Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo jun 19, 2013 9:37 am

Zuidema schreef:
Ajaciedjuh schreef:Maar ik zit met smacht te wachten op het extra's. Je gaat nu Eriksen (wat in mijn ogen extra's is), inruilen voor een goede teamspeler. Ik wil als liefhebben ook regelmatig genieten van hoogstandjes en iets 'extra's'.
Idem. Op deze manier (inclusief vertrek Eriksen) blijft er volgens mij wel verdomde weinig bovengemiddelde creativiteit over binnen Ajax. Fischer misschien nog, maar verder? Ik hoop dat Frank door heeft dat je ook een paar artiesten in je team nodig hebt. Jongens die met een individuele actie de boel kunnen openbreken en zo kansen kunnen creeren. We moeten niet alleen spelers hebben die braaf de grote rondo-taken sjabloonmatig uitvoeren als een stelletje grijze boekhouders.
:biggthumpup.gif:

Eriksen weg en Duarte erbij zou echt een verzwakking van jewelste zijn. Zeker als we het op rechts moeten doen met Schone.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo jun 19, 2013 9:47 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Je gaat nu Eriksen (wat in mijn ogen extra's is), inruilen voor een goede teamspeler.
Ik denk dat men Duarte haalt als 'prospect'. Opvolger van Siem, wanneer die (evt. na komend seizoen) vertrekt.

Hetgeen natuurlijk niet uitsluit dat bijv. Maher de opvolger van Eriksen wordt. We weten immers niet wat 1) Maher nou écht wil, 2) hoe Ajax een vertrek van Eriksen wil opvangen en 3) of Ajax afspraken heeft met (bijv.) Maher.

Het lijkt me i.i.g. verstandig dat Overmars niet als een groupie achter Maher aanhuppelt, zoals zijn conculega Brands.
AJAX koopt pas als er iemand weg gaat, daar zit op dit moment denk ik toch een beetje het probleem voor AJAX.Zeker als je ziet dat bij de concurrent heel vroeg al wel wat zekerheid is kwa inkomsten van transfers.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jun 19, 2013 9:52 am

Rishi schreef:
Zuidema schreef:
Ajaciedjuh schreef:Maar ik zit met smacht te wachten op het extra's. Je gaat nu Eriksen (wat in mijn ogen extra's is), inruilen voor een goede teamspeler. Ik wil als liefhebben ook regelmatig genieten van hoogstandjes en iets 'extra's'.
Idem. Op deze manier (inclusief vertrek Eriksen) blijft er volgens mij wel verdomde weinig bovengemiddelde creativiteit over binnen Ajax. Fischer misschien nog, maar verder? Ik hoop dat Frank door heeft dat je ook een paar artiesten in je team nodig hebt. Jongens die met een individuele actie de boel kunnen openbreken en zo kansen kunnen creeren. We moeten niet alleen spelers hebben die braaf de grote rondo-taken sjabloonmatig uitvoeren als een stelletje grijze boekhouders.
:biggthumpup.gif:

Eriksen weg en Duarte erbij zou echt een verzwakking van jewelste zijn. Zeker als we het op rechts moeten doen met Schone.
Is het al 1 september? Die strontboeren maken een move en de 'paniek' slaat toe. Patience, grasshopper, komt allemaal goed. :hypocrite.gif:
YNWA

999

Bericht door 999 » wo jun 19, 2013 9:53 am

Zuidema schreef:
Mijn idee.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo jun 19, 2013 10:27 am

InnerHarbour schreef:
Is het al 1 september? Die strontboeren maken een move en de 'paniek' slaat toe. Patience, grasshopper, komt allemaal goed. :hypocrite.gif:
Mwah, paniek, paniek... Dat is te zwaar gezegd. Alleen, zoals Voetske/999 al aangeeft, blijkt onze grote rivaal uit Eindhoven kennelijk op korte termijn over flink wat liquide middelen te gaan beschikken, daar waar wij schijnbaar nog in de wachtkamer blijven zitten door het getalm rond met name Eriksen. Daardoor kunnen nationaal net die een of twee broodnodige kwaliteitsimpulsen voor onze neus weggekaapt worden.

