Fout, als je iemand kunt binnenhalen moet je dat doen. Prioriteit of nietThomas schreef:Laat Ajax eerst maar die snelle mandekker en Aissati binnenhalen. Als Huntelaar dan verkocht wordt is er nog ruimte voor wat creatieve aankopen voor de toekomst. En dan lopen er wel grotere zekerheidjes rond dan Oliva.
Het scoutingshoekje van Enganche
Moderator: mods
IK GELOOF!!!!!!
Rishi heeft gewoon gelijk hoor. Als hij in potentie een topper kan worden, moet je hem nu halen. Anders zitten we hier over een jaartje of twee weer te zeiken dat AJAX er altijd te laat bij is, en dat clubs als Groningen en Twente die soort spelers wel goedkoop oppikt en wij daar straks (vele) miljoenen voor betalen.
Ik ken die speler niet, dus ik weet niet of hij gehaald moet worden, maar in principe vind ik dat je bij dit soort situaties juist zo vroeg moet handelen.
Ik ken die speler niet, dus ik weet niet of hij gehaald moet worden, maar in principe vind ik dat je bij dit soort situaties juist zo vroeg moet handelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ach die wachtkamer mentaliteit bij deze club schijnt erbij te horen , 1 of 2 jaar geleden Sulejmani aangeboden geen intresse , Douglas aangeboden geen intresse. Daarna betaal je 25 Miljoen voor 2 spelers. Douglas komt iig niet maar die had ook wel 9 a 10 miljoen gekost dus je kan er jaren over lullen ze leren het toch niet.
Waar gaat hij nu spelen? Van op de bank zitten worden spelers niet beter. Daarom moet je alleen spelers op de groei halen als ze ook aan spelen toekomen. Zeker als het geld je niet op de rug groeit.Mr. Ajax schreef:Rishi heeft gewoon gelijk hoor. Als hij in potentie een topper kan worden, moet je hem nu halen. Anders zitten we hier over een jaartje of twee weer te zeiken dat AJAX er altijd te laat bij is, en dat clubs als Groningen en Twente die soort spelers wel goedkoop oppikt en wij daar straks (vele) miljoenen voor betalen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Mwah, ik denk niet dat een trainer van Ajax midden in het seizoen een speler van Partizan gaat bekijken. Weet je wie een flater heeft geslagen? Louis van Gaal. Die had Sulejmani nota bene op stage.
@Jöhnk: Daar ben ik het mee eens.
Maar ja, Leonardo was goedkoop en heeft een zeker talent. HtC was de zoveelste die hoopte die jongen aan het ballen te krijgen. Hoe dan ook, die 750.000 euro krijgen we wel voor hem terug. Ik vind dit niet de grootste fout van de laatste jaren.
@Jöhnk: Daar ben ik het mee eens.
Maar ja, Leonardo was goedkoop en heeft een zeker talent. HtC was de zoveelste die hoopte die jongen aan het ballen te krijgen. Hoe dan ook, die 750.000 euro krijgen we wel voor hem terug. Ik vind dit niet de grootste fout van de laatste jaren.
Laatst gewijzigd door joey op do jul 10, 2008 2:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik denk niet dat Suarez toen minder was als Babel...Bertje schreef:Suárez was destijds natuurlijk beter dan De Mul. Sulejmani was vermoedelijk ook beter dan Babel. Dat waren dus meteen al versterkingen.
Waar het mij om gaat is dat je een toptalent altijd moet binnenhalen als je er veel van verwacht. Of je hem nu wel of niet direct speeltijd kunt gunnen maakt niet uit. Hij is nog jong. In Jong Ajax kan hij rustig wennen aan het niveau, het systeem enz. Douglas en Sulejmani speelden ook niet direct, Litmanen dacht ik ook niet.
En bovendien zal hij niet zoveel kosten... Je moet geen 10 talenten halen die een paar miljoen kosten maar een stuk of 3/4 is geen overbodige luxe...
IK GELOOF!!!!!!
Inderdaad.joey schreef:Mwah, ik denk niet dat een trainer van Ajax midden in het seizoen een speler van Partizan gaat bekijken. Weet je wie een flater heeft geslagen? Louis van Gaal. Die had Sulejmani nota bene op stage.
Maar nog even terugkomend op HTC en de scouting: als je verantwoordelijkheid wil over het aankoopbeleid moet je je er ook in verdiepen. Ajax had hem ook op stage kunnen nemen. Men zocht nb. zo'n type.
Precies, waarom is hij niet bij Ajax op stage geweest? Mij maak je niet wijs dat die jongen liever naar AZ wilde dan naar Ajax.
Voor mij is de TD hoofdverantwoordelijk voor het scoutingsbeleid. Die gaat over de samenstelling van de selectie en moet ook aan de lange termijn denken. Als de TD faalt, gaat de trainer proberen 'zijn' spelers binnen te loodsen. Zie je overal.

Voor mij is de TD hoofdverantwoordelijk voor het scoutingsbeleid. Die gaat over de samenstelling van de selectie en moet ook aan de lange termijn denken. Als de TD faalt, gaat de trainer proberen 'zijn' spelers binnen te loodsen. Zie je overal.
Het hangt ook van van de hoeveelheid geld die beschikbaar is. Babel en Sneijder draaiden allebei een goed seizoen en gingen voor de hoofdprijs weg, maar het geld mocht niet worden uitgegeven. Vorig jaar moest alles op een koopje. Als je zestien miljoen mag neertellen voor één speler winkelt dat wel zo gemakkelijk.