Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 19, 2008 11:17 pm

Die kans is denk ik inderdaad vrij groot. Zeker als Ajax in de komende weken zou laten zien dat we zonder hem blijven scoren en winnen. Dan zou er een hele mooie deal kunnen liggen. Wij pakken een bak geld waarvan we een gedeelte kunnen gebruiken om ons verder te versterken, Madrid heeft weer een spits en Klaas Jan zijn droomtransfer. Hij hoeft van mij zeker niet weg maar een mooi bod is zeker bespreekbaar.
elliquido schreef:nieuwenburg ja..
mijn god
Ik was er destijds blij mee, zag het wel in hem zitten..... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Daniel

Bericht door Daniel » wo nov 19, 2008 11:17 pm

Ik hoop het, Huntelaar is klaar bij Ajax en Ajax is klaar met Huntelaar. Hij is te statisch voorin voor Ajax om stappen te maken als team.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 19, 2008 11:26 pm

Daniel_vT schreef:Ik hoop het, Huntelaar is klaar bij Ajax en Ajax is klaar met Huntelaar. Hij is te statisch voorin voor Ajax om stappen te maken als team.

Ben ik met je eens, al heb ik zo'n gevoel dat Huntelaar nog niet klaar is bij AJAX omdat hij de titel niet heeft gewonnen (dat verdient ie wel in mijn ogen), en ik denk dat hij ook zo voelt. Niet dat ik denk dat het hem weerhoudt van zo'n transfer ofzo, maar toch.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jesse

Bericht door Jesse » wo nov 19, 2008 11:28 pm

Eens met, Mr. Ajax. Huntelaar verdient zeker de titel. Zou ook zomaar kunnen dat hij die nog erg graag mee wil pakken voordat hij gaat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 19, 2008 11:34 pm

Ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. En ik zou het hem zeker gunnen.

Het is wat mij betreft ook zeker niet zo dat hij weg moet want hij schiet ze er normaal gesproken uit alle standen in. Maar bij een mooi bod is er wat mij betreft wel te praten.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 20, 2008 1:14 am

Marillion schreef:Ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. En ik zou het hem zeker gunnen.

Het is wat mij betreft ook zeker niet zo dat hij weg moet want hij schiet ze er normaal gesproken uit alle standen in. Maar bij een mooi bod is er wat mij betreft wel te praten.
Ik zie hem liever vandaag dan morgen vertrekken. Met Huntelaar vervallen we weer in het slechte voetbal. gebrek aan beweging en voetbal in de voorhoede. Alles komt dan weer aan op de goede voortzetting van de vleugels terwijl die zeer moeilijk gezocht kunnen worden, aangezien het spel niet kan verlopen via de spits.

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 20, 2008 6:43 am

Nou nou nou, als Ajax blijft scoren en winnen zonder Huntelaar, met Huntelaar vervallen we weer in slecht voetbal. Volgens mij hebben we nu twee wedstrijden zonder Huntelaar gespeeld, waarbij er 1 werd gewonnen en 1 werd verloren. En eent werd ongelooflijk slecht gespeeld. Natuurlijk kan je van alles vinden over Huntelaar, maar de suggestie dat is aangetoond dat Ajax beter is zonder Huntelaar is een beetje voorbarig
I think I lost my fucking headache

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do nov 20, 2008 10:08 am

LucaS schreef:Nou nou nou, als Ajax blijft scoren en winnen zonder Huntelaar, met Huntelaar vervallen we weer in slecht voetbal. Volgens mij hebben we nu twee wedstrijden zonder Huntelaar gespeeld, waarbij er 1 werd gewonnen en 1 werd verloren. En eent werd ongelooflijk slecht gespeeld. Natuurlijk kan je van alles vinden over Huntelaar, maar de suggestie dat is aangetoond dat Ajax beter is zonder Huntelaar is een beetje voorbarig
Die verloren wedstrijd lag er mede aan dat je voorin met bijna het zelfde soort spel bleef spelen. statische spelers alleen had je nu dan meer een aanspeelpunt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do nov 20, 2008 11:15 pm

Jöhnk schreef:
Mr. Ajax schreef:Waarom dan? Is het voor AJAX-begrippen gek om een jonge talentvolle spits te kopen? :confused.gif:
Precies.

Laten we eens gek gaan doen.
Ik kan me herinneren dat Berg vorig seizoen, toen ie nog in Scandinavie speelde, ook al met Ajax in verband werd gebracht. Alleen was ie toen een stuk goedkoper. Wordt Groningen een soort generale repetitie voor toekomstige Ajax-spelers?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 20, 2008 11:28 pm

Nee, ik meen dat John Steen Olsen (onze scout aldaar) hem niet goed genoeg vond. Stond ooit in de VI.

Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 21, 2008 8:19 am

Jöhnk schreef:Nee, ik meen dat John Steen Olsen (onze scout aldaar) hem niet goed genoeg vond. Stond ooit in de VI.
Nou dan zou ik lekker afscheid nemen van John Steen Olsen , want dan moeten ze weer voor de zoveelste keer diep in de buidel tasten.

Baseman

Bericht door Baseman » vr nov 21, 2008 8:59 am

Waarom ?
Berg moet eerst nog bewijzen dat hij nu goed genoeg is voor Ajax (wat je best echt weet zodra hij voor Ajax speelt) en dan nog wil het niet zeggen dat hij toentertijd al goed genoeg was voor Ajax.

Het is namelijk veel moeilijker om bij Ajax of PSV mee te spelen dan bij Groningen of Heerenveen of dat soort clubs.

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr nov 21, 2008 9:21 am

Baseman schreef:Waarom ?
Berg moet eerst nog bewijzen dat hij nu goed genoeg is voor Ajax (wat je best echt weet zodra hij voor Ajax speelt) en dan nog wil het niet zeggen dat hij toentertijd al goed genoeg was voor Ajax.

Het is namelijk veel moeilijker om bij Ajax of PSV mee te spelen dan bij Groningen of Heerenveen of dat soort clubs.
Precies. Bovendien is zo'n tussenstation als Groningen, Heerenveen of Twente voor sommige spelers een ideale plek om op een redelijk relaxte wijze te wennen aan het niveau van de MM-competitie en door te groeien. Iets wat bij Ajax en Psv gezien de prestatiedruk (en matige begeleiding?) nog wel eens een probleem wil zijn, tenzij je sowieso al een absolute klasbak bent.

Helaas moet je tegenwoordig wel flink dokken voor die klaarstoomkosten. Ook de subtoppers hebben hun zaakjes financieel goed op orde, hebben het transfergeld van de topclubs niet echt nodig en kunnen hun toppers flinke salarissen aanbieden. Die 16 miljoen voor een topper in spe als Sulejmani was fors, maar ik verwacht dat transfersommen in dubbele cijfers de komende jaren nationaal veel meer voor zullen komen.

gaizka

Bericht door gaizka » vr nov 21, 2008 10:02 am

Daarom moet je ze kopen en 1 of 2 jaar verhuren aan een subtopper.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 21, 2008 10:06 am

Ieder talent kopen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 12:02 pm

Zuidema schreef:Die 16 miljoen voor een topper in spe als Sulejmani was fors, maar ik verwacht dat transfersommen in dubbele cijfers de komende jaren nationaal veel meer voor zullen komen.
Dat is dus linke soep, je betaalt een bedrag ter hoogte van een kwart van je begroting voor één speler. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 21, 2008 12:09 pm

Je neemt afschrijvingen van 3,5 miljoen per jaar ten laste van je begroting. Nog steeds onverantwoord als er geen afschrijvingen wegvallen ter grootte van dat bedrag en/of als je begroting niet omhoog gaat. Dat laatste is overigens wel het geval bij Ajax dit jaar, agv Aegon

Aristides

Bericht door Aristides » vr nov 21, 2008 4:56 pm

DB scout Berg? Het moet niet gekker worden.

DB wilde Rosenberg, omdat hij dan ook anders dan de Ajax-variant van 4-3-3 kon voetballen, om hem vervolgens linksbuiten te zetten in het traditionele Ajaxspel! Rosenberg deed het voor zijn doen niet slecht als je het aantal doelpunten telt, maar hij was niet geschikt voor het Ajaxspel. Gaan we nu weer op die toer?

Heeft DB niets anders te doen? laat hem dan formulieren invullen, zijn kamer behangen o.i.d.

We gaan toch geen 15 miljoen betalen als we de opvolger al in huis hebben, Cvitanich, die is toch gehaald als opvolger van KJH? Die is toch ook uitgebreid gescout, je geeft toch geen 6.500.000 uit als je een speler nauwelijks kent? We zijn geen Manchester City o.i.d. Cvitanich heeft nog nooit voor Ajax 1 als centrumspits gespeeld!

Zou Ajax gaan ruilen? Groningen voor € ??? Cvitanic, wij Berg? Denk het niet.

Het idee om zo'n speler eerst bij een andere Nederlandse club te plaatsen is leuk, maar Ajax heeft niet van die goede contacten met ploegen als Twente, Groningen en Heerenveen. Plaatsen bij Volendam heeft niet zo'n zin.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 21, 2008 4:59 pm

'Ajax heeft 15 miljoen klaar liggen voor Berg'

-------------------------------------------------------------------------------
Iedereen weet het al. Ajax wilt Berg, hij moet Huntelaar doen vergeten als Klaas vertrekt. Dat zal niet lang meer duren. Het Zweedse sportblad Aftonbladet.se meldt dat Ajax 15 miljoen euro klaar heeft liggen voor FC Groningen, in ruil voor Marcus Berg. Hoe zou Berg reageren als Ajax daadwerkelijk gaat bieden? 'Moeilijk te zeggen, Ajax is een grote club, maar niet zo groot als toen Zlatan daar nog speelde, ze zijn ook aan het opbouwen.'