Of Maher dan bijvoorbeeld dé oplossing is voor het vertrek van Eriksen laat ik hier even in het midden, maar ik vind dit al met al toch wel een wat zorgelijke ontwikkeling. Nogmaals, je kan het niet continu afdoen met jeugd en aanbiedinkjes en goed teamwork. Dat is een tijd goed gegaan mede door min of meer falende concurrentie, maar dat houdt ergens ook een keer op. Soms moet je na wat goede afwegingen de knip wel trekken voor kwaliteit. De kosten gaan nog steeds voor de baat uit. En gezien het huidige gedoe in Eindhoven gaat tijd nu blijkbaar ook een rol spelen. Er mag wat mij betreft wel een tandje bij, Marc.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo jun 19, 2013 10:56 am, 2 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jun 19, 2013 10:40 am

We hebben Andersen, Meleg toch ook nog? Vooropgesteld, ik kan niet beoordelen of ze al zover zijn maar Overmars en vrienden wel. Het ziet er naar uit dat ze voor een andere optie gaan dan Maher, misschien wel omdat deze gasten eraan komen en ze niemand willen blokkeren. Nou ik heb het volste vertrouwen in de visie van het huidige TH en wacht rustig op het vierde kampioenschap in evenzoveel jaren. :hypocrite.gif:
YNWA

Rooie

Bericht door Rooie » wo jun 19, 2013 10:40 am

Zwartkruis vertelde op VI Radio dat hij vanochtend met Overmars heeft gesproken. Die heeft aangegeven dat geld het probleem niet is; Maher heeft geen prioriteit bij Ajax. Ze focussen zich op andere posities.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jun 19, 2013 10:41 am

Zuidema schreef:
Klopt. Ik vind dat Ajax niet doorselecteert. Iedereen focust zich op Eriksen en z'n eventuele opvolger, maar er zijn nog wel een aantal probleemposities. Of we kiezen natuurlijk voor 'low risk' voetbal waarbij het 89 minuten dodelijk saai is en een lompe Boerrigter op de flank.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 19, 2013 10:46 am

Benji schreef:Zwartkruis vertelde op VI Radio dat hij vanochtend met Overmars heeft gesproken. Die heeft aangegeven dat geld het probleem niet is; Maher heeft geen prioriteit bij Ajax. Ze focussen zich op andere posities.
Dit dus:
wimpey schreef: Gezien interesse in hem en Van Ginkel zet Ajax in op een lopende middenvelder (en idd meer team player) i.p.v. op Maher (die ik dan maar effe typeer als 'geniale ingevingen, maar minder als team player').

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 19, 2013 10:51 am

Nou dat dus niet. Dat zegt die Simon toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo jun 19, 2013 10:56 am

Mmmh, AJAX zegt in de Telegraaf dat ze Maher vooralsnog te duur vinden en daarom overschakelen naar Duarte.Maar riep Overmars niet eerder dat AJAX een eerste en laatste bod heeft gedaan op Duarte ..
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » wo jun 19, 2013 10:58 am

De Telegraaf zegt dat, Voet, niet Ajax.

999

Bericht door 999 » wo jun 19, 2013 11:00 am

Benji schreef:De Telegraaf zegt dat, Voet, niet Ajax.
Wat Beni zegt de T. ?
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » wo jun 19, 2013 11:01 am

De Telegraaf zegt (veronderstelt?) dat Ajax Maher te duur vindt; Ajax (Overmars) blijkt daar zelf anders over te denken.

999

Bericht door 999 » wo jun 19, 2013 11:14 am

Benji schreef:De Telegraaf zegt (veronderstelt?) dat Ajax Maher te duur vindt; Ajax (Overmars) blijkt daar zelf anders over te denken.
Dan zegt Overmars weer verschillende dingen ( niet nu, maar eerder ) ...
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jun 19, 2013 11:23 am

wimpey schreef:Gezien interesse in hem en Van Ginkel zet Ajax in op een lopende middenvelder (en idd meer team player) i.p.v. op Maher (die ik dan maar effe typeer als 'geniale ingevingen, maar minder als team player').
Zou best eens de juiste analyse kunnen zijn. Eriksen is vooral belangrijk voor Ajax omdat hij altijd in beweging is en dus altijd aanspeelbaar. Met Maher voor Eriksen wordt het middenveld statisch.

Duarte én Maher, dat zou (zo geredeneerd) iets kunnen worden. Maar daarvoor zal Ajax toch echt eerst moeten verkopen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 19, 2013 12:31 pm

Van al die berichten is geen chocola te maken. Het zijn meestal maar korte quotes en je moet nog maar afwachten of er dan correct en volledig is geciteerd. Het zal wel duidelijk worden op het moment dat de eerste transfers bij Ajax daadwerkelijk gaan plaatsvinden.

