Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 06, 2007 1:15 pm

De vraag was of Ajax kon meestrijden om het kampioenschap. Nou, dat kon zeker.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 06, 2007 1:15 pm

Natuurlijk heeft Ajax een probleem. Als er op dit moment geen vervanger bij komt moet Ajax volgend jaar 5 basisspelers gaan vervangen, minimaal. KJH, Sneijder, Stam, Davids en de plek die nu nog steeds niet is ingevuld van Babel.

Dat Ajax mee kan spelen om het kampioenschap met de selectie van vorig seizoen betekent niet dat je dan maar tevreden moet zijn met de huidige selectie. Met het geld dat is binnengekomen had Ajax de selectie flink kunnen versterken en alvast 1 of misschien zelfs 2 spelers aangetrokken die volgend jaar het gat van Davids, Stam, KJH of Sneijder kunnen invullen. Als Ajax gewoon een vervanger voor Sneijder had gekocht dan had je met zo iemand gewoon kunnen schuiven in je systeem.

Die MVG loopt gewoon te klooien en dat mag best gezegd worden.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 06, 2007 1:15 pm

Wie heeft het over tevreden? Ik ben nooit tevreden.

Rob

Bericht door Rob » ma aug 06, 2007 1:22 pm

Bertje schreef:De vraag was of Ajax kon meestrijden om het kampioenschap. Nou, dat kon zeker.
En dus moeten we dit jaar maar weer gaan gokken op een na de winterstop instortend PSV, een onder de druk bezwijkend AZ en een hopeloos Feyenoord??

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 06, 2007 1:24 pm

Gokje: als PSV na de winterstop niet 'instort', dan gebeurt dat wel eerder. PSV heeft vorig seizoen voor de winterstop boven zijn stand geleefd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 06, 2007 1:26 pm

Ik denk dat PSV er sterker op is geworden in de Nederlandse competitie. Europees denk ik het alleen niet.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » ma aug 06, 2007 1:31 pm

Hoe kan er nou geen kwaliteitsinjecties gedaan worden???
we hebben geen brede selectie...
ja we hebben genoeg mensen maar als er iemand uit de basis elf wegvalt, boet je gelijk in kwaliteit in...

volgend jaar loopt de Arena leeg, dat kan je op je klompen aanvoelen, waarom word/is er nu niet vast een plukje aangekocht zodat ze er volgend jaar staan???

volgend jaar was het niet veel met de selectie en dit jaar hebben we geen aankopen nodig...
we hebben blessure gevoelige spelers in de selectie: Mitea, Leonardo, en tel daar de oudere garde bij op...(helaas gaat leeftijd parten spelen)
Davids, Stam en urzaiz..

Of word er een spelletje gespeeld???
HtC ligt niet zo goed bij het bestuur...
Co Adriaanse is vrij
MvG is goeie vriend van Co. A
In december Co aan het roer
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

999

Bericht door 999 » ma aug 06, 2007 1:56 pm

Bertje schreef:Gokje: als PSV na de winterstop niet 'instort', dan gebeurt dat wel eerder. PSV heeft vorig seizoen voor de winterstop boven zijn stand geleefd.
Tja, ik ga niet zeggen dat je in oefenpartijtjes alles kunt zien.Maar wat ik wel zie is dat Psv kwa kwaliteit allang niet meer onderdoet voor AJAX.Als je naar de toernooi wedstrijden van Psv kijkt zie je daar wel patronen terug.Of zoals tegen R. Madrid niet proberen om van de zijkant zelf voor eigen succes te gaan maar bewust degene opzoeken die vrijstaat in de zestien.

Bij AJAX zie je niks terug van dit alles, geen patronen om je centrumspits vrij te zetten voor de goal.Geen patronen om je middenvelders vrij te zetten.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma aug 06, 2007 1:59 pm

Ben ik met je eens. Bij Ajax is het rondspelen van de bal een doel geworden. Dat vind TC al vooruitgang.

Arsenal, dat speelt pas positiespel!
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » ma aug 06, 2007 2:45 pm

of is dat ontbreken van kwaliteit (op sommige posities) waardoor aanspelen zo en zo al moeilijk word
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Nihad

Bericht door Nihad » ma aug 06, 2007 3:02 pm

Arsenal, dat speelt pas positiespel!
Met de spelers die Arsenal heeft mag dat ook wel. Arsenal kan een vermogen uitgeven, Ajax niet.

Sommige overschatten de financiële positie van Ajax schromelijk. Ajax is nog niet zeker van CL en heeft vorig seizoen verlies geleden. Daarbij zal Ajax hoe dan ook volgende zomer wél met de buidel moeten trekken, wanneer er een aantal basisspelers vertrekken. Ik snap de zuinige houding van Ajax op dat punt wel.

