41 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Dus behalve dat Maher een gemis is voor de liefhebber en voor de ambitie komend seizoen, is het ook een bevestiging dat het TH de volgende stap helemaal niet wil zetten en dat ze ook niet het oog voor talent en de besluitvaardigheid daartoe hebben.
Prachtig, hulde... Effe een klein voetbaltestje, Le T: hoe en waar zou je Maher in Ajax-1 inpassen en door welke spelers zou je hem omringen?
Een testje waarin? Mijn inzicht in de grote 90-minutenrondo?
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za jun 22, 2013 2:00 pm

Marillion schreef:
Columbus schreef: Kortom, wanneer je iets meer in de buidel tast (rond de 8/9 miljoen) voor spelers van het kaliber van Ginkel en Maher is dat echt niet gek.
Als de berichten kloppen was Ajax bereid om een bedrag uit die categorie te betalen voor Van Ginkel. Alleen bleek dat (voorlopig?) niet genoeg omdat Vitesse niet graag aan Ajax verkoopt. In Maher heeft men kennelijk geen interesse. Wel een uitstekende speler maar niet het type dat men nodig denkt te hebben. Is jou probleem niet dat je gewoon persé Maher naar Ajax wil zien komen ipv naar PSV?

Misschien loopt het straks nog wel anders als Eriksen vertrekt en komt Van Ginkel alsnog als Chelsea een andere keuze maakt. Het alternatief is dat Ajax dus voor dat type speler naar een ander zal kijken. Die ander is dan alleen niet Maher.
Uit die berichten van de media heb ik alleen gelezen dat Ajax geinteresseerd was in Van Ginkel. Geen idee hoeveel Ajax daadwerkelijk wilde betalen. Het lijkt op een schot voor de boeg om te laten zien dat Ajax zich roert, maar niet actief doorzet. In het geval van Van Ginkel kan het zo zijn dat ie echt te duur is, zeker als clubs als Chelsea zich melden. Maar dit truukje heeft het TH wel eerder uitgehaald met bijjvoorbeeld Narsingh en Dost.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jun 22, 2013 2:17 pm

Volgens de berichten ging het bij Van Ginkel om een bod van 7 miljoen. Dat is wat mij betreft wel een serieus bedrag. Of het waar is weet ik natuurlijk ook niet. Maar zo'n beetje alle speculatie hier is op dat type berichten gebaseerd. Wij zitten immers niet aan tafel.

Overigens is Van Ginkel nog altijd niet definitief naar Chelsea. Misschien speelt het op de achtergrond nog wel.
Le T. schreef:
wimpey schreef:
Een testje waarin? Mijn inzicht in de grote 90-minutenrondo?
Het kan zijn dat ik Wimpey helemaal verkeerd begrijp maar ik doe gewoon een gooi. Hoe zou Ajax er uit zien onder jou leiding als Maher nu wel zou worden gehaald?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jun 22, 2013 2:24 pm

Le T. schreef:Dus behalve dat Maher een gemis is voor de liefhebber en voor de ambitie komend seizoen, is het ook een bevestiging dat het TH de volgende stap helemaal niet wil zetten en dat ze ook niet het oog voor talent en de besluitvaardigheid daartoe hebben.
Nu weten we het zeker. :smallgrin.gif:

Wat klets je, waarom zou het TH de volgende stap niet willen zetten? En waarom zou je daar per se Maher voor nodig hebben?

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 22, 2013 2:49 pm

Marillion schreef: Het kan zijn dat ik Wimpey helemaal verkeerd begrijp maar ik doe gewoon een gooi. Hoe zou Ajax er uit zien onder jou leiding als Maher nu wel zou worden gehaald?
Qua selectieve verontwaardiging is Le T. top. Qua voetbalinzicht flop.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 22, 2013 4:05 pm

Volgens Jeroen Kapteijns van de Telegraaf is Ajax in gesprek met Duarte en zal de transfer spoedig afgerond zijn. Mogelijk worden Castillion en/of Lukoki in de deal betrokken.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jun 22, 2013 4:08 pm

Prima. Rechtsbuiten er bij en je bent ready to go.

jabu

Bericht door jabu » za jun 22, 2013 4:11 pm

Zolang er niemand weggaat bedoel je?

peter

Bericht door peter » za jun 22, 2013 4:13 pm

Jabu schreef:Zolang er niemand weggaat bedoel je?
Als De Jong en Alderweireld blijven inderdaad. Bij Eriksen reken ik wel op een vertrek.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 22, 2013 4:17 pm

Ik wil dat Ajax wel 7 of maximaal 8 miljoen vrijmaakt voor Maher, want op deze manier je selectie een klein beetje verbreden door goedkoop te winkelen bij Heracles en transfervrij wat op te pikken is een grote gok.

Stel dat Eriksen, De Jong en Alderweireld pas in augustus hun gedroomde transfer afronden en dus pas in de week na de JC Schaal Ajax verlaten, wat is dan het alternatieve plan?

jabu

Bericht door jabu » za jun 22, 2013 4:19 pm

Peter schreef:
Als De Jong en Alderweireld blijven inderdaad. Bij Eriksen reken ik wel op een vertrek.
Als Eriksen weggaat en Ajax komt met Duarte op de proppen dan lever je m.i. wel erg veel in.

peter

Bericht door peter » za jun 22, 2013 4:32 pm

Jabu schreef:
Peter schreef:
Als Eriksen weggaat en Ajax komt met Duarte op de proppen dan lever je m.i. wel erg veel in.
Op basis van wat potjes (vooral van JO) denk ik dat hij wel eens kan verrassen. Jongen heeft dit jaar een flinke stap gemaakt. Veel loopvermogen, dynamisch, goede lange bal, snel en technisch. Moet leren om de makkelijke opties te zoeken en moet nog meer de combinatie op zoeken. Loopt zichzelf nu nog wel eens ondersteboven. Denk dat hij wel wat kan toevoegen aan dit Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 22, 2013 4:35 pm

Ander type, andere kwaliteiten. Natuurlijk heeft Duarte niet de brille en snelheid van Eriksen. Duarte daarentegen stelt je als elftal beter in staat meer tempo te genereren in de opbouw (makkelijker aanspeelbaar in de dekking, zoekt sneller en zuiverder de diepte) en is tactisch wat verder. Met Duarte, Poulsen, De Jong zou Ajax een prima middenveld staan hebben staan.

Overall is Eriksen natuurlijk de betere speler. Maar Duarte zou een prima speler zijn voor Ajax die het elftal, in de huidige samenstelling, wellicht wat makkelijker kan laten voetballen.

En met niemand anders!

Plaats reactie