De suggestie dat Ajax er voor zal kiezen om Eriksen bij vertrek te vervangen door een lopende middenvelder lijkt me op zichzelf niet zo gek. Maar voorlopig is er nog niemand weg en dat simpele feit heeft natuurlijk ook invloed op wat Ajax gaat doen.

AN begint wel voorzichtig te panikeren. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jun 19, 2013 12:41 pm

Hadden ze dat vorig jaar ook niet met Narsingh? :hypocrite.gif:
YNWA

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 19, 2013 1:17 pm

Andere posities hebben prioriteit volgens Overmars (tav Maher). Verder hoopt Ajax Siem te behouden, dus zal er op het middenveld (behalve kans/koopje Duarte) niet veel gebeuren. Dat aan ze met Serero, Andersen, Klaassen (en eventueel Fischer) opvangen.

Voorin willen ze Boerrigter behouden (backup) en mag Lukoki vertrekken. Dat samen met het niet meer beschikbaar hebben van Cuenca is duidelijk dat daar prioriteit 1 ligt. De andere positie zal de rechter centrum verdediger zijn. Zeker in combinatie met de interesse voor vd Hoorn.

Versterken rechtsbuiten (en mogelijkerwijs linksbuiten als Fischer een positie zakt) en rechter centrum verdediger. De rest is afhankelijk van verkoop (behoudens ingecalculeerd vertrek Eriksen/Toby).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 19, 2013 1:19 pm

Yopi schreef: Duarte én Maher, dat zou (zo geredeneerd) iets kunnen worden. Maar daarvoor zal Ajax toch echt eerst moeten verkopen.
Overmars heeft het niet voor niets over prioriteit. (Type) Maher heeft op dit moment geen prioriteit, aangezien Eriksen nog niet verpatst is.

Dat lijkt me juist, want je wilt niet in een situ geraken waarin (type) Maher gekocht wordt, Eriksen niet verkocht wordt én z'n contract ineens niet wil verlengen.

Duarte zou voor meer dynamiek op links in beeld kunnen zijn. Het geintje met Blind in een vrije rol zouden de meeste eredivisieploegen inmiddels moeten kennen en op moeten kunnen vangen.

999

Bericht door 999 » wo jun 19, 2013 1:40 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Duarte én Maher, dat zou (zo geredeneerd) iets kunnen worden. Maar daarvoor zal Ajax toch echt eerst moeten verkopen.
Overmars heeft het niet voor niets over prioriteit. (Type) Maher heeft op dit moment geen prioriteit, aangezien Eriksen nog niet verpatst is.

Dat lijkt me juist, want je wilt niet in een situ geraken waarin (type) Maher gekocht wordt, Eriksen niet verkocht wordt én z'n contract ineens niet wil verlengen.

Duarte zou voor meer dynamiek op links in beeld kunnen zijn. Het geintje met Blind in een vrije rol zouden de meeste eredivisieploegen inmiddels moeten kennen en op moeten kunnen vangen.
Mmmh, Simon Zwartkruis noemde dat vanmorgen op VI-Radion dus niet maar dat AJAX alternatieven genoeg had o.a. Serero , Klaassen ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 19, 2013 1:50 pm

wimpey schreef: Duarte zou voor meer dynamiek op links in beeld kunnen zijn. Het geintje met Blind in een vrije rol zouden de meeste eredivisieploegen inmiddels moeten kennen en op moeten kunnen vangen.
Het ziet er wel leuk uit, maar was natuurlijk amper effectief. Bijna geen voorzetten, assists en goals.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 19, 2013 1:58 pm

Hij hield het veld groot. Daarnaast was hij dreigend zat. Het ontbrak Ajax ook vaak aan een spits in de 16.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jun 19, 2013 2:15 pm

Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef: Duarte zou voor meer dynamiek op links in beeld kunnen zijn. Het geintje met Blind in een vrije rol zouden de meeste eredivisieploegen inmiddels moeten kennen en op moeten kunnen vangen.
Het ziet er wel leuk uit, maar was natuurlijk amper effectief. Bijna geen voorzetten, assists en goals.

Exact. :biggthumpup.gif:

Blind is geen loper. Door zijn meeballen voorin werd een zware wissel getrokken op de CV's. In de CL konden die twee het niet meer belopen en ontstonden grote ruimtes.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 19, 2013 2:22 pm

We verloren van 2 van de 4 beste ploegen van de wereld, Joey. Met Lahm op de linksback hadden we ook verloren.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie