Uh, waar schrijf ik het dik gedrukte?GangstaRiB schreef:Het lijkt hier steeds meer op PSV netwerk. We kunnen Maher niet betalen, dus hij zal ook wel niet goed zijn.InnerHarbour schreef:Die Maher is me eigenlijk toch wel tegengevallen op het EKO21, misschien maar goed ook, anders helemaal niet meer te betalen.
Maher heeft gewoon toegevoegde waarde en moet gehaald worden zeker als Eriksen mocht vertrekken.
Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
YNWA
Sommige mensen lezen graag selectief. 
Ajax kan Maher betalen, zelfs al kost hij de Sulejmani prijs. Het punt is natuurlijk dat de geloofwaardigheid van het nieuwe beleid geen al te grote knauw moet krijgen en dus de prijs het liefst maar een paar miljoen minder kan zijn. Wat minder betalen is hoe dan ook uiteraard beter.
Aan de andere kant willen we als Ajax zijnde doorpakken, verder gaan met landstitels pakken en beter presteren in Europa. Gezien die ambitie moeten we wel zorgen dat we wederom een kwalitatief behoorlijk goed middenveld hebben.

Ajax kan Maher betalen, zelfs al kost hij de Sulejmani prijs. Het punt is natuurlijk dat de geloofwaardigheid van het nieuwe beleid geen al te grote knauw moet krijgen en dus de prijs het liefst maar een paar miljoen minder kan zijn. Wat minder betalen is hoe dan ook uiteraard beter.
Aan de andere kant willen we als Ajax zijnde doorpakken, verder gaan met landstitels pakken en beter presteren in Europa. Gezien die ambitie moeten we wel zorgen dat we wederom een kwalitatief behoorlijk goed middenveld hebben.
-
Laat ik het anders zeggen: Ajax vind em waarschinlijk te duur en daardoor concludeer jij ook maar alvast dat ie het niet waard is. Alle rijen gesloten houden.InnerHarbour schreef:Uh, waar schrijf ik het dik gedrukte?GangstaRiB schreef:Het lijkt hier steeds meer op PSV netwerk. We kunnen Maher niet betalen, dus hij zal ook wel niet goed zijn.InnerHarbour schreef:Die Maher is me eigenlijk toch wel tegengevallen op het EKO21, misschien maar goed ook, anders helemaal niet meer te betalen.
Maher heeft gewoon toegevoegde waarde en moet gehaald worden zeker als Eriksen mocht vertrekken.
Whitey on the moon.
Ik vraag me toch af hoe dat in de praktijk gaat...
Overmars biedt 6 miljoen. AZ countert met 9, omdat Maher wat krijgt. Overmars belt met Maher en zegt dat hij dan geen tekengeld krijgt/wat mag houden als Ajax hem verkoopt als-ie nu wat inlevert. Daarna doet-ie een tegenbod van 6,3. AZ blijft vasthouden aan die 9. Overmars komt met een doorverkooppencentage van 10% op de proppen en 6,5. AZ wil 8,5 en 20%. Nu gaat Overmars rekenen wat AZ zou krijgen aan opleidingsvergoeding als Maher over 3 jaar verkocht wordt voor 12. Hij countert nu met 6,7 en 15%, maar daar zit dan wel de opleidingsvergoeding in de toekomst in. Tussendoor nog wat faxverkeer natuurlijk, zo gaat dat met voetbaltransfers. Zou ik er ver naast zitten?
Overmars biedt 6 miljoen. AZ countert met 9, omdat Maher wat krijgt. Overmars belt met Maher en zegt dat hij dan geen tekengeld krijgt/wat mag houden als Ajax hem verkoopt als-ie nu wat inlevert. Daarna doet-ie een tegenbod van 6,3. AZ blijft vasthouden aan die 9. Overmars komt met een doorverkooppencentage van 10% op de proppen en 6,5. AZ wil 8,5 en 20%. Nu gaat Overmars rekenen wat AZ zou krijgen aan opleidingsvergoeding als Maher over 3 jaar verkocht wordt voor 12. Hij countert nu met 6,7 en 15%, maar daar zit dan wel de opleidingsvergoeding in de toekomst in. Tussendoor nog wat faxverkeer natuurlijk, zo gaat dat met voetbaltransfers. Zou ik er ver naast zitten?

