Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
Toen ik eergister in OC vertelde dat jullie kansloos eruit vliegen tegen Real hield je wijzelijk je mond dicht over pints. Lijkt mij beter.
YNWA
Ik kan mij niet herinneren (en al helemaal niet voorstellen)
dat ik wijselijk m'n mond heb gehouden 

- Gezond verstand
Bayern laat vaker talenten gaan om ze jarenlang ergens anders te laten rijpen, zelfs bij concurrenten, om ze daarna terug te kopen (of transfervrij terug te halen). Als ze denken dat Ajax een goede leerschool is, dan waarom niet naar Ajax?Yopii schreef:Yep. Waarom zou Bayern hem aan Ajax verkopen?wimpey schreef:Shabani trok in A'dam aan de touwtjes, tweebenig, goede speler.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Welke talenten zijn dat dan allemaal, naast Hummels?Gezond verstand schreef:Bayern laat vaker talenten gaan om ze jarenlang ergens anders te laten rijpen, zelfs bij concurrenten, om ze daarna terug te kopen (of transfervrij terug te halen). Als ze denken dat Ajax een goede leerschool is, dan waarom niet naar Ajax?Yopii schreef:Yep. Waarom zou Bayern hem aan Ajax verkopen?wimpey schreef:Shabani trok in A'dam aan de touwtjes, tweebenig, goede speler.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Wat Bayern allemaal koopt?Sandro schreef:
Welke talenten zijn dat dan allemaal, naast Hummels?
In principe elk groot talent dat één van de naaste concurrenten gevaarlijk kan maken.
Zoals Manuel Neuer zsm van Schalke, of Lewandowski die voor flink veel geld van Dortmund naar München verkaste.
Het lijstje is nog veel langer en het hoeft niet perse een mof te zijn, hè. Reus had wat Bayern betreft ook zeker voor hen gespeeld want er is tig keer een enorm hoog bod op hem geweest, echter Reus wilde zelf graag bij BVB blijven.
GV had het over talenten die ze laten gaan en later weer terugkopen. Daarvan staat alleen Hummels me voor de geest.
Lewandowski was transfervrij trouwens volgens mij.
Klopt.Sandro schreef:Lewandowski was transfervrij trouwens volgens mij.
Maar daar hadden ze met hun zaakwaarnemer en hemzelf al wel allang een dealtje mee.
Lewandowski kreeg een gigantisch tekengeld van Bayern in het vooruitzicht gesteld als hij de vele aanbiedingen tot contractverlenging en opwaardering van BVB zou afslaan en zo geschiedde.
Klopt.Sandro schreef:GV had het over talenten die ze laten gaan en later weer terugkopen. Daarvan staat alleen Hummels me voor de geest.
Omdat ze bijna nooit succesvol iemand opleiden.
Bij veel Europese topclubs komen er in 10-15 jaar tijd 2 of 3 spelers door die het echt over een langere periode maken en dat is het dan.
Uiteraard is het niet allemaal wereldtop wat er bij Ajax doorbreekt, maar er breken tenminste wel telkens jongens door.
Van der Wiel, niet bepaald de slimste in de voetballerij verwoordde het toch wel treffend toen ie in Parijs zat. Bij PSG is het verschil tussen die aankoop van 60 miljoen en de jeugdspeler die net met het 1e mag meetrainen gigantisch. En blijft het een gat dat vrijwel nooit is te overbruggen.
Daarom is het voor die koopclubs nagenoeg onmogelijk te hebben om echt 11 man in een sterk team dat ook nog eens voor elkaar door het vuur wil gaan te krijgen.
Maar Shabani is de uitzondering, die ook nog eens naar Ajax wil?Cruijff schreef:Klopt.Sandro schreef:Lewandowski was transfervrij trouwens volgens mij.
Maar daar hadden ze met hun zaakwaarnemer en hemzelf al wel allang een dealtje mee.
Lewandowski kreeg een gigantisch tekengeld van Bayern in het vooruitzicht gesteld als hij de vele aanbiedingen tot contractverlenging en opwaardering van BVB zou afslaan en zo geschiedde.
Klopt.Sandro schreef:GV had het over talenten die ze laten gaan en later weer terugkopen. Daarvan staat alleen Hummels me voor de geest.
Omdat ze bijna nooit succesvol iemand opleiden.

Ik help het je hopen hoor, daar niet van.
Er zijn diverse goede spelers bij Bayern die de potentie hebben om wel top te worden, ze hebben immers geen slechte scouting en de grootste aantrekkingskracht van het hele land.Sandro schreef: Maar Shabani is de uitzondering, die ook nog eens naar Ajax wil?![]()
Ik help het je hopen hoor, daar niet van.
Het is mogelijk dat als die jongen bij Ajax aansluit hij wel de sprong maakt, ja.
Er gaat namelijk vaak heel wat fout in het traject dat een talent bij Chelsea, bij Bayern of bij PSG (bijna) bij de selectie gaat aansluiten.
In Duitsland hebben ze natuurlijk helemaal niet de beste opleiding ter wereld. Ze zijn er wel heel erg in gaan geloven na de wereldtitel van 2014 en we hebben gezien hoe hard ze vervolgens op hun bek zijn gegaan.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Off-topic, maar ik vind die Duitsers wel heel erg goed, hoor. Die hele BuLi zit goed in mekaar. Bulkt van het talent op tactisch en technisch niveau. Zowel bij spelers, clubleiding en trainers.
- Jinne
- Site Admin
Hummels was toch niet zo'n bewussie. Lahm wel. Die heeft eerst bij Stuttgart gebald. En recentelijk is Gnabry ook eerst uitgeleend. Alleen is die niet eigen kweek.Sandro schreef:GV had het over talenten die ze laten gaan en later weer terugkopen. Daarvan staat alleen Hummels me voor de geest.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Deze discussie is een gevalletje klok en klepel.Jinne schreef: Hummels was toch niet zo'n bewussie. Lahm wel. Die heeft eerst bij Stuttgart gebald. En recentelijk is Gnabry ook eerst uitgeleend. Alleen is die niet eigen kweek.
Lahm heeft idd 2 seizoenen bij VfB gespeeld, op uitleenbasis. Alaba speelde een seizoen bij Hoffenheim, ook verhuurd. Toni Kroos werd 2 jaar verhuurd aan Leverkusen. Komt uit Rostock, kwam als teenager voor miljoenen naar Bayern.
Hummels verliet Bayern als kind, z'n vader was jeugdtrainer bij BVB. Sinds 2016 speelt hij weer in München. Sandro Wagner is een vergelijkbaar verhaal: elders doorgebroken, later teruggehaald.
Dan heb je nog figuren als Müller en Schweinsteiger, die geen tussenstap nodig hadden. Moraal van het verhaal: als je maar top genoeg bent, breek je vanuit de jeugd ook in München door. Dit i.t.t. bijv. VfB, dat jongens als Kimmich, Werner en Rudy makkelijk liet gaan. Dat dreef de die-hard VfB-fans om me heen regelmatig tot waanzin.

Hangt uiteraard van de voorwaarden af. Bayern zal Ajax best willen gebruiken als gratis of goedkoop opleidingsinstituut, maar dat moet voor Ajax ook interessant zijn.Gezond verstand schreef:Bayern laat vaker talenten gaan om ze jarenlang ergens anders te laten rijpen, zelfs bij concurrenten, om ze daarna terug te kopen (of transfervrij terug te halen). Als ze denken dat Ajax een goede leerschool is, dan waarom niet naar Ajax?Yopii schreef:Yep. Waarom zou Bayern hem aan Ajax verkopen?wimpey schreef:Shabani trok in A'dam aan de touwtjes, tweebenig, goede speler.
Kan natuurlijk zijn dat Bayern weinig meer in die jongen ziet. Talent alleen is niet genoeg.
Als je het ook maar een beetje in een speler ziet zitten dan laat je hem niet zonder terugkoop-clausule vertrekken in ieder geval.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Exact, Mr. Ajax.
Aan de hand van de deal (als die er komt) zien we wel hoe ze er bij Bayern tegenaan kijken.

Aan de hand van de deal (als die er komt) zien we wel hoe ze er bij Bayern tegenaan kijken.
Mr. Ajax schreef:Als je het ook maar een beetje in een speler ziet zitten dan laat je hem niet zonder terugkoop-clausule vertrekken in ieder geval.
En in wat verschilt dat met bijv de Kaj Sierhuis constructie?Yopii schreef:Exact, Mr. Ajax.![]()
Een speler waar FC Groningen vertrouwen in heeft en die Groningen relatief goedkoop over mag nemen, maar waar Ajax dus wel een terugkoop clausule heeft ingebouwd voor het geval dat Sierhuis het straks heel goed zal doen.
Gratis gaat Ajax het sowieso niet doen en waarom zou het vanuit Bayern bekeken gratis of zeer goedkoop moeten gebeuren?Yopii schreef:
Hangt uiteraard van de voorwaarden af. Bayern zal Ajax best willen gebruiken als gratis of goedkoop opleidingsinstituut, maar dat moet voor Ajax ook interessant zijn.

Met de huidige bedragen op de transfermarkt mag het ook prima wat kosten en is juist een goede opleiding of een nuttige tussenstap een fortuin waard als de speler vervolgens daadwerkelijk grote stappen kan maken.
Maakt deel uit van de A-selectie. Maar dat zegt niet alles...Yopii schreef:Exact, Mr. Ajax.![]()
Wat wel opvalt, is dat Bayern inzet op jongere spelers. Ze hebben net de Canadees Davies aangetrokken en zijn nu bezig met Hudson-Odoi van Chelsea. In de BuLi zijn ze financieel onaantastbaar, maar ook Bayern kan (en vooral wil) niet mee met de gekte van PSG, de Spanjaarden en Engelsen.
wimpey schreef:Maakt deel uit van de A-selectie. Maar dat zegt niet alles...Yopii schreef:Exact, Mr. Ajax.![]()
Wat wel opvalt, is dat Bayern inzet op jongere spelers. Ze hebben net de Canadees Davies aangetrokken en zijn nu bezig met Hudson-Odoi van Chelsea. In de BuLi zijn ze financieel onaantastbaar, maar ook Bayern kan (en vooral wil) niet mee met de gekte van PSG, de Spanjaarden en Engelsen.
Ze hebben waarschijnlijk vooral ook gemerkt dat het snel fout is gegaan, de paar keer dat ze wel probeerden in die gekte mee te gaan.
Het viel me op dat diverse mensen die zeer regelmatig voetbal kijken, deze gozer niet eens blijken te kennen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Renato_Sanches
En die hebben ze toch wel heel snel en gretig voor een torenhoog bedrag gekocht... toen hij heel even een hype was in Portugal bij het nationale team.
Ze hadden eerder moeten kappen met bepaalde spelers. Gewoon verkopen als ze nog geld opbrengen.
IK GELOOF!!!!!!
Daar heb je wel een puntje.Lionel schreef:Ze hadden eerder moeten kappen met bepaalde spelers. Gewoon verkopen als ze nog geld opbrengen.
Bayern München heeft straks wel zeker 7 of 8 spelers die nog nul euro resterende transferwaarde hebben.
-
Inderdaad, Real verkocht Ronaldo nog voor een top bedrag!Lionel schreef:Ze hadden eerder moeten kappen met bepaalde spelers. Gewoon verkopen als ze nog geld opbrengen.
Maar draait dit seizoen nog totaal niet.Gaizka1985 schreef:Inderdaad, Real verkocht Ronaldo nog voor een top bedrag!Lionel schreef:Ze hadden eerder moeten kappen met bepaalde spelers. Gewoon verkopen als ze nog geld opbrengen.
En wel 10-15 miljoen per jaar pakken. Die zet je ook niet even op de bank.Cruijff schreef:Daar heb je wel een puntje.Lionel schreef:Ze hadden eerder moeten kappen met bepaalde spelers. Gewoon verkopen als ze nog geld opbrengen.
Bayern München heeft straks wel zeker 7 of 8 spelers die nog nul euro resterende transferwaarde hebben.
Waarom denk je dat Zidane weg is gegaan bij Madrid?
Sule is het overigens net niet. Die Wagner kan er niks van. Muller is een vrij beperkte speler. Gnabry nog lang geen niveau Robbery.
IK GELOOF!!!!!!
Dat is coaches eigen. Ze houden (te) lang vast aan spelers met wie ze grote successen hebben behaald. Zie Löw, Bayern, Madrid, Baffa, de lijst is eindeloos.Lionel schreef:Ze hadden eerder moeten kappen met bepaalde spelers. Gewoon verkopen als ze nog geld opbrengen.
Is zeker zo. Ergens ook wel logisch. Loyaliteit werkt meerdere kanten op.
Daarbij verdient een Robben gewoon teveel voor clubs net onder de top.
Daarbij verdient een Robben gewoon teveel voor clubs net onder de top.
IK GELOOF!!!!!!