Ajax is géén rijke club. Dat is het nooit geweest. Ajax zal het moeten hebben van de jeugdopleiding en een paar voltreffers als aankopen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 06, 2007 3:27 pm

Ajax mag zich niet spiegelen aan het positiespel van Arsenal, dat was echt goed. In Engeland bereiken ze er weinig mee (kansloos voor het kampioenschap), maar het is leuk om te zien.

Ik wil wel een beter Ajax zien dat Arsenal, maar ben te veel realist om dat te wensen. Arsenal koopt een spits voor ± 25 miljoen, Ajax moet één van zijn beste spelers verkopen om in leven te blijven. Arsenal kan het zich permitteren om Henry weg te doen, hij schijnt "over zijn top te zijn". Enig idee hoeveel geld Arsenal uit tv-rechten krijgt?

Ajax moet zich meten met psv, az en feyenoord en wat die teams betreft lijkt Ajax het in de zomer het slecht te hebben gedaan. Ik bedoel niet de oefenwedstrijden (zie wat er in de winterstop gebeurde), maar qua transfers. We zullen zien wat deze transferperiode nog in petto heeft, ik kan me voorstellen dat MvG niets zegt over een transfer totdat er getekend wordt, ik kan me ook voorstellen dat kranten verkocht moeten worden, dat er op losgeschreven wordt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 06, 2007 3:47 pm

Demosthenes schreef:Ajax mag zich niet spiegelen aan het positiespel van Arsenal, dat was echt goed. In Engeland bereiken ze er weinig mee (kansloos voor het kampioenschap), maar het is leuk om te zien.

Ik wil wel een beter Ajax zien dat Arsenal, maar ben te veel realist om dat te wensen. Arsenal koopt een spits voor ± 25 miljoen, Ajax moet één van zijn beste spelers verkopen om in leven te blijven. Arsenal kan het zich permitteren om Henry weg te doen, hij schijnt "over zijn top te zijn". Enig idee hoeveel geld Arsenal uit tv-rechten krijgt?

Ajax moet zich meten met psv, az en feyenoord en wat die teams betreft lijkt Ajax het in de zomer het slecht te hebben gedaan. Ik bedoel niet de oefenwedstrijden (zie wat er in de winterstop gebeurde), maar qua transfers. We zullen zien wat deze transferperiode nog in petto heeft, ik kan me voorstellen dat MvG niets zegt over een transfer totdat er getekend wordt, ik kan me ook voorstellen dat kranten verkocht moeten worden, dat er op losgeschreven wordt.
Ik zit een beetje in dubio. De aanwinsten van Ajax zijn zeker niet spectaculair geweest, maar de laatste jaren heeft wel uitgewezen dat het team dat het langst bij elkaar bleef, vaker kampioen werd. En op zich staat het geraamte natuurlijk wel, als iedereen fit is. Het wordt pas echt knijpen als er iemand van de basiself geblesseerd of geschorst raakt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 06, 2007 8:06 pm

... en die kans is heel reeel. Sneijder, Stam en Davids zijn (nogal eens) geblesseerd geweest, afgelopen seizoen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 06, 2007 8:19 pm

Het is een illusie om te denken dat Ajax gelijkwaardige vervangers kan halen voor spelers van dat niveau.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma aug 06, 2007 8:26 pm

Met Verthonghen en vd Wiel heeft Ajax redelijke vervangers. Alleen Sneijder is onvervangbaar in de huidige selectie, wat ik echt niet begrijp.

Had Defour toch alvast gehaald.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 06, 2007 8:29 pm

Overigens dient de zaak-Suarez op dit moment.

Van www.fcgforum.nl:

Net een update op noord:

Ajax zijn verhaal:
Financiele verbetering 1e jaar 850.000E oplopend tot meer als een miljoen in 5e jaar.
Inderdaad sportieve verbetering.,,
Bovendien meent de advocaat van Suarez iets in het contract te hebben ontdekt wat een tussentijdse transfer wel degelijk mogelijk maakt, maar das toch altijd zo.........

Groningen is nog niet aan het woord geweest.
Suarez zit naast de advocaat gewoon in de zaal. TVNoord geeft elk uur een update.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma aug 06, 2007 8:46 pm

joey schreef:Overigens dient de zaak-Suarez op dit moment.

Van www.fcgforum.nl:

Net een update op noord:

Ajax zijn verhaal:
Financiele verbetering 1e jaar 850.000E oplopend tot meer als een miljoen in 5e jaar.
Bovendien meent de advocaat van Suarez iets in het contract te hebben ontdekt wat een tussentijdse transfer wel degelijk mogelijk maakt, maar das toch altijd zo.........

Suarez zit naast de advocaat gewoon in de zaal. TVNoord geeft elk uur een update.
Ik denk dat ik ook maar eens een arbitragezaak ga aanspannen tegen mij baas .. :drecul.gif:
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » ma aug 06, 2007 8:53 pm

Volgens mij mag jij gewoon ontslag nemen en weg gaan wanneer je wilt.

Voetballers moeten zich aan een contract houden van een x aantal jaar. Dat is m.i. krom.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 06, 2007 9:00 pm

Harm schreef:
Raymon schreef:en PSV en AZ hadden geluk dat Ajax in december veel punten verspeelde.. etc etc..
Volgens mij stond Ajax toen niet eens eerste en is dat compleet niet relevant. Je gaat toch niet kijken hoeveel punten achtervolgers verliezen?
Ajax stond tot aan de wedstrijd tegen PSV eerste. Ajax verloor punten vanwege een gebrek aan kwaliteit, PSV verloor punten vanwege een gebrek aan kwaliteit. Dat nihile verschil van vorig seizoen heeft niets met geluk of pech te maken.

Daniel

Bericht door Daniel » ma aug 06, 2007 9:09 pm

joey schreef:Overigens dient de zaak-Suarez op dit moment.

Van www.fcgforum.nl:

Net een update op noord:

Ajax zijn verhaal:

Duurt wel lang, ik dacht dat om 19:00 de uitspraak zou zijn en zelfs volgens sommige bronnen dat er dan gemeld zou worden dat over een aantal dagen pas uitspraak zou zijn..

Harm

Bericht door Harm » ma aug 06, 2007 9:11 pm

Maar we hadden het over december. En Ajax verloor geen punten door een gebrek aan kwaliteit, maar een gebrek aan mentaliteit.

Die ene verliespartij heeft onnodig veel losgemaakt in de koppies, en dat is vooral de schuld van Ten Cate.

Waar Ten Cate in het begin van het seizoen meer als Koeman aan het einde van het seizoen had moeten reageren, had Koeman aan het einde meer als Ten Cate moeten reageren.

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 06, 2007 9:14 pm

FC Groningen heeft vanavond tijdens de arbitragezaak met Luis Suárez gepleit voor het respecteren van het tot medio 2011 doorlopende contract van de Uruguyaan.

Mr. Wim Entzinger weerlegde op het KNVB Sportcentrum in Zeist in zijn pleidooi de sportieve en financiële positieverbetering waarop Suárez zich beroept om onder zijn verbintenis met FC Groningen uit te kunnen komen. Hij liet ook duidelijk doorschemeren dat Ajax en het management van Suárez de hele arbitragezaak hebben geregisseerd en dat de speler zelf er op deze manier bij betrokken is geraakt.

Niet kwijt
“FC Groningen wil Suárez niet kwijt”, stelde Entzinger. “Dat heeft de club duidelijk aan Ajax te verstaan gegeven. Daarnaast heeft FC Groningen aan Suárez laten weten dat hij een jaarlijkse loyaliteitsvergoeding van 150.000 euro tegemoet kan zien, voor elk jaar dat hij nog bij FC Groningen blijft. Én FC Groningen heeft Suarez laten weten dat hij ná dit seizoen tegen een gelimiteerde transfersom van 9 miljoen euro mag vertrekken. Een vertrek van Suarez nú is voor FC Groningen een verschrikkelijke sportieve aderlating. De competitie staat op het punt van beginnen. Vorig seizoen heeft uitgewezen dat elk punt, zelfs elk doelpunt, cruciaal kan zijn. Een vertrek niet eerder dan na dit seizoen geeft FC Groningen de tijd tijdig maatregelen te nemen. Een vertrek niet eerder dan na dit seizoen is ook fair ten opzichte van haar publiek en sponsors.”

“Over de aangevoerde sportieve positieverbetering kunnen we kort zijn”, zo ging Entzinger verder. “Die is niet aan de orde. Of men nu in rood-wit of groen-wit tegen PSV, AZ, Feyenoord, Ajax of FC Groningen speelt, is om het even. De in het verzoekschrift genoemde sportieve successen van Ajax betreffen het verleden. Op de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen. FC Groningen en Ajax nemen deel aan dezelfde competitie, aan hetzelfde bekertoernooi en spelen beide Europees voetbal.”

In twijfel getrokken
Ook de financiële positieverbetering werd ernstig in twijfel getrokken door Entzinger. “Die was aan de orde toen FC Groningen vorig jaar het risico nam Suárez te contracteren. Hij ging van een paar honderd dollar per maand in Uruguay naar een gegarandeerd inkomen van bijna 280.000 euro bruto per jaar in Groningen. FC Groningen heeft dat voor het volgende seizoen verhoogd met de genoemde 150.000 euro, tot zo’n 430.000 euro.”

Bij Ajax ligt voor Suárez een vijfjarig contract klaar. In het eerste seizoen zou de Uruguyaan 850.000 euro kunnen gaan verdienen, het jaar daarop 900.000 euro, in het derde jaar 950.000 euro, in het vierde één miljoen euro en in zijn laatste contractjaar 1,1 miljoen euro. “De rekensom dat Suárez bij Ajax drie of vier keer zoveel kan gaan verdienen, is onjuist”, was de conclusie van Entzinger.

Niet billijk
De aangevoerde veranderingen in de omstandigheden rechtvaardigen volgens FC Groningen geen ontbinding. “Ontbinding is bovendien niet billijk”, voegde Entzinger daaraan toe. “Het vertrek verstoort de verwezenlijking van de ambities van FC Groningen en zal onrust onder de spelers veroorzaken. Indien Suarez op betrekkelijk eenvoudige wijze onder zijn contract met FC Groningen uit zou kunnen, zou dit ook voor andere spelers een aanleiding kunnen zijn om een poging te ondernemen om tijdens hun contractperiode elders onderdak te vinden. Het is in het belang van FC Groningen – en voor het voetbal in het algemeen – dat hier geen precedent wordt geschapen.”

Niet kwijt
Entzinger bleef benadrukken dat FC Groningen Suárez niet kwijt wil, maar was juridisch genoodzaakt in te gaan op de hoogte van een mogelijke vergoedingssom in geval de arbitragecommissie onder voorzitterschap van mr. M.J.M. Franken toch zou besloten tot ontbinding over te gaan. “Over wat voor bedragen moeten we het hebben? Uit perspublicaties van de afgelopen weken is gebleken dat Ajax € 30 miljoen voor Wesley Sneijder vraagt.”

Voorbeelden
Entzinger ging verder met het opsommen van voorbeelden. “Uit perspublicaties is gebleken dat Ajax voor bijna 18 miljoen euro Ryan Babel aan Liverpool heeft verkocht. Babel – twee maanden ouder dan Suárez – heeft in het seizoen 2005/2006 in 25 competitiewedstrijden twee keer gescoord, in het seizoen 2006/2007 in 27 competitiewedstrijden vijf keer, beduidend minder vaak dan Suárez. Hij speelt in het Nederlands elftal onder 21, gelijk Suárez in Uruguay Onder-20 speelt.”

“Halverwege het seizoen 2005/2006 haalde Ajax Klaas-Jan Huntelaar voor 9 miljoen euro weg bij SC Heerenveen, met daarenboven de afspraak dat Heerenveen in geval van doorverkoop 25% zou krijgen van een boven 10 miljoen euro gerealiseerde transfervergoeding. Huntelaar maakte na de overgang naar Ajax zijn debuut in het Nederlands elftal (namelijk op 16 augustus 2006). Suárez heeft al zijn debuut in het nationale elftal van Uruguay gemaakt (namelijk op 7 februari 2007).”

Slotconclusie
De slotconclusie van Entzinger was ook duidelijk. “Géén ontbinding is het billijkst, maar mocht het toch zover komen dan is met het oog op de omstandigheden van het geval het meest billijk dat aan FC Groningen een vergoeding wordt toegekend van € 9,5 miljoen. Dat is de waarde van het contract; dat is de consequentie van de schade die FC Groningen lijdt; overigens ook vanwege het feit dat zij ingeval van ontbinding geen percentage bij doorverkoop kan bedingen.”

Voorzitter mr. Franken maakte de partijen duidelijk dat de commissie het streven heeft voor het weekeinde een uitspraak te doen, maar dat niet moet worden uitgesloten dat die pas na het weekeinde volgt. De verdediging van Suárez vroeg wel om een snelle uitspraak in verband met het mogelijk inzetten van Suárez in de voorronde van de Champions League namens Ajax.

Bron: FC Groningen :1evil.gif: [/quote]

Daniel

Bericht door Daniel » ma aug 06, 2007 9:18 pm

Toppie schreef:“Over de aangevoerde sportieve positieverbetering kunnen we kort zijn”, zo ging Entzinger verder. “Die is niet aan de orde. Of men nu in rood-wit of groen-wit tegen PSV, AZ, Feyenoord, Ajax of FC Groningen speelt, is om het even. De in het verzoekschrift genoemde sportieve successen van Ajax betreffen het verleden. Op de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen. FC Groningen en Ajax nemen deel aan dezelfde competitie, aan hetzelfde bekertoernooi en spelen beide Europees voetbal.”
Maar ondertussen heeft Ajax een grotere naam, meer professionaliteit, grotere status, grotere begroting, grotere aanhang, een van de beste jeugdopleidingen van de wereld, betere kwaliteit spelers, beter team, meer kans op succes, niveau van voetbal ligt hoger.. etc. etc. Daag Entzinger.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma aug 06, 2007 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nihad

Bericht door Nihad » ma aug 06, 2007 9:19 pm

Heerenveen krijgt een kwart van de transfersom van KJH?!

Gesloten