Zelf vind hij het wel interessant. 'Het is interessant, maar ik heb nog niet gehoord dat ze een bod hebben gedaan.' Tijdens Nederland - Zweden heeft Danny Blind natuurlijk ook op Berg gelet, 'Berg staat hoog op het verlanglijstje van Ajax,' aldus Blind.

Maar is Berg wel rijp voor een stapje hoger? 'Ik denk dat ik kan groeien. Toen ik kwam vond ik het tempo hoog maar je groeit daarin. Tegelijkertijd wil ik aangeven het goed naar mijn zin te hebben in Groningen tesamen met de andere 3 Zweden Stenman, Granqvist en Andersson. Prive gaan we veel met elkaar om en wij gaan samen kerstmis vieren. Tevens is Stenman mijn chauffeur omdat ik geen rijbewijs heb. We zitten midden in een studentenstad en iedereen heeft een fiets. Ik heb geen fiets, die is gestolen na twee weken en ben lui. Ze zeggen wel dat je er zo weer één kan halen bij het Centraal Station. Ik train elke dag en dat is genoeg en heb Stenman als buurman dus geen probleem'

Of Marcus Berg iets met al die geruchten gaat doen? Nee, dat laat hij aan Groningen over. 'Ik hoor van de geruchten maar daar gaat de club gewoon over'.

:baaa.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 21, 2008 5:12 pm

@Demo: inderdaad, als je Berg haalt, waar heb je Cvitanich dan voor?

Berg vindt Ajax niet meer zo'n grote club als in de tijd van Zlatan... :1evil.gif: :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 21, 2008 5:38 pm

is cvit geen MVG-aankoop? Dat zou eea kunnen verklaren , ook de belachelijk hoge transfersom.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr nov 21, 2008 5:42 pm

Toppie schreef:
'Ajax heeft 15 miljoen klaar liggen voor Berg'

-------------------------------------------------------------------------------
Iedereen weet het al. Ajax wilt Berg, hij moet Huntelaar doen vergeten als Klaas vertrekt. Dat zal niet lang meer duren. Het Zweedse sportblad Aftonbladet.se meldt dat Ajax 15 miljoen euro klaar heeft liggen voor FC Groningen, in ruil voor Marcus Berg. Hoe zou Berg reageren als Ajax daadwerkelijk gaat bieden? 'Moeilijk te zeggen, Ajax is een grote club, maar niet zo groot als toen Zlatan daar nog speelde, ze zijn ook aan het opbouwen.'

Zelf vind hij het wel interessant. 'Het is interessant, maar ik heb nog niet gehoord dat ze een bod hebben gedaan.' Tijdens Nederland - Zweden heeft Danny Blind natuurlijk ook op Berg gelet, 'Berg staat hoog op het verlanglijstje van Ajax,' aldus Blind.

Maar is Berg wel rijp voor een stapje hoger? 'Ik denk dat ik kan groeien. Toen ik kwam vond ik het tempo hoog maar je groeit daarin. Tegelijkertijd wil ik aangeven het goed naar mijn zin te hebben in Groningen tesamen met de andere 3 Zweden Stenman, Granqvist en Andersson. Prive gaan we veel met elkaar om en wij gaan samen kerstmis vieren. Tevens is Stenman mijn chauffeur omdat ik geen rijbewijs heb. We zitten midden in een studentenstad en iedereen heeft een fiets. Ik heb geen fiets, die is gestolen na twee weken en ben lui. Ze zeggen wel dat je er zo weer één kan halen bij het Centraal Station. Ik train elke dag en dat is genoeg en heb Stenman als buurman dus geen probleem'

Of Marcus Berg iets met al die geruchten gaat doen? Nee, dat laat hij aan Groningen over. 'Ik hoor van de geruchten maar daar gaat de club gewoon over'.

:baaa.gif:
Waar komt deze onzin vandaan?

Tenminste, ik hoop dat het onzin is. :eusa_pray.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 21, 2008 5:42 pm

Cvitanich is een aankoop van Van Basten. Van Geel komt Nederland niet uit.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr nov 21, 2008 5:45 pm

weet je dat zeker thomas, de argentijn kwam toch al voor de aanstelling van van basten in beeld

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 21, 2008 5:47 pm

Van 't Schip heeft hem sowieso uitgebreid bekeken, voordat de onderhandelingen werden gestart. De beslissing viel daarna pas.

Plaats reactie