Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » wo jun 19, 2013 2:38 pm

Ja, en met Cristiano Ronaldo in plaats van Boerrigter ook. :excited.gif:

In topwedstrijden komen de zwakke plekken van je ploeg genadeloos bloot te liggen. Dat gebeurt niet tegen PEC Zwolle.

Het gaat me ook niet om Blind. De meeste Ajacieden hebben gebreken. Die probeer je te ondervangen door spelers te halen die complementair zijn. Een voorbeeld uit een onverdacht verleden: Overmars kon geen man uitspelen. Dat was niet erg, want op het middenveld van Ajax liepen verschillende spelers met een perfecte steekpass.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 19, 2013 2:40 pm

Voor de Nederlandse competitie hebben we dan ook een aardig team. Maar Ajax gaan vergelijken met de topclubs van Europa slaat gewoon nergens op.

Dat Ajax verloor van Steau is wel een schande. Maar dat lag meer aan de grote rondo en de opdracht in de uitwedstrijd.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 19, 2013 2:44 pm

Eens met wimpey en Yopi. Ik verwacht dan ook dat Boilesen weer linksback wordt (voor zolang zijn benen het houden) en dat Blind een kans krijgt op de positie van Poulsen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jun 19, 2013 2:53 pm

Rishi schreef:Voor de Nederlandse competitie hebben we dan ook een aardig team. Maar Ajax gaan vergelijken met de topclubs van Europa slaat gewoon nergens op.
Doe ik dat dan? :confused.gif:

Voor alle zekerheid, ik zeg ook niet dat het de schuld is van Blind dat we van Madrid verloren. Het gaat om de kwaliteit en de samenstelling van het team in verdedigend opzicht.

Wij hebben twee backs die mee naar voren gaan en verdedigend niet zo sterk zijn. Dan heb je dynamische halfspelers nodig.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 19, 2013 2:58 pm

Maar met een dynamische speler op de halfpositie als Duarte lever je voetballend weer heel veel in. En voor Ajax is het niet haalbaar om een speler te kopen die én dynamisch is en zo goed kan voetballen als Eriksen.

@ Johnk: Ik vind Boilesen ook beter dan Blind. De wedstrijden die hij speelde dan. Maar Blind doet het nu gewoon goed.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 19, 2013 3:29 pm

Beetje vreemd dat Overmars roept dat Maher geen prioriteit heeft. Al is het zo, dan zou ik altijd roepen dat Maher bovenaan het lijstje staat. Als Brands vervolgens www.vi.nl intikt en dat vervolgens leest is het een kwestie van tijd voordat hij met een 'offer you can't refuse' komt voor AZ.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jun 19, 2013 3:31 pm

Misschien is de strategie tegenwoordig juist dat Overmars het omgekeerde doet van wat hij de media wijsmaakt...

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 19, 2013 4:44 pm

Peter schreef:Beetje vreemd dat Overmars roept dat Maher geen prioriteit heeft. Al is het zo, dan zou ik altijd roepen dat Maher bovenaan het lijstje staat.
Wij weten niet wat Ajax en Maher besproken / besloten hebben.

Wat anders: Ajax wil Siem behouden. Die zul je sportief dus iets moeten bieden. De '10' (zijn favo positie) bijv., waarvoor hij met het oog op het WK volgens LVG strijdt met VDV. Laat die '10' nou ook net de favoriete plek van Maher zijn... Ik vind Maher een groot talent, maar je kijkt bij een aankoop over individuele kwaliteiten heen, naar waar je selectie behoefte aan heeft.

Al eerder aangegeven: ik denk dat Ajax zich vooral op de buitenposities richt, daar is kwalitatief meer winst te boeken dan op het middenveld.

zeux

Bericht door zeux » wo jun 19, 2013 5:34 pm

Yopi schreef: Het gaat me ook niet om Blind. De meeste Ajacieden hebben gebreken.
Maar Blind is wel steeds degene die wordt genoemd. Ik zie nooit Van Rhijn als voorbeeld opgevoerd worden, terwijl die volgens mij een veel zwakker seizoen had dan Blind.
Zo werkt framing. Ieder foutje van Blind benoemen en 'groot' maken. Altijd Blind opvoeren als 'zwakke schakel'. Totaal uit verhouding en ook vaak niet terecht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jun 19, 2013 5:46 pm

Pffff...
Yopi schreef:Wij hebben twee backs die mee naar voren gaan en verdedigend niet zo sterk zijn. Dan heb je dynamische halfspelers nodig.

Duarte is linksbenig. Vandaar.

Tegen jouw framing-obsessie valt niet op te redeneren. :excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 19, 2013 6:00 pm

Blind was de beste Ajacied tegen real.
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » wo jun 19, 2013 6:04 pm

Yopi schreef: Tegen jouw framing-obsessie valt niet op te redeneren. :excited.gif:
Jammer, je reageert niet op het feit dat je wel gemakkelijk Blind opvoert als 'voorbeeld' en niet bijv. Van Rhijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 19, 2013 6:07 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Beetje vreemd dat Overmars roept dat Maher geen prioriteit heeft. Al is het zo, dan zou ik altijd roepen dat Maher bovenaan het lijstje staat.
Wij weten niet wat Ajax en Maher besproken / besloten hebben.

Wat anders: Ajax wil Siem behouden. Die zul je sportief dus iets moeten bieden. De '10' (zijn favo positie) bijv., waarvoor hij met het oog op het WK volgens LVG strijdt met VDV. Laat die '10' nou ook net de favoriete plek van Maher zijn... Ik vind Maher een groot talent, maar je kijkt bij een aankoop over individuele kwaliteiten heen, naar waar je selectie behoefte aan heeft.

Al eerder aangegeven: ik denk dat Ajax zich vooral op de buitenposities richt, daar is kwalitatief meer winst te boeken dan op het middenveld.
Ik kan me niet voorstellen dat FdB / TH de speelstijl gaat veranderen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 19, 2013 6:17 pm

Zeux schreef:
Yopi schreef: Tegen jouw framing-obsessie valt niet op te redeneren. :excited.gif:
Jammer, je reageert niet op het feit dat je wel gemakkelijk Blind opvoert als 'voorbeeld' en niet bijv. Van Rhijn.
Het is niet eerlijk. :hypocrite.gif:

Van Rhijn speelt pas sinds kort in het eerste, en Blind al sinds jaar en dag. Zomaar een mogelijke reden.

999

Bericht door 999 » wo jun 19, 2013 6:41 pm

Zeux schreef:
Yopi schreef: Het gaat me ook niet om Blind. De meeste Ajacieden hebben gebreken.
Maar Blind is wel steeds degene die wordt genoemd. Ik zie nooit Van Rhijn als voorbeeld opgevoerd worden, terwijl die volgens mij een veel zwakker seizoen had dan Blind.
Zo werkt framing. Ieder foutje van Blind benoemen en 'groot' maken. Altijd Blind opvoeren als 'zwakke schakel'. Totaal uit verhouding en ook vaak niet terecht.
+1
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 19, 2013 7:50 pm

Ajaciedjuh schreef: Ik kan me niet voorstellen dat FdB / TH de speelstijl gaat veranderen.
Same here. Maar kijk naar de veldbezetting bij balbezit met 'the winning formula' (waarmee we bij Twente, AZ en psv wonnen):

Poulsen zakte in tussen CVs, Blind - Eriksen - Siem - Schöne als middenlinie en 2 aanvallers. Siem speelde 'hoger', Eriksen als voortdurend bewegend - en aanspeelbaar 'Dreh- und Angelpunkt'.

Tussen haakjes: dát lijkt me niet de rol voor Maher. Die zou je m.i. kunnen halen wanneer Siem zou vertrekken... Wanneer je Eriksen door Maher zou vervangen, heb je te weinig beweging en diepgang zonder bal. Dus dat men Eriksen will vervangen door een dynamische speler (Ginkel, Duarte) kan ik prima volgen...

Ajax won de titel in uitwedstrijden, dan zijn de ruimtes iets groter. Dat konden we o.b.v. systeem, patronen en spelintelligentie meestal uitbuiten. In thuiswedstrijden staan de tegenstanders extreem compact. In menig thuispot kwam veel te weinig via de zijkanten. Dáár heeft het elftal m.i. een boost nodig, meer dan op het middenveld.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 19, 2013 8:02 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Ik kan me niet voorstellen dat FdB / TH de speelstijl gaat veranderen.
Same here. Maar kijk naar de veldbezetting bij balbezit met 'the winning formula' (waarmee we bij Twente, AZ en psv wonnen):

Poulsen zakte in tussen CVs, Blind - Eriksen - Siem - Schöne als middenlinie en 2 aanvallers. Siem speelde 'hoger', Eriksen als voortdurend bewegend - en aanspeelbaar 'Dreh- und Angelpunkt'.