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zou 8-10 miljoen voor Maher ook een shitload aan geld vinden, hoor. Ik snap de behoefte om hem te halen als Eriksen vertrekt, maar tot die tijd houden we gewoon de hand op de knip. En zelfs als hij niet komt, dan heb ik er vertrouwen in dat we met een goeie selectie beginnen aan het seizoen. Dat gebibber om de geldsmijterij in Eindhoven is nu al jaren nergens op gebaseerd. Die club graaft zijn eigen kuil.
- InnerHarbour
Nee dat bedoelde ik niet. Het was meer zo van, als die gozer de pannen het dak had gespeeld tijdens het EKO21 was hij mogelijk nog meer buitenlandse clubs opgevallen en was de vraagprijs verder omhooggeschoten waardoor hij onbetaalbaar voor Ajax was geworden. Nu staan de United en City van deze wereld hopelijk nog niet op de stoep of denken mischien, laat die nog maar wat rijpen en bestaat de mogelijkheid dat hij naar Ajax komt nog altijd. Of Ajax hem nu te duur vind heb ik nu geen zicht op, ik weet niet wat ze voor hem willen uittrekken.GangstaRiB schreef:Laat ik het anders zeggen: Ajax vind em waarschinlijk te duur en daardoor concludeer jij ook maar alvast dat ie het niet waard is. Alle rijen gesloten houden.
YNWA
Het management/zaakwaarnemer van Maher heeft deze spelers in z'n stal:
http://www.proathlete.nl/spelers.html
http://www.proathlete.nl/spelers2.html
Behalve Sigi Lens werkt Paul Nortan daar en jaja kennen we 'm nog; John Veldman.
Maher lijkt me de enige kans op een klapper deze zomer.
http://www.proathlete.nl/spelers.html
http://www.proathlete.nl/spelers2.html
Behalve Sigi Lens werkt Paul Nortan daar en jaja kennen we 'm nog; John Veldman.
Maher lijkt me de enige kans op een klapper deze zomer.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- Ajaciedjuh
Telesport
Dan hoop ik maar op de andere opties.
Ik snap dat Ajax geen 10 miljoen gaat betalen, maar Duarte ipv Eriksen!? En dan vd Hoorn ipv Toby........ echt doorselecteren, maar helaas de verkeerde kant op. Het zijn geen slechte spelers, maar we gaan et wel flink op achteruit.PSV meldt zich bij AZ voor Maher en nadert akkoord met Chelsea over transfer Bruma
SPEL IS OP DE WAGEN
EINDHOVEN – Dankzij de verkoop van Jeremain Lens aan Dinamo Kiev voor bijna negen miljoen euro kan de renovatie van de PSV-selectie echt beginnen. De Eindhovense club nam gisteren direct contact op met AZ voor een overname van Adam Maher. „Marcel Brands (technisch manager van PSV, red.) heeft me telefonisch op de hoogte gesteld van de interesse”, bevestigt technisch directeur Earnest Stewart van AZ. Daarnaast verwacht PSV snel overeenstemming te bereiken met Chelsea over de afkoopsom van Jeffrey Bruma.
Hoewel Maher zelf een lichte voorkeur heeft voor een overstap naar Ajax, heeft PSV op dit moment de beste papieren om hem in te lijven. Ajax vindt de 19-jarige spelmaker te duur en is ondertussen bezig met andere opties. Bovendien lijkt het mee te spelen dat Siem de Jong hoogstwaarschijnlijk nog een jaar in Amsterdam blijft. Lerin Duarte is op dit moment – als opvolger van Christian Eriksen – de topprioriteit van Ajax ondanks een eerdere weigering van Heracles-voorzitter Jan Smit.
Nu PSV is verzekerd van de miljoenen voor Lens, heeft Brands veel meer speelruimte op de transfermarkt gekregen. Gezien de concrete belangstelling voor Dries Mertens (Napoli) en Ola Toivonen (Norwich City) lonken in de nabije toekomst nog twee financiële klappers. Daarnaast is door het vertrek van Orlando Engelaar, Mark van Bommel, Atiba Hutchinson, Wilfred Bouma en Boy Waterman (allen in het bezit van een aflopend contract) rond de vijf miljoen euro ’vrijgekomen’ in het salarishuis.
Na een vergeefse poging in de winterstop maakt PSV dus alsnog een goede kans om Maher binnen te hengelen. Dan zal er flink in de buidel getast moeten worden. De vraagprijs ligt rond de 10 miljoen euro, al lijkt de Alkmaarse club uiteindelijk genoegen te nemen met 7 à 8 miljoen euro. Voor Maher is ook veel buitenlandse interesse, onder meer van Tottenham Hotspur, maar de (jeugd) international wil in Nederland (Ajax of PSV) blijven.
Bruma keert juist graag terug op vaderlandse bodem. Chelsea en PSV stevenen af op een akkoord. De 21-jarige verdediger, die naar verluidt zo’n 3,5 miljoen euro moet kosten, kan in Eindhoven een hand-tekening zetten onder een vierjarig contract.
Bruma moet in de achterhoede de eerste nieuwe bouwsteen van ’Phillip Cocu’s’ PSV worden. Hoewel Bruma tijdens zijn twee seizoenen als huurling bij Hamburger SV niet kon imponeren in de Bundesliga, heeft de technische leiding van PSV het volste vertrouwen erin dat hij zijn belofte wel gaat inlossen in de eredivisie. Bruma verruilde op 15-jarige leeftijd de jeugdopleiding van Feyenoord voor die van Chelsea.
Hoe de verdediging van PSV er komend seizoen verder uit komt te zien, is nog onduidelijk. Timothy Derijck heeft in ieder geval te horen gekregen dat hij mag vertrekken, terwijl Hutchinson en Bouma dus al weg zijn. Stanislav Manolev strijkt na een half jaar verhuurd te zijn aan Fulham weer neer in Eindhoven, maar beide partijen willen het liefst zo snel mogelijk van elkaar verlost worden. Het contract van de Bulgaar loopt volgend jaar af.
Voor de invulling van de rechtsbackpositie volgt PSV onder anderen de Argentijn Gino Peruzzi van Velez Sarsfield. Eerder werd centrale verdediger Nick Viergever van Brands’ vorige werkgever AZ al in verband gebracht met PSV. Mike van der Hoorn werd de afgelopen tijd ook intensief bekeken, maar de speler van FC Utrecht bewees zichzelf een slechte dienst door deze maand op het EK onder 21 in Israël een slechte indruk achter te laten. Overigens krijgt de talentvolle verdediger Jorrit Hendrix (18), afkomstig uit de eigen jeugd, in de voorbereiding (officiële start 1 juli) een kans om zich te bewijzen bij de A-selectie.
Het versterken van de defensie, al een paar seizoenen de achilleshiel van PSV, heeft nog steeds prioriteit. Het aantrekken van Maher mag daarom niet ten koste gaan van het geven van een kwaliteitsimpuls aan de verdediging. De komende maanden zal blijken of Brands lering heeft getrokken uit eerdere gemaakte inschattingsfouten. Dat de technisch manager drukke tijden tegemoet gaat om de selectie van PSV naar tevredenheid te renoveren, staat in ieder geval vast.
Dan hoop ik maar op de andere opties.

Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo jun 19, 2013 5:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Overmars gebruikt de T. wel vaker als bliksemafleider.
Noooooooooooit dat Duarte de opvolger van Eriksen wordt.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Ik ben vooral benieuwd naar de andere opties.wimpey schreef:Overmars gebruikt de T. wel vaker als bliksemafleider.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik ga me niet meer druk over er die wel komt en niet, voorlopig 3 kampioenschappen achter elkaar binnen alleen internationaal stellen we weinig voor. 

Wat heeft iedereen toch tegen Duarte? Veel meer teamspeler dan Maher.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat vind je waarschijnlijk alleen maar omdat hij je bij Studio Sport nooit is opgevallen. Of kun je me zijn sterke en zwakke punten vertellen?
Gezien interesse in hem en Van Ginkel zet Ajax in op een lopende middenvelder (en idd meer team player) i.p.v. op Maher (die ik dan maar effe typeer als 'geniale ingevingen, maar minder als team player').Bert schreef:Wat heeft iedereen toch tegen Duarte? Veel meer teamspeler dan Maher.
Wanneer Ajax potentieel in hem ziet en verhouding prijs : kwaliteit klopt: waarom idd niet?

- Ajaciedjuh
Klopt helemaalBert schreef:Wat heeft iedereen toch tegen Duarte? Veel meer teamspeler dan Maher.

Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo jun 19, 2013 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor de positie van Eriksen verwacht ik een speler met een actie. Iemand die een man kan uitspelen. Iemand die een beslissende pass kan geven. Duarte speelt vooral leuk op het kunstgras van Heracles.Arthur schreef:Dat vind je waarschijnlijk alleen maar omdat hij je bij Studio Sport nooit is opgevallen. Of kun je me zijn sterke en zwakke punten vertellen?
Die jongen mocht mee naar het EK maar hij zat daar niet eens bij. Dat zegt toch genoeg?
IK GELOOF!!!!!!
Duarte is niet de man van de beslissende pass, maar de speler die de aanval opzet.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat zegt dat Cor Pot hem minder vindt dan dat FdB e.c. hem vinden.Rishi schreef: Die jongen mocht mee naar het EK maar hij zat daar niet eens bij. Dat zegt toch genoeg?

Idem. Op deze manier (inclusief vertrek Eriksen) blijft er volgens mij wel verdomde weinig bovengemiddelde creativiteit over binnen Ajax. Fischer misschien nog, maar verder? Ik hoop dat Frank door heeft dat je ook een paar artiesten in je team nodig hebt. Jongens die met een individuele actie de boel kunnen openbreken en zo kansen kunnen creeren. We moeten niet alleen spelers hebben die braaf de grote rondo-taken sjabloonmatig uitvoeren als een stelletje grijze boekhouders.Ajaciedjuh schreef:Maar ik zit met smacht te wachten op het extra's. Je gaat nu Eriksen (wat in mijn ogen extra's is), inruilen voor een goede teamspeler. Ik wil als liefhebben ook regelmatig genieten van hoogstandjes en iets 'extra's'.
Ik denk dat men Duarte haalt als 'prospect'. Opvolger van Siem, wanneer die (evt. na komend seizoen) vertrekt.Ajaciedjuh schreef: Je gaat nu Eriksen (wat in mijn ogen extra's is), inruilen voor een goede teamspeler.
Hetgeen natuurlijk niet uitsluit dat bijv. Maher de opvolger van Eriksen wordt. We weten immers niet wat 1) Maher nou écht wil, 2) hoe Ajax een vertrek van Eriksen wil opvangen en 3) of Ajax afspraken heeft met (bijv.) Maher.
Het lijkt me i.i.g. verstandig dat Overmars niet als een groupie achter Maher aanhuppelt, zoals zijn conculega Brands.
Fischer en Hoesen kunnen een man uitspelen. Ik vermoed dat De Boer minder via het middenveld zal spelen en sneller de aanvallers zal zoeken.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Dan zal er in ieder geval een zeer goede rechteraanvaller bij moeten komen. Een met een actie en creativiteit.Bert schreef:Fischer en Hoesen kunnen een man uitspelen. Ik vermoed dat De Boer minder via het middenveld zal spelen en sneller de aanvallers zal zoeken.
Als Ajax inderdaad niet voor Maher gaat i.v.m. te hoge afkoopsom (of ze willen hem gewoonweg niet), dan zou het mij ook niet verbazen dat ze op deze positie iemand gaan huren (die Barca middenvelder!?).
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze heel veel vertrouwen in Andersen hebben. Tot nu toe heeft hij nog ontzettend veel aanpassingsproblemen gehad. Belangrijk is in ieder geval dat Siem blijft.
Hoesen zal nog geen basisspeler zijn in de eerste maanden.Bert schreef:Fischer en Hoesen kunnen een man uitspelen. Ik vermoed dat De Boer minder via het middenveld zal spelen en sneller de aanvallers zal zoeken.
IK GELOOF!!!!!!