Tussen haakjes: dát lijkt me niet de rol voor Maher. Die zou je m.i. kunnen halen wanneer Siem zou vertrekken... Wanneer je Eriksen door Maher zou vervangen, heb je te weinig beweging en diepgang zonder bal. Dus dat men Eriksen will vervangen door een dynamische speler (Ginkel, Duarte) kan ik prima volgen...

Ajax won de titel in uitwedstrijden, dan zijn de ruimtes iets groter. Dat konden we o.b.v. systeem, patronen en spelintelligentie meestal uitbuiten. In thuiswedstrijden staan de tegenstanders extreem compact. In menig thuispot kwam veel te weinig via de zijkanten. Dáár heeft het elftal m.i. een boost nodig, meer dan op het middenveld.
:biggthumpup.gif: Yep, gezien de concrete belangstelling voor Van Ginkel en Duarte, is het zeker dat ze een dynamische middenvelder zoeken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 19, 2013 9:24 pm

Juist. Dat is ook gewoon een logisch verhaal.

Budget is het probleem niet want als je de verhalen mag geloven hebben we een heel serieus bod op Van Ginkel gedaan. Die zou natuurlijk perfect in dat plaatje passen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jun 19, 2013 10:51 pm

Je gaat het pas zien als je het doorhebt. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jun 19, 2013 11:55 pm

LucaS schreef:Blind was de beste Ajacied tegen real.
Jouw liefde voor de familie Blind lijkt vaak op een obsessie, maar dat is inderdaad waar. Daley bleef als één van de weinigen overeind tegen Real, waar De Jong en Eriksen zwaar door het ijs zakten. Het gebrek aan handelingssnelheid van Siem was echt pijnlijk zichtbaar tegen Borussia Dortmund en Real Madrid.

Maher kan trouwens prima uit de voeten als nummer 6 of nummer 8. De '10' hoeft zeker niet persé aan zijn persoontje te worden gekoppeld.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jun 20, 2013 5:18 am

Telesport
PSV in een zetel voor AZ-middenvelder

Ajax belt Maher af

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Ajax ziet definitief af van Adam Maher (19). „Ik heb Adam en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens gebeld, dat wij andere keuzes maken. Daarnaast heb ik AZ gezegd dat we geen interesse meer hebben”, zegt directeur voetbalzaken Marc Overmars, die wel gecharmeerd is van de kleine middenvelder.

De beslissing van Ajax lijkt verband te houden met het – waarschijnlijke – aanblijven van Siem de Jong. Bovendien wensen de Amsterdammers niet meer te betalen voor een speler dan zij gezien de kwaliteiten redelijk achten. Daarnaast maakt Ajax serieus werk van Heracles-middenvelder Lerin Duarte.

Met de inkomsten uit de transfers van Jeremain Lens (Dinamo Kiev) en Dries Mertens (Napoli) zit PSV in een zetel om de international binnen te halen. Maher is gepolst door tientallen (buitenlandse) clubs, maar heeft aangegeven graag nog in de eredivisie te willen blijven.
Ik ben benieuwd waar Overmars ons mee verrast. :blush.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 20, 2013 6:42 am

Zo dat is duidelijkheid. Ik vind Maher een fijne voetballer maar als het TH zegt dat ze hem niet nodig hebben zal dat wel. Net zoals Ajaciedjuh zeg ik: verras me maar.
YNWA

jabu

Bericht door jabu » do jun 20, 2013 6:46 am

Wie weet komen er nu wel zondagavond-bord-op-schoot toppers als Van der Hoorn en Duarte! En anders kunnen we altijd nog de A1's van clubs als PSV en Twente leegroven.....

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 20, 2013 6:46 am

+1

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jun 20, 2013 7:12 am

Ik hoop maar dat Rishi niet al te teleurgesteld is